![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() laat me raden, in paint gemaakt zeker?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb van de Basken geleerd mijn plan te trekken met het materiaal dat voor handen is... Dus ja, paint in combinatie met internet, print screen en powerpoint....
Alle prentjes die ik maak, maak ik zo. Al jaaaaren. Ook die op de V-SB-stek staan. Laatst gewijzigd door Txiki : 19 maart 2009 om 22:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() paint is wel handig om rap iets in elkaar te flansen, maar heeft toch ook wel ferme beperkingen. Als ik u iets mag aanraden: Gimp, een open-bron programma, zo te downloaden, handig om te combineren met andere dingen, zoals paint.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Gouverneur
|
![]() Want echte democraten zijn dol op propaganda. Vooral op nazi- en communistische propaganda enzo. Dat vinden echte democraten helemaal de top.
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ha, interessant. Straks of morgen eens bekijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#149 |
Gouverneur
|
![]() Neen, ik heb die eerlijk aangemaakt.
![]() |
#150 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Maar maak u niet ongerust. Het gaat niet om een grote petitie die de wereld wil veranderen. Ik zoek slechts 10 handtekeningen en de bedoeling is om een signaal te geven en feedback aan de VVB betreffende hun communicatie. Meer niet. De 10 handtekeningen heb ik ondertussen al. Ik wacht nog op 2 mogelijke reacties via e-mail en ik rond maandag af. Ik hou jullie op de hoogte van het vervolg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
|
![]() eindelijk een grap.
![]()
![]() |
#152 | ||
|
![]() Omdat er reeds de facto een scheiding is, maar (nog) niet de jure.
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#153 |
Gouverneur
|
![]() U bent de eerste die ik ken, die zichzelf zo voorstelt.
![]() |
#154 |
Parlementslid
|
![]() Vlaamse Beweging lijdt aan bloedarmoede.
Over de Conventie "Ik kies voor Vlaanderen" georganiseerd door de Vlaamse Volksbeweging in Antwerpen op 17 Mei. Hier gepost want op de campagnewebsite zelf lukte het niet. Waarom werd er gekozen voor "IK kies voor Vlaanderen" in plaats van "WIJ kiezen voor Vlaanderen"? Is de Vlaamse Beweging in de eerste plaats niet een "WIJ" verhaal, een verhaal van een Gemeenschap, een Natie in wording? Legt de campagnetitel aldus niet teveel nadruk op een individualistisch Vlaanderen (het Vlaanderen van LDD)? En waarom werd er niet gekozen "Voor Vlaanderen IN EUROPA" ? Het is naast regionale verkiezingen toch ook Europese verkiezingen? Versterkt de huidige slogan dus niet het idee van een solo-slim separatisme los van samenwerking binnen een confederale of Europese context (het Vlaanderen van Vlaams Belang)? Samengevat : was een campagnetitel als : "Wij Kiezen Voor Vlaanderen in Europa" niet een veel betere keuze geweest? En waarom lijkt de Conventie zo z'n best te doen om er een mannenonderonsje van te maken zowel bij de geplande sprekers als de campagnevideo's? En waarom is er in gans de campagne geen enkel spoor van zelfs maar een halve allochtone Vlaming en wordt hier het beeld versterkt van een Vlaanderen dat nog lijkt te hangen ergens begin vorige eeuw ? En waarom ontbreekt elke link met de andere sociale bewegingen in Vlaanderen zoals de Arbeidersbeweging, de Vrouwenbeweging, de Groene beweging, ...? Veel vragen die zonder antwoord blijven. Misschien is het toch waar wat de dokter heeft gezegd : de Vlaamse Beweging lijdt aan bloedarmoede. Maar hoe genees je zoiets? Moeten we daar niet eens dringend een Conventie rond organiseren? ![]() De campagne 'Ik Kies Voor Vlaanderen' : oppervlakkig flamingantisme voor in de voortuin ? Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 20 april 2009 om 14:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Parlementslid
|
![]() Mijn beste, waar haalt ge die plakaten?
![]() |
#156 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom moeten er persé allochtonen inzitten? De Vlaamse beweging (de VVB in het bijzonder) heeft niets met andere sociale bewegingen. Mensen die zich in de bewegingen niet kunnen vinden, hebben geen behoefte aan die link. Die link biedt niet echt een meerwaarde, eerder verwarring. Ook al denk je dat de Vlaamse Beweging zo verbreed wordt, doet het in dat geval eigenlijk net het tegenovergestelde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Hendrik, je bent een ongeloofelijke zagevent. Je geeft zelf ergens bijna toe dat je niets meer doet dan achter je pc te zitten. Wil je iets veranderen in de Beweging? Wel, engageer je dan!
![]() |
#158 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar Metternich toch, Hendrik wordt betaald om achter zijn pc te zitten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Parlementslid
|
![]() " ... de Vlaamse Beweging slaagt er niet in het Belgisch raamwerk te doen springen. Volgens Borremans zou een samenspel van Vlaamse en sociale beweging hier wel toe bij machte zijn. Hij verwijt het vooral de Vlaamse Beweging dat dit samenspel niet tot stand komt." Bernard Daelemans in zijn boekbespreking van "De Vlaamse Republiek : van utopie tot project" (Meervoud, pag.23, maart 2009) Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 22 april 2009 om 19:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
|
![]() Citaat:
Minder zou ook goed zijn. ![]()
![]() |