Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2009, 15:17   #141
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
U had het in eerste instantie NIET over een leerstoornis!

Woordenverdraaierij bent U goed in!
Citaat:
ja, zoals kinderen met dyslexie en andere leerstoornissen die ook "verlaagde dremplels" krijgen. waarom zouden ze als moslim die ook niet krijgen?
begrijpend lezen : als slaat op "kinderen met dyslexie en andere leerstoornissen"

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 27 mei 2009 om 15:18.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 15:18   #142
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
wat je wel vergeet is dat het niet zomaar een andere taal is, het is een totaal ander schrift ook, ik ben al voorbeeld 5 jaar intensief japans aan het leren en nog altijd heb ik het moeilijk met de japanse schrijftaal
U vergeet dat die mensen hier `vrijwillig' gekomen zijn - vrijwillig betekent dat je dan een extra motivatie hebt om de taal te kunnen en willen beheersen - zeker degenen die hier al generaties lang zijn!

Als jij bvb. in Japan zou gaan wonen denk ik dat je geen 5 jaar nodig zou hebben om de taal te beheersen - zeker je achterkleinkinderen niet meer - indien wel - is er grondig wat mis met de 'bereidheid' om het te kunnen - het 'willen'!
En dat is NIET onze schuld of de schuld van de Japanners - trouwens wist je dat je in Japan niet moet aankomen met zulke 'fratsen'?!

Laatst gewijzigd door SDX : 27 mei 2009 om 15:18.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 15:19   #143
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
hun religie respecteren.
Waarom? Respecteert HUN religie andersdenkenden? k'en geloof het niet hoor.
het gaat hier niet over de religie, het gaat over de mensen. en ja, ook moslims respecteren andersdenkenden, toch degenen die ik ken.
Citaat:
kansen geven in sportclubs: welke kansen krijgen ze niet? Moeten ze nog meer apartheidsclubs hebben? Of nee, ENKEL hun vrouwen willen apartheidsclubs en hun venten willen komen geilen op de vlaamse jonge meisjes zeker hé? en als we dat niet willen dat zijn we racistische hoeren zeker hé?
hypocrieten!
ik ken genoeg sportclubs die hun allochtonen buitenpesten, of er gewoon vlakaf tegen zeggen dat ze niet moeten komen. als je meer dan 20 jaar in de sportwereld zit, maak je wat mee hoor....

Citaat:
helpen met het leren van het Nederlands? Waarom blijven ze dan nederlandsonkundige huwelijkspartners importeren die amper kunnen lezen en schrijven? Waarom kunnen ze WEL zelf ARABISCH leren????? �* rato van 50 euro per les? Waarom kunnen ze MEKAAR geen Nederlands leren?

Waarom moeten WIJ daarvoor opdraaien, al bijna VIJFTIG jaar aan een stuk. Wanneer gaat dat ophouden?
dat is idd een probleem, maar dat betekent niet dat ook wij wat moeite kunnen doen. zo spreek ik consequent Nederlands tegen de Turken uit mijn sportclubs. die ouders apprecieren dat ten zeerste, meer zelf, ze sturen ze naar ons omdat ze weten dat hun Nederlands ermee geholpen is.
Citaat:
ze niet onmiddellijk afschilderen als extremist als ze een hoofddoek dragen.

Waarom mag ik er mijn eigen idee niet over ventileren als iemand verkiest om zich als een clown aan te kleden? Ben ik tweederangsburger of zo die voor het Herrenvolk in de goot moet gaan staan en deemoedig het hoofd buigen? Want d�*�*rop begint het wel te trekken hoor als ge zo'n troep kopvodden bij mekaar ziet staan.

of mag je alleen maar mensen beoordelen op hun kleding als ze zich als KKK lid verkleden of als B&H adept? d�*n mag je veronderstellen dat je behandeld wordt als de groep waartoe je wenst te behoren!

Wel, ik vind dat vrouwen die menen dat hun schaamhaar op hun hoofd staat en dat ze een volledige vagina zijn die wil besprongen worden, gewoon BINNEN moeten blijven! dat ze d�*�*r dan eens mee beginnen.
zijn zij mss tweederangsburgers omdat ze een andere mening hebben dan jij? jij verwijt hun wat je zelf denkt: anderen moeten zich maar aanpassen aan jou, en niets anders. bijzonder hypocriet, niet?
Oud 27 mei 2009, 15:20   #144
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vergeet dat die mensen hier `vrijwillig' gekomen zijn - vrijwillig betekent dat je dan een extra motivatie hebt om de taal te kunnen en willen beheersen - zeker degenen die hier al generaties lang zijn!

Als jij bvb. in Japan zou gaan wonen denk ik dat je geen 5 jaar nodig zou hebben om de taal te beheersen - zeker je achterkleinkinderen niet meer - indien wel - is er grondig wat mis met de 'bereidheid' om het te kunnen - het 'willen'!
En dat is NIET onze schuld of de schuld van de Japanners - trouwens wist je dat je in Japan niet moet aankomen met zulke 'fratsen'?!
goed.. en geen enkele moslim die heir woont heeft die bereidheid. je hebt nog nooit een moslim nederlands horen spreken. weeral een stigmatisatie van een complete bevolkingsgroep voor een paar uitzonderingen die het niet willen.

Oud 27 mei 2009, 15:23   #145
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
begrijpend lezen : als slaat op "kinderen met dyslexie en andere leerstoornissen"
Er staat duidelijk wat ik lees, kinderen met dyslexie en andere leerstoornissen, waarom zouden ze als moslim niet dezelfde verlaagde drempel toepassen (daar begrijp ik onder dat als 'moslimzijnde' ook die verlaagde drempel mag toegepast worden)- er staat niet moslims met dyslexie of leerstoornissen - daar ging het trouwens niet om en dat weet U best - dat heeft Circe én Gwyndion al uitgelegd - hebben zij dan - net als ik - je verkeerd begrepen?
Oud 27 mei 2009, 15:24   #146
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
goed.. en geen enkele moslim die heir woont heeft die bereidheid. je hebt nog nooit een moslim nederlands horen spreken. weeral een stigmatisatie van een complete bevolkingsgroep voor een paar uitzonderingen die het niet willen.
Dat beweert toch niemand!
THAT is NOT the point and you know it - you are - once again - as usual 'nitpicking'!

Word eens een keertje - voor 1 X maar - realistisch!
Oud 27 mei 2009, 15:25   #147
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
empels opdat ze toch maar zouden slagen als extra toemaatje om te integreren? (youssef is wel gebuisd, maar hij kan er niet aan doen, verstond de leraar niet, de sukkelaar, niet zijn schuld, onze schuld, de maatschappij zijn schuld, youssof is geslaagd en zijne pa krijgt 1500 euro extra... zoiets?)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Ik weet niet wie die simplistische perceptie heeft. Misschien zitten ze in uw kennissenkring, in die van mij niet.
In MIJN kennissenkring bestudeert men ISLAM, niet het gedrag van migranten.
ah, als u de islam bestudeert staat er in de koran "gij zult geen andere talen leren" of "gij zult hulp nodig hebben om te kunnen slagen"

u bestudeert het gedrag van immigranten hier wel.

Oud 27 mei 2009, 15:29   #148
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat je wel vergeet is dat het niet zomaar een andere taal is, het is een totaal ander schrift ook, ik ben al voorbeeld 5 jaar intensief japans aan het leren en nog altijd heb ik het moeilijk met de japanse schrijftaal
ho moslimkindjes worden geboren terwijl ze arabisch schrijven of zo? wat heeft dit nu voor relevantie?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 15:29   #149
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat beweert toch niemand!
THAT is NOT the point and you know it - you are - once again - as usual 'nitpicking'!

Word eens een keertje - voor 1 X maar - realistisch!
u beschuldigt mij van "nitpicking" maar gaat dan wel in (in meerdere postjes) op een (misschien, ben ik nog niet zeker van) een foutje van mijn zinsconstructie.

en als niemand dat beweert, zou u uw postjes dan beter moeten nuanceren.

Oud 27 mei 2009, 15:31   #150
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik denk dat Circe niet doelde op het al dan niet hulp geven voor moslims voor een leerstoornis maar hun cijfers positief laten beïnvloeden doordat ze moslims zijn.(bvb in een naïve poging om meer moslims door te sturen naar het hoger onderwijs).
Dank je. Soms denk ik dat ik me zo onduidelijk uitdruk. Maar gelukkig zijn er dan nog mensen zoals U die doodnormaal begrijpen wat er staat.

Soms vraag ik me af of dat aan het voorgekauwde politiek correcte denkpatroon ligt.

Zo hoorde ik laatste ook nog zeggen: jamaar moslima's KUNNEN niet gaan zwemmen? hoe zij KUNNEN niet gaan zwemmen?

ha nee, dan moeten ze hun kleding uitdoen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 27 mei 2009, 15:32   #151
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*moslim-hysterie*
goed goed, ga maar verder spelen.

Oud 27 mei 2009, 15:32   #152
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
u beschuldigt mij van "nitpicking" maar gaat dan wel in (in meerdere postjes) op een (misschien, ben ik nog niet zeker van) een foutje van mijn zinsconstructie.

en als niemand dat beweert, zou u uw postjes dan beter moeten nuanceren.
U bent degene die niet nuanceert . U bent degen die woorden in de mond neemt als ; allemaal/iedereen/alle migranten and so on ...
Oud 27 mei 2009, 15:32   #153
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
de mensen hebben ook het recht om te kiezen wie hen regeert. (ook de genaturaliseerden) zoals u en ik

en die verkozenen hebben ook het recht om die wetten voor te stellen zoals alle andere verkozenen.

dat is democratie. of wil je nu nog ook de democratie aanvallen?

of denk je nu dat omdat er een paar zijn die de wetten willen veranderen, dat de wetten plotseling worden verandert?

in de landen waar islam en politiek nauw verbonden zijn hebben de mensen ook recht om te stemmen, en wetten voor te stellen
het resultaat is gekend: het zijn feodale autocratieen, zonder vrije meningsuiting, in zichzelf gekeerd , waar het grootste deel van de bevolking een armtierig bestaan leidt zonder enige hoop op verbetering
ze hebben er ook het recht om te kiezen wie hen regeert, dat is ook democratie
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 15:33   #154
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lees dan ook eens mijn vorige post, over de schrijftaal je leert dat niet zo op een jaartje, dus is het niet verwonderend dat ze er extra begeleiding nodig moeten hebben
mensen met een leerstoornis kunnen daar niet aan doen en moeten extra begeleiding krijgen.

mensen die expliciet weigeren om thuis hun kinderen in de officiele onderwijstaal verder op te voeden of tenminste te laten oefenen hoeven voor mijn part NIET op mijn kosten extra begeleid worden.
Ik ben er zeer grote voorstander van dat ze apart onderwijs krijgen tot ze de taal voldoende onder de knie hebben. OP HUN KOSTEN. NIET OP DE MIJNE.

Oud 27 mei 2009, 15:33   #155
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent degene die niet nuanceert . U bent degen die woorden in de mond neemt als ; allemaal/iedereen/alle migranten and so on ...

kan je mij 1 voorbeeld van dat geven.. ik vraag er maar 1tje in mijn 160 ofzo postjes hier

Laatst gewijzigd door Sywen : 27 mei 2009 om 15:34.
Oud 27 mei 2009, 15:35   #156
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dank je. Soms denk ik dat ik me zo onduidelijk uitdruk. Maar gelukkig zijn er dan nog mensen zoals U die doodnormaal begrijpen wat er staat.

Soms vraag ik me af of dat aan het voorgekauwde politiek correcte denkpatroon ligt.

Zo hoorde ik laatste ook nog zeggen: jamaar moslima's KUNNEN niet gaan zwemmen? hoe zij KUNNEN niet gaan zwemmen?

ha nee, dan moeten ze hun kleding uitdoen!

Je drukt je helemaal niet onduidelijk uit Circe - het is volgens mij gewoon de onwil om je te begrijpen - ze weten het volgens mij maar al te goed - dat wat jij zegt waar is - maar zitten nog steeds in de 'denial' fase - eens ze moeten toegeven dat je gelijk hebt - stort hun hele kaartenhuis gebouwd op leugens - volledig in - en blijft er NIKS over - een leeg zinloos bestaan wacht hen dan.
Oud 27 mei 2009, 15:35   #157
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
in de landen waar islam en politiek nauw verbonden zijn hebben de mensen ook recht om te stemmen, en wetten voor te stellen
het resultaat is gekend: het zijn feodale autocratieen, zonder vrije meningsuiting, in zichzelf gekeerd , waar het grootste deel van de bevolking een armtierig bestaan leidt zonder enige hoop op verbetering
ze hebben er ook het recht om te kiezen wie hen regeert, dat is ook democratie
ze mogen misschien stemmen, maar dat zijn geen democratiën,

zeker geen democratie volgens ons stelsel

Oud 27 mei 2009, 15:38   #158
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het gaat hier niet over de religie, het gaat over de mensen. en ja, ook moslims respecteren andersdenkenden, toch degenen die ik ken.
IK heb het over de religie als er staat: religie respecteren;

Citaat:
ik ken genoeg sportclubs die hun allochtonen buitenpesten, of er gewoon vlakaf tegen zeggen dat ze niet moeten komen. als je meer dan 20 jaar in de sportwereld zit, maak je wat mee hoor....
Wat let hen om dan zelf hun eigen fitnesszaaltjes in te richten, eigen sportclubs? Zolang ze maar geen gebruik maken van OPENBARE ZWEMBADEN die ze dan voor hun eigen zichzelve willen reserveren. Net zoals tegenwoordig de trend is in de Provinciale domeinen waar je als autochtone vlaming echt niet meer op de zonneweide moet gaan liggen, want DIT IS VAN DE TOERKEN WIJ BBQ HIER EN GIJ MOET WEG. (of nog in minder begrijpbaar Nederlands, maar we begrepen de bedoeling wel).

Citaat:
dat is idd een probleem, maar dat betekent niet dat ook wij wat moeite kunnen doen. zo spreek ik consequent Nederlands tegen de Turken uit mijn sportclubs. die ouders apprecieren dat ten zeerste, meer zelf, ze sturen ze naar ons omdat ze weten dat hun Nederlands ermee geholpen is.
Ik spreek altijd Nederlands in Vlaanderen.

Citaat:
zijn zij mss tweederangsburgers omdat ze een andere mening hebben dan jij? jij verwijt hun wat je zelf denkt: anderen moeten zich maar aanpassen aan jou, en niets anders. bijzonder hypocriet, niet?
Hangt ervan af waar men zich bevindt of naar waar men emigreert.
Als ik naar Turkije emigreer heb ik er geen enkel probleem mee om me aan te passen, desnoods zelfs een hoofddoek te dragen (tenslotte wil IK zonodig naar Turkije!) als zij zonodig naar hier wensen te komen, dan vind ik het effektief niet meer dan normaal dat ze de normen en waarden van DIT land ook aanhangen. IK heb niet gevraagd dat ze naar hier kwamen.

Laatst gewijzigd door circe : 27 mei 2009 om 15:40.
Oud 27 mei 2009, 15:38   #159
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kan je mij 1 voorbeeld van dat geven.. ik vraag er maar 1tje in mijn 160 ofzo postjes hier
Hier se Sywen, als je geheugen je in de steek laat - help ik je een handje - de discussie ging niet over ALLE moslims of migranten - maar dat maak JIJ der wel van;

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen
Zie je wat je doet; woorden gebruiken als; 'geen enkele' en 'complete bevolkingsgroep'? komen uit JOUW TB!
Oud 27 mei 2009, 15:41   #160
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier se Sywen, als je geheugen je in de steek laat - help ik je een handje - de discussie ging niet over ALLE moslims of migranten - maar dat maak JIJ der wel van;

Zie je wat je doet; woorden gebruiken als; 'geen enkele' en 'complete bevolkingsgroep'? komen uit JOUW TB!
wow

begrijpend lezen ...

als je zelfs niet kan zien dat dat ironisch was, nu goed.

en dan val jij me aan omwille van een foute zinsconstructie ... prachtig

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be