![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bwa, mij maakt dat niet uit welke taal ze spreken hoor, zolang ze maar beseffen dat ze in Vlaanderen zijn natuurlijk.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zelf verwachten zij dat iedereen die op francofoon grondgebied komt wonen zich taalsgewijze aanpast..... En datzelfde vertikken zij als zij zich in een vlaamstalige gebied vestigen.... Denken de heren soms dat hier nog altijd de jaren 1800 gelden waarin de vlamingen vooral te luisteren én te zwijgen hadden als "menier de bourgeois" aan het woord was..... ![]() Misschien maar eens met een moker proberen,en het er eens een keer inkloppen... ![]() Misschien dat het helpt.... Laatst gewijzigd door Svennies : 23 december 2008 om 20:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 23 december 2008 om 20:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En er komt geen corridor.
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
Niettemin is het volgens mij voor een "imperialist" - waarbij we dit begrip dan moeten beschouwen als een onderbewuste "state of mind", onmogelijk om zich anders te gedragen dan dat dit psychologisch voor hem bepaald ligt in het onderbewustzijn. Net zoals de extraverte persoonlijkheid alleen vanuit die basis tegen het leven kan aankijken. Let wel, de gelijkenis gaat maar ten dele op want er zijn wezenlijke verschillen. Zo is het introverte en extraverte onafhankelijk van de externe toestand, zo ver we kunnen zien vandaag de dag en is/lijkt de "imperialistische state of mind" eerder gebonden aan sociale/culturele/plaats omstandigheden. Moest ik jong zijn dan zou ik er een thesis aanwijden want misschien zijn die mensen nog te genezen. Ik heb de laatste acht jaar van mijn leven met een Schotse doorgebracht, van hetzelfde laken een broek. Als ik die leerde kennen was die zo'n vijf jaar in Belgie, die sprak buiten "kodverdomme" en "klotzak" geen enkel woord Nederlands. "There is no need, everybody speaks English to me." Met èèn woordje per dag heb ik die nederlands geleerd, jaren aan een stuk. Toen we dan kortelings uiteen zijn gegaan sprak ze redelijk Nederlands, met een afgrijselijk accent weliswaar maar het is dus niet onmogelijk. Waarbij men dan waarschijnlijk verschl moet maken tussen de verschillende imperialistische culturen, wat opgaat voor bijvoorbeeld de Engelstalige cultuur gaat niet noodzakelijk op voor de Franse cultuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
|
![]() Enkel in het stadhuis is dat nodig en dan stelt men in bijv. Zaventem nog voor om een tolk mee te brengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
|
![]() Omdat ze te ver van VL woonden/wonen.
Wie in de Rand woont kan voor de rest voor alles in Bruxelles terecht (desnoods met de fiets) en heeft geen NL nodig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je ziet, we zijn nog niet de moeilijkste in Vlaanderen hé. we vragen alleen maar dat de communicatie met de overheid in het Nederlands verloopt.
dat is in andere landen/regio's wel anders!
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() Als het dan al alleen in het stadhuis nodig is, waarom maken jullie dan zo'n karikatuur van alle franstaligen in dit land en schamen jullie zich niet om ergens met een tolk te verschijnen?
Laatst gewijzigd door Another Jack : 23 december 2008 om 20:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maw, buitenlanders passen zich beter aan dan landgenoten, aan wie zou dat nu liggen???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
|
![]() Die kennen immers het begrip schaamte niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het is racistisch en facistisch om te vragen aan Franstaligen om een patois te spreken, dat weet je toch?
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#160 | |
|
![]() Citaat:
Wanneer mensen een andere mening hebben, dan is je enige redmiddel erop kloppen. Helaas haalt dat geweld niets uit. |
|
![]() |
![]() |