Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2009, 18:46   #141
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Als jij bvb geen verzekering voor je auto betaalt, en je rijd iemand omver, wie betaalt er dan de brokken ? In dit geval is het net hetzelfde. Geen verzekering genomen ? Zelf betalen. Je mag dat onjuist vinden, het is echter de WET !
Zijn zij nu al verantwoordelijk voor Oulematou's dood? Wie heeft er de trekker overgehaald?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2009, 18:52   #142
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Ontken dit
een statuutwijziging tijdens van een toeristisch verblijf

...

Tijdens het legaal verblijf van maximum 3 maanden laat hij de werkgever een arbeidsvergunning en een arbeidskaart B aanvragen.
"Au pair-jongeren kunnen naar België komen als toerist en dan na hun aankomst een arbeidskaart aanvragen. Voor de toekenning ervan is geen voorafgaandelijk arbeidsmarktonderzoek vereist.
.....
Au pair-jongeren kunnen de gewone procedure volgen en bij de ambassade een visum type D aanvragen. De vreemdeling moet hiervoor persoonlijk bij de Belgische diplomatieke of consulaire post een verblijfsmachtiging aanvragen om in België te mogen verblijven als werknemer. "

http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht...&fragment=True
Oud 27 januari 2009, 21:10   #143
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als je au pair bent beschik je over een geldig visum, dus stop dat niet ter zake doende argument maar weg.
Die mevrouw was illegaal wat juridisch niet gelijk is aan legaal, einde discussie lijkt me
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2009, 21:18   #144
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Zijn zij nu al verantwoordelijk voor Oulematou's dood? Wie heeft er de trekker overgehaald?
Maar ge vindt wel dat wij schadevergoeding moeten betalen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2009, 21:41   #145
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Maar ge vindt wel dat wij schadevergoeding moeten betalen.
Wij? Nee. Het slachtofferfonds, daarvoor werd het ook opgericht.
Eigenlijk moet HVT de schadevergoeding betalen. Stel dat hij wel vermogend is, zou hij kunnen stellen : "Ik moet de schadevergoeding niet betalen want haar visum was verlopen"?
Stel dat HVT zijn moorden pleegde op het moment dat haar visum wel nog geldig was, dan zou het slachtofferfonds toch ook betalen.
Oud 27 januari 2009, 21:58   #146
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij? Nee. Het slachtofferfonds, daarvoor werd het ook opgericht.
Eigenlijk moet HVT de schadevergoeding betalen. Stel dat hij wel vermogend is, zou hij kunnen stellen : "Ik moet de schadevergoeding niet betalen want haar visum was verlopen"?
Ik hoop het niet.
Maar in dit geval moet de vergoeding komen van een fonds.
Blijkbaar is dat opgericht om onze eigen burgers te vergoeden en niet voor elke willekeurige passant.
Ergens moet nu eenmaal een grens getrokken worden als je misbruiken wilt beperken.
Citaat:
Stel dat HVT zijn moorden pleegde op het moment dat haar visum wel nog geldig was, dan zou het slachtofferfonds toch ook betalen.
Natuurlijk, dan maakte ze nog deel uit van onze maatschappij.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2009, 22:07   #147
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Moest ze niet voor hen gewerkt hebben, had ze daar op dat uur niet gezeten met dat kind, waar of niet ? Of ze daar nu gestorven is omdat een gek haar omverschoot, of door een auto die uit een bocht vloog doet er niet toe : het was een werkongeval, vermits het haar overkwam terwijl ze aan het werk was. En ze werkte voor die familie. Onrechtstreeks zijn die mensen verantwoordelijk voor haar dood. HVT is rechtstreeks verantwoordelijk. Daarom zit hij ook in het gevang nu.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2009, 22:12   #148
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Want HVT "strafte" ?? D�*t durfde zelfs zijn advocaat niet aanvoeren ter verdediging.
Hij moorde en dan nog op een laffe manier.
Wie er naast Luna liep en ook vermoord werd vormt geen excuus en of die 't juiste stempeltje had of niet wist HVT ook niet en vormt ook geen excuus.

Een moord is geen ongeval.
Ik bedoel niet dat HVT strafte. Ik bedoel dat die mensen gestraft zijn (door het lot) om een illegale zwarte ingehuurd te hebben om goedkoop op hun kind te passen. Hetgeen ik ook schreef . Natuurlijk is HVT een moordenaar, maar vermits de vrouw vermoord werd tijdens haar werkuren, gaat het wel degelijk over een " werkongeval " volgens mij .
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2009, 08:05   #149
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet wij zijn verantwoordelijk, maar al het Linkse gespuis dat het mogelijk maakt dat illegalen hier eindeloos lang kunnen verblijven.

Laatst gewijzigd door Duym : 28 januari 2009 om 08:05.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2009, 15:23   #150
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Niet wij zijn verantwoordelijk, maar al het Linkse gespuis dat het mogelijk maakt dat illegalen hier eindeloos lang kunnen verblijven.
Wanneer er iemand op een dergelijke laffe manier vermoord wordt , dan wordt er van iedereen met een normaal menselijk hart verwacht dat hij medelijden heeft met het slachtoffer en haar nabestaanden . En dan hoeft men niet als een voorgeprogrammeerde kille , kouwe robot een of ander wettekstje komen na-papegaaien . Als men de medemenselijkheid en de warmte uit de mens bant , dan krijgt men een samenleving zoals in de jaren 1930 in nazi-Deutschland . Die maatschappij heeft mijn grootvader , als lid van het OnafhankelijkheidsFront aan den lijve mogen ondergaan . Voor een dergelijke mentaliteit : nein , danke !
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2009, 15:41   #151
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Wanneer er iemand op een dergelijke laffe manier vermoord wordt , dan wordt er van iedereen met een normaal menselijk hart verwacht dat hij medelijden heeft met het slachtoffer en haar nabestaanden . En dan hoeft men niet als een voorgeprogrammeerde kille , kouwe robot een of ander wettekstje komen na-papegaaien . Als men de medemenselijkheid en de warmte uit de mens bant , dan krijgt men een samenleving zoals in de jaren 1930 in nazi-Deutschland . Die maatschappij heeft mijn grootvader , als lid van het OnafhankelijkheidsFront aan den lijve mogen ondergaan . Voor een dergelijke mentaliteit : nein , danke !
ik heb eerder het gevoel dat een door "de politiek correcten" verplicht opgelegd medelijdengevoel voor 20 Malinese meeëters (die een dik miljoen euro trachten binnen te rijven door het drama van hun achternichtje uit te buiten), naar fascisme ruikt. Zeker omdat dat verplicht opgelegd medelijdengevoel er enkel komt om een raciaal motief : het zwarte slachtoffertje.

Ik stel me de vraag of ze het ook zouden doen voor een blank slachtoffertje. Zouden de 15 nichten en 16 achterneven en de rest van de nonkels en tantes van Kitty VN dezelfde steun van die correcten krijgen indien ze een schadevergoeding zouden eisen? Ik betwijfel het ...
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2009, 16:04   #152
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
ik heb eerder het gevoel dat een door "de politiek correcten" verplicht opgelegd medelijdengevoel voor 20 Malinese meeëters (die een dik miljoen euro trachten binnen te rijven door het drama van hun achternichtje uit te buiten), naar fascisme ruikt. Zeker omdat dat verplicht opgelegd medelijdengevoel er enkel komt om een raciaal motief : het zwarte slachtoffertje.

Ik stel me de vraag of ze het ook zouden doen voor een blank slachtoffertje. Zouden de 15 nichten en 16 achterneven en de rest van de nonkels en tantes van Kitty VN dezelfde steun van die correcten krijgen indien ze een schadevergoeding zouden eisen? Ik betwijfel het ...
1. Medelijden wordt niet opgelegd door "poco's" . Medelijden komt uit het hart . En met nabestaanden bedoel ik haar kinderen , niet heel West Afrika .
De term fascisme zal wel als ongepaste grap bedoeld zijn , hopelijk voor u dan toch .
2. Hetzelfde medelijden geldt uiteraard ook voor de vermoorde politie-agente . Ook hier dient een schadevergoeding naar haar naaste verwanten te gaan , niet naar heel West Europa .

Voor mij telt niet , blijkbaar in tegenstelling tot u , de huidskleur van dader of slachtoffer . Misschien bent u nog jong ? Denk er eens over na , a.u.b.

En gelieve mij niet te klasseren onder de sociaaldemocratische "poco's" .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2009, 16:28   #153
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat kom jij hier allemaal te lullen zeg. Natuurlijk is HVT verantwoordelijk voor de dood van die illegaal. Ik zeg niet meer of niet minder dan dat die moord niet had kunnen gebeuren als het Linkse gespuis alle illegalen niet kost wat kost hier in dit land had willen houden om te dienen als toekomstig kiesvee.

Laatst gewijzigd door Duym : 28 januari 2009 om 16:34.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2009, 16:30   #154
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
1. Medelijden wordt niet opgelegd door "poco's" . Medelijden komt uit het hart . En met nabestaanden bedoel ik haar kinderen , niet heel West Afrika .
De term fascisme zal wel als ongepaste grap bedoeld zijn , hopelijk voor u dan toch .
2. Hetzelfde medelijden geldt uiteraard ook voor de vermoorde politie-agente . Ook hier dient een schadevergoeding naar haar naaste verwanten te gaan , niet naar heel West Europa .

Voor mij telt niet , blijkbaar in tegenstelling tot u , de huidskleur van dader of slachtoffer . Misschien bent u nog jong ? Denk er eens over na , a.u.b.

En gelieve mij niet te klasseren onder de sociaaldemocratische "poco's" .

Je vergist je beste. Het zijn de correcten die omwille van een raciaal element, de huidskleur van het slachtoffer, rap de wetgeving willen bijstellen om toch zo maar correct mogelijk in de media te komen. Dit allemaal na het nodige gepook van enkele linkse mediafiguren die het natuurlijk normaal vinden de gedachten te sturen en de wetgevende macht als het ware te intimideren tot actie. Ze zouden het verdomd nooit gedaan hebben indien het een illegale blanke Poolse kuisvrouw was geweest.

En natuurlijk springen de correcten onder de politiekers als gedrilde hondjes bang als ze zijn het slachtoffer te worden van demoniseringscampagnes gelanceerd door de media.
Ik zag hoe hoe onze Minister van Justitie in een recordtempo zijn argumenten bijstelde. Eén dag overbelichting in de media waren genoeg om zijn voornemen (wachten op een advies) te veranderen. En plots stonden politici in drommen hetzelfde deuntje af te spelen.
Massamanipulatie door intimidatietechnieken (het weze nu via de media) vind ik een fascistische praktijk.

Ten tweede, de feiten zijn er : die "naaste" aanverwanten blijken een 14-tal Malinezen te zijn die zich als schadelijders opwerpen en een claim indienden.
Volgens mij is er in dit geval maar 1 naaste : de dochter.

Laatst gewijzigd door Gilette : 28 januari 2009 om 16:46.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2009, 17:58   #155
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Koppelbazerij is een misdaad volgens mij en volgens de wet ook.

Ik veronderstel dat dan in uw wereld andere wetten tellen?

En dan hebben we het nog niet over op zijn minst passief mededaderschap en profiteren van de mensenhandel.

Hah, je denkt omdat het een negerin was telt de wetgeving niet meer?
Zoek de definitie van koppelbaas eens op:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vandaele
U hebt gezocht op het woord: koppelbaas.
RESULTAAT
 kop·pel·baas de; m,v -bazen (min) iem die op illegale wijze arbeiders in dienst neemt om hen uit te lenen aan andere bedrijven

http://www.vandale.nl/vandale/opzoek...ord=koppelbaas

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 januari 2009 om 18:01.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2009, 18:06   #156
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Ik bedoel niet dat HVT strafte. Ik bedoel dat die mensen gestraft zijn (door het lot) om een illegale zwarte ingehuurd te hebben om goedkoop op hun kind te passen. Hetgeen ik ook schreef . Natuurlijk is HVT een moordenaar, maar vermits de vrouw vermoord werd tijdens haar werkuren, gaat het wel degelijk over een " werkongeval " volgens mij .
U bent Master in "Creatief Arbeidsrecht"??
Oud 28 januari 2009, 18:07   #157
filosoof
Banneling

Standaard

error

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 januari 2009 om 18:09.
Oud 28 januari 2009, 18:23   #158
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Zoek de definitie van koppelbaas eens op:
Waarom?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2009, 19:24   #159
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat een onzin fb, het toepassen van ene wet gaat over juridische elementen en niet over emopraat zoals jij die hier brengt.
Die emopraat wordt trouwens dus wel opgedrongen, ik vind het nogal straf dat twintig mensen prompt hun hand ophouden omdat iemand gestorven is die A wettelijk hier niet mocht zijn en B niet eens mocht tewerkgesteld worden!
Dat bedrag is volkomen van de pot gerukt, ik vind het schandalig hoe dit familie de dood van die mevrouw uitbuit om hun zakken te vullen!
Van mij mag er best geld vrijkomen voor het dochtertje, maar wat doen die anderen daar? Moest die mevrouw hen ook allemaal onderhouden???
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2009, 19:27   #160
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik hoop het niet.
Maar in dit geval moet de vergoeding komen van een fonds.
Blijkbaar is dat opgericht om onze eigen burgers te vergoeden en niet voor elke willekeurige passant.
Ergens moet nu eenmaal een grens getrokken worden als je misbruiken wilt beperken.
Natuurlijk, dan maakte ze nog deel uit van onze maatschappij.
Ge bedoelt dat illegalen massaal op zich gaan laten schieten teneinde met veel geld terug te kunnen keren?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be