![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Nog iets dat opvalt in deze discussie: het maken van karikaturen. 'Verbieden te leven', 'Teveel vrije tijd zou moeten verboden worden', 'wat wil je nog allemaal verbieden?'... Nu vraag ik me toch af wat de strategie is achter die karikaturen. Is het om mijn standpunt belachelijk te maken om het zo te kunnen verwerpen? |
|
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Afvoeren die rommel, doe mij maar een goeie sappige steak.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#144 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Hier ga ik het voor bekeken houden. Ik weet dat u vindt dat u enorm originele ideeën heeft en dat u de grondbeginselen van de logica hebt herondekt, maar eigenlijk kwekt u gewoon Peter Singer en consoorten na. Let's agree to disagree, jammer genoeg is de zgn. juistheid van uw redenering compleet irrelevant in de realiteit. Ik vind het goed dat u veganist bent en aan fair-trade doet, ik heb ook zulke vrienden. Het verschil met u is dat zij dat gewoon doen: ze verwachten geen schouderklopjes en voelen geen bekeringsdrang. Net zoals ik hen niet probeer te overtuigen van de geneugten van vlees eten. Dat heet verdraagzaamheid. Veel succes nog bij het bekeren en geniet van uw morele superioriteit! |
||
|
|
|
|
|
#145 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat is een culinair orgasme, waar het knabbelen van een wortel vaal en kleurloos tegen afsteekt. Vergelijk het met een vuurwerk tegenover een theelichtje. Iets dat een mens zo gelukkig maakt, kan toch niet slecht zijn? Als een dier wordt opgekweekt op respectvolle manier, goed behandeld, met vrije uitloop en tijdige verzorging en als de tijd gekomen is, pijnloos wordt geslacht en ambachtelijk verwerkt tot steak, rosbief, hamburger en stoofvlees, dan heeft dat dier zinvol geleefd, namelijk in functie van mijn maag en culinaire voldoening. Dat dier heeft een minimum aan pijn en lijden gekend en waarschijnlijk heeft dat dier ook wel zijn portie 'tevredenheid' gekend. Wie heeft er dan schade bij zo'n regeling, behalve de quorn en seitan-maffia. Laatst gewijzigd door parcifal : 3 februari 2009 om 22:34. |
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een sappige steak is bijzonder goed zelfs. Een ware streling voor de tong. Een vegetarische site verandert daar niets aan.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
#147 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In ijskoude streken is de overleving er zelfs van afhankelijk.
|
|
|
|
|
#148 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voila,dat is gesproken... Het is niet omdat de vegetariërs zo graag op een stuk selder knabbelen dat wij állemaal óók op een stuk selder moeten gaan knabbelen.... Den boom in met die gasten,plaats genoeg tussen die andere apen.... |
|
|
|
|
|
|
#149 | ||||
|
|
Citaat:
Maar genetisch gezien behoren we tot dezelfde soort, de homo sapiens sapiens. Ik wil gerust discutiëren over het toekennen van rechten aan mensapen, als onze naaste neven. Maar zolang niet aan mijn voorwaarden voldaan is, wordt dit niet uitgebreid naar vee. Citaat:
Citaat:
Citaat:
ik voel me niet echt aangesproken door uw beschuldiging, aangezien racisme enkel slaat op een onbestaand onderscheid tussen mensen van verschillende achtergronden
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||||
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Pijnloze slachting bestaat niet. Wie beslist wanneer een dier z'n tijd is gekomen? |
|
|
|
|
|
|
#151 | |
|
Banneling
|
Dat is natuurlijk het ideaal, wij kopen ons vlees via een bevriende landbouwer en mijn ouders zien die dieren dagelijks lopen en gevoederd worden.
Na het slachten komt de beenhouwer het vlees verwerken in de achterkeuken van mijn ouders. Ze staan er dus op te kijken tijdens de verwerking. Natuurlijk gaat het hier wel over grotere hoeveelheden. Voor 10 steaks en een kilo stoofvlees moet ge dat niet organiseren. Die landbouwer neemt zelf ook een deel van dat vlees voor eigen gebruik. Da's toch vrij goede quality control hoor. Heb je ooit al gezien hoe ze runderen slachten? Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#152 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ik ben nooit door iemand anders overtuigd om geen vlees meer te eten, maar hoe meer ik door de jaren heen mij verdiepte in deze materie hoe meer mijn menselijk ratio en emotie ervoor zorgde dat ik vlees eten liever liet (daar hoort ook vis en gevogelte bij). Bekijk: Earthlings, Meat the truth, Our Daily Bread, We feed the world... Moest er ooit een systeem bestaan waardoor we vlees kunnen eten waar het verkrijgen ervan op geen enkel manier heeft bijgedragen aan de negatieve effecten die het nu wel heeft, zou ik er misschien over denken om een lekkere GOEDE steak te bakken. |
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#154 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Electrocutie? Keling? Pistool? Injectie? Elk dier dat op eender welke manier geslacht wordt, sterft in angst. Bekijk hun ogen maar eens als het leven eruitloopt. Onwetendheid onder consumenten is 1 van de grote problemen van onze tijd. Laatst gewijzigd door thefishdoesntthink : 4 februari 2009 om 00:36. |
|
|
|
|
|
|
#155 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#156 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
(nu nog een viskweker vinden...) Laatst gewijzigd door Havana : 4 februari 2009 om 00:44. |
|
|
|
|
|
|
#157 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De goedkoopste, meest pijnloze manier om een dier, of mens te doden word helaas niet toegepast.
In een kamer gevuld met stikstof steken. Wordt euforisch, verliest pijnloos het bewustzijn, en dat was het. Maar ik moet toegeven, Parcivals bericht 145 is gewoon wat ik ervan denk. Laat de veggies maar op hun selder knabbelen, ik ga het niet verbieden, en ga gerust meeknabbelen-met genoeg cocktail saus-. Maar als de veggies mij verbieden vlees te eten, is de kans groot dat ik humanitariër word. Soylent Green op't menu. 1 van mijn beste vrienden is een hardcore vegitariër. En als ik bij hem thuis eet, eet ik met alle plezier zijn gerechten (hij is een fantastische kok, en moet geen toevlucht zoeken naar vlees surrogaten zoals quorn hamburgers). Als hij hier eet, dan zorgen we ervoor dat hij geen vlees op zijn bord krijgt. Met evenveel zorg voor smaak en uitzicht als wat er op ons eigen bord komt. Maar hij gaat niet preken dat we geen vlees mogen eten. Hij gaat er van uit dat verstandige mensen hun eigen keuze kunnen maken, hoe onmenselijk ook.
|
|
|
#158 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alles heeft voor en nadelen. Als ik de boekskes mag geloven, heb ik intussen al 47457457% meer kans op kanker, en is mijn ecologische voetafdruk groot genoeg om een kleine planeet te vullen. We leven in een tijd wanneer er steeds minder mag, zogezegd in naam van de democratie, de verdraagzaamheid, het milieu, ... Laat mij maar mijn goede sappige steak.
|
|
|
|
|
|
#159 | |||||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Omdat gij moet beginnen zagen en de mens vergelijken met dieren. Maar gij snapt het blijkbaar al zelf niet meer. Gij zijt precies ook niet het scherpste mes uit de schuif. |
|||||
|
|
|
|
|
#160 | |
|
|
Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|