![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enkel tegen de Britten?
Dan toch wel vreemd dat vele leden van Hashomer en andere zionistische paramilitaire groeperingen net het Joodse Legioen vormden, dat een afdeling was van het Britse leger.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
#142 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Misschien is de spiegel een goede plek om te zoeken?
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel u eens voor dat er vanaf begin 20 ste eeuw geen grote groepen vreemdelingen uit de hele wereld, die met het gebied niets te zien hadden, zich daar waren komen vestigen. Hoe zou het dan verlopen zijn met de lokale Joodse bevolking en de Palestijnse houding tegenover hen? En hoe zou de situatie er nu uitzien? Of stel u eens voor dat dezelfde grote groepen wel gekomen waren, maar dat ze niet gewapend waren met een agressieve etnisch-nationalistische ideologie die hen een soort goddelijk en exclusief recht gaf op het land waar ze zich vestigden? Hoe zou de Palestijnse houding tegenover hen dan geëvolueerd zijn? En zou er nu ook een uitzichtloze, permanente oorlogssituatie heersen?
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 3 februari 2009 om 23:42. |
|
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan u funderen waarom u mij uitscheldt voor jodenhater?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
#145 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat onderscheid hoort men vaak niet graag, maar het is historisch, en zelfs vandaag nog, wel essentieel. Niet Joden zorgen voor agressie en racisme, het zionisme doet dat. Citaat:
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#147 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() U zegt joden niet te haten maar u gunt ze geen staat om te leven. U dwingt ze in feite terug de diaspora te gaan en wederom vervolging te ondervinden, het ultieme teken van jodenhaat.
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo ,dan is dus een terroristische aanslag tegen de britten door een zionistische terreurgroep destijds minder erg dan een terroristische aanslag in het heden door hamas tegen de joodse bevolking gepleegd....
Vreemde logica mijn beste....very strange.... Citaat:
Met andere woorden mijn beste, hamas gebruikt dezelfde tacktiek als de zionisten destijds... En mijn beste, Israel heeft één der best opgeleide eenheden speciale troepen... Bijzonder geschikt om Hamasstrijders te gaan uitgraven én uit te schakelen zonder al te véél verlies aan onschuldige burgerlevens.... En toch verkiezen ze de zware hamer ,met luchtbombardementen en honderden extra slachtoffers tot gevolg.... |
|
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is dus het ultieme teken van palestijnenhaat... |
|
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus iedereen die niet akkoord is, met de creatie van een joodse staat, op de ruïnes van Palestijnse dorpen, is een jodenhater volgens u? Iedereen die niet gelooft dat een staat moet gefundeerd worden op religieuze gronden, is een jodenhater volgens u? Iedereen die niet akkoord is met de deportatie van honderdduizenden Palestijnen uit hun dorpen, is een jodenhater?
|
![]() |
![]() |
#151 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En voor wat Palestina betreft (althans, wat er van overbleef na Jordanië, Syrië en Libanon) kan ik me exact dezelfde conflicten voorstellen zonder de oprichting van Israël. Drie landen zaten op het land te loeren. Laat ik het zo zeggen: Zonder het bestaan van Israël zat niemand nu te praten over een Palestijnse staat maar over de voortdurende oorlog tussen Syrië, Jordanië en Egypte in West-Palestina waar de plaatselijke bevolking de dupe van was. |
||
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat U in dat geval moet bekennen dat de palestijnen wél het recht hebben om zich tegen bezetters te verweren... Zegt de VN resolutie 3070 U iets....Ga die maar nalezen.... |
|
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Britse regering?
|
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#155 |
|
![]() Nee, omdat uw vraag op niets trekt. U kunt ook wel een voorbeeld verzinnen met de Smurfen en Gargamel zeg.
|
![]() |
![]() |
#156 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of U antwoordt hier in eer en geweten op of U doet er het zwijgen toe.... Ik zou mij verzetten mijn beste,en dan vecht ik niet voor mijzelf maar voor de toekomst van mijn kinderen opdat zij als gelijken zouden worden behandeld en niet als een soort tweederangsburgers die minder rechten en inspraak hebben dan diegenen die mijn land bezetten.... Daar draait het om mijn beste..... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Britse regering, dus. Al-Hoesseini is tot moefti benoemd door de Britten (ondanks dat hij bij de verkiezing de minste stemmen haalde van de 4 kandidaten).
|
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er was een historische lokale Joodse bevolking en die was bij de aanvang niet zionistisch. Toen er massaal mensen met een agressieve etnisch-nationalistische ideologie binnenkwamen, ontstond er bij de lokale Arabische bevolking een voedingsbodem voor diverse onaangename emoties en foute ideeën. Dat lijkt me zeer begrijpelijk.
![]() |
#160 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het verhaal van de twee enclaves is quatsch als het gaat om grondgebied aangezien de oplossing zelf wordt aangedragen door fatah (en in veel mindere mate door hamas) en de invloed van Israël is er omdat er geen sprake is van (wil tot) vrede, iets wat ligt aan de palestijnen(en dan vooral aan hamas). Er moet een degelijke oplossing komen waar beide staten redelijkerwijs mee kunnen leven want nu is het een zooitje. Wat men beschouwt als Palestina is nu twee aparte gebiedsdelen namelijk Fatah Westoever en Hamas Gaza, iets wat een naderende oplossing verder dan ooit brengt.