![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#142 |
Gouverneur
|
![]() In tegenstelling tot de moslims kunnen wij RELIGIE EN POLITIEK PERFECT GESCHEIDEN HOUDEN!
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#144 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een Christen moet aan God verantwoording brengen voor zijn gedrag inklusief zijn stemgedrag. Maar een 100% zuivere partij bestaat niet en God is de enige die de ware gedaante van een politici kan doorgronden. Wie weet of Verhofstadt in God's ogen niet zwarter is dan FDW? Wie kan het zeggen? God alleen kan dus bepalen wat een goed stemgedrag is en wat niet. En net zoals de Vexille geloof ik dat Hij dat individueel bepaalt, in functie de diepste motivatie van de kiezer. De ene zal voor het Blok stemmen omdat hij abortus te gruwelijk vindt om nog langer te toleren en de ander zal voor partij X stemmen omdat hij dan meer kans heeft om een onrechtmatig toegekende vetbetaalde post te behouden. Wie heeft meer schuld? Wie durft te oordelen tussen die twee kiezers? Erger nog, wie durft oordelen over wat God ervan denkt? De post van de metser is een poging om God te gebruiken teneinde het stemgedrag van de forumgangers te beïnvloeden. Dit omdat voor hem het Blok zo ongeveer het ergste is wat op deze aarde vertoeft. Ik denk dat God andere prioriteiten heeft maar dat is enkel mijn mening. Hoe dan ook, een uitspraak van de Belgische bischoppen laat mij koud. Het zijn maar mensen. Andere bischoppen in andere tijden vonden dat Hitler niet zo slecht was ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() de vexille schreef: "Christus heeft zich nooit uitgesproken over politiek, heeft nooit politiek bedreven en was ook allerminst begaan met wereldse macht.
Sommige christenen trekken zich weinig aan van de Paus, de Belgische bisschoppen trekken zich weinig aan van Christus |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
|
![]() Waarom zouden Christenen dat niet KUNNEN ? zoals in de titel staat.
In dit land KUN je stemmen op wie je wilt. Gelukkig maar en houen zo.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, christenen kunnen niet voor een gezonde partij van verstandige mensen stemmen.
Het zijn kwaliteiten die men zeker niet heeft als men zich tot een godsdienst bekent. Gelovers hebben een partij voor simpele geesten nodig en dus hebben ze keuze te over, maar niet het VB. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Gouverneur
|
![]() ik ben trouwens akkoord met de metser. Als je kijkt naar de moraal van het christendom zie je dat het Vlaams blok programma daar niet mee strookt.
alleen is niemand een perfect christen, enkel jezus ( als ie bestond ) was dat. We kunnen steeds proberen naar ons eigen oordeel dit waar te maken en daarom ga ik een vreemdeling behandelen als ik mijn buur zou behandelen en net daarom zou ik nooit op het VB stemmen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
|
![]() Citaat:
"gij zult niet oordelen" en "wie vrij is van zonden werpe de eerste steen". En dan is er nog het verhaal van de tollenaar die de Heer dankte omdat hij toch zoveel beter was dan die anderen. Ik herinner me niet meer nauwkeurig hoe het was, maar de twee zelfbenoemde christenen doen me er wel aan denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Gouverneur
|
![]() Ik herinner mij nog zeer goed de brief van Mgr. Desmedt, bisschop van Brugge waarbij het uitbrengen van een stem op de Volksunie werd bestempeld als een 'doodzonde'.
De bisschoppen hebben dus niets geleerd. Men mag anderen niet uitsluiten willen ze mij leren, maar daar is een uitzondering op, willen ze mij ook leren: het Blok, dat mag men wel uitsluiten in een cordon sanitaire. De bisschoppen zouden zich beter bezig houden met hun eigen priesters: eentje zit immers in de Senaat en speelt daar voor dief. Lees de tekst onderaan: een senator heeft geen wedde...
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
De hevige reacties die Desmedt over zich heen kreeg hebben hem geen deugd gedaan en bleven hem achtervolgen tot het einde van zijn dagen. Maar leren doen ze niet. Suenens deed met Leuven Vlaams juist hetzelfde, zoals hem opgedragen door de Heilige Geest zelf. En ook Daneels liet priester Jos Verstraete vallen voor de deftige chichi. Ze moeten de rijke traditie van Mercier voortzetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Gouverneur
|
![]() @Luc Broes
Ik heb de brief toevallig horen voorlezen in Brugge waar wij met de familie op daguitstap waren. In Sint-Salvator.
![]() |
#158 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Hier bekent hij (zelfs met trots) dat de Echte Christen het O.T. NIET aanhangt, en dat zij dus de KEUZE hebben gemaakt meer te leven volgens het N.T. Mijn punt : geloof is één en al maken van keuzes....en of dat goede of slechte zijn , wie zal het zeggen? Mij lijkt het vreemd dat bijvoorbeeld de Anglicaanse Kerk ook maar één aanhanger heeft , als je beseft dat dit gewoon een geloof is 'tailormade' voor een koning die wou scheiden. Welke christen heeft er trouwens al de Bijbel volledig uitgelezen?? Iedereen heeft blijkbaar zijn favoriete versjes of parabeltjes , en denkt dan dat hij een goed christen is, no problemo, maar dring dan je bekrompen mening niet op aan andere , misschien kritischere , mensen! Laat ieder voor zichzelf uitmaken wat ie gelooft, of denk je daar in het hiernamaals mee te gaan scoren? (ik was een goeie colporteur van het Geloof) ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
"gij zult niet oordelen" moogt ge niet uit de context halen, of betekent die zin dat ik de hel dag besluiteloos moet rondlopen ipv te kiezen tussen verschillende dingen. Ik probeer een goed christen te zijn, ik beweer niet dat ik het ben. betreft die tollenaar... net daarom ga ik iedereen behandelen zoals ik mijn broer zou behandelen,in tegenstelling tot hen die stellen dat vlamingen voorrang zouden krijgen op vreemdelingen. Doen ze dat omdat zij zoveel beter zijn? of enkel omdat ze het beter verdienen? ... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
We moeten dringend leren dat politiek en ethiek gescheiden moeten worden. En nee, je maakt mij niet wijzen dat uiteindelijk je broer toch niet meer waard is dan ieder ander persoon.
||
![]() |
![]() |