Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2004, 07:05   #141
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Er is ooit een studie geweest (die hebben we destijds op de schoolbanken nog besproken) waaruit bleek dat kiezers van extreem-rechts algemeen gesproken uit een lagere sociale klassen komen en een zeer laag zelfbeeld hebben. Ze leven met een onverklaarbare angst voor "het onbekende".

Ze zijn niet tevreden met zichzelf en projecteren hun frustraties op anderen. "De andere" is altijd schuldig aan het eigen falen. Dus ja: wie zit hier dan met het probleem? Juist, ja.

En nog iets: achter het anonieme computerschermpje drurft men al wat meer, nietwaar? Ik denk niet dat "blanke strijder" (de naam alleen al) zijn uitspraken in een vol café (dus voor een grote groep mensen) of gewoon face-to-face zou durven herhalen. Hij zou waarschijnlijk in z'n broek doen, en met reden overigens.

Eigenlijk moeten we enkel medelijden hebben met dat soort mensen. Want zij zijn uitendelijk de sukkelaars! Alleen zullen ze daar wellicht nooit achterkomen. Maar euh... who cares?
Ik stem ook Vlaams Blok en iedereen die me kent weet dat. Ik zal niet ontkennen dat er velen die ik ken er ook op stemmen Ik ga dan ook meest van al met intelligent volk om :o En zeggen dat ik uit een lage klasse kom , das wel zever 8) Kan me meer permitteren dan gij ooit zult dromen Wat wil je daar nu eigenlijk mee bereiken? Dat jij stelt dat mensen uit een lagere klasse minderwaardig zijn en uit lompigheid op een zogezegd extreem-rechtse partij ( we weten dat je doelt op het VB dat niet eens extreel rechts is) vind ik ronduit schandalig. Ik dacht dat het juist de sossen waren die deze groep moesten aanspreken , maar blijkbaar hebben die mensen toch nog genoeg verstand in het bolleke om te weten wat ze kiezen. Ik verkondig mijn mening trouwens overal. Niet enkel op dit forumke.

Over dat laag zelfbeeld ga ik ni veel zeggen , ik weet wat ik waard ben maar ben daarom nog geen bluffer 8) Dus die studie trekt op geen ***
't was nochtans een redelijk uitgebreide studie, waar verschillende universiteiten bij betrokken waren en verschillende zeer vooraanstaande professoren. Men is trouwens niet alleen in België tot die conclusies gekomen: dezelfde bevindingen bleken van toepassing te zijn in verschillende landen waar extreem-rechts zijn lelijke kop opstak. Dat die conclusies nu toevallig niet op jou van toepassing zijn, betekent op zich niets; jij kan heel goed de spreekwoordelijke uitzondering zijn die de regel bevestigd. Kijk maar eens naar sommige van de uiterst lompe uitspraken van een aantal van je partijgenoten op dit forum; ze spreken boekdelen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2004, 08:00   #142
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Er is ooit een studie geweest (die hebben we destijds op de schoolbanken nog besproken) waaruit bleek dat kiezers van extreem-rechts algemeen gesproken uit een lagere sociale klassen komen en een zeer laag zelfbeeld hebben. Ze leven met een onverklaarbare angst voor "het onbekende".

Ze zijn niet tevreden met zichzelf en projecteren hun frustraties op anderen. "De andere" is altijd schuldig aan het eigen falen. Dus ja: wie zit hier dan met het probleem? Juist, ja.

En nog iets: achter het anonieme computerschermpje drurft men al wat meer, nietwaar? Ik denk niet dat "blanke strijder" (de naam alleen al) zijn uitspraken in een vol café (dus voor een grote groep mensen) of gewoon face-to-face zou durven herhalen. Hij zou waarschijnlijk in z'n broek doen, en met reden overigens.

Eigenlijk moeten we enkel medelijden hebben met dat soort mensen. Want zij zijn uitendelijk de sukkelaars! Alleen zullen ze daar wellicht nooit achterkomen. Maar euh... who cares?
Ik stem ook Vlaams Blok en iedereen die me kent weet dat. Ik zal niet ontkennen dat er velen die ik ken er ook op stemmen Ik ga dan ook meest van al met intelligent volk om :o En zeggen dat ik uit een lage klasse kom , das wel zever 8) Kan me meer permitteren dan gij ooit zult dromen Wat wil je daar nu eigenlijk mee bereiken? Dat jij stelt dat mensen uit een lagere klasse minderwaardig zijn en uit lompigheid op een zogezegd extreem-rechtse partij ( we weten dat je doelt op het VB dat niet eens extreel rechts is) vind ik ronduit schandalig. Ik dacht dat het juist de sossen waren die deze groep moesten aanspreken , maar blijkbaar hebben die mensen toch nog genoeg verstand in het bolleke om te weten wat ze kiezen. Ik verkondig mijn mening trouwens overal. Niet enkel op dit forumke.

Over dat laag zelfbeeld ga ik ni veel zeggen , ik weet wat ik waard ben maar ben daarom nog geen bluffer 8) Dus die studie trekt op geen ***
Ah ja, de studie had het nog over een uitzondering op de regel: rijke fils-a-papas en studenten rechten enzo... genre FDW. Daar vindt men ook domme VB-stemmers!
Dit is een beetje een karikatuur en ik lach er wat mee enzo... maar:

Wat ik me wel serieus afvraag: [size=6]Hoe komt het dat er zo weinig vrouwen op het Vlaams Blok stemmen?[/size] Dit is ook onderzocht en het klopt... Ik heb altijd al gedacht dat wij, vrouwen, de slimmere sekse waren! Jiiiihaaaa!!!
Oud 15 april 2004, 08:19   #143
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Wat ik me wel serieus afvraag: [size=6]Hoe komt het dat er zo weinig vrouwen op het Vlaams Blok stemmen?[/size] Dit is ook onderzocht en het klopt... Ik heb altijd al gedacht dat wij, vrouwen, de slimmere sekse waren! Jiiiihaaaa!!!
Tjah, ik vraag me af waar jij deze gegevens haal. In mijn omgeving, waar de vrouwen WEL politiek bewust zijn, zijn er in verhouding evenveel vrouwen die VB stemmen als mannen.
Maar aan uw vele reacties tegen het VB zal ik me wel niet afvragen in welke middens u vertoeft, zeker?

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2004, 08:24   #144
sebby
Burgemeester

Standaard

Citaat:
In mijn omgeving, waar de vrouwen WEL politiek bewust zijn, zijn er in verhouding evenveel vrouwen die VB stemmen als mannen.
Een vrouw is dus pas politiek bewust als ze op het VB stemt?
Ik zou zeggen dat het nét andersom is .
Oud 15 april 2004, 08:24   #145
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pope
Citaat:
Tjah, ik vraag me af waar jij deze gegevens haal. In mijn omgeving, waar de vrouwen WEL politiek bewust zijn, zijn er in verhouding evenveel vrouwen die VB stemmen als mannen.
Maar aan uw vele reacties tegen het VB zal ik me wel niet afvragen in welke middens u vertoeft, zeker?
In tegenstelling tot u vertoef ik nooit in politieke middens. Ik weet slechts van één persoon in mijn vriendenkring (die heus wel groot is) voor welke persoon die stemt...
Maar het is waar: Er zijn meer vrouwen in ons land, maar in verhouding stemmen zij minder voor het Vlaams Blok. Lees er misschien es de onderzoeken van Jaak Billiet (KUL) op na!
Oud 15 april 2004, 08:26   #146
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sebby
Citaat:
In mijn omgeving, waar de vrouwen WEL politiek bewust zijn, zijn er in verhouding evenveel vrouwen die VB stemmen als mannen.
Idd, dat wou ik juist zeggen. Ik vind mezelf WEL politiek bewust (zelfs in grote mate), maar ik stem niet voor het Blok.
Oud 15 april 2004, 08:32   #147
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Volledig naast de kwestie! Lees eerst eens al de postings hier vooraleer onzin uit te kramen! Wie hier gelijke rechten voor holebi-koppels eist moet eerst eens goed nadenken over de gevolgen hiervan! Denk eens iets verder dan dat uw neus lang is!
Wat zijn die gevolgen volgens jou, Jan?
Ik heb het hier meer specifiek over het adoptierecht voor holebi's!
Dat zou je ondertussen toch al moeten weten nav de ellenlange discussies die we hierover al hebben uitgevochten!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2004, 08:40   #148
jan hyoens

Standaard

Citaat:

Daar gaan we weer! Het Blok haalt vooral stemmen uit de lagere klassen en die zijn dan weer dom, dus blok stemmers zijn dom!

Ik zal daar als licenciaat Bestuurskunde wellicht niet aan voldoen alhoewel een academische titel niet automatisch betekent dat je veel wijsheid bezit (bv prof devos!)! Maar als Vlaams nationalist is het mijn plicht onze minder mondige volksgenoten te helpen en daarom militeer ik bij de enige volkspartij die Vlaanderen nog rijk is en dat is het Vlaams Blok!
Oud 15 april 2004, 08:41   #149
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:

Idd, dat wou ik juist zeggen. Ik vind mezelf WEL politiek bewust (zelfs in grote mate), maar ik stem niet voor het Blok.
Dus mag ik er van uitgaan dat jullie voor de afschaffing van de stemplicht zijn?
Oud 15 april 2004, 08:53   #150
sebby
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dus mag ik er van uitgaan dat jullie voor de afschaffing van de stemplicht zijn?
Wat een infantiele deductie.
Oud 15 april 2004, 08:58   #151
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:

en wat is er dan infantiel aan?
Oud 15 april 2004, 09:04   #152
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ach Sebby, nog wel meer Vlaams Blokkers hebben moeilijkheden met causale en logische verbanden,consistentie en relevantie te zien.
Oud 15 april 2004, 09:15   #153
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ach Sebby, nog wel meer Vlaams Blokkers hebben moeilijkheden met causale en logische verbanden,consistentie en relevantie te zien.
zeg waar is de plu gebleven? zeg me gewoon waar ik verkeerd ben!
Oud 15 april 2004, 10:15   #154
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En zeggen dat ik uit een lage klasse kom , das wel zever 8) Kan me meer permitteren dan gij ooit zult dromen
Kijk eens aan, hij kent mij persoonlijk!

Citaat:
Wat wil je daar nu eigenlijk mee bereiken? Dat jij stelt dat mensen uit een lagere klasse minderwaardig zijn en uit lompigheid op een zogezegd extreem-rechtse partij
Minderwaardig? Helemaal niet, maar het spreekt voor zich dat dat soort mensen (die zich verongelijkt voelen) aangesproken wordt door eenvoudige, simplistische slogan-taal �* la "eigen volk eerst".

Citaat:
( we weten dat je doelt op het VB dat niet eens extreel rechts is)
Ahbon, waar maak je je dan druk over??

Citaat:
...vind ik ronduit schandalig.
Ik haal hier gewoon een studie aan. Er zijn in deze thread trouwens al véél schandaligere uitspraken gedaan, en dan horen we de blokkertjes niet hé? Zwijgen is instemmen...

Citaat:
Over dat laag zelfbeeld ga ik ni veel zeggen
Lijkt mij ook het best.

Citaat:
Dus die studie trekt op geen ***
Voila, opgelost.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2004, 10:21   #155
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wel Jan, er dienen nog andere dingen in acht te worden genomen wanneer men over stemrecht/plicht denkt, buiten alleen politieke bewustheid. 8) Dikke PLU-kus!
Oud 15 april 2004, 11:17   #156
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Zeno, you sick! Dat is echt een fascistisch statement. Dit bewijst het maar weer eens. De fascisten van de 21ste eeuw noemen zich anti-fascisten.

[size=6]Lage opleiding achter de rug, sociaal achtergesteld en arm is men dus niet vanwege omstandigheden of sociale klasse volgens Zeno en vrienden, maar wegens politieke voorkeur, en vice versa [/size]

Ik kan niet geloven dat zo'n studie echt heeft bestaan, of dat DAT de conclusie is waar men achter zocht. Zowel, dan is dat zo'n typisch koninklijk onderzoek waar zijne superieure hoogheid, ezelsprins Philippe, met zijn nep-doctoraat heeft "bewezen" dat extreem rechtsten uren en uren achter TV zitten naar de Simpsons te kijken.

Maar om uw fascistisch beeld te doorbreken.

Ben zelf een Industrieel Ingenieur, heb geen TV, enkel een PeeCeetje dat in de vakantie gebruikt wordt, eerder uit een hogere middelklasse, zonder echte politieke voorkeur. Maar bij de komende verkiezingen zal ik speciaal het VB bolletje kleuren, met jouw uitspraak in het achterhoofd.

Niemand over 1 kam scheren was toch de boodschap van Links toch? Opmerkelijk hoe dat er toch nog enkele criteria aan verbonden zijn voor je daarvoor in aanmerking komt. Vlaams Blokkers dus niet. Zielig.
Oud 15 april 2004, 11:25   #157
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wel Jan, er dienen nog andere dingen in acht te worden genomen wanneer men over stemrecht/plicht denkt, buiten alleen politieke bewustheid. 8) Dikke PLU-kus!
ok,ok! het is trouwens een topic op zijn eigen!
Oud 15 april 2004, 11:29   #158
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Maar bij de komende verkiezingen zal ik speciaal het VB bolletje kleuren, met jouw uitspraak in het achterhoofd.

Niemand over 1 kam scheren was toch de boodschap van Links toch? Opmerkelijk hoe dat er toch nog enkele criteria aan verbonden zijn voor je daarvoor in aanmerking komt. Vlaams Blokkers dus niet. Zielig.
Hoe dom om alleen hiervoor voor het Blok te kiezen.

Wat is dat voor zever met criteria voor je in aanmerking komt om wat te zijn? Hier kan ik je uitleg niet volgen. Wat bedoel je daarmee? Iedereen mag toch stemmen voor de partij waarvoor hij of zij wil stemmen.
btw: links is geen groep. Een aantal partijen is link op bepaalde standpunten, maar men kan mensen niet zomaar indelen links / rechts. Iemand stemt voor een partij, die zijn eerder links, centrum of aan de rechterkant georiënteerd. Iets heel anders dus...
Oud 15 april 2004, 11:34   #159
Tegendradigaard

Standaard

Mijn reeds eerder vernoemde lesbische schoonzus en haar partner stemmen volgende verkiezingen op het Vlaams Blok.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2004, 11:41   #160
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Wat zijn ze toch snel op hun pik getrapt, zeg!

Het enige dat ik doe is een studie aanhalen (die wel dégelijk heeft bestaan) waarin men naging wat het profiel was van de kiezers van de verschillende partijen. En sorry, maar hieruit bleek dat kiezers van extreem-rechts (maar volgens velen is het Blok geen extreme partij, dus waarom maken jullie je dan zo druk??) algemeen gesproken uit de lagere sociale klassen komen. Zijn deze mensen dan dom? Uiteraard niet.

Om hier nu als een bende kleine kinderen te beginnen zwaaien met diploma's "kijk eens ik heb diploma X en ik stem op het Blok!" is jullie zaak natuurlijk.

Citaat:
Maar bij de komende verkiezingen zal ik speciaal het VB bolletje kleuren, met jouw uitspraak in het achterhoofd.
Daar mag je dan trots op zijn.

Citaat:
Niemand over 1 kam scheren was toch de boodschap van Links toch?
Heb ik dan gezegd dat alle "Blokkers" dom zijn ofzo? Leer eens lezen.

Slotbedenking: Wanneer hier de meest vreselijke zaken over homo's worden gezegd blijven de Blokkers stil. Haal je even een onderzoek aan waaruit kiezers van extreem-rechts niet al te best uitkomen is het kot te klein. Tjaaa....
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be