Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 15 januari 2009, 18:44   #141
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Wel ik vraag u welk van de twee u verkiest. Een annexatie of het behandelen als gebied dat niet tot Israel behoort?
Of kiest u misschien voor een derde optie: Israel moet zich zonder verzet laten beschieten vanuit Gaza?
Israel had de wapenstilstand kunnen behouden door z'n verplichtingen na te komen. maar de Israelische regering wou liever een bloedbad om electorale redenen.

internationaal recht is duidelijk. Israel controleert grenzen luchtruim en zeegebied waarmee gaza per definitie bezet en gecontroleerd gebied is.

Laatst gewijzigd door 1207 : 15 januari 2009 om 18:45.
1207 is offline  
Oud 15 januari 2009, 19:22   #142
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Blablablabla.

Het gaat om een bestand tussen Hamas en Israël. Hamas hield zich wat raketten betreft aan het bestand (zoals de woordvoerder van de Eerste Minister van Israël erkent) de raketten komen niet van Hamas (zoals de woordvoerder van de Eerste Minister van Israël erkent).

Dat andere groepen nog enkele raketten afschieten, ligt niet aan Hamas. Het kan een provocatie zijn van eender wie. de raketten berokkenden geen schade en veroorzaakten geen slachtoffers, in tegenstelling tot het offensief waarbij al meer dan 1000 Palestijnen zijn gesneuveld waaronder minimum 300 kinderen en 5000 gewonden waaronder één derde kinderen.

Een dergelijk offensief heeft niets te maken met die raketten, dat is duidelijk.
De raketten kwamen uit Gaza, niet? Ja, ik kna me vergissen maarre...is het
niet Hamas dat de scepter zwaait in Gaza?
Hamas is dus verantwoordelijk. En als Hamas geen einde aan die raketaan-vallen kan maken is het zeer hoog tijd dat Hamas opgedoekt wordt (dat
zeg ik vanuit Palestijns oogpunt. )
Francientje is offline  
Oud 15 januari 2009, 20:28   #143
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
De raketten kwamen uit Gaza, niet? Ja, ik kna me vergissen maarre...is het
niet Hamas dat de scepter zwaait in Gaza?
Hamas is dus verantwoordelijk. En als Hamas geen einde aan die raketaan-vallen kan maken is het zeer hoog tijd dat Hamas opgedoekt wordt (dat
zeg ik vanuit Palestijns oogpunt. )
Hamas hield zich wat raketten betreft aan het bestand (zoals de woordvoerder van de Eerste Minister van Israël erkent) de raketten komen niet van Hamas (zoals de woordvoerder van de Eerste Minister van Israël erkent).

ministe van agitatie is offline  
Oud 15 januari 2009, 20:51   #144
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de mensen Bekijk bericht
Jij zou in Israël elk ('herkenbaar' kind aan een geweldige controle onderwerpen?
En als je een bepaalde gordel vindt, ga je dat kind dan in staat van beschuldiging stellen en … berechten?
Met het geld dat "Israël" en z'n bondgeno(o)t(en) blijkbaar liever aan bommenwerpers, bommen, tanks, kogels, ... besteedt(/besteden), had(den) "Israël" en z'n bondgeno(o)t(en) allang een hyper-efficiënt opsporings-systeem op poten kunnen zetten waardoor 'geweldige controles' niet meer nodig zouden zijn, om nog maar te zwijgen over de mogelijkheden om te investeren in degelijk onderwijs, sociale voorzieningen & jobs voor �*lle bewoners van de gebieden die nu onder controle van de 'voorpost van de Westerse beschaving' vallen.

Het zou mij ten zeerste verwonderen dat er dan nog veel kandidaten zouden worden gevonden voor het (doen) dragen van 'bepaalde gordels'.

60 jaar investeringen in oorlogslogica hebben NIKS opgeleverd dat de moeite van het verdedigen waard is, integendeel. Nochtans vinden velen nog steeds argumenten om er mee door te gaan.

Vreedzame oplossingen daarentegen moeten binnen de kortste keren resultaat opleveren of ze worden als 'onrealistisch' of 'onuitvoerbaar' bestempeld, en vervolgens op deskundige wijze gesaboteerd.

Ik vind geen woorden om uitdrukking te geven aan wat ik daar nu eigenlijk over denk.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 15 januari 2009 om 20:51.
djimi is offline  
Oud 15 januari 2009, 21:03   #145
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In elke oorlog vallen vele slachtoffers. "Walgt" u bv. van het feit dat de geallieerden in 1944 een offensief begonnen in West-Europa dat tot de dood van vele burgerslachtoffers heeft geleid? Ik niet.
Ik walg van het feit dat de zogenaamde vredestichters van Versailles er méé voor gezorgd hebben dat het 20 jaar na 'de Groote Oorlog' alwéér prijs was.

Ik walg ook van het feit dat de 'beschaafde' wereld van die tijd (de koloniale imperia Great-Britain en La France op kop) de heer A. Hitler �*lle tijd heeft gelaten voor het voorbereiden en ten uitvoer brengen van z'n misdadige plannen, in de eigen kolonies ook niet bepaald het goede voorbeeld gaf en een oogje dichtkneep toen er in Spanje al een voorproefje kwam van wat diezelfde 'beschaafde wereld' nog te wachten stond.

Maar ik ben bereid toe te geven dat er voor deze éne keer wellicht toch sprake kon zijn van een 'gerechtvaardigde' oorlog, hoewel dat nog steeds geen excuus is voor de oorlogsmisdaden die ook de geallieerden op hun geweten hadden ('Dresden' zal u wel iets zeggen, vermoed ik).

djimi is offline  
Oud 15 januari 2009, 21:12   #146
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik walg van het feit dat de zogenaamde vredestichters van Versailles er méé voor gezorgd hebben dat het 20 jaar na 'de Groote Oorlog' alwéér prijs was.

Ik walg ook van het feit dat de 'beschaafde' wereld van die tijd (de koloniale imperia Great-Britain en La France op kop) de heer A. Hitler �*lle tijd heeft gelaten voor het voorbereiden en ten uitvoer brengen van z'n misdadige plannen, in de eigen kolonies ook niet bepaald het goede voorbeeld gaf en een oogje dichtkneep toen er in Spanje al een voorproefje kwam van wat diezelfde 'beschaafde wereld' nog te wachten stond.

Maar ik ben bereid toe te geven dat er voor deze éne keer wellicht toch sprake kon zijn van een 'gerechtvaardigde' oorlog, hoewel dat nog steeds geen excuus is voor de oorlogsmisdaden die ook de geallieerden op hun geweten hadden ('Dresden' zal u wel iets zeggen, vermoed ik).
Het bombardement op Dresden was afschuwelijk. De Britten hadden dat helemaal berekend, windrichting, temperatuur, etc. om een vuurorkaan te creeëren. Een pure oorlogsmisdaad dus, ik heb de stad een aantal malen bezocht nog in de DDR-tijd.
Derk de Tweede is offline  
Oud 15 januari 2009, 21:15   #147
de mensen
Banneling

Standaard

Citaat:
Met het geld dat "Israël" en z'n bondgeno(o)t(en) blijkbaar liever aan bommenwerpers, bommen, tanks, kogels, ... besteedt(/besteden), had(den) "Israël" en z'n bondgeno(o)t(en) allang een hyper-efficiënt opsporings-systeem op poten kunnen zetten waardoor 'geweldige controles' niet meer nodig zouden zijn, om nog maar te zwijgen over de mogelijkheden om te investeren in degelijk onderwijs, sociale voorzieningen & jobs voor �*lle bewoners van de gebieden die nu onder controle van de 'voorpost van de Westerse beschaving' vallen.

Het zou mij ten zeerste verwonderen dat er dan nog veel kandidaten zouden worden gevonden voor het (doen) dragen van 'bepaalde gordels'.

60 jaar investeringen in oorlogslogica hebben NIKS opgeleverd dat de moeite van het verdedigen waard is, integendeel. Nochtans vinden velen nog steeds argumenten om er mee door te gaan.

Vreedzame oplossingen daarentegen moeten binnen de kortste keren resultaat opleveren of ze worden als 'onrealistisch' of 'onuitvoerbaar' bestempeld, en vervolgens op deskundige wijze gesaboteerd.

Ik vind geen woorden om uitdrukking te geven aan wat ik daar nu eigenlijk over denk.
Zou jij als leider van Israël de grenzen durven openzetten en afwachten hoeveel kandidaten er nog zouden gevonden worden (alsof die kindjes inspraak hebben) wetende dat de tegenpartij blijft herhalen de vernietiging van Israël voor ogen te hebben?
de mensen is offline  
Oud 15 januari 2009, 21:18   #148
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U pleit dus voor de onmiddellijk volledige bezetting en annexatie van Gaza door Israel? Want alleen zo kan Israel op die manier optreden jegens de Hamas-terroristen.
Ik pleit voor de onmiddellijke volledige bezetting van het hele 'Heilig Land' door een internationale coalitie/troepenmacht van Argentinië, Brazilië, Canada, Denemarken, Eritrea, Finland, Griekenland, Hongarije, Ierland, Japan, Kameroen, Laos, Madagaskar, Noorwegen, Oostenrijk, Peru, Rusland, Senegal, Turkije, Uruguay, Vanuatu, Western Samoa, Yemen en Zweden.

Die coalitie moet onmiddellijk iederéén in het gebied ontwapenen: Palestijnen èn Israëli's, 'terroristen' èn 'kolonisten', ...

Vervolgens moet het gebied volledig worden ontruimd, 'voor de eeuwigheid' tot natuurreservaat en voor 'homo ignorans ignorans' VERBODEN TERREIN worden uitgeroepen, en van elk spoor van menselijke activiteit worden ontdaan.

De éérste religieuze zot die ook nog maar één blik op het gebied durft te werpen wordt wat mij betreft stante pede en zonder pardon chemisch gecastreerd/gesteriliseerd en voorgoed verbannen naar Antarctica, alwaar hij/zij het met de pinguïns mag hebben over wie nu eigenlijk de rechtmatige eigenaar van dat continent is.

De 'zionisten' krijgen een thuisland in de USA, de niet-zionistische joden zijn welkom in Vlaanderen, de christelijke Palestijnen ook, de moslims kunnen naar een moslimland naar keuze en de seculieren uit beide kampen zullen ook wel ergens terecht kunnen.

Zoals ik reeds opmerkte: de éne waanzin ('eeuwige heilige oorlog') is de andere (de mijne) waard.

djimi is offline  
Oud 15 januari 2009, 21:20   #149
de mensen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik pleit voor de onmiddellijke volledige bezetting van het hele 'Heilig Land' door een internationale coalitie/troepenmacht van Argentinië, Brazilië, Canada, Denemarken, Eritrea, Finland, Griekenland, Hongarije, Ierland, Japan, Kameroen, Laos, Madagaskar, Noorwegen, Oostenrijk, Peru, Rusland, Senegal, Turkije, Uruguay, Vanuatu, Western Samoa, Yemen en Zweden.

Die coalitie moet onmiddellijk iederéén in het gebied ontwapenen: Palestijnen èn Israëli's, 'terroristen' èn 'kolonisten', ...

Vervolgens moet het gebied volledig worden ontruimd, 'voor de eeuwigheid' tot natuurreservaat en voor 'homo ignorans ignorans' VERBODEN TERREIN worden uitgeroepen, en van elk spoor van menselijke activiteit worden ontdaan.

De éérste religieuze zot die ook nog maar één blik op het gebied durft te werpen wordt wat mij betreft stante pede en zonder pardon chemisch gecastreerd/gesteriliseerd en voorgoed verbannen naar Antarctica, alwaar hij/zij het met de pinguïns mag hebben over wie nu eigenlijk de rechtmatige eigenaar van dat continent is.

De 'zionisten' krijgen een thuisland in de USA, de niet-zionistische joden zijn welkom in Vlaanderen, de christelijke Palestijnen ook, de moslims kunnen naar een moslimland naar keuze en de seculieren uit beide kampen zullen ook wel ergens terecht kunnen.

Zoals ik reeds opmerkte: de éne waanzin ('eeuwige heilige oorlog') is de andere (de mijne) waard.
Dat is echt een haalbare oplossing.
de mensen is offline  
Oud 15 januari 2009, 21:28   #150
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is echt een haalbare oplossing.
Niet meer of minder haalbaar dan de 'vernietiging' van Hamas op de wijze die Israël nu probeert, me dunkt.

Informeert u zich maar eens over wat in de Arabische (en bij uitbreiding de moslim-) wereld aan het broeien is. En dan heb ik het niet over de corrupte regimes, maar over 'de man in de straat'.

Laatst gewijzigd door djimi : 15 januari 2009 om 21:29.
djimi is offline  
Oud 15 januari 2009, 21:42   #151
de mensen
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet meer of minder haalbaar dan de 'vernietiging' van Hamas op de wijze die Israël nu probeert, me dunkt.

Informeert u zich maar eens over wat in de Arabische (en bij uitbreiding de moslim-) wereld aan het broeien is. En dan heb ik het niet over de corrupte regimes, maar over 'de man in de straat'.
Het zal spijtig genoeg niet gemakkelijk op te lossen zijn...

En met kritiekloos de kaart van Hamas te trekken zeker niet (uiteraard ook niet met die van Israël)...
de mensen is offline  
Oud 16 januari 2009, 08:12   #152
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zal spijtig genoeg niet gemakkelijk op te lossen zijn...

En met kritiekloos de kaart van Hamas te trekken zeker niet (uiteraard ook niet met die van Israël)...
En indien verschillende van de eisen van Hamas (opheffen van de blokkade, creatie van een eigen staat, terugkeer van de vluchtelingen, ontruiming van de kolonies,...) nu eens ondersteund worden door internationale organisaties zoals de VN?

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je geen bedenkingen mag hebben bij bvb hun religieuze agenda of hun werkwijze (zie o.m. de machtsovername).

Laatst gewijzigd door Andy : 16 januari 2009 om 08:13.
Andy is offline  
Oud 16 januari 2009, 08:43   #153
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou jij als leider van Israël de grenzen durven openzetten en afwachten hoeveel kandidaten er nog zouden gevonden worden (alsof die kindjes inspraak hebben) wetende dat de tegenpartij blijft herhalen de vernietiging van Israël voor ogen te hebben?
Je kan zelfs de braafste hond treiteren en mishandelen tot hij agressief wordt, en je hem moet opsluiten.
Daarna het argument gebruiken dat je een agressieve hond hebt die je niet kunt loslaten is dan wel heel flauw.

Maak dat dat volk en die kindjes een toekomst hebben, verhoog hun levensstandaard. Stop met systematisch en onder vals voorwendsel alles wat op vooruitgang wijst met de regelmaat van de klok plat te bombarderen. Geef dat volk vrije handel, zodat ze zelf hun producten aan de man kunnen brengen, laat hen hun eigen centen ontvangen, laat hen infrasturctuur opbouwen, enz

Om de vergelijking verder te zetten, knuffel uw hond, en win terug zijn vertrouwen, en hoop dat hij uiteindelijk vergeet wat hem is aangedaan.
spherelike is offline  
Oud 16 januari 2009, 08:58   #154
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel 'macht' krijg ik als 'leider van Israël'?
Wat zijn mijn bevoegdheden?

Wat ik 'zou durven' hangt af van wat ik m�*g durven.

djimi is offline  
Oud 16 januari 2009, 09:00   #155
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Gewoon ophoepelen en de gestolen grond teruggeven aan de Palestijnen.

Dan is er geen geweld meer.

De Israeli's moeten dus collectieve zelfmoord plegen?
Jozef Ostyn is offline  
Oud 16 januari 2009, 09:05   #156
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ik verkies een onafhankelijke palestijse staat, die van israel en zijn beschermheren de kans krijgt om iets op te bouwen, een staat die met buitenlandse hulp volledig en autonoom kan ontwikkelen, die een haven en een luchthaven mag bouwqen, waar israel niet alle flut excuses gebruikt om het opgebouwde plat te gooien, en die sukkels arm en behoeftig te houden. Een staat die zijn eigen export mag regelen, en die zelf het geld van zijn arbeid mag plukken. Een staat waarvan israel zich voor mijn part mag van afzonderen, afschemen met 7 muren, kilometers mijnenveld, multipele prikkeldraadversoperringen, weliswaar allemaal op HUN eigen internationaal erkend grondgebied. Een staat waar misdadigers uitgeleverd worden aan andere staten mits die andere staat de mensenrechten respecteerd. Een staat die niet aangevallen wordt wanneer een aantal van zijn onderdanen zonder steun van de overheid agressie plegen tegen een andere staat. Een staat die de internationale rechtsregels respecteerd en volgens die regles ook behandeld wordt.

Dus duidelijk een staat, en NIET een gebied dat niet tot israel behoort, zoals u weer slinks wou introduceren.

En niemand zegt hier dat een misdaad onbestraft moet blijven. Als israel nu zou handelen zoals het een rechtsstaat betaamd, de schuldigen opspoort, schuldigen oppakt, schuld bewijst en bercht, dan is israel een rechtsstaat zoals een westerse staat zou moeten zijn.

Israel is zodanig geinfiltreerd in al die bewegingen, dat het misschien op de top ervan na weet waar de hamasleden zich ongeveer bevinden en wat ze gaan doen. Of denkt u dat het louter mazzel is, als ze een auto wegblazen, of een gebouw platleggen dat daar nu net toevallig een kopstuk inzit??
Mochten ze de moed hebben ze stuurden er een commando op af, om de gezochte op te pakken, en een normaal proces te geven. Dat zou pas gericht strijden zijn met gelijke middelen. Dan pas zouden er slachtoffer uit zelfverdediging kunnen vallen. Nu blazen ze de ruime omgeving op, onschuldigen in de buurt hebben pech. En en passant regelt israel het aantal palestijen dat overblijft.

U hebt uw standpunt hier vurig verdedigd, maar ik ben er van overtuigd dat zelf u weet dat het niet om die raketten of die tunnel gaat. Dit is jaren geleden gepland, anderhalfjaar geleden intensif gesimuleerd, toen moesten die raketten nog gemaakt worden, en moest die tunnelgraver nog zijn spade gaan kopen. Zo naif ben u toch ook niet.
Hier staan weeral een reeks feitelijke onwaarheden in.

Ten eerste bestookt Hamas Israel al jaren met raketten, lang voordat de huidige operatie werd gepland.

Als Israel zo geïnfiltreerd was in Gaza als u beweert, dan hadden zij daar hun gegijzelde soldaat kunnen bevrijden, quod non.

Feit is dat Israel zich teruggetrokken heeft uit Gaza en dat van dan af Gaza een basis geworden is voor voortdurende aanvallen vanuit Gaza op Israel. Het is dus van twee zaken één: ofwel mag Israel Gaza niet als zijn eigen bezet gebied beschouwen, maar dan kan het alleen reageren op externe vijandigheden met militaire acties; ofwel moet Israel Gaza opnieuw volledig gaan bezetten en alle Palestijnse instellingen daar afschaffen en dan kan het politioneel optreden tegen geweld.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 16 januari 2009, 09:06   #157
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Israeli's moeten dus collectieve zelfmoord plegen?
Ze kunnen toch ook emigreren?
Er zijn er genoeg die d�*�*r al ervaring mee hebben.
Dezen kunnen hun broeders en zusters helpen.

djimi is offline  
Oud 16 januari 2009, 09:45   #158
de mensen
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoeveel 'macht' krijg ik als 'leider van Israël'?
Wat zijn mijn bevoegdheden?

Wat ik 'zou durven' hangt af van wat ik m�*g durven.
Alle bevoegdheden die je wenst...
de mensen is offline  
Oud 16 januari 2009, 09:48   #159
de mensen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze kunnen toch ook emigreren?
Er zijn er genoeg die d�*�*r al ervaring mee hebben.
Dezen kunnen hun broeders en zusters helpen.

Dat is tenminste een objectieve en positieve bijdrage.
de mensen is offline  
Oud 16 januari 2009, 10:48   #160
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alle bevoegdheden die je wenst...
Dank u zeer

Om te beginnen kondig ik onmiddellijk een eenzijdig staakt-het-vuren af.

Vervolgens zou ik er voor zorgen dat 'mijn' land - Israël dus - niet langer steeds meer geïsoleerd raakt, en daarom zou ik in fasen mijn verplichtingen in overeenstemming met de verschillende VN-resoluties strikt (doen) toepassen.

Dat betekent in de eerste plaats volledige ontruiming van de bezette gebieden, Oost-Jeruzalem inbegrepen. Die ontruiming geldt ook voor de kolonies op de Westelijke Jordaanoever. Eénieder die zich daar met gebruikmaking van geweld tegen verzet wordt gearresteerd, berecht en zo nodig bestraft.

Daarna organiseer ik een vredesconferentie waartoe zowèl Fatah �*ls Hamas worden uitgenodigd, alsmede al mijn buurlanden.

Op die vredesconferentie wordt een nieuw verdelingsplan besproken, met geven en toegeven van beide kanten.

Hoe dan ook wordt een deel van de vruchtbare kustvlakte zonder compensatie aan de Palestijnen teruggegeven, zodat die mensen uitzicht krijgen op een leefbare eigen staat, maar ik zou er tegelijkertijd naar streven een Judeo-Palestijnse Confederatie op poten te krijgen (eventueel op langere termijn).

In afwachting van de totstandkoming van die Confederatie kunnen bepaalde gebieden worden geruild. Op termijn moeten de Palestijnen méér gebied krijgen dan de schamele restjes waarmee ze zich nu tevreden zouden moeten stellen.

Ik stuur een verzoek naar de VN-Veiligheidsraad om een internationale troepenmacht te installeren, zowel in 'mijn' land als in Palestina. Aan dat verzoek wordt de uitnodiging toegevoegd om een onafhankelijke commissie op poten te zetten die oorlogsmisdaden moet onderzoeken en berechten.

Racistische propaganda in eigen land zou ik zéér hard aanpakken, en in de scholen zou er in elk geval degelijk geschiedenisonderwijs worden ingevoerd, waarbij �*lle aspecten van het conflict aan bod moeten komen.

Er komt in samenwerking met de EU ook een grootscheeps uitwisselingsprogramma voor scholieren en studenten, jeugdbewegingen, vrouwenverenigingen, popgroepjes, kaartersclubs, ...

Omdat het mij nu eigenlijk aan tijd ontbreekt zal ik het hier voorlopig bij houden, maar mijn verbeelding is nog lang niet uitgeput.

Om het kort te houden: ik zou als leider van Israël een zodanig genereus aanbod proberen te doen, dat weigering vanwege de verschillende Palestijnse verzetsorganisaties door de internationale gemeenschap op algemeen onbegrip en zo goed als volledige afkeuring zou stoten.

Tegelijkertijd zou ik er voor zorgen dat 'mijn' leger in staat van paraatheid blijft, en bij de allereerste tekenen van agressie zou ik niet aarzelen op te treden, daarbij rekening houdend met de bepalingen van het oorlogsrecht en de Conventies van Genève.

Uiteraard zou ik mijzelf van een bijzonder uitgebreide en competente lijfwacht voorzien, in de hoop dat die afdoende bescherming zou bieden tegen extremistische zionisten en ultra-nationalisten voor wie ik ongetwijfeld 'public enemy n° 1' zou worden.

Indien dat allemaal niets oplevert, neem ik ontslag en ga ik ergens in Schotland, Japan of Nieuw-Zeeland onderduiken

Edit: ik ben nog vergeten een Waarheids- en Verzoeningscommissie op te richten! Ik hoop hiermee deze fout hersteld te hebben.

Laatst gewijzigd door djimi : 16 januari 2009 om 10:57.
djimi is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be