![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() En daar horen jullie inderdaad mentaal niet bij
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Patriot geeft duidelijk aan daar niet geestelijk toe in staat te zijn, dus sluit ik de discussie maar af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() splitsing ontwikkelings-samenwerking
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Helaas was het antwoord beperkt tot "vuile Vlaamse racist, nazi!", dus gaat u me kwalijk nemen dat ik uw vermogen tot argumentatie nogal laag acht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#148 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst splitsen en dan Europees maken? zie er de logica niet van in. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En dat kan volgens mij beter vanuit een Vlaams perspectief. Dat heeft niets te maken met *zucht* raciale superioriteit van Vlamingen of Goebbels, maar met een kritische analyse van het huidige Belgische beleid, waarin de wet wordt gedicteerd door francofone politici die volledig contradictorisch handelen in Centraal-Afrika, door oorlogsvoerende dictators te steunen om hun invloed in dit francofone gebied te versterken. Gelieve d�*�*r dus een fundamenteel debat over te voeren, ipv weer met karikaturen en onnozeliteiten af te komen over een "Vlaemsch volck"... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Waarom ben jij in hemelsnaam zo verliefd op al die monarchen??? Waar zijn je principes gebleven van directe democratie en referenda ??? Bovendien zijn drie adelijke families met adelijke machten net iets te veel van het goede in een land ![]()
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik vraag even niet naar de bevolking, maar naar jou! Waarom ben jij zo verliefd op ze...?
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() Ik mag toch voor de koning zijn zeker! Gun me dat plezier! Ik ben niet 100% rationeel, ik heb nood aan een gevoelsmatige band met mijn vorstenhuis, geinspireerd door de 18e eeuwse Herderiaanse Romantiek.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Banneling
|
![]() Waarom hebben de Nederlanders hun koningshuis zo graag?
Omdat het hen niet stoort ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is al wel het meest overtuigende argument dat ik gehoord heb om het koningshuis te behouden!
Vele malen overtuigender dan het lange, mooi opgebouwde betoog dat Superstaaf ooit eens heeft gehouden ter verdediging van ons koningshuis! Proficiat Hans1: Uw cliënt wordt hierbij veroordeeld tot 7jaar gevangenisstraf en een dwangsom van 2000euro! ![]()
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Een kleine rechtzetting is hier wel op zijn plaats. De meeste BuB-leden zijn directe democratie onder de vorm van bindende referenda op volksinitiatief hoegenaamd NIET genegen. Nadat ik mijn sympathie betuigde voor een unitair België, onze monarchie en het BROV, beloofden ze om dit laatste eveneens in hun programma op te nemen en er op hun site een item aan te wijden. Dit stemde me uiterst gunstig tegenover hun nieuwe partijtje. Groot was dan ook mijn verwondering, toen ze plots hun kar keerden, en sommigen zich zelfs radicaal TEGEN directe democratie uitspraken. Toen heb ik me onmiddelijk van hun initiatief gedistancieerd. Hun zwakke historische achtergrond kon ik nog slikken (ik heb er totaal geen ![]() Hun rabiate haat tegen al wat Vlaams is, kon ik nog toeschrijven aan de wil om wat te provoceren op fora als dit. Maar dat ze als partij, nog voor ze zelfs maar in de opppositie zetelden (laat staan aan bestuur deelnamen), de inspraak van het souvereine volk minachtend verwierpen, dat kon voor mij niet door de beugel. Mijn leedvermaak was dan ook groot, toen ze nog wat natrapten: "Wie ik wel dacht te zijn dat ze voor één persoon hun programma zouden aanpassen?" Nochtans zou elke bijkomende kiezer, hun verkiezingsuitslag substantiëel in procentpunten hebben doen stijgen. ![]() Het weze eveneens vermeld dat ze onder invloed van historisch onderlegde flaminganten op dit forum, hun website met programma wél slag om slinger aanpasten...................... Vooraleer je dus de BuB gaat verdenken van democratische beweegredenen, wel even de zoekfunctie op dit forum gebruiken en het lemma 'referenda' intypen met hun respectieve noms de plume......... Kijk eveneens de datums na, want post factum, toen het schaap reeds de kut af was, kregen ze plots een oprisping om het tegen de volgende maal 'misschien' 'als de mensen het willen' alsnog in hun progje op te nemen. Waarschijnlijk uit plat opportunisme om hen een pseudo-democratisch aureooltje aan te meten. Dit 'nagerechtje' beschouw ik echter als een 'nouvelle cuisine-versie' van, de traditionele vijgen na pasen.
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat zal niet je bedoeling geweest zijn. Niettemin was het een waarheid als een koe. ![]() Adoreer je 'storende' vorstenhuis dus nog maar wat, geachte BUB-voorzitter. Het Belgisch vorstenhuis moet het nu eenmaal hebben van irrationelen die een gevoelsmatige band nodig hebben. Een band tussen een monarchie en een volk dat niet bestaat (volgens jullie eigen zeggen) is inderdaad ergens heel hard voor nodig.
![]() |