![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Querty-toetsenborden in Vlaanderen? | |||
JA, ik ben overtuigd van de Vlaamse zaak |
![]() ![]() ![]() |
25 | 31,65% |
NEE, dit is belachelijk en het is een schande dat de politiek zich daarmee bezighoudt |
![]() ![]() ![]() |
54 | 68,35% |
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat leren we daaruit? Elk zijn meug. U vindt AZERTY gemakkelijker, ik prefereer QWERTY. Persoonlijk vind ik AZERTY heel rommelig. En waarom je een Shift moet induwen om het meest gebruikte leesteken, de punt, te kunnen plaatsen, gaat er bij mij niet in. Die ALT-combinaties? Een gewoonte. De meest courante ken ik van buiten, de rest vind ik meteen terug. Die paar keer dat ik een combinatie moet opzoeken weegt niet op tegen het gemak dat ik persoonlijk haal uit een QWERTY tegenover een AZERTY...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Gouverneur
|
![]() Ik persoonlijk vind AZERTY nog het comfortabelst (misschien uit gewoonte). AZERTY bevat, voor zover ik ze al vergeleken heb (ik heb hier nog een QWERTY liggen), bijna alle leestekens. Het enige waarvoor ik een code nodig heb, is het Duitse ß (ALT + 0223). Ik ken ook iemand die met één of ander programmatje zijn hele toetsenbord zelf heeft ingedeeld en met onuitwisbare inkt zijn toetsenbord heeft beschreven.
Maar wat was nu eigenlijk de motivatie achter het voorstel om in de scholen en de overheidsector alleen nog QWERTY te gebruiken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Minister-President
|
![]() Ik heb op school op AZERTY leren typen. Eén keer heb ik ergens op qwerty getypt en dat ging absoluut niet goed! Nu, ik typ wel blind. Ik ben AZERTY nu gewoon en ben absoluut niet van zin om nog te veranderen. Al jaren en jaren typ ik op AZERTY. Maar ik had toch wel liever op qwerty leren typen. Grouwels haar voorstel is helemaal niet belachelijk. Men zou op de scholen dactylolessen op qwerty kunnen aanbieden. Trouwens, als je je computer met AZERTY-klavier anders instelt, kan je op dat AZERTYtoetsenbord QWERTY typen. Da's geen enkel probleem. Je moet gewoon je computer anders instellen. Moest het zijn dat ik ooit van m'n leven in het buitenland terecht kom en daar wil typen, dan zou ik die computer op AZERTY instellen zoals ik hier thuis al jaren en jaren gewoon ben. QWERTY leren zou mij in de war brengen, vrees ik. Maar dat je voor dat punt shift moet drukken vind ik wreed ambetant. Heb ik mij al aan geërgerd. Leestekens gebruik ik zelden. Ik typ nooit of nooit in het Frans. Ah, ik ben AZERTY nu gewoon. Heb het nu eenmaal zo geleerd. Ik weet van niet meer. Nu, hoe vaak ik die leestekens nu precies gebruik, daar heb ik nog niet echt op gelet. Maar ja, nu met het Bologna-dinges van de EU zou het makkelijker moeten zijn om bv. in Nederland te gaan studeren. Je hoeft niet eens een vreemde taal te leren. En dan dat toetsenbord...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Parlementslid
|
![]() over die punt altijd met een shift doen: er bestaat een manier dat die éne knop recht op het num-pad geen komma meer geeft maar een punt (vraag me nie hoe want ik heb die verandering aan me computer niet zelf gedaan, maar er bestaat dus gewoon een mogelijkheid om dat te doen.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat datmet de vlaamse zaak te maken heeft
![]() Grouwels... weer eens om van te gruwelen ! "qls we nog lqng gqqt blijven wereren..." qwerty ![]() "als ze nog lang gaat blijven zeveren..." azerty ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() voor een ë ge drukt op " (ja , de aanhalingstekens) en dan op e, en er verschijnt ë toch niet moeilijk ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Net zoiets als het citeren van teksten uit een PDF-bestand. Je zou ze eens de kost moeten geven die dat allemaal gaan overtikken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#150 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#151 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#152 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
België België België België België ![]() Laat die qwerty maar komen; in nederland typen ze daar ook mooi nederlands op en in zwitserland en luxemburg typen ze ook franse accenten op een qwerty derivaat... België |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Gouverneur
|
![]() En als we nu in het nieuwe Europa 1 gemeenschappelijke taal aanvaarden zowel in spreken als schrijven, nl het Engels, dan komt men automatisch tot het qwerty. Dan is dat gever over die toetsenborden gedaan en verstaan eindelijk die 200 miljoen Europeanen mekaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1ste taal: Engels 2de taal: Duits 3de taal: Nederlands Klopt dit?
![]() |
![]() |
#158 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#159 | |
Burger
|
![]() Citaat: