Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2009, 22:03   #141
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Alice, jij bent echt hardhorig. Of misschien denk je dat het een spelletje de vraag raden is. Ik post iets, en dan stel jij de vraag waarop mijn post reeds een antwoord is:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Als ik had gezegd "In Savatage's steeds herhalen van dezelfde weerlegde stelling kan men zonder veel slechte wil een zekere mentale handicap erkennen, een kenmerk bij niet weinig Vlamingen", dan was het kot te klein geweest en dan had heel het forum gehuild over anti-Vlaams racisme.

Too much hypocrisy spoils the fun!
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2009, 18:16   #142
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben het niet met je eens; als u zou beweren dat Vlamingen collectief aan een mentale handicap lijden zie ik dit als een geweldig vooroordeel, niet als racisme.
Wat ik wel als racistisch zie zijn mensen die beweren dat je op basis van o.a overtuiging anderen niet gelijk mag behandelen, een bewering die moeiteloos in zaaltjes in Borgerhout te horen is maar waar niemand zich druk over maakt, de verontwaardiging is bij wijlen dus volgens mij erg selectief.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2009, 18:58   #143
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik ben het niet met je eens; als u zou beweren dat Vlamingen collectief aan een mentale handicap lijden zie ik dit als een geweldig vooroordeel, niet als racisme.
Wat ik wel als racistisch zie zijn mensen die beweren dat je op basis van o.a overtuiging anderen niet gelijk mag behandelen, een bewering die moeiteloos in zaaltjes in Borgerhout te horen is maar waar niemand zich druk over maakt, de verontwaardiging is bij wijlen dus volgens mij erg selectief.
Racisme gaat over ethnische afkomst, niet over religieuze overtuiging. Je verwart racisme en religieuze intolerantie, twee vormen van menselijke dwaasheid die weliswaar op elkaar lijken, doch methodologisch gescheiden dienen te worden.

Ik vind het fijn dat je de religieuze intolerantie van anderen laakt; als je nu je eigen religieuze intolerantie nu eens zo bestrijden, dan staan we al veel verder.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be