![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Minister
|
![]() Neemt dat iets weg van de inhoud?
![]() |
#142 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit is een forum, geen bibliotheek.
![]() |
#143 |
Minister
|
![]() Er staat anders wel genoeg lulkoek op. Het mag al eens iets meer zijn.
![]() |
#144 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik hoor die lulkoek al >50 jaar, meestal gebracht door pubers van welstellende ouders die het systeem waarin ze leven haten maar er toch tenvolle van profitreren.
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() Fantasie
Fantasie is de bron van alle inspiratie. Logica en kennis brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit. Fantasie gaat kennis en logica vooraf in ons denken. Fantasie is dus belangrijker dan kennis. Een mens zonder fantasie kent geen logica en beschikt over weinig kennis. Een mens zonder fantasie is weinig creatief. Een van de basis kenmerken van b.v. autisme is totale fantasieloosheid. Reizen en het ontmoeten van andere culturen en leefgewoonten wekt fantasie en curiositeit op. Wereldvreemdheid bevordert fantasieloosheid. Eng-denkendheid is een product van fantasieloosheid. De toekomst gehoord aan diegenen die in hun fantasie geloven. Reizen is als een boek, wie niet reist leest enkel één bladzijde. De gehele wetenschap, politiek en kennis is niets anders dan een verfijning van het dagelijkse denken en leven. Als men de fantasie niet heeft om kennis te willen opslaan, dan is kennis waardeloos. Het omzetten van fantasie naar inspiratie en van inspiratie naar werkelijkheid is de ware kunst van het leven. De werkelijkheid is maar voor een klein deel materieel en voor een groot deel niet materieel. Werkelijkheid is in de eerste plaats: Tijd, gezondheid, vrijheid, levensvreugde, vrolijkheid, tevredenheid, vertrouwen in de medemens, genieten, respect, gezelligheid, humor, Fantasie, liefde en geliefd worden. Al deze samen is de verwerkelijking van de fantasie, het geluk. De werkelijke waarde van een mens kan worden gevonden in de mate waarin hij bevrijding van zijn eigenbelang heeft bereikt. (A.E) |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#147 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() LOL inderdaad.
http://www.youtube.com/watch?v=rNIzuNMKADg Laatst gewijzigd door Buzz : 20 juni 2009 om 20:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is alleen waar voor zeer zware gevallen. Zeker niet voor de meesten.
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() Neen, het is dankzij ons huidig economisch systeem dat multinationals enorme winsten maken en een groot deel van de wereldbevolking crepeert van honger, ziektes,..in extreme armoede "leeft".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Idem voor het analfabetisme, sterftecijfers, ziektes,... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() Een van de basis kenmerken van b.v. autisme is totale fantasieloosheid.
Rikbe zegt: Dat is alleen waar voor zeer zware gevallen, zeker niet voor de meeste. Met dit antwoord weet ik genoeg, ik zal u nooit meer corrigeren. Verontschuldig mij voor het late begrip! |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, omdat ik mijn noden aanpas aan mijn inkomen.
![]() |
#154 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() Nee, omdat ik mijn noden aanpas aan mijn inkomen.
Zeg Rikbe, dan ben jij een pak beter dan de VS Amerikaan, wat die zijn dat blijkbaar vergeten, we kunnen van deze vroegere leidinggevende VS Amerikanen iets leren, vooral hoe het niet moet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat beschouw je als armoedegrens?
![]() |
#158 |
Europees Commissaris
|
![]() Amerikanen hebben een andere "way of life". Voor hen is het normaal op de poef te kopen en nu breekt hen dat zuur op. Maar op het gebied van wetenschap en technologie staan ze veel verder dan wij. En over het algemeen zijn ze veel beleefder en socialer dan Europeanen. Daar kan JIJ nog veel van leren.
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En denk jij dat dat komt door hun fameus onderwijssysteem? De meerderheid van de wetenschappers in de USA zijn afkomstig uit Europa. Die gooien er liever gewoon geld tegenaan ipv hun eigen volk op te voeden. Dat getuigt echt van wijsheid.
![]() |