Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 16 februari 2009, 16:05   #141
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Pss 1.167 Israeliers die sinds 2000-door Hamas- vermoord zijn tel je niet mee,he ?
Tiens ik dacht dat je on topic wou blijven ?

Maar als je de discussie wil aangaan WIE een VEELVOUD aan slachtoffers heeft gemaakt, zowel qua kinderen, weet iedereen dat Israel veruit kampioen daarin is.
.
roodhaar is offline  
Oud 16 februari 2009, 16:06   #142
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
De Morgen van 3 februari 2009 meldt dat een geheime databank over illegale kolonies op Palestijns gebied uitgelekt is in de Israëlische krant Haaretz.

De gegevensbank (van het ministerie van Defensie...) vermeldt volgens de krant ondermeer de oppervlakte van gronden die van Palestijnen zijn afgenomen en het aantal woningen dat op onwettelijke wijze is ingeplant. Het was de bedoeling de databank en stoemelings te doen verdwijnen, aldus Haaretz, maar een gunstige wind speelde ze tijdig in handen van de krant.

Het Israëlisch ministerie van Defensie is nu woedend op Haaretz. De databanken werden minstens twee jaar lang bijgehouden en zijn erg gedetailleerd. Ze bevatten details over 100 onwettelijke buitenposten van bestaande nederzettingen, maar ook over 120 nederzettingen die Israël in alle stilte heeft toegelaten op gebied dat in 1967 werd veroverd.

Minstens 75 procent van de bouwwerken kwam er zonder de minste vergunning. 30 procent werd gebouwd op ingepikte Palestijnse grond. Haaretz stipt aan dat daar ook overheidsgebouwen als scholen, synagogen en politiekantoren tussenzitten.

De Israëlische regering heeft altijd bestreden dat er land gestolen werd van Palestijnen en dat daarop illegale nederzettingen gebouwd werden. Nu blijkt dat ze ondertussen niet alleen nauwgezet dossiers bijhield over landdiefstal en illegale nederzettingen die ze actief ondersteunt, maar dat ze daarnaast ook zelf illegale gebouwen neerpoot op gestolen grond.
dit was dus het topic !
.
roodhaar is offline  
Oud 16 februari 2009, 16:06   #143
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
Tiens ik dacht dat je on topic wou blijven ?

Maar als je de discussie wil aangaan WIE een VEELVOUD aan slachtoffers heeft gemaakt, zowel qua kinderen, weet iedereen dat Israel veruit kampioen daarin is.
U heeft gelijk.

Beantwoord me dan de andere vraag.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline  
Oud 16 februari 2009, 16:10   #144
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Denk je dat er minder gevochten zal worden indien Arabieren economisch beter vertroeven,ja of nee(en waarom) ?
eerlijk gezegd, denk ik dat het wel zal helpen, maar na 60 jaar bezetting , landdiefstal ,vernedering en Israelische moordpartijen met als hoogtepunt de laatste slachtpartij in Gaza....
.
roodhaar is offline  
Oud 16 februari 2009, 17:35   #145
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
met als hoogtepunt de laatste slachtpartij in Gaza....
Bedoel je de laatste of de allerlaatste slachtpartij?

Dit is écht het allerlaatste 'hoogtepunt' IN Gaza.

De Palestijnse organisatie Hamas heeft in Gaza tijdens en na het Israëlisch offensief tientallen tegenstanders vermoord en gemarteld. Ze beweerde dat ze afrekende met 'collaborateurs', aldus Amnesty International in een rapport.

De rest kan je lezen in de Standaard van vandaag of op de site van Amnesty International.
Oud 16 februari 2009, 22:50   #146
mambo123
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Toen Israel de Gazastrook verliet schonken ze aan de Arabieren de Gush Katif plantages.*
Niet alleen dat;Israel pompte 25 miljoen dollar in de Gazagronden en Wolfson(Amerikaans Jood) gaf er nog 5 miljoen extra,om de plantages nog beter te maken.
(ken je veel vijanden,"imperialisten","kindermoordenaars" die dat doen ?)
Kun je bron geven? Ik vind het nogal moeilijk te geloven dat Israel 25 miljoen dollar in Gaza stopte en dus aan de hamas regering heeft gegeven.

Citaat:
Maat Hamas nam-na een interne walgelijke en bloedige strijd-de roer over in Gaza en vernietigde alle plantages.

Alles naar de vaantjes.
Een tijdje geleden werden Fatah militanten getraind in Egypte speciaal om de hamas regering die democratisch verkozen was omver te werpen met de steun van de VS. Vandaar de bloedige strijd en de slachtoffers zijn weeral de gewone Palestijnen zoals altijd.
mambo123 is offline  
Oud 16 februari 2009, 22:53   #147
mambo123
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Pss 1.167 Israeliers die sinds 2000-door Hamas- vermoord zijn tel je niet mee,he ?
Voor zover ik weet zijn er 6 Israelische slachtoffers gevallen vanwege de qassam raketten sinds hamas is begonnen.
mambo123 is offline  
Oud 16 februari 2009, 23:30   #148
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mambo123 Bekijk bericht
Kun je bron geven? Ik vind het nogal moeilijk te geloven dat Israel 25 miljoen dollar in Gaza stopte en dus aan de hamas regering heeft gegeven.
Ik denk dat de waarde van de landbouwonderneming in totaliteit wordt bedoeld. Deze is door de Europese Unie gekocht bij de ontruiming door Israël en aan de Palestijnse authoriteit geschonken. Israël heeft de onderneming volledig intact gelaten.

Helaas is al de dag zelf van de overdracht alles vernield dat nog enigszins aan Israël deed denken en werd er op grote schaal geplunderd zodat nu zowat 20% van de geweldig grote onderneming eigenlijk onherstelbaar is beschadigd, vooral de serres. Met verlies van zoveel werkplaatsen voor de Palestijnen (die daar al werkten tijdens de 'bezetting'). Eigen volk eerst (werkloos).

Dat is allemaal in het lang en in het breed in het nieuws geweest ten tijde van de moeilijke ontruiming.

Laatst gewijzigd door JeeBee : 16 februari 2009 om 23:30.
JeeBee is offline  
Oud 16 februari 2009, 23:58   #149
mambo123
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Ik denk dat de waarde van de landbouwonderneming in totaliteit wordt bedoeld. Deze is door de Europese Unie gekocht bij de ontruiming door Israël en aan de Palestijnse authoriteit geschonken. Israël heeft de onderneming volledig intact gelaten.

Helaas is al de dag zelf van de overdracht alles vernield dat nog enigszins aan Israël deed denken en werd er op grote schaal geplunderd zodat nu zowat 20% van de geweldig grote onderneming eigenlijk onherstelbaar is beschadigd, vooral de serres. Met verlies van zoveel werkplaatsen voor de Palestijnen (die daar al werkten tijdens de 'bezetting'). Eigen volk eerst (werkloos).

Dat is allemaal in het lang en in het breed in het nieuws geweest ten tijde van de moeilijke ontruiming.
Spijtige zaak. Het had een mooie economische ontwikkeling kunnen zijn zodat ze niet meer afhankelijk zijn van de internationale gemeenschap.
mambo123 is offline  
Oud 17 februari 2009, 12:57   #150
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht

De waarheid niet verdraaien (dus niet liegen): de verwoestingen zijn nagenoeg allemaal door het Israëlische leger en KOLONISTEN gedaan, om maar niets achter te laten voor de Palestijnen.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)

Laatst gewijzigd door goodwill : 17 februari 2009 om 12:58.
goodwill is offline  
Oud 17 februari 2009, 13:01   #151
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

De villa's wel.(Synagogen niet,mag volgens de Torah niet vernield worden)

De gronden werden niet aangeraakt door de leger en inwoners.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline  
Oud 17 februari 2009, 13:46   #152
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
De villa's wel.(Synagogen niet,mag volgens de Torah niet vernield worden)

De gronden werden niet aangeraakt door de leger en inwoners.
De serres etc werden niet vernield. wel opgekocht door een Amerikaanse
Jood die ze aan de Palestijnen schonk.
Die hebben zich toen als één man op het geheel gestort. En iedereen heeft gepikt wat hij kon pikken.
Ergens wel logisch volgens mij. Iedereen weet dat de PLO een bende dieven
is en Hamas nog erger. Dus het gewone volk wilde ze gewoon voor zijn.
Maar hoe je van zo'n troep een natie gaat maken???
Francientje is offline  
Oud 17 februari 2009, 13:54   #153
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
De waarheid niet verdraaien (dus niet liegen): de verwoestingen zijn nagenoeg allemaal door het Israëlische leger en KOLONISTEN gedaan, om maar niets achter te laten voor de Palestijnen.
Goodwill,

Ik ben een man van 'goede wil'.

Ik lieg nooit, ik verdraai de waarheid nooit. Wel bezit ik natuurlijk de waarheid niet en staat wat ik schrijf daarom altijd open voor bijstelling, die ik graag zal aanvaarden om mijn 'waarheid' te verfijnen.

In onderhavig geval is dat dus niet gebeurd en was je eigen berichtgeving niet vrij van enige ondeskundigheid ter zake die helaas een zekere vooringenomenheid verraadt, uitgedrukt in (veel te) krachtige termen.
Oud 17 februari 2009, 14:47   #154
Diplomatius
Minister

Diplomatius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Je vraagt. Ik serveer...

http://www.thaindian.com/newsportal/...100151890.html
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1057874.html
http://corner.nationalreview.com/pos...Y0Zjk0MzE0NWU=
http://www.worthynews.com/top/jpost-...ticle-Printer/

O ja, Hamas richt dus geen 'collaterale' schade aan. Hamas schiet wetens en willens op Israelische burgerdoelen. Tussen het vermoorden van Palestijnen
door...
We gaan het hier eens heel kort maken :

- Aantal Israelis gedood door Hamas raketten : 13
- Aantal Palestijnen gedood door Israel : minstens 1.300

Nog verdere commentaar ?
Diplomatius is offline  
Oud 17 februari 2009, 14:52   #155
Diplomatius
Minister

Standaard

Citaat:
1.167 Israelis op meer dan 8 jaar tijd.

1.300 Palestijen op... nog geen drie weken tijd.

Zullen we er eens een telraampje bijhalen ? Of er een grafiekje van maken ?

En wil je dan wel alleen even de burgers aan beide zijden tellen, met uitsluiting van de militairen ?

En kom mij niet af met het walgelijk verhaal dat je aan Palestijnse zijde de mannen niet mag meetellen, zoals Holmes dat meent te kunnen doen, beweerdelijk om alzo 'zeker te zijn dat er geen militanten (lees: gewapende strijdende mannen) bij de dodentelling zitten.
Diplomatius is offline  
Oud 17 februari 2009, 15:16   #156
Francientje
Minister

Standaard

Met andere woorden: Israel beschermt zijn mensen stukken beter dan Hamas en co
of de PLO de Palestijnen beschermt. Mogen we daaruit besluiten dan Hamas en Fatah snertdinges zijn die voornamelijk en boven alles op profijt voor een stuk of wat enkelingen uit zijn? Ik denk van wel.
Er zijn overigens nog andere cijfers betreffende de Palestijnen beschikbaar. Hoeveel
werden er eigenlijk vermoord door Hamas of daarvoor Fatah?
Francientje is offline  
Oud 17 februari 2009, 15:50   #157
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
of de PLO de Palestijnen beschermt.
nee, jouw staat is zoals gewoonlijk veel moorddadiger (en dankzij Us lobbysteun efficienter daarin) tov de autochtone Palestijnse bevolking.

Citaat:
Mogen we daaruit besluiten dan Hamas en Fatah snertdinges zijn die voornamelijk en boven alles op profijt voor een stuk of wat enkelingen uit zijn? Ik denk van wel.
WE ??? spreek toch gerust voor uzelf ! het zijn verzetsbewegingen , en zoals altijd zullen bij miserie er altijd opportunistjes tussen zitten die vooral uit zijn op eigen voordeel ipv consequent hun volk te verdedigen tegen de Israelische moord en landroofpartijen. Maar dat maakt het verzet niet minder rechtvaardig.
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 17 februari 2009 om 15:50.
roodhaar is offline  
Oud 17 februari 2009, 16:21   #158
Diplomatius
Minister

Standaard

Citaat:
of de PLO de Palestijnen beschermt.
Nu wordt het helemaal mooi ?! Nu ga je nog zeggen dat Hamas en co (die ik overigens ook geen warm hart toedraag) de Palestijnen slecht beschermd hebben tegen de Israelische aanvallen ???

En hoe had men dat moeten doen dan ? Zeg het eens ? Juist ja...

Uw standpunten draaien nog erger dan een windmolen bij stevige bries...

Citaat:
Mogen we daaruit besluiten dan Hamas en Fatah snertdinges zijn die voornamelijk en boven alles op profijt voor een stuk of wat enkelingen uit zijn? Ik denk van wel.
U besluit wat U wil. Mag ik dan - om eens terug on topic te geraken - ook besluiten dat de Joden (ja, ik gebruik nu de term Joden, aangezien U ook van Uw 'volk' spreekt) er blijkbaar ook enkel op uit zijn om ook het laatste stukje grond (dat amper 3 keer de oppervlakte heeft van mijn woonplaats) nog af te nemen van mensen die al helemaal niets hebben en aan wie zelfs medische hulp, voedsel, werk en een minimale leefruimte ontzegd wordt ?

Citaat:
Er zijn overigens nog andere cijfers betreffende de Palestijnen beschikbaar.
Heel juist, en die cijfers liggen nog een pak hoger dan de schatting die ik in de wat oudere berichten (van een week of twee geleden) vond...

Laatst gewijzigd door Diplomatius : 17 februari 2009 om 16:24.
Diplomatius is offline  
Oud 17 februari 2009, 23:18   #159
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je dat er minder gevochten zal worden indien Arabieren economisch beter vertroeven, ja of nee (en waarom)?
Wil je hiermee zeggen, dat de Israëlische overheid de Palestijnse olijfgaarden bulldozert, om op die manier de strijdvaardigheid van de Palestijnen aan te wakkeren?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 18 februari 2009, 08:53   #160
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diplomatius Bekijk bericht
We gaan het hier eens heel kort maken :

- Aantal Israelis gedood door Hamas raketten : 13
- Aantal Palestijnen gedood door Israel : minstens 1.300

Nog verdere commentaar ?
Mss betere en nog meer raketten aan de hamas terroristen geven?

Laatst gewijzigd door stab : 18 februari 2009 om 08:54.
stab is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be