![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
internationaal recht is duidelijk. Israel controleert grenzen luchtruim en zeegebied waarmee gaza per definitie bezet en gecontroleerd gebied is. Laatst gewijzigd door 1207 : 15 januari 2009 om 18:45. |
|
![]() |
![]() |
#142 | |
Minister
|
![]() Citaat:
niet Hamas dat de scepter zwaait in Gaza? Hamas is dus verantwoordelijk. En als Hamas geen einde aan die raketaan-vallen kan maken is het zeer hoog tijd dat Hamas opgedoekt wordt (dat zeg ik vanuit Palestijns oogpunt. ) |
|
![]() |
![]() |
#143 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou mij ten zeerste verwonderen dat er dan nog veel kandidaten zouden worden gevonden voor het (doen) dragen van 'bepaalde gordels'. 60 jaar investeringen in oorlogslogica hebben NIKS opgeleverd dat de moeite van het verdedigen waard is, integendeel. Nochtans vinden velen nog steeds argumenten om er mee door te gaan. Vreedzame oplossingen daarentegen moeten binnen de kortste keren resultaat opleveren of ze worden als 'onrealistisch' of 'onuitvoerbaar' bestempeld, en vervolgens op deskundige wijze gesaboteerd. Ik vind geen woorden om uitdrukking te geven aan wat ik daar nu eigenlijk over denk.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 15 januari 2009 om 20:51. |
|
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik walg ook van het feit dat de 'beschaafde' wereld van die tijd (de koloniale imperia Great-Britain en La France op kop) de heer A. Hitler �*lle tijd heeft gelaten voor het voorbereiden en ten uitvoer brengen van z'n misdadige plannen, in de eigen kolonies ook niet bepaald het goede voorbeeld gaf en een oogje dichtkneep toen er in Spanje al een voorproefje kwam van wat diezelfde 'beschaafde wereld' nog te wachten stond. Maar ik ben bereid toe te geven dat er voor deze éne keer wellicht toch sprake kon zijn van een 'gerechtvaardigde' oorlog, hoewel dat nog steeds geen excuus is voor de oorlogsmisdaden die ook de geallieerden op hun geweten hadden ('Dresden' zal u wel iets zeggen, vermoed ik).
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die coalitie moet onmiddellijk iederéén in het gebied ontwapenen: Palestijnen èn Israëli's, 'terroristen' èn 'kolonisten', ... Vervolgens moet het gebied volledig worden ontruimd, 'voor de eeuwigheid' tot natuurreservaat en voor 'homo ignorans ignorans' VERBODEN TERREIN worden uitgeroepen, en van elk spoor van menselijke activiteit worden ontdaan. De éérste religieuze zot die ook nog maar één blik op het gebied durft te werpen wordt wat mij betreft stante pede en zonder pardon chemisch gecastreerd/gesteriliseerd en voorgoed verbannen naar Antarctica, alwaar hij/zij het met de pinguïns mag hebben over wie nu eigenlijk de rechtmatige eigenaar van dat continent is. De 'zionisten' krijgen een thuisland in de USA, de niet-zionistische joden zijn welkom in Vlaanderen, de christelijke Palestijnen ook, de moslims kunnen naar een moslimland naar keuze en de seculieren uit beide kampen zullen ook wel ergens terecht kunnen. Zoals ik reeds opmerkte: de éne waanzin ('eeuwige heilige oorlog') is de andere (de mijne) waard.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet meer of minder haalbaar dan de 'vernietiging' van Hamas op de wijze die Israël nu probeert, me dunkt.
Informeert u zich maar eens over wat in de Arabische (en bij uitbreiding de moslim-) wereld aan het broeien is. En dan heb ik het niet over de corrupte regimes, maar over 'de man in de straat'.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 15 januari 2009 om 21:29. |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En met kritiekloos de kaart van Hamas te trekken zeker niet (uiteraard ook niet met die van Israël)... |
|
![]() |
![]() |
#152 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je geen bedenkingen mag hebben bij bvb hun religieuze agenda of hun werkwijze (zie o.m. de machtsovername).
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 16 januari 2009 om 08:13. |
|
![]() |
![]() |
#153 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarna het argument gebruiken dat je een agressieve hond hebt die je niet kunt loslaten is dan wel heel flauw. Maak dat dat volk en die kindjes een toekomst hebben, verhoog hun levensstandaard. Stop met systematisch en onder vals voorwendsel alles wat op vooruitgang wijst met de regelmaat van de klok plat te bombarderen. Geef dat volk vrije handel, zodat ze zelf hun producten aan de man kunnen brengen, laat hen hun eigen centen ontvangen, laat hen infrasturctuur opbouwen, enz Om de vergelijking verder te zetten, knuffel uw hond, en win terug zijn vertrouwen, en hoop dat hij uiteindelijk vergeet wat hem is aangedaan. |
|
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zijn mijn bevoegdheden? Wat ik 'zou durven' hangt af van wat ik m�*g durven.
|
![]() |
![]() |
#155 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ten eerste bestookt Hamas Israel al jaren met raketten, lang voordat de huidige operatie werd gepland. Als Israel zo geïnfiltreerd was in Gaza als u beweert, dan hadden zij daar hun gegijzelde soldaat kunnen bevrijden, quod non. Feit is dat Israel zich teruggetrokken heeft uit Gaza en dat van dan af Gaza een basis geworden is voor voortdurende aanvallen vanuit Gaza op Israel. Het is dus van twee zaken één: ofwel mag Israel Gaza niet als zijn eigen bezet gebied beschouwen, maar dan kan het alleen reageren op externe vijandigheden met militaire acties; ofwel moet Israel Gaza opnieuw volledig gaan bezetten en alle Palestijnse instellingen daar afschaffen en dan kan het politioneel optreden tegen geweld. |
|
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn er genoeg die d�*�*r al ervaring mee hebben. Dezen kunnen hun broeders en zusters helpen.
|
![]() |
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dank u zeer
![]() Om te beginnen kondig ik onmiddellijk een eenzijdig staakt-het-vuren af. Vervolgens zou ik er voor zorgen dat 'mijn' land - Israël dus - niet langer steeds meer geïsoleerd raakt, en daarom zou ik in fasen mijn verplichtingen in overeenstemming met de verschillende VN-resoluties strikt (doen) toepassen. Dat betekent in de eerste plaats volledige ontruiming van de bezette gebieden, Oost-Jeruzalem inbegrepen. Die ontruiming geldt ook voor de kolonies op de Westelijke Jordaanoever. Eénieder die zich daar met gebruikmaking van geweld tegen verzet wordt gearresteerd, berecht en zo nodig bestraft. Daarna organiseer ik een vredesconferentie waartoe zowèl Fatah �*ls Hamas worden uitgenodigd, alsmede al mijn buurlanden. Op die vredesconferentie wordt een nieuw verdelingsplan besproken, met geven en toegeven van beide kanten. Hoe dan ook wordt een deel van de vruchtbare kustvlakte zonder compensatie aan de Palestijnen teruggegeven, zodat die mensen uitzicht krijgen op een leefbare eigen staat, maar ik zou er tegelijkertijd naar streven een Judeo-Palestijnse Confederatie op poten te krijgen (eventueel op langere termijn). In afwachting van de totstandkoming van die Confederatie kunnen bepaalde gebieden worden geruild. Op termijn moeten de Palestijnen méér gebied krijgen dan de schamele restjes waarmee ze zich nu tevreden zouden moeten stellen. Ik stuur een verzoek naar de VN-Veiligheidsraad om een internationale troepenmacht te installeren, zowel in 'mijn' land als in Palestina. Aan dat verzoek wordt de uitnodiging toegevoegd om een onafhankelijke commissie op poten te zetten die oorlogsmisdaden moet onderzoeken en berechten. Racistische propaganda in eigen land zou ik zéér hard aanpakken, en in de scholen zou er in elk geval degelijk geschiedenisonderwijs worden ingevoerd, waarbij �*lle aspecten van het conflict aan bod moeten komen. Er komt in samenwerking met de EU ook een grootscheeps uitwisselingsprogramma voor scholieren en studenten, jeugdbewegingen, vrouwenverenigingen, popgroepjes, kaartersclubs, ... Omdat het mij nu eigenlijk aan tijd ontbreekt zal ik het hier voorlopig bij houden, maar mijn verbeelding is nog lang niet uitgeput. Om het kort te houden: ik zou als leider van Israël een zodanig genereus aanbod proberen te doen, dat weigering vanwege de verschillende Palestijnse verzetsorganisaties door de internationale gemeenschap op algemeen onbegrip en zo goed als volledige afkeuring zou stoten. Tegelijkertijd zou ik er voor zorgen dat 'mijn' leger in staat van paraatheid blijft, en bij de allereerste tekenen van agressie zou ik niet aarzelen op te treden, daarbij rekening houdend met de bepalingen van het oorlogsrecht en de Conventies van Genève. Uiteraard zou ik mijzelf van een bijzonder uitgebreide en competente lijfwacht voorzien, in de hoop dat die afdoende bescherming zou bieden tegen extremistische zionisten en ultra-nationalisten voor wie ik ongetwijfeld 'public enemy n° 1' zou worden. Indien dat allemaal niets oplevert, neem ik ontslag en ga ik ergens in Schotland, Japan of Nieuw-Zeeland onderduiken ![]() Edit: ik ben nog vergeten een Waarheids- en Verzoeningscommissie op te richten! Ik hoop hiermee deze fout hersteld te hebben.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 16 januari 2009 om 10:57. |
![]() |