Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2009, 18:12   #141
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Nee nee, ik had het over uw persoon.
Een misverstand, dus. Volksstormer had het niet over mij, maar over liberalist. Volksstormer is een intelligent man met wie men steeds kan discussiëren. We agree to disagree, zullen we zeggen. Hij zou mij geen 'conformist' noemen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2009, 18:15   #142
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Een misverstand, dus. Volksstormer had het niet over mij, maar over liberalist. Volksstormer is een intelligent man met wie men steeds kan discussiëren. We agree to disagree, zullen we zeggen. Hij zou mij geen 'conformist' noemen.
Toch wel een beetje, he.

Ik ook, maar niet aan het dominante paradigma.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2009, 18:15   #143
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Ah, ok.
Ik heb dezelfde houding tegenover Volksstormer. Openlijke discussie, geen idioot legitimerend discours, etc ... Dat doet pas de grenzen van de vertogen verleggen ipv vernauwen.
Oud 11 april 2009, 18:17   #144
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, ok.
Ik heb dezelfde houding tegenover Volksstormer. Openlijke discussie, geen idioot legitimerend discours, etc ... Dat doet pas de grenzen van de vertogen verleggen ipv vernauwen.
Vind je eigenlijk dat jij 'open' discussieert en 'geen idioot legitimerend discours' hebt?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2009, 18:17   #145
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Hertog, je hoeft je niet te verdedigen. Je kan best sympathie opbrengen voor Holocaustslachtoffers en Holocaustnabestaanden zonder minder te geven om andere slachtoffers of ander geweld goed te keuren. Dat proberen ze je aan te praten.
De politieke en economische instrumentalisering van de Holocaust is de grote belediging van de (onschuldige) Joodse oorlogsslachtoffers.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2009, 18:29   #146
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Overigens is er absoluut geen verband tussen het moderne, liberale, nihilistische "atheïsme" & wat Nietzsche onder atheïsme verstaat.
Nee, Nietzsche had het over de dood van de christelijke God, wat in feite gewoon een vaststelling is.

Maar goed, ik weet niet of liberalist klaar is voor niet-theïstische religies.
Oud 11 april 2009, 18:35   #147
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Lezen in het tv-tijdperk is al een non-conformistische daad.
Oud 11 april 2009, 19:22   #148
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Nee, Nietzsche had het over de dood van de christelijke God, wat in feite gewoon een vaststelling is.

Maar goed, ik weet niet of liberalist klaar is voor niet-theïstische religies.
Zoals Boeddhisme? Nu, dat is nog eens een religie.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2009, 19:35   #149
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Zoals Boeddhisme? Nu, dat is nog eens een religie.
In de mystiek van elke grote godsdienst vindt men (quasi) niet-theïstische opvattingen terug.
Oud 11 april 2009, 21:32   #150
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De politieke en economische instrumentalisering van de Holocaust is de grote belediging van de (onschuldige) Joodse oorlogsslachtoffers.
Ik zou het misschien kunnen raden maar ik vraag ik me toch af wat u hiermee preciés bedoelt.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2009, 22:32   #151
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik zou het misschien kunnen raden maar ik vraag ik me toch af wat u hiermee preciés bedoelt.
1) Voor mij is er geen verschil tussen Joodse en niet-Joodse oorlogsslachtoffers van de Tweede Wereldoorlog.

2) Alleen het lijden van de Joodse oorlogsslachtoffers is gepolitiseerd en geïnstutionaliseerd achteraf. De politieke instrumentalisering van het Joodse lijden is echter eenmalig en eenzijdig opgevat. Het politieke spel wordt dus niet volgens de regels gespeeld (nooit eigenlijk) door zwijgwetten in het vrije Westen.

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 11 april 2009 om 22:33.
Oud 11 april 2009, 22:42   #152
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ah, ok.
Ik ben altijd te vinden voor een "Cercle Proudhon".
Oud 12 april 2009, 00:12   #153
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Voor mij is er geen verschil tussen Joodse en niet-Joodse oorlogsslachtoffers van de Tweede Wereldoorlog.
Deze zin leek me te vanzelfsprekend om te vermelden totdat ik begon te beseffen dat ie voor meerdere interpretaties vatbaar is. Inderdaad, er is geen verschil in lijden voor de één of voor de ander, dat is gelijk.
Maar er is weldegelijk verschil in slachtoffers. Er is een groot verschil in militaire slachtoffers tussen strijdende partijen, burgerslachtoffers van militaire of oorlogshandelingen of slachtoffers van een verwrongen wereldbeeld. Misschien niet in lijden maar wel in de misdadigheid ervan.

Citaat:
2) Alleen het lijden van de Joodse oorlogsslachtoffers is gepolitiseerd en geïnstutionaliseerd achteraf. De politieke instrumentalisering van het Joodse lijden is echter eenmalig en eenzijdig opgevat. Het politieke spel wordt dus niet volgens de regels gespeeld (nooit eigenlijk) door zwijgwetten in het vrije Westen.
Nee hoor, ook het lijden van zigeuners en homoseksuelen is gepolitiseerd. Terecht ook. Te vaak heeft men willen doen uitschijnen dat alle oorlogsslachtoffers gelijk zijn, dat het ''nu eenmaal oorlog was'', dat beide partijen (geallieerden en as-mogendheden) zich schuldig hebben gemaakt aan oorlogsmisdaden en dat het dus ''lood om oud ijzer'' was.

Toch is er een groot verschil. En dat is het feit dat er systematisch, op ongevenaarde schaal, grote groepen van de (eigen) bevolking zijn vermoord. Niet tengevolge van oorlogshandelingen, niet als strijdende partij, zelfs niet als ''collateral damage'' maar puur om het feit dat ze niet mochten bestaan.

Te vaak is geprobeerd dit feit onder de mat te schuiven of te bagatelliseren, vandaar het ontstaan van de negationismewetten (waar ik overigens tegen ben). Deze wandaden en misdrijven zijn een rechtstreeks gevolg van de uitwerkingen van een verderfelijke ideologie. En dát is mijns inziens iets wat nooit vergeten mag worden, opdat de geschiedenis zich niet herhaalt.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2009, 00:43   #154
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Deze zin leek me te vanzelfsprekend om te vermelden totdat ik begon te beseffen dat ie voor meerdere interpretaties vatbaar is. Inderdaad, er is geen verschil in lijden voor de één of voor de ander, dat is gelijk.
Maar er is weldegelijk verschil in slachtoffers. Er is een groot verschil in militaire slachtoffers tussen strijdende partijen, burgerslachtoffers van militaire of oorlogshandelingen of slachtoffers van een verwrongen wereldbeeld. Misschien niet in lijden maar wel in de misdadigheid ervan.

Nee hoor, ook het lijden van zigeuners en homoseksuelen is gepolitiseerd. Terecht ook. Te vaak heeft men willen doen uitschijnen dat alle oorlogsslachtoffers gelijk zijn, dat het ''nu eenmaal oorlog was'', dat beide partijen (geallieerden en as-mogendheden) zich schuldig hebben gemaakt aan oorlogsmisdaden en dat het dus ''lood om oud ijzer'' was.

Toch is er een groot verschil. En dat is het feit dat er systematisch, op ongevenaarde schaal, grote groepen van de (eigen) bevolking zijn vermoord. Niet tengevolge van oorlogshandelingen, niet als strijdende partij, zelfs niet als ''collateral damage'' maar puur om het feit dat ze niet mochten bestaan.

Te vaak is geprobeerd dit feit onder de mat te schuiven of te bagatelliseren, vandaar het ontstaan van de negationismewetten (waar ik overigens tegen ben). Deze wandaden en misdrijven zijn een rechtstreeks gevolg van de uitwerkingen van een verderfelijke ideologie. En dát is mijns inziens iets wat nooit vergeten mag worden, opdat de geschiedenis zich niet herhaalt.
Merk ook op Hertog, dat het negationisme ALTIJD uit één en dezelfde "ideologische hoek" komt, kwestie van het nazisme in een positiever daglicht te plaatsen, en de aanhang van weleer zo goed als mogelijk wit te wassen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2009, 00:47   #155
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De slachtoffers vd Holocaust waren geen oorlogsslachtoffers "pur sang". Ook zonder WOII zouden ze uitgeroeid zijn geweest. Je kan oorlog voeren, en je kan simpelweg moorden plegen. De Holocaust was dus zeker geen oorlogsdaad, maar simpelweg MOORD (op gigantisch grote schaal).
Oud 12 april 2009, 08:51   #156
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Honoré gepluimd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Merk ook op Hertog, dat het negationisme ALTIJD uit één en dezelfde "ideologische hoek" komt, kwestie van het nazisme in een positiever daglicht te plaatsen, en de aanhang van weleer zo goed als mogelijk wit te wassen.

Volledig fout !
Toont (nogmaals) aan dat je niet uitgaat van de feiten.
Oud 12 april 2009, 08:55   #157
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht
Volledig fout !
Weerleg het dan.

Citaat:
Toont (nogmaals) aan dat je niet uitgaat van de feiten.
Jij toont helemaal niks aan.
Oud 12 april 2009, 09:50   #158
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Honoré gepluimd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weerleg het dan.

Jij toont helemaal niks aan.
Zoek eens de voorgeschiedenis op van figuren als Faurisson en Rassinier.
Daarna zul je wel beseffen welke complete onzin je bericht was.
Je moet eens leren dat jouw wensdromen niet gelijkstaan met de waarheid.
Oud 12 april 2009, 10:51   #159
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoek eens de voorgeschiedenis op van figuren als Faurisson en Rassinier.
Daarna zul je wel beseffen welke complete onzin je bericht was.
Je moet eens leren dat jouw wensdromen niet gelijkstaan met de waarheid.

Ik vroeg je om mijn door jou als "foutief" bestempelde post te weerleggen, niet om twee negationisten (vd Holocaust) te citeren.
Oud 12 april 2009, 11:29   #160
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vroeg je om mijn door jou als "foutief" bestempelde post te weerleggen, niet om twee negationisten (vd Holocaust) te citeren.
Pietje, zoek de achtergrond op van Faurisson en Rassinier en daarna zullen we praten.

Wat er ook van zij, voor elke recente historische gebeurtenis, zijn er verschillende fases in het onderzoek, dikwijls met drie generaties:
- een 'klassieke' fase, waarin de dominante visie van die tijd wordt vastgelegd
- een 'revisionistische' fase, waarin op basis van grondig onderzoek deze visie wordt onderuit gehaald
- een 'fase van synthese' waarin men tot een uitgebalanceerde synthese tracht te komen

Een goed voorbeeld is b.v. het Marshall-plan:
- klassieke visie: hielp Europa er bovenop
- onderzoek van de revisionisten: de bedragen waren zo klein t.o.v. het Europees BBP dat ze nauwelijks een invloed kunnen gehad hebben
- synthese: Marshall-plan had toch invloed, maar vooral om psycologische redenen: het zich gesteund weten door de toen sterkste economie ter wereld verhoogde het producenten- en consumentenvertrouwen

Alleen voor de Holocaust wordt deze wetenschappelijke dialectiek geweigerd.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 12 april 2009 om 11:34.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be