Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

Discussietools
Oud 31 mei 2009, 21:13   #141
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik stel gewoon dat je mij niet wijsmaakt dat in eenderd welke woordenboek of volgens eenderd welke taalexpert een ongelovig persoon een corrupt persoon is.
In het door jou gevraagde woordenboek staat dat corrupt betekent: verdorven, slecht, en dat indien een cultuur in verval is door het eigen gebrek aan eerbied voor het heilige, dat je ze als corrupt mag bestempelen.
Als je dat wil tegenspreken moet je met bewijzen komen.
DannyS is offline  
Oud 31 mei 2009, 21:26   #142
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
In het door jou gevraagde woordenboek staat dat corrupt betekent: verdorven, slecht, en dat indien een cultuur in verval is door het eigen gebrek aan eerbied voor het heilige, dat je ze als corrupt mag bestempelen.
Als je dat wil tegenspreken moet je met bewijzen komen.
Definiëer trouwens "gebrek aanr espect v/h goddelijke". Heeft iemand trouwens zo'n oude versie van de van Dale? Deze definitie lijkt me...twijfelachtig.

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 31 mei 2009 om 21:34.
Gwyndion is offline  
Oud 31 mei 2009, 21:49   #143
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Deffiniëer trouwens "gebrek aanr espect v/h goddelijke".
Ik heb voor meneerke ook al "cultuur" opgezocht als zijnde: beschaving, ontwikkeling, verfijning van het geestelijk en zedelijk leven, respectievelijk het daarin bereikte peil.
De bedoeling is dat je alles ff rustig laat doordringen in het diepst van je gedachten, en dan ons je ziel tentoonspreidt.
DannyS is offline  
Oud 31 mei 2009, 21:54   #144
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

opnieuw 24% halen lijkt me moeilijk, omdat er gewoon meer concurrentie is op de rechterzijde, en op de Vlaamsgezinde zijde. Niettemin: het enorme verlies dat de peilingen weergeven zal ook wel weer overdreven zijn.

Misschien een licht verlies (naar 19-20% of zo) maar zoals Schoofzak zegt: we kunnen het gewoon niet weten. Over precies één week zijn we wijzer.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline  
Oud 31 mei 2009, 21:58   #145
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb voor meneerke ook al "cultuur" opgezocht als zijnde: beschaving, ontwikkeling, verfijning van het geestelijk en zedelijk leven, respectievelijk het daarin bereikte peil.
De bedoeling is dat je alles ff rustig laat doordringen in het diepst van je gedachten, en dan ons je ziel tentoonspreidt.
Ik ken mijn ziel goed genoeg, mijn vraag is simpel, vanaf wanneer is er een "gebrek aan respect voor het goddelijke" (wat het goddelijke dan moet voorstellen is nog wat anders). Op zich kan ik geen respect voor het goddelijke hebben omdat het volgens mij niet bestaat, ben ik nu een oh zo beschamende corrupte persoon?
Gwyndion is offline  
Oud 31 mei 2009, 22:31   #146
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Lees "heilige" waarden maar als geestelijk en zedelijk, en die schallekes als een symbool daarvan.
DannyS is offline  
Oud 31 mei 2009, 23:22   #147
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Lees "heilige" waarden maar als geestelijk en zedelijk, en die schallekes als een symbool daarvan.
Ik heb mijn eigen normen en waarden waarvan er een deel zullen overeenstemmen met de "christelijke" zoals niet doden, niet stelen maar dat heeft nauelijks verband met het respect hebben voor het goddelijke noch heb je ondertussen aangetoond hoe NVA etc corrupt zouden zijn volgens jouw invulling van corruptie.
Gwyndion is offline  
Oud 1 juni 2009, 08:13   #148
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Den Dikke van 1864:

�* Corrupt, bn. bedorven; slecht. *-IE, v. (...ën), bederf, verdorvenheid; omkooping, verleiding, vervalsching.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 1 juni 2009, 08:41   #149
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skoebidoe Bekijk bericht
Als ik het hier lees, zou het Vlaams Belang een zware nederlaag tegemoet gaan op 7 juni.

Dit is echter in het verleden ook al voorspeld geweest en de voorspellingen kwamen niet altijd uit...
Hoe denken jullie erover?
De belangrijkste vraag van deze verkiezingen is of CD&V + Open VLD + SPA nog een meerderheid hebben na 7 Juni. Indien ja, dan verandert er niets. Dan gaat de afbraak van bvb. het onderwijs gewoon verder, dan worden files alleen maar langer, dan blijft het Vlaamse spaargeld en pensioen naar de Franstaligen en inwijkelingen gaan, enz.

Indien nee, dan hangt het af wat de houding van NVA & LDD zal zijn. Als 1 van beide bereid is om de tri-partite te depaneren, waar het nu naar uitziet, dan zal er nauwelijks iets veranderen.

Het droomscenario is echter dat de huidige meerderheid wordt gebroken, en VB + NVA + LDD de handen in elkaar slaan om een grondige verandering door te drukken.

Een stemverschuiving van VB naar NVA of LDD verhoogt enkel de kans dat er na de verkiezingen weinig zal veranderen.
Oud 1 juni 2009, 09:03   #150
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarom is rechts vlaanderen zo verdeeld ?
Waarom slagen ze er niet in zich te verenigen ?
Henri1 is offline  
Oud 1 juni 2009, 09:50   #151
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
opnieuw 24% halen lijkt me moeilijk, omdat er gewoon meer concurrentie is op de rechterzijde, en op de Vlaamsgezinde zijde. Niettemin: het enorme verlies dat de peilingen weergeven zal ook wel weer overdreven zijn.

Misschien een licht verlies (naar 19-20% of zo) maar zoals Schoofzak zegt: we kunnen het gewoon niet weten. Over precies één week zijn we wijzer.
Natuurlijk zal het VB klappen krijgen, net zoals alle andere partijen. De versplintering is nog nooit zo groot geweest. Welke traditionele partij haalt nog 24 %? Geen enkele!
Wat gaat de Spa nog halen? Het lijkt niet uit te maken.
Als konijnen die op een lichtbak gefixeerd zijn, zullen de media zich enkel focussen op het verlies van het VB en dat verkopen als grote trendbeuk. Dat Vlaanderen sterk verrechts via het succes van andere partijen (LDD, VB) die er een bijna even scherp migratie- en vreemdelingendiscours op nahouden als het VB, daar zullen ze niet op ingaan. Basically is hun standpunt ivm dat thema nochtans hetzelfde, alleen de toon en stijl verschilt.
Dimensie is offline  
Oud 1 juni 2009, 09:56   #152
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Natuurlijk zal het VB klappen krijgen, net zoals alle andere partijen. De versplintering is nog nooit zo groot geweest. Welke traditionele partij haalt nog 24 %? Geen enkele!
Als konijnen die op een lichtbak gefixeerd zijn, zullen de media zich enkel focussen op het verlies van het VB en dat verkopen als grote trendbeuk. Dat Vlaanderen sterk verrechts via het succes van andere partijen (LDD, VB) die er een bijna even scherp migratie- en vreemdelingendiscours op nahouden als het VB, daar zullen ze niet op ingaan. Basically is hun standpunt ivm dat thema nochtans hetzelfde, alleen de toon en stijl verschilt.
Een klein nuance-verschil, doch een wereld van verschil ?
Henri1 is offline  
Oud 1 juni 2009, 10:00   #153
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Een klein nuance-verschil, doch een wereld van verschil ?
Voor de camera's wel, achter de camera's niet.
Dimensie is offline  
Oud 1 juni 2009, 11:12   #154
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over fixatie gesproken.

Soit er zijn altijd al veel verschillende (kleine) partijen geweest. Vroeger en nu.
Als het Vlaams Belang verliest betekent dat slechts 1 ding: "Er hebben minder mensen voor het Vlaams Behang gestemd."
Zo moeilijk is dat toch niet.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 1 juni 2009 om 11:12.
Fallen Angel is offline  
Oud 1 juni 2009, 11:23   #155
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Liberalen en nationalen hebben wel een paar cruciale verschilpunten.

Metternich is offline  
Oud 1 juni 2009, 11:27   #156
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een van de redenen is wel de aanhoudende demonisatie door de gesubsidieerde media.
Kan men ook vragen waarom het koningshuis aan de macht blijft, ondanks het gebrek aan intelligentie in hun gelederen.

Laatst gewijzigd door Bob : 1 juni 2009 om 11:28.
Bob is offline  
Oud 1 juni 2009, 11:27   #157
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat Vlaanderen sterk verrechts via het succes van andere partijen (LDD, VB) die er een bijna even scherp migratie- en vreemdelingendiscours op nahouden als het VB, .

onzin !

LDD is juist voor méér immigratie, NVA wil meer voorwaarden aan inburgeren.
Beide partijen heb ik op geen racistische uitlatingen kunnen betrappen.

bij het Vb compleet anders.
.
roodhaar is offline  
Oud 1 juni 2009, 11:30   #158
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Over fixatie gesproken.

Soit er zijn altijd al veel verschillende (kleine) partijen geweest. Vroeger en nu.
Als het Vlaams Belang verliest betekent dat slechts 1 ding: "Er hebben minder mensen voor het Vlaams Behang gestemd."
Als de Spa verliest betekent dat slechts 1 ding: "Er hebben minder mensen voor de Spa gestemd."

Het verlies bij het VB zal door de linkse media uitvergroot worden, en de mokerslag die Spa krijgt niet. Van fixatie gesproken ....
Dimensie is offline  
Oud 1 juni 2009, 11:31   #159
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
onzin !

LDD is juist voor méér immigratie, NVA wil meer voorwaarden aan inburgeren.

bij het Vb compleet anders.
Nu zowel ldd als het vb zijn nogal sterk tegen den import van armoede. Zoveel verschil zit er niet tussen. Tenminste wat hun partijprogramma's betreft. Met de huidige belgische wetgeving kan het trouwens moeilijk anders.
Bob is offline  
Oud 1 juni 2009, 11:43   #160
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
onzin !

LDD is juist voor méér immigratie
Migratie om knelpuntenberoepen te vullen ; geen kolonisatie door rood Magreb kiesvee dat de werkloosheids- en ocmw statistieken komt vullen. Verder lees ik heel klare taal ; zie hun website 'De Decker spreekt harde taal over immigratie".
Stijl is verschillend, inhoud dezelfde.

Citaat:
, NVA wil meer voorwaarden aan inburgeren.
Toevallig woonde ik enkele weken geleden een debat bij georganiseerd door een service club. Gastspreker was Bart De Wever. Ik zijn onnavolgbare humorstijl had hij heel de zaal onmiddellijk mee. Tussendoor vertelde hij enkele anecdotes over zijn avonturen in het Brussels kalifaat. Zijn visie over de hoofddoek werd meteen duidelijk. Heel de zaal lag plat van 't lachen maar had de boodschap tussen de lijnen wel gelezen. Andere stijl, andere toon, maar iedereen had het wel begrepen.
Het publiek was van alle strekkingen. Ik heb niet één progressief multikullerke zijn verontwaardiging horen piepen toen BDW de draak stak met de islamomultikul.
Dimensie is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be