Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Stemgedrag na de veroordeling wegens racisme
Ik stemde vroeger Blok en blijf dat doen 42 38,53%
Ik stemde vroeger Blok maar doe het nu niet meer 4 3,67%
Ik stemde vroeger geen Blok maar ga het nu wel doen 31 28,44%
Ik stemde vroeger geen Blok en ga het nu ook niet doen 32 29,36%
Aantal stemmers: 109. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2004, 12:08   #141
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

[quote="De anarchistische bankier"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre

Mieke, je vergist je: het discriminatieverbod van het EVRM slaat op de discriminatie door de Staat, niet op discriminatie van de ene burger door de andere.
Mijn vraagje staat al op vorige pagina: Is een VZW een 'burger' voor ons recht?
Oud 22 april 2004, 12:10   #142
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater
Nee, de verstandigen en de lafbekken. Leer lezen.
Verstandige mensen stemmen niet voor het Blok, indien ze door hebben én beseffen dat de partij een echt gevaar betekent voor onze vrije samenleving. Wie deze signalen negeert en toch voor het blok stemt uit pure ballorigheid of misnoegdheid met zijn toestand (zie het niveau van de aanhang...) is pas een lafbek !
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 12:10   #143
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Waarom stemt u niet louter op vrouwen? Zij zijn ook het slachtoffer van onze maatschappen die al eeuwen en eeuwen een mannenmaatschappij is, en slechts nu pas een beetje begint te veranderen. Dit vind ik ongeveer hetzelfde wat u zegt. In onze samenleving staat -naar mijn mening- niet alles op de vrije meningsuiting. Ik oordeel bij volgende verkiezingen op basis van wat me nauw aan het hart ligt, wat ik belangrijk vind: jobs en tewerkstelling. Hoe gaan we dat oplossen?
Dank u Mieke. Nu weten we dat de vrijheid van meningsuiting voor u van secundair belang is. Ge zult het dus overlaten aan politici om de 'waarheid' voor te schrijven aan de maatschappij. De kiezer mag niet meer kritisch staan tegenover zijn vertegenwoordigers. Ik stel voor dat ze u in de tijd terugsturen naar Oost-Duitsland of het Sovjet regime. Daar ging de tewerkstelling ook voor op alle fundamentele vrijheden.
Natuurlijk had ik dit soort reactie verwacht. Mijn mening totaal uit de context gerukt natuurlijk. Ik vind gewoon dat ik me in mijn partijkeuze voor de volgende verkiezingen beter kan laten leiden door de vraag welke partij de problemen van onze samenleving momenteel (jobs, economische crisis,...) kan oplossen, ipv. door dit proces.
Lijkt me maar logisch ook. Het Vlaams Blok is niet het centrum van de wereld.
Oud 22 april 2004, 12:10   #144
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Europees Verdrag voor de rechten van de mens: een uitgebreid verdrag vol rechten en vrijheden met Art 14
Verbod van discriminatie Het genot van de rechten en vrijheden die in dit Verdrag zijn vermeld, moet worden verzekerd zonder enig onderscheid op welke grond ook, zoals geslacht, ras, kleur, taal, godsdienst, politieke of andere mening,nationale of maatschappelijke afkomst, het behoren tot een nationale minderheid, vermogen, geboorte of andere status.

Bon, en waar heeft het Blok nu daadwerkelijk gediscrimineert? Kunt u mij één allochtoon aanduiden die door het Blok anders is behandeld geweest, omdat hij een ander geslacht, ras, kleur, ... heeft? NOGMAALS: het gaat hier ten eerste al over een MENING, een OPINIE. Hoe kan een mening iemand discrimineren?

En PS: u gaat nu toch ook campagne voeren tegen banken, verzekeringsmaatschappijen, ... die mannen en vrouwen systematisch anders behandelen (zie andere topic: wie moet er nog veroordeeld worden)? Hoe consequent bent u eigenlijk in die zaken?
Oud 22 april 2004, 12:11   #145
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Verbod van discriminatie Het genot van de RECHTEN en VRIJHEDEN die in dit Verdrag zijn vermeld, moet worden verzekerd zonder enig onderscheid op welke grond ook, zoals geslacht, ras, kleur, taal, godsdienst, POLITIEKE of andere MENING,nationale of maatschappelijke afkomst, het behoren tot een nationale minderheid, vermogen, geboorte of andere status.

Die discriminatie wegens politieke mening staat niet in de Belgische anti discrimantiewetten. 't zal wel toeval zijn zeker ?

En in feite ben ik deels anarchistische Mieke.
en der hoeft geen plaats te zijn bij het Vlaams Blok voor mij Mieke. 'k zal der nooit lid van worden of zo.

Ze werden mij als brother in arms geduwd door het establishment.

Beman de barricaden, bestorm het paleis ... (met dank aan Pelgrim)
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 12:12   #146
zarathustra
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Citaat:
Verstandige mensen stemmen niet voor het Blok, indien ze door hebben én beseffen dat de partij een echt gevaar betekent voor onze vrije samenleving. Wie deze signalen negeert en toch voor het blok stemt uit pure ballorigheid of misnoegdheid met zijn toestand (zie het niveau van de aanhang...) is pas een lafbek !
was jij ook geen racist?
Oud 22 april 2004, 12:13   #147
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
tiens, bij mijn favorieten stond de link naar het CGKR via de website van de premier.... floeps.... weg!

een google naar het CGKR leidde me naar

http://www.antiracisme.be/nl/cgkr/racisme.htm

daar vind ik dit:

Advies en aanbevelingen
[size=2]Op basis van de ervaring inzake klachtenbehandeling en na analyse van de klachten, verstrekt het Centrum advies en geeft het aanbevelingen aan de Regering en het Parlement. Bedoeling is om tot een betere toepassing te komen van de antiracismewet van 30 juli 1981 en van de wet op het negationisme van 23 maart 1995.[/size]

[size=6]Zo werd bijvoorbeeld het racistisch persmisdrijf op voorstel van het Centrum in 1999 gecorrectionaliseerd door de wijziging van artikel 150 van de Grondwet .
[/size]

.....
ik herhaal het even omdat Bankier net duidelijk maakte:

Citaat:

Idem bij [size=6]persmisdrijven: het CGKR en de Liga voor de Rechten van de Mens hebben zich burgerlijke partij gesteld én schadevergoeding gekregen.[/size] Geen argument.
Leuk om die twee zinnen even onder mekaar te zetten...... het verduidelijkt precies een beetje de situatie... eerst stel je voor om de wet te laten veranderen, zodat je zaakje niet meer voor assissen komt maar wel door een politiek benoemde rechter wordt beoordeeld.... of nee! eerst dien je klacht in, dan laat je de wet veranderen, en dan laat je het vonnis door een politiek benoemde rechter uitspreken ipv door assisen!

Flink hé!
Fraai.
In een dictatuur zouden ze het niet beter hebben gekunnen.
Oud 22 april 2004, 12:13   #148
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Hmm, dat doet ondergetekende ook. En als ik dat niet duidelijk genoeg gedaan zou hebben in het verleden: bij deze.

(Verhofstadts tirade tegen de AEL in de Kamer verleden jaar vond ik een schande.)
Volledig mee eens. (Straks is Tegendraadigaard toch niet zo tegendraads meer, maar roeit hij gewoon mee met de stroom )
Oud 22 april 2004, 12:14   #149
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
-Als men niet onderzoekt, kan men ook niet vervolgen en niet overgaan tot een procedure. Omdat er een assisenprocedure voor nodig was, werd in praktijk amper onderzocht (en dus ook niet vervolgd.).
Sorry, maar je draait in een kringetje.

Citaat:
-Wie zegt dat dat het fundament van de democratie is? Er zijn anderen die zeggen dat dat vrije, algemene verkiezingen zijn.
Vrije, algemene verkiezingen zijn maar mogelijk als er vrijheid van meningsuiting is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke79
-Ik heb wel een heel aantal vakken bij rechten gehad. VZW's zijn dat particulieren voor de wet?
Ja, natuurlijk, verenigigen en vennootschappen door burgers opgericht worden toch geen Staatsorganen? Ik geloof dat jij een beetje in de knoei zit met het begrip rechtspersoonlijkheid.
Misschien gebruik ik beter het woord burgers dan particulieren. In welke rechtsvorm de burgers zich dan eventueel verenigen, doet er niet toe. Onderdanen versus overheid, daar gaat het mij om. Een politieke partij is NIET de overheid, ook niet in ons particratisch bestel.

Citaat:
[size=6]En het belangrijkste: Ik kan me niet meer goed herinneren waarvoor ik die bak verdiend had!!!!!!!!!! AI![/size]
Ik ook niet meer, maar het aanbod blijft geldig....
Oud 22 april 2004, 12:16   #150
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat is nu het soort commentaar dat niets bijbrengt omdat het geen enkel argument inhoudt. Bladvulling noem ik dit...
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 12:18   #151
Tegendradigaard

Standaard

Ik blijf het monopolie opeisen voor tegendradigheid.
Als ik het voor het zeggen zou hebben, zou ik de mensen verbieden om te denken zoals ik.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 22 april 2004, 12:21   #152
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Heel mijn leven ben ik voorstander van de vrije meningsuiting. En we hebben geleerd wat er gebeurd is toen die vrije meningsuiting werd opgeofferd nietwaar Mieke ? Juist eens de vrije meningsuiting aan banden werd gelegd door de communisten in Rusland en door de nazis in Duitsland was dat de start van een holocaust, tegen het eigen volk, tegen Joden, tegen ANDERSDENKENDEN, tegen homo's, enz, enz, enz....

Dat jij niet wilt inzien dat dit een eerste stap is naar ... (zie hierboven) is jouw probleem. Ik denk dat jij toch een van die mensen bent die altijd trouw het regime zullen volgen. Ik weet van mezelf dat ik een buitenbeentje ben, ik noem mij niet voor niets tegendradigaard, en mensen die buiten de lijnen lopen zullen vlugger aangepakt worden dan meelopers en meeheulers van het regime.

Maar zoals in de boeken over de Goelag Archipel mooi beschreven wordt : ook de meelopers en heulers met het regime geraken soms geklemd in de wielen van de fabriek en worden meer vermalen samen met hun politieke tegenstanders voor wie de maalwielen eigenlijk bestemd waren.
Het is duidelijk dat je noppes afweet van de werking, de achtergrond, de verborgen interne keuken en de structuren van het Blok. In plaats van alles beter te willen weten, zou je beter luisteren en uw ogen openen...
U hoeft mij niet te bedanken voor dit gratis advies.
Oud 22 april 2004, 12:21   #153
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik het voor het zeggen zou hebben, zou ik de mensen verbieden om te denken zoals ik.
Je zou dan beter jezelf verbieden om te denken zoals ik.
:
Oud 22 april 2004, 12:22   #154
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oud 22 april 2004, 12:25   #155
Tegendradigaard

Standaard

Iedereen mag denken wat hij wil, zolang het maar niet hetzelfde is als ik. De wereld zou te saai zijn.

Ik weet nu niet dat ik verheugd moet zijn omdat er schijnbaar nog mensen zijn die op sommige punten denken zoals ik of bedroefd omdat ik toch nie zo uniek ben als ik dacht te zijn ?

Ach what the hell, ik doe toch mijn goesting.

Oud 22 april 2004, 12:27   #156
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Citaat:
-Als men niet onderzoekt, kan men ook niet vervolgen en niet overgaan tot een procedure. Omdat er een assisenprocedure voor nodig was, werd in praktijk amper onderzocht (en dus ook niet vervolgd.).
Sorry, maar je draait in een kringetje.

Citaat:
-Wie zegt dat dat het fundament van de democratie is? Er zijn anderen die zeggen dat dat vrije, algemene verkiezingen zijn.
Vrije, algemene verkiezingen zijn maar mogelijk als er vrijheid van meningsuiting is.

Citaat:
-Ik heb wel een heel aantal vakken bij rechten gehad. VZW's zijn dat particulieren voor de wet?
Ja, natuurlijk, verenigigen en vennootschappen door burgers opgericht worden toch geen Staatsorganen? Ik geloof dat jij een beetje in de knoei zit met het begrip rechtspersoonlijkheid.
Misschien gebruik ik beter het woord burgers dan particulieren. In welke rechtsvorm de burgers zich dan eventueel verenigen, doet er niet toe. Onderdanen versus overheid, daar gaat het mij om. Een politieke partij is NIET de overheid, ook niet in ons particratisch bestel.

Citaat:
[size=6]En het belangrijkste: Ik kan me niet meer goed herinneren waarvoor ik die bak verdiend had!!!!!!!!!! AI![/size]
Ik ook niet meer, maar het aanbod blijft geldig....
-Dat hebt u goed door. Het is ook een kringetje. De procedure (assisen) zorgt ervoor dat er niet vervolgd en onderzocht wordt. Men gaat als het ware de omgekeerd weg bewandelen, omdat men weet dat het eindpunt (een assisenproces voor persmisdrijven) niet of zelden bereikt wordt.

-Leg dat van die verhouding tussen onderdanen en overheid es verder uit ivm basisrechten. Een vereniging (VZW) kan dus onmogelijk, voor niets, bestraft worden volgens jou?

-Een bak Palm lijkt me wel leuk. Had jij vroeger geen andere naam btw?
Oud 22 april 2004, 12:27   #157
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra
Citaat:

was jij ook geen racist?

Neen, ik was bij het Blok uit andere motieven: "Anders dan de anderen", weet je wel ? Anders inderdaad: nog slechter ! En dat is bijna niet mogelijk...
Oud 22 april 2004, 12:28   #158
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
tiens, bij mijn favorieten stond de link naar het CGKR via de website van de premier.... floeps.... weg!

een google naar het CGKR leidde me naar

http://www.antiracisme.be/nl/cgkr/racisme.htm

daar vind ik dit:

Advies en aanbevelingen
[size=2]Op basis van de ervaring inzake klachtenbehandeling en na analyse van de klachten, verstrekt het Centrum advies en geeft het aanbevelingen aan de Regering en het Parlement. Bedoeling is om tot een betere toepassing te komen van de antiracismewet van 30 juli 1981 en van de wet op het negationisme van 23 maart 1995.[/size]

[size=6]Zo werd bijvoorbeeld het racistisch persmisdrijf op voorstel van het Centrum in 1999 gecorrectionaliseerd door de wijziging van artikel 150 van de Grondwet .
[/size]

.....
ik herhaal het even omdat Bankier net duidelijk maakte:

Citaat:

Idem bij [size=6]persmisdrijven: het CGKR en de Liga voor de Rechten van de Mens hebben zich burgerlijke partij gesteld én schadevergoeding gekregen.[/size] Geen argument.
Leuk om die twee zinnen even onder mekaar te zetten...... het verduidelijkt precies een beetje de situatie... eerst stel je voor om de wet te laten veranderen, zodat je zaakje niet meer voor assissen komt maar wel door een politiek benoemde rechter wordt beoordeeld.... of nee! eerst dien je klacht in, dan laat je de wet veranderen, en dan laat je het vonnis door een politiek benoemde rechter uitspreken ipv door assisen!

Flink hé!
Even teruggaan naar de eerste bladzijden van dit topic. Daar vindt je namelijk het volgende van TL:

Citaat:
Mag ik er op wijzen dat de politici weinig of niets te maken hebben met dit vonnis? De klacht werd neergelegd door het Centrum Le Man. De meeste politici zouden zelf gewild hebben dat dit vonnis er nooit gekomen was...
Oud 22 april 2004, 12:29   #159
zarathustra
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra

was jij ook geen racist?

Neen, ik was bij het Blok uit andere motieven: "Anders dan de anderen", weet je wel ? Anders inderdaad: nog slechter ! En dat is bijna niet mogelijk...
ow, ik heb hier nochthans genoeg mensen al horen verklaren dat iedereen die zelfs nog maar op het blok stemt de facto een racist is.
Oud 22 april 2004, 12:31   #160
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dank u Mieke. Nu weten we dat de vrijheid van meningsuiting voor u van secundair belang is. Ge zult het dus overlaten aan politici om de 'waarheid' voor te schrijven aan de maatschappij. De kiezer mag niet meer kritisch staan tegenover zijn vertegenwoordigers. Ik stel voor dat ze u in de tijd terugsturen naar Oost-Duitsland of het Sovjet regime. Daar ging de tewerkstelling ook voor op alle fundamentele vrijheden.
Natuurlijk had ik dit soort reactie verwacht. Mijn mening totaal uit de context gerukt natuurlijk. Ik vind gewoon dat ik me in mijn partijkeuze voor de volgende verkiezingen beter kan laten leiden door de vraag welke partij de problemen van onze samenleving momenteel (jobs, economische crisis,...) kan oplossen, ipv. door dit proces.
Lijkt me maar logisch ook. Het Vlaams Blok is niet het centrum van de wereld.
Miek, ik ga uit van de definitie van een democratische samenleving. En elke democratische partij moet zich aan bepaalde voorwaarden houden.
1. We moeten in een rechtsstaat leven. Circe komt in een vorige bijdrage te bewijzen dat dit alles behalve het geval is. Men dient een klacht in... verandert de wet... en veroordeelt met terugwerkende kracht!
2. Alle macht berust bij het volk. En het is niet omdat er vertegenwoordigers verkozen worden dat dit op ook maar de minste manier afbreuk kan doen aan dit recht. De vertegenwoordigers hebben geen enkel recht om om de fundamentele rechten van de burgers te beknotten.
3. Die fundamentele vrijheden houden in het recht van vrijheid van meningsuiting, politieke vrijheden, maatschappelijke vrijheden,...

Ik wens niet in een Steve GRATIS! Stevaert maatschappij te leven. Ik wil niet in een maatschappij leven, waarin men mij een job belooft op voorwaarde dat ik moet zwijgen... Als burger eis ik mijn rechten op om kritisch te staan tegenover een Verhofstadt die 200.000 nieuwe jobs beloofd heeft en na 7 jaar regering er een hopeloze boel van gemaakt heeft met MEER werklozen.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be