![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nu ga je me straks nog vertellen dat je arm bent.
Echt arme mensen zitten niet online, die rekenen per dag uit hoeveel euro's ze maximum kunnen uitgeven, hopend dat er niets extra tussenkomt. Wat berichten plaatsen op een forum kunnen zij zich niet permitteren. Daarvoor heb je een PC + een modem + een abonnement nodig. Dure zaken voor arme mensen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En arme mensen zouden een argument zijn tegen ruimtevaart ? Er zullen altijd armen zijn, hoe goed we ons systeem ook maken. Of we moeten ze allemaal een volwaardig loon geven voor niks te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() Anyway, ik herhaal ook de vraag: waarom zouden we het geld van de ruimtevaart aan de "armen" geven ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
|
![]() Het is eerder, waarom geven we het geld van de armen aan de ruimtevaart?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik arm zijn zou willen proberen, emigreer ik wel zonder middelen naar Eastern west Bumfuckiestan. Maar geld genoeg, vergeet het maar. Ik kom ongeveer €80000 te kort om onze woning naar een passiefhuis om te toveren en om een tuin aan te leggen die ons tweetjes te voorzien van eten. En dan gaan we er van uit dat we met ons 2 lang genoeg gezond blijven om ons zelve te voeden met het werk in die tuin. Maar langs de andere kant. Ik heb een onverzadigbare kennishonger en de handen om die kennis in praktijk te brengen. En nu gij. We weten met zekerheid dat een inslag van een dikke meteoor of ander hemellichaam de aarde verneukt voor een tijd als woonplaats van de mens, en we weten ook dat de mensheid het milieu is aan het verzieken aan een belachelijk tempo. Tenzij we de aantallen kunnen terugdringen, of een onuitputtelijke, constante energiebron kunnen inzetten om de hordes schijtende en zeikende mensen te voorzien van popere lucht en water, is de tijd van de mensheid uitrekenbaar op dit planeetje. Als alle middelen mooi verdeeld worden gaat men gewoon een nieuw rondje voortplanting organiseren bij de grote hoop mensen. Want die grote hoop volgt gewoon de natuurlijke driften. En een condoom of de pil, da's niet mileiuvriendelijk. Of niet religieus kosher. En dan? Neen, geef mij maar ruimtevaart , met de hoop dat mijn neefjes en nichten deze verziekte bol kunnen verlaten, of in de hoop dat ruimtevaart technologie de onbalans voor een lange tijd kan ondersteunen.
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() De ruimtevaart biedt hoop.
Wat bieden de armen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik ben arm geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Iemand maakt ergens een bank rekening aan, en dat dient dan om ruimtevaart te sponsoren. Of oorlog. Geld heeft niks met armoede te maken. Met geld los je armoede ook niet op.
![]() |
![]() |
#151 |
|
![]() Ja da's waar, dat mag je nu echt zeggen. De armen onder ons zullen hoopvol uitkijken naar de eerste resultaten van toekomstig ruimte-onderzoek.
Dat is daar immers een hot topic onder de armen. Ook de clochards spreken van niets anders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
Aarde ziek + mensen teveel => ruimte here we come ! Ik ben eerder van het principe: ruim eerst je eigen rommel op voor je het gaat verpesten op een ander, maar tja, verantwoordelijkheidsgevoel voor je eigen thuisplaneet wordt blijkbaar niet meer ernstig genomen. Men droomt liever van een ander planeet dan de vuiligheid van hun eigen planeet te aanschouwen. Dat is begrijpelijk hoor, daar niet van, maar toch is het op dit ogenblik realistischer en belangrijker om de Aarde zoveel mogelijk te beschermen en te herstellen, dan zo maar eventjes op een koude rots miljoenen kilometers van hier een primitieve kolonie voor 5 man en een paardekop te beginnen. Ruimtekolonisatie gaat de bevolkingsdruk van de Aarde niet verlichten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Overbevolking" ombouwen naar "onderhoudbaar bevolkingsniveau" en "Ruimtevaart" hebben niks met mekaar te maken,en het een moet het ander niet uitsluiten... Wat de toekomst van Homo Sapiens Sapiensis betreft,daarvoor is geen toekomst tenzij het een "zwermsoort" wordt,ongevoelig voor kosmische rampen (ik weet het,ik begeef mij nu in Science Fiction-milieus.) Tenzij wij,als een al wat langer bestaand zoogdiertype geleidelijk uitgedund, en tenslotte uitgeroeid ,raken door een accumulatie van genetische foutjes.......en DAT lijkt me veel reeler. ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 7 maart 2009 om 09:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De walvisachtigen hebben het ons voorgedaan, en ze zijn niet de enigen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Parlementslid
|
![]() Ja idd klopt maar in die tijd en nu zijn de visies niet veranderd. Alleen de techniek was er in die tijd niet rijp voor. Nu maakt de wetenschap en de techniek zo'n sprongen voorwaarts dat dit mogelijk is geworden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Parlementslid
|
![]() Iedereen spreekt over overbevolking.
De groei van de wereldbevolking kent momenteel een enorme groei maar zal niet blijven duren. Hoe meer welvaart hoe meer mensen geneigd zijn minder nakomelingen te maken. Diegenen die het meest nakomelingen maken en voor overbevolking zorgen zijn de arme of onderontwikkelde landen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Aantallen" alleen zijn dus niet de enige faktor,maar wel hoe die mensen gevoed,opgeleid en economisch nuttig ingezet kunnen worden.... Het falen van de ontwikkelingslanden,vooral gezien de niet-aflatende sensibiliseringsakties bvanuit de VN is dan ook shockerend.... Als,bijvoorbeeld,Egypte,niet zo een bespottelijk grote bevolking had gehad,grotendeels levend op de rand van de armoede,dan was dit een echte supermacht.Want intrinsiek heeft Egypte immense mogelijkheden.Het land ligt nog even strategisch en is nog even vruchtbaar in zijn Nijlvallei als ten tijde van de Farao's.Een 30-tal miljoen mensen zou draagbaar zijn,en voldoende.......maar ja ![]() Door dat falen kijken steeds grotere aantallen half-verarmde mensen,economisch nutteloze mensen,op een zijspoor gezette mensen;met jaloezie naar schijnbare "luxeprojecten",en omdat zij denken er geen baat bij te hebben keuren zij die af...en werken ondertussen naarstig verder aan hun eigen verdere verarming....(onderandere door achter volksmenners aan te lopen,door het produceren van zoons zonder doel en zonder hoop op een gezin en werk,.....) Laatst gewijzigd door kelt : 7 maart 2009 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Parlementslid
|
![]() Momenteel loop in Hannover één van de grootste technologiebeurzen ter wereld, CeBIT genaamd.
Daar worden de nieuwste trends getoond voor bedrijven en particulieren. Waaronder deze Justin robot. Foto's HLN: ![]() ![]() Filmpje van zijn kunnen: http://www.youtube.com/watch?v=uAHCi...eature=related Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 7 maart 2009 om 11:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We hebben al een erg uitgebreid sociaal vangnetsysteem en toch zijn er schijnbaar mensen die arm blijven. Ligt het ook niet een beetje aan andere dingen ? In ieder geval, we moeten onze vooruitgang als mensheid niet laten blokkeren door het feit dat er minderbedeelde bevolkingsgroepen zijn, zeker niet als we al meer als voldoende voor hun doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Op termijn is de globalisering niet tegen te houden. De tijd van geïsoleerde dictaturen komt nog voor (Soedan, Zimbabwe, N-Korea etc...). Maar komen meer en meer onder druk te staan. Dit geeft de maken met toenemende internationale handelsverdragen, internationaal recht en aanhoudingsmandaten (intern. strafhof), en het princiepe van de open markt economie. Uit de laatste cijfers blijkt dat 60% over een telefoon beschikt: http://www.tgdaily.com/content/view/41586/113/ De snelste groei voor de gsm-markt is Afrika. U.N. Says Mobile Phone Growth Helps Developing Countries. http://www.eweek.com/c/a/Mobile-and-...ing-Countries/ Daarenboven zijn dictaturen een gemakkelijkere prooi geworden omdat ze technologisch hopeloos achterop hinken. Daarenboven werken landen meer en meer samen op economisch en militair vlak (allerhande infrastructuur). Ik zie positieve tekenen zoals Amerika die meer toenadering zoekt tot Iran. En de bedreiging van Noord-Korea met hun raket werken China en Amerika samen. Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 7 maart 2009 om 12:13. |
|
![]() |
![]() |