![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja, heb je nu al 2 x gezegd.
Interessant zou zijn mocht je ook eens verklaren waaróm dit triestig is.
![]() |
#142 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
*Edit: het simpel feit alleen al dat je de norm laat afhangen van de wetenschap... Laatst gewijzigd door xrc : 10 februari 2010 om 17:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het zou namelijk betekenen dat uw opvoeding volledig afhangt van een overheid. Je denkt je te hebben losgerukt van een katholiek juk, maar in wezen heb je nu een uitspraak gedaan waarin je laat blijken dat je het ene "juk" hebt vervangen door een ander. Goed, ik wil geloof dat je slimmer bent dan dat en dat je een overhaast bericht hebt neergepend. In dat geval wil ik het ook gewoon vergeten hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Tja, je moet de argumenten wel eerst lezen en begrijpen natuurlijk, om ze daarna met tegenargumenten te kunnen aanvechten. Gewoon zeggen dat het geen argumenten zijn is nogal zwak. De bedoeling is dat je zelf inhoudelijke tegenargumenten formuleert, of aantoont waarom het geen geldige argumenten zijn.
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ook wetenschap is een verzinsel. Het zijn menselijke begrippen op een natuurlijke werkelijkheid. Dat het een menselijk verzinsel is, maakt het niet minder waardevol ook al zouden verlichte extremisten zoals jij dat graag hebben. Laatst gewijzigd door xrc : 10 februari 2010 om 17:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
2. Je stelt dat homoseksualiteit voor 5% stabiel blijft (die literatuur mag je mij eens geven trouwens), en dat dit voor geen enkele andere ziekte het geval kan zijn. (wederom->literatuur) Dit slaagt natuurlijk nergens op. Zelfs als dit zo zou zijn bewijst dit noch het een, noch het ander. 3. Je vergelijkt de norm met een statistiek. De norm is geen kwantitatief gegeven, het is een kwalitatief gegeven. De norm voor een huwelijk is nog steeds dat een man en vrouw getrouwd blijven totdat de dood hen scheidt. De statistieken van scheidingen zullen daar niets aan veranderen. Zo, waren dat de argumenten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Minister
|
![]() Zoveel woorden voor zoiets duidelijks: homofilie is inderdaad een ziekte en een bijzonder smerige dan ook nog. Mannen die (bij voorkeur bij erg jonge) andere mannen hun aarsopening willen penetreren met hun geslachtsdeel? Ik bedoel, daarvoor moet je toch al bijzonder ziek in de bovenkamer zijn. Het grappige is ook dat volgens een Darwinistische theorie (id est: de religie van 99% der hömö's) ze zelf niet eens konden bestaan. Ze zijn zo "normaal" dat ze zichzelf niet eens kunnen voortplanten.
![]() |
![]() |
#149 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je de literatuur erop wil nalezen (wat ik durf te betwijfelen), dan ik "The Selfish Gene" van R. Dawkins bv. een goede inleiding op de werking van genselectie, of ook "De Bril van Darwin" van Mark Nelissen, maar er zijn talloze goede boeken hierover. Maar als je al bij voorbaat stelt dat het allemaal onzin is en dat het niets bewijst, waarom dan eigenlijk vragen naar referenties? Het woord "norm" heeft meerdere betekenissen. Er is wel degelijk een betekenis in de statistiek die objectief is, maar de betekenis waar jij op doelt is de morele. Ik heb zelf in mijn eerdere bijdrage dat onderscheid aangegeven, en eraan toegevoegd dat wie naar de morele norm verwijst in relatie tot homoseksualiteit mij eens mag uitleggen waarop hij zich juist baseert om die norm te bepalen. Met andere woorden: waarop baseer jij je om zomaar te zeggen dat heteroseksualiteit de morele norm moet zijn in de maatschappij?
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wanneer je klaar bent om je homoseksualiteit onder ogen te zien en de moed bijeen gescharreld hebt om een voetje uit de kast te zetten, geef dan eens een belletje! Dan kunnen we samen eens op stap gaan in het milieu en wie weet, dan kom je misschien wel direct een leuke knul tegen die je vriendje wil zijn. Zo eentje die ook kickt op stoere uniformen en bronstige soldatenlijven, en die je wanneer je daar om vraagt een pak voor je billen kan geven met een rijzweepje.
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() God is toch maar iets zoals Sinterklaas?
Naïfe mensen die geloven in wat hen wijs gemaakt wordt en wat ze niet kunnen verklaren. Met enig verschil dat er niet gemoord en gehaat wordt in de naam van Sinterklaas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat dat zo is, dan nog zou dat gen ook bij u en uw partner recensief aanwezig kunnen zijn. Dan zou u met andere woorden een homofiel kind kunnen krijgen. Eenmaal dat u genetisch eigenschappen als homofilie als ziekte gaat beschouwen kunnen we daar natuurlijk ver in gaan. Zo kunnen we iedereen met een bloedgroep AB (3% van de bevolking) als ziek beschouwen. Ze wijken duidelijk af van de norm. Citaat:
Of met de meerderheid van de homo's die niet aan anale seks doet? Of de meerderheid die op leeftijdsgenoten valt? Citaat:
Ik weet niet hoe het zit met de rest hier aanwezig, ik behoor toch duidelijk tot die 1%. Volgens de Van Dale wordt homo's zonder trema's geschreven en ook uitgesproken met de 'o' van koninkrijk |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Welke? ? Citaat:
Which one? Stephen Henry Roberts (1901-71) once said: "I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss ALL the other possible gods, you will understand why I dismiss yours.” (vroeger opstaan en meer boterhammekes eten! ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 11 februari 2010 om 01:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Minister
|
![]() Doe geen moeite, ik ben afgestapt van de hoop dat mensen zoals Preuße in staat zouden zijn enig relativisme, inlevingsvermogen en zin voor humor kunnen opbrengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |