Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 12 maart 2009, 02:03   #141
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
En ik wacht nog altijd.

Paulus.
Geduld, ik was je al helemaal vergeten. (jij mij blijkbaar echt wel niet )

maar goed :

Citaat:
Citaat :
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
20% van de Israëli is Palestijn met dezelfde rechten en plichten.
d�*t is dus een leugen, zowel op legaal als niet legaal gebied.

één van de voorbeelden:

quote :
Israel's newly revised nationality law prohibits Palestinian citizens of Israel from marrying Palestinians from the occupied territories and living with their spouses in Israel. The same law does not apply to Jewish Israelis who marry Jewish settlers living in the occupied territories. Similar legislation had been proposed in South Africa at the peak of Apartheid, only to be rejected by that country's supreme court. Israel's nationality law was endorsed by Israel's High Court in 2006.

bron :http://www.ceia-sc.org/page3/page15/page15.html

of nog
quote :
Meanwhile, an "emergency regulation" passed in 2003 limits the right of Arab citizens of Israel - a right that belongs to not only every Jew in Israel but every Jew in the world - to have their spouse and children naturalized. That distinction is expressed in the classifications of the Central Bureau of Statistics, which formally divides the citizens of Israel into two categories: "Jews and others

Not only are the subjects of the occupation for more than a generation, 38 years, not allowed inside the country without a regime of special permits, and for the last 15 years prevented from working; and not only, when they leave their defined territories to spend a period of time overseas, can they lose their homes and property forever, as if they were foreigners; but the Arabs who are the citizens of Israel lose more and more of their civil rights, like the right to grant their children minimum conditions to live with dignity, a public library, a cultural center, enough nutrition.
-Yitzhak Laor is an Israeli novelist who lives in Tel Aviv.

bron :http://www.gavison.com/?l=en&a=23943
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 12 maart 2009 om 02:07.
roodhaar is offline  
Oud 12 maart 2009, 02:32   #142
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

en nog ééntje:

Burden of inequality

The law

•Israel grants automatic citizenship and residency to Jews under the law of return, but not to non-Jews

•The Jewish National Fund, which owns or administers most of the land, bars its sale or lease to non-Jews

Housing

•No Arab town has been built since Israel was proclaimed in 1948. So far this year Israel has refused 22,000 building permits for Arab citizens

bron :http://www.guardian.co.uk/world/2000/oct/06/israel
.
roodhaar is offline  
Oud 12 maart 2009, 10:55   #143
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht

maar goed :

één van de voorbeelden:

quote :
Israel's newly revised nationality law prohibits Palestinian citizens of Israel from marrying Palestinians from the occupied territories and living with their spouses in Israel. The same law does not apply to Jewish Israelis who marry Jewish settlers living in the occupied territories. Similar legislation had been proposed in South Africa at the peak of Apartheid, only to be rejected by that country's supreme court. Israel's nationality law was endorsed by Israel's High Court in 2006.

of nog
quote :
Meanwhile, an "emergency regulation" passed in 2003 limits the right of Arab citizens of Israel - a right that belongs to not only every Jew in Israel but every Jew in the world - to have their spouse and children naturalized. That distinction is expressed in the classifications of the Central Bureau of Statistics, which formally divides the citizens of Israel into two categories: "Jews and others

Not only are the subjects of the occupation for more than a generation, 38 years, not allowed inside the country without a regime of special permits, and for the last 15 years prevented from working; and not only, when they leave their defined territories to spend a period of time overseas, can they lose their homes and property forever, as if they were foreigners; but the Arabs who are the citizens of Israel lose more and more of their civil rights, like the right to grant their children minimum conditions to live with dignity, a public library, a cultural center, enough nutrition.

Gelijk welke staat ter wereld heeft het recht te kiezen wie hij toelaat of niet
toelaat op zijn grondgebied. Met andere woorden: staten hebben het recht
te discrimineren in dit geval. Een staat heeft niet het recht zijn eigen burgers te discrimineren. Maar dus wel buitenlanders die toegang willen.
Francientje is offline  
Oud 12 maart 2009, 12:22   #144
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht

maar goed :

één van de voorbeelden:

quote :

of nog
quote :

Zeer objectieve bronnen die je daar aanhaalt

Het gaat trouwens niet over de rechten en plichten van Israëlische burgers, maar over zij die een Israëlische burger willen worden. En dat is heel wat anders.

Ik blijf dus wachten.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 12 maart 2009, 12:40   #145
Francientje
Minister

Standaard

Quote but the Arabs who are the citizens of Israel lose more and more of their civil rights, like the right to grant their children minimum conditions to live with dignity, a public library, a cultural center, enough nutrition. Quote

Wat zijn minimum conditions to live with dignity? En sinds wanneer zijn een bibliotheek en of een cultureel centrum burgerrechten? Ik bedoel maar: waar ik woon is er ook
geen bibliotheek en nog minder een cultureel centrum.
Francientje is offline  
Oud 14 maart 2009, 16:34   #146
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Zeer objectieve bronnen die je daar aanhaalt

Het gaat trouwens niet over de rechten en plichten van Israëlische burgers, maar over zij die een Israëlische burger willen worden. En dat is heel wat anders.

.
Paulusje, je belachelijk ontkennen van hetgeen iedereen hier kan lezen doet je reeds zwaar aangetaste geloofwaardigheid geen goed hoor. Maar dat is wél je eigen schuld.
Nee, het gaat over het wettelijk verschil tussen een Arabische Israeli en een joodse Israeli . de één zijn vrouw en kinderen worden Israeli , de andere niet heeft dat recht niet !

Dat is een fundementeel onderscheid maken tussen de wettelijke gelijkheid tuusen je burgers.
een waalse Belg zijn chinese vrouw én zijn kinderen worden wél Belgische en een Vlaamse belg zijn chinese vrouw en kinderen MOGEN DAT NIET WORDEN van de Belgische overheid ?

en Janice , de ongelijkheid is er zowel op wettelijk gebied als op niet wettelijk. ik was niet alleen bezig over de ongelijke burgerrechten (die er dus aantoonbaar zijn zoals hierboven aangetoond); maar tevens de sociale ongelijkheid (niet-legale ongelijkheid) van arabische Israeli in het gewone leven tov de joodse. Je moet beter lezen he !
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 14 maart 2009 om 16:52.
roodhaar is offline  
Oud 14 maart 2009, 16:47   #147
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

en nog een voorbeeld van de wettelijke ongelijkheid tussen de Israeli al naargelang het al dan niet joods zijn :

Although Arabic is an official language, the National Insurance Institute requires that documents submitted for claims be translated into Hebrew.

Approximately 93 percent of land was in the public domain, and of this approximately 12.5 percent was owned by the Jewish National Fund (JNF), whose statutes prohibit sale or lease of land to non-Jews. In 2005 the attorney general ruled the government cannot discriminate against Arab Israelis in marketing and allocation of lands it manages, including those of the JNF. As an interim measure, the government agreed through the Israel Lands Administration (ILA) to compensate the JNF for any land leased to an Arab by transferring an equal amount of land from the ILA to the JNF. Legal petitions against the JNF policy of leasing public land only to Jews were ongoing at year’s end.

bron : http://jewschool.com/2009/03/02/1532...ights-reports/
.
roodhaar is offline  
Oud 15 maart 2009, 16:43   #148
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U had het over een seculiere en democratische staat met gelijke rechten en godsdienstvrijheid voor de drie grote godsdiensten.

Laat nu juist Israël daar een voorbeeld van zijn in het Midden-Oosten. Ik vraag me af wat u doet geloven, dat dit in een "Palestina" ook zo zou zijn, want ik zie daar geen enkele aanleiding voor. Integendeel; moslimfundamantalisme ten top.

Paulus.
Ik vind een theocratisch apartheidsrgime nu niet direct een voorbeeld. Maar dat ligt misschien aan mijn democratische ingesteldheid...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 15 maart 2009 om 16:43.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 15 maart 2009, 16:48   #149
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Gelijk welke staat ter wereld heeft het recht te kiezen wie hij toelaat of niet
toelaat op zijn grondgebied. Met andere woorden: staten hebben het recht
te discrimineren in dit geval. Een staat heeft niet het recht zijn eigen burgers te discrimineren. Maar dus wel buitenlanders die toegang willen.
Dus volgens jouw logica mag men wel de Oost-Europese zionistische migranten discrimineren, maar niet de autochtone Palestijnse bevolking?
Of heb ik het verkeerd begrepen?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 16 maart 2009, 13:27   #150
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dus volgens jouw logica mag men wel de Oost-Europese zionistische migranten discrimineren, maar niet de autochtone Palestijnse bevolking?
een te moeilijke vraag voor Francientje, vrees ik.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 16 maart 2009, 13:36   #151
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Een staat mag discrimineren wie hij wil. PUNT. Een staat mag niet zijn eigen
mensen discrimineren maar dus wel wie het buiten wil houden.
Francientje is offline  
Oud 16 maart 2009, 13:39   #152
Francientje
Minister

Standaard

En voor het geval dat jullie het niet eens zijn met die regel, kijk dan even naar de
Code de la Nationalité van Algerije.
Francientje is offline  
Oud 16 maart 2009, 13:39   #153
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind een theocratisch apartheidsrgime nu niet direct een voorbeeld. Maar dat ligt misschien aan mijn democratische ingesteldheid...
Dat u het over een theocratisch apartheidsregime heeft, bewijst andermaal uw gebrek aan kennis van zaken.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 16 maart 2009, 13:57   #154
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat u het over een theocratisch apartheidsregime heeft, bewijst andermaal uw gebrek aan kennis van zaken.

Paulus.
Ik denk niet dat de kennis van Jaani gebrekkig. Hij vertelt tenminste de waarheid.

Israel behandelt in iedergeval de mensen anders, naargelang hun afkomst, een soort apartheidsregime.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 16 maart 2009, 14:48   #155
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Ik denk niet dat de kennis van Jaani gebrekkig. Hij vertelt tenminste de waarheid.

Israel behandelt in iedergeval de mensen anders, naargelang hun afkomst, een soort apartheidsregime.
Wat jammer toch dat we na wekenlang vragen op diverse threads, nog steeds geen bron hebben voor de bewering dat niet alle Israëli die toch voor 20% uit Palestijnen bestaan, niet dezelfde rechten en plichten zouden hebben.

En dat is ook de waarheid.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 16 maart 2009, 17:35   #156
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat jammer toch dat we na wekenlang vragen op diverse threads, nog steeds geen bron hebben voor de bewering dat niet alle Israëli die toch voor 20% uit Palestijnen bestaan, niet dezelfde rechten en plichten zouden hebben.

En dat is ook de waarheid.

Paulus.
terug de semantische toer op mijn beste ,enkele weken geleden heb ik U nochtans een bron gegeven waarin de slechte behandeling van de palestijnen op de westbank werd aangeklaagd door een joodse groepering zelf....
Svennies is offline  
Oud 16 maart 2009, 19:19   #157
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
terug de semantische toer op mijn beste ,enkele weken geleden heb ik U nochtans een bron gegeven waarin de slechte behandeling van de palestijnen op de westbank werd aangeklaagd door een joodse groepering zelf....
Kan best zijn, maar feit is dat alle Israëli in Israël dezelfde rechten en plichten hebben.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 16 maart 2009, 19:24   #158
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan best zijn, maar feit is dat alle Israëli in Israël dezelfde rechten en plichten hebben.

Paulus.
En daarom worden de Palestijnen in Oost-Jeruzalem stelselmatig uit hun huizen gejaagd. De nazi's wilden de Duitse steden 'judenfrei' maken. De Israelische joden pogen Oost-Jeruzalem 'palestijnenfrei' te maken.

Etnic cleansing noemt men dit nu. Dezelfde rechten, ja watte.

Laatst gewijzigd door system : 16 maart 2009 om 19:25.
system is offline  
Oud 16 maart 2009, 19:34   #159
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Paulus.
Uitgezonderd de palestijnen natuurlijk van wie de meerderheid er al langer woont dan het gros van de ingeweken israëli's....

Het eigen volk eerst principe,dus een apartheidsregime mijn beste...
No more, no less....
Svennies is offline  
Oud 16 maart 2009, 19:58   #160
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En daarom worden de Palestijnen in Oost-Jeruzalem stelselmatig uit hun huizen gejaagd. De nazi's wilden de Duitse steden 'judenfrei' maken. De Israelische joden pogen Oost-Jeruzalem 'palestijnenfrei' te maken.

Etnic cleansing noemt men dit nu. Dezelfde rechten, ja watte.
U verkoopt onzin.

Paulus.
Paulus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be