Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2009, 16:23   #141
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Neger = Vlaming.

Zo goed Pelgrim?
Kan dat in ieder geval zijn. Behalve voor het NSV. Om 'Vlaming' te zijn moet voor hen het bloed 'zuiver' zijn. Waar heb ik dat toch nog gehoord?

En dan zijn er nog lieden die durven beweren dat de geschiedenis zich niet herhaalt. Hier, in ieder geval, is de geschiedenis zich bezig te herhalen.

Laatst gewijzigd door system : 6 januari 2009 om 16:24.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 18:17   #142
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht

Wat zijn de opmerkingen hierover? Wie komt er allemaal mee naar de betoging? Moet volksnationalisme een socio-economische invulling geven of moet het zich enkel bezighouden met het puur grenzen trekken?

Komaan, ik wacht op de discussie

N-SA mobiliseert al voor deze betoging.

Kijk eens aan, NSV heeft het solidarisme (her)ontdekt. Mooi zo.

We zijn al met een visadempje aan het uitkijken wat voor liberale zooi vanuit het VB zich nog eens als solidarist zal voordoen.

Zal NSV in de toekomst ook daadwerkelijk standpunten en denkpistes van het solidarisme gaan uitbrengen en formuleren?
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 18:17   #143
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Zal NSV in de toekomst ook daadwerkelijk standpunten en denkpistes van het solidarisme gaan uitbrengen en formuleren?
Nog een maand of twee geduld.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 18:20   #144
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en ik stel daar met evenveel rechten als Metternich tegenover : voor de volle 100% !!!
Uiteraard niet. Een neger kan nooit een etnische Vlaming zijn, hoogstens kan hij door de liberaal-plutocratie na de Vlaamse onafhankelijkheid een kaartje met Vlaams staatsburgerschap uitgereikt krijgen door het multicul-regime, maar het zal nooit een Vlaming zijn.

Bepaalde aspecten van de identiteit van een mens liggen nu eenmaal buiten de persoonlijke wil en zijn natuur-eigenschappen die onveranderlijk zijn. Niemand kan zijn ouders kiezen.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 18:30   #145
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard niet. Een neger kan nooit een etnische Vlaming zijn, hoogstens kan hij door de liberaal-plutocratie na de Vlaamse onafhankelijkheid een kaartje met Vlaams staatsburgerschap uitgereikt krijgen door het multicul-regime, maar het zal nooit een Vlaming zijn.

Bepaalde aspecten van de identiteit van een mens liggen nu eenmaal buiten de persoonlijke wil en zijn natuur-eigenschappen die onveranderlijk zijn. Niemand kan zijn ouders kiezen.
Wat precies is het dan dat de Vlaming maakt dat de neger niet heeft?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 18:32   #146
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Met zo'n naam op uw avatar kunt u evenmin een goede 'Vlaming' zijn. Verre van zelfs volgens uw eigen bewoordingen. Wat het woordje 'Vlaming' ook mogen betekenen. Een samenraapsel van vlaams-, brabants-, antwerps-, en limburgssprekende mensen, levende in België waar men het woord dan 'Vlaming' op geplakt heeft. Ik ben een Limburger, geen Vlaming. Net zoals bij de Walen, die dan weer een samenraapsel zijn van waals-sprekende mensen die in België leven. Kunstmatige entiteiten dus.

Laatst gewijzigd door system : 6 januari 2009 om 18:37.
Oud 7 januari 2009, 00:09   #147
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zijn de opmerkingen hierover? Wie komt er allemaal mee naar de betoging? Moet volksnationalisme een socio-economische invulling geven of moet het zich enkel bezighouden met het puur grenzen trekken?
Puur grenzen trekken!
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2009, 00:17   #148
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Met zo'n naam op uw avatar kunt u evenmin een goede 'Vlaming' zijn. Verre van zelfs volgens uw eigen bewoordingen. Wat het woordje 'Vlaming' ook mogen betekenen. Een samenraapsel van vlaams-, brabants-, antwerps-, en limburgssprekende mensen, levende in België waar men het woord dan 'Vlaming' op geplakt heeft. Ik ben een Limburger, geen Vlaming. Net zoals bij de Walen, die dan weer een samenraapsel zijn van waals-sprekende mensen die in België leven. Kunstmatige entiteiten dus.
Dat is dezelfde discussie als "zijn het Palestijnen, Arabieren of een hoop stammen?". Iedereen weet wat ermee bedoeld wordt: ius sanguinis.

Voor mijn part mag een staat gerust uit meerdere volkeren bestaan - zolang dat territoriaal maar goed geregeld is - want het regime en de ideologie primeren op de rest.

Het probleem van massa-immigratie is een probleem van verkeerde en gedwongen politieke keuzes in een liberale macro-omgeving (EU, IMF, WTO, Wereldbank en heel de nest van n�* de Tweede Wereldoorlog). Het wordt echter altijd in de verkeerde termen geformuleerd, omdat de "goeden" en de "slechten" dan bij voorbaat vaststaan.

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 7 januari 2009 om 00:20.
Oud 7 januari 2009, 00:29   #149
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
welke NSV'er herinnert zich de toespraak van ene zekere B Valkeniers op de NSVlustrumviering in Antwerpen voor het 30 jarig bestaan ?

die speech ging een groot deel over de mondiale wereld waar Vlaanderen voor moet en zal openstaan !

ik was nochtans niet de enige die geapplaudiseerde, was ik mss de enige die luisterde ???
Eens te meer een bewijs dat de Vlaamse Beweging de luizen van het Belgische regime overneemt... Hij kiest openlijk voor globalisering en het Atlantische Europa (de bedding die België al voor het "onafhankelijke" Vlaanderen uitgestippeld heeft).

De enige natie die Valkeniers kent, is Hesse-Noordnatie, dat trouwens 35 miljoen euro aan de oorlog in Irak verdiend heeft! Een mens zou voor minder atlantist en globalist worden...

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 7 januari 2009 om 00:29.
Oud 7 januari 2009, 01:55   #150
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

gelukkig dat het merendeel van de mensen uw achtergehaalde theoriën over natuur-eigenschappen en enticiteiten niet te hard volgt.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2009, 02:59   #151
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Eens te meer een bewijs dat de Vlaamse Beweging de luizen van het Belgische regime overneemt... Hij kiest openlijk voor globalisering en het Atlantische Europa (de bedding die België al voor het "onafhankelijke" Vlaanderen uitgestippeld heeft).

De enige natie die Valkeniers kent, is Hesse-Noordnatie, dat trouwens 35 miljoen euro aan de oorlog in Irak verdiend heeft! Een mens zou voor minder atlantist en globalist worden...
Die luizen hadden ze reeds in de jaren '60. Lode Claes?
Oud 7 januari 2009, 08:55   #152
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan dat in ieder geval zijn. Behalve voor het NSV. Om 'Vlaming' te zijn moet voor hen het bloed 'zuiver' zijn. Waar heb ik dat toch nog gehoord?

En dan zijn er nog lieden die durven beweren dat de geschiedenis zich niet herhaalt. Hier, in ieder geval, is de geschiedenis zich bezig te herhalen.
dat is evengoed zo voor het NSV

voor elke NSV'er wacko hardliner die van die bullshit verkoopt vind ik u makkelijk twee NSV'ers met verstand die daar uitdrukkelijk afstand van nemen

Laatst gewijzigd door Anna List : 7 januari 2009 om 08:55.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2009, 10:45   #153
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Dat is dezelfde discussie als "zijn het Palestijnen, Arabieren of een hoop stammen?". Iedereen weet wat ermee bedoeld wordt: ius sanguinis.

Voor mijn part mag een staat gerust uit meerdere volkeren bestaan - zolang dat territoriaal maar goed geregeld is - want het regime en de ideologie primeren op de rest.

Het probleem van massa-immigratie is een probleem van verkeerde en gedwongen politieke keuzes in een liberale macro-omgeving (EU, IMF, WTO, Wereldbank en heel de nest van n�* de Tweede Wereldoorlog). Het wordt echter altijd in de verkeerde termen geformuleerd, omdat de "goeden" en de "slechten" dan bij voorbaat vaststaan.
Er is geen ius sanguinis tussen de verschillende nederlandssprekenden in België. Waar haalt u dat nu uit. Het ius sanguinis heeft te maken met afstamming en rechten in dit verband, maar niet met de aard van de mens. Zo is iemand met een zwarte huidsklleur, geboren uit Belgische ouders waarvan ere één zwart is, een Belg en ook een Vlaming. D�*t is het ius sanguinis. Dat is ons rechtsysteem. De Vlamingen (uit Oost- en zeker uit West-Vlaanderen) verschillen ook morfologisch van de andere Nederlandssprekenden. Daarenboven hebben Hollanders over het algemeen een veel grotere lichaamsbouw dan de mensen in Vlaanderen om nu maar wat te zeggen. Dat ius sanguinis is larie en apekool, en zeker de 'zuiverheid' van bloed wat dat ook moge betekenen. En zeker in de Nederlanden waar niemand weet welke zijn voorouders zijn geweest door de ettelijke vreemde bezettingen door de eeuwen heen. Er is zelfs met moeite een ius soli. Want het enige ius soli dat de tand des tijds een beetje kan weerstaan zijn 'De Nederlanden'. 'The Low Lands', The Lage Landen' 'Les Pays Bas'. Maar daar woonden Duitsprekenden, Nederlandssprekenden en Franssprekenden. Hoe men het ook draait en keert, het is allemaal een en al kunstmatig. Net zoals België en Vlaanderen. Men probeert mensen vanalles wijs te maken

Laatst gewijzigd door system : 7 januari 2009 om 10:52.
Oud 7 januari 2009, 10:51   #154
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Limburg is ook kunstmatig, weet je.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2009, 10:53   #155
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Limburg is ook kunstmatig, weet je.
Het Limburg gevoel bestaat reeds lang. Over de staatsgrenzen heen. Ons Volkslied wordt gezongen in beide Limburgen.

Het Vlaamse gevoel is zich nu pas aan het vormen.
Oud 7 januari 2009, 10:55   #156
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Limburg gevoel bestaat reeds lang. Over de staatsgrenzen heen. Ons Volkslied wordt gezongen in beide Limburgen.

"Wij waren eerst" gevoel?
rijmt op "we verdwijnen eerst"
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2009, 11:09   #157
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:

Ja jong, braaf hoor. Ik kom al mijn ganse leven in Limburg voor uiteenlopende redenen, maar van een internationaal Limburggevoel dat sterker zou zijn dan een Vlaams of Heel-Nederlandsgevoel, daar heb ik nog maar weinig van gemerkt. Wat ik wel zal toegeven, is dat het aantal heel-Nederlanders dat ik tegenkom in Limburg groter is dan in elke andere provincie.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2009, 11:28   #158
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja jong, braaf hoor. Ik kom al mijn ganse leven in Limburg voor uiteenlopende redenen, maar van een internationaal Limburggevoel dat sterker zou zijn dan een Vlaams of Heel-Nederlandsgevoel, daar heb ik nog maar weinig van gemerkt. Wat ik wel zal toegeven, is dat het aantal heel-Nederlanders dat ik tegenkom in Limburg groter is dan in elke andere provincie.
U komt misschien in Limburg. Ik woon in Limburg en ben er geboren.

Laatst gewijzigd door system : 7 januari 2009 om 11:28.
Oud 7 januari 2009, 11:39   #159
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U komt misschien in Limburg. Ik woon in Limburg en ben er geboren.
Maakt niet uit. Uiteindelijk is een geboren Limburger iemand die vaker in limburg komt.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2009, 11:48   #160
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Maakt niet uit. Uiteindelijk is een geboren Limburger iemand die vaker in limburg komt.
Dat zal wel. U moet advokaat worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be