Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2009, 18:50   #141
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Metafoor of niet Sywen, als de vrouw vergeleken wordt met de akker en de man met degene die de akker mag beploegen of bewerken, begrijp je zelf toch ook wel dat de akker NIET gevraagd wordt om beploegd of bewerkt te mogen worden.
Je allah had dan wel - alwetend en al - een betere metafoor kunnen verzinnen zodat er klaarheid was.

metaforen worden gebruilt om een eigenschap van een persoon/ding te vergelijken met een ander.

wat jij nu doet is direct al 2 eigenschappen vergelijken... je kan het dan ook helemaal in het belachelijke trekken en dan zeggen dat de vrouw dan uit aarde bestaat, en word ondergespoten in mest en dat er dan planten uit die vrouwen groeien.

maar nee.. jij kiest die ene eigenschap (dat akkers niets kunnen zeggen) omdat dat toevallig in jouw (en andere islamhaters) straatje past. ik ben misschien wel een beetje naief.. maar toch niet zo dat ik niet door die tactiek kan kijken

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 18:56   #142
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Ik vrees dat U van kwade wil bent, ik doe de moeite niet meer om iets voor de vijfde keer duidelijk te maken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Tant pis. heb het drie keer proberen duidelijk te maken. Laat maar zitten en maak je huiswerk maar verder.

eigenlijk tellen we van 1 2 3 4 5

niet 1 2 5 4 3

misschien moet u meer huiswerk maken

Laatst gewijzigd door Sywen : 15 juni 2009 om 18:57.
Oud 15 juni 2009, 19:41   #143
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
metaforen worden gebruilt om een eigenschap van een persoon/ding te vergelijken met een ander.

wat jij nu doet is direct al 2 eigenschappen vergelijken... je kan het dan ook helemaal in het belachelijke trekken en dan zeggen dat de vrouw dan uit aarde bestaat, en word ondergespoten in mest en dat er dan planten uit die vrouwen groeien.

maar nee.. jij kiest die ene eigenschap (dat akkers niets kunnen zeggen) omdat dat toevallig in jouw (en andere islamhaters) straatje past. ik ben misschien wel een beetje naief.. maar toch niet zo dat ik niet door die tactiek kan kijken

Ik kies NIKS Sywen - de koran stelt die metafoor - een akker kán per definitie NIET praten - toestemming geven etc etc - allah had - in zijn alwetendheid - een betere metafoor kunnen verzinnen - hij had ook gewoon géén metafoor kunnen gebruiken - voor meisjes zoals jij die niet weten dat akkers niet kunnen tegenpruttelen als er in hen geploegd en gewoeld en gezaaid en gemaaid wordt.

Nog maar 1 X: dat akkers niet kunnen tegenpruttelen is een wetenschappelijk feit, dat is niet iets wat ik uit mn duim zuig omdat het in mijn 'straatje' zou passen.
Maar kindje toch...
Ik ben trouwens gen islam'hater', die sterke emotie heb ik niet jegens islam, ik moet er gewoon niet van weten - islam duld geen kritiek - zelfs jij duld geen kritiek op islam - zet je dat niet aan het denken?
Juist dóór kritiek te kúnnen en mógen geven op niet-tastbare en niet-bewijsbare dingen als religie en god - is het christendom 'verlicht'. Islam daarentegen zal nooit zo'n soort van verlichting kunnen door kunnen maken - net ómdat er geen kritiek zelfs geen zelfkritiek geduld wordt.
Waarom niet?

Laatst gewijzigd door SDX : 15 juni 2009 om 19:41.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 19:43   #144
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

nog 1 die een cursus begrijpend lezen nodig heeft

Oud 15 juni 2009, 19:43   #145
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nog 1 die een cursus begrijpend lezen nodig heeft
Oud 15 juni 2009, 19:46   #146
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

of ken je het verschil niet tussen een metafoor en een vergelijking?

Oud 15 juni 2009, 19:48   #147
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:

Akkers zijn bezit van de boer, en mogen door die boer naar eigen goedunken behandeld worden, dus ook lekker omgeploegd. Het is immers zijn eigendom.

De sleutelwoorden hier zijn dus bezit en eigendom.

Citaat:
U bent helemaal niet naief, integendeel zelfs. Ik zou zelfs durven stellen dat uw manier van de islam promoten uiterst doortrapt is, en vol van halve waarheden, verdraaiingen en het weglaten van een aantal zeer essentiële, doch voor uw suikerzoete versie van de islam compromiterende zaken waarvan u liever niet heeft dat de mensen daar kennis van nemen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 19:50   #148
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wow, hierzie het bewijs van hoe goed je wel de islam kent.. zo goed zelfs het te bekritiseren zonder dat je weet wat het is.

mohamedanen zijn geen moslims. mohamedanen vereren mohamed, wat in de islam verboden is. een moslim een mohamedaan noemen is een grove belediging voor hen.
Sywen, ik weet dat de mohammedanen het zo zien, en ik weet dat ik ook de Flat Earth Society zou beschrijven in termen waar zij het niet mee eens is. Zij zal dan ook vinden dat ik haar bekritiseer zonder te weten wat ze is.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 19:54   #149
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nog maar 1 X: dat akkers niet kunnen tegenpruttelen is een wetenschappelijk feit, dat is niet iets wat ik uit mn duim zuig omdat het in mijn 'straatje' zou passen.
en waar heb ik dat gezegd?
Citaat:

Oud 15 juni 2009, 19:57   #150
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en waar heb ik dat gezegd?

Citaat:
Asje ... letterlijk zelfs.
Oud 15 juni 2009, 20:02   #151
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
eigenlijk tellen we van 1 2 3 4 5

niet 1 2 5 4 3

misschien moet u meer huiswerk maken
allez, zie post 132 hierboven:

Citaat:
When the muhajirun (the immigrants) came to Medina, a man married a woman of the Ansar. He began to do the same kind of action with her, but she disliked it, and said to him: We were approached on one side (i.e. lying on the back); do it so, otherwise keep away from me. This matter of theirs spread widely, and it reached the Apostle of Allah (peace_be_upon_him).

So Allah, the Exalted, sent down the Qur'anic verse: "Your wives are a tilth to you, so come to your tilth however you will," i.e. from in front, from behind or lying on the back. But this verse meant the place of the delivery of the child, i.e. the vagina.
Volgens mij had ze gezegd: ik hou hier niet van, blijf weg van me

en wat zei Mohammed de kinderliefhebber: (enfin, Allah heeft het neergezonden hoor! )

So Allah, the Exalted, sent down the Qur'anic verse: "Your wives are a tilth to you, so come to your tilth however you will,"

Ga naar uwen akker zoals gij er zin in hebt, OOK AL HEEFT DIE AKKER DAT NIET GRAAG!

moet ik het nog eens opnieuw uitleggen? of heb je het begrepen zo? En hoe noemen we zoiets tegenwoordig?

Allez, denk eens goed na... hoe noemen we het als vrouwen niet willen en mannetjes doen het toch.... diep diep diep nadenken hoor..... misschien komt het ooit nog eens te binnen geschoten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 juni 2009 om 20:06.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 20:10   #152
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Asje ... letterlijk zelfs.

trek je nu je eigen zin uit de context, mijn 2 zinnen of dat vers?

als de koran de vrouw een akker noemt dan betekent niet dat de vrouw uit aarde bestaat

als de koran de vrouw een akker noemt dan betekent het niet dat de vrouw kan bemest worden

als de koran de vrouw een akker noemt dan betekent het niet dat uit de vrouw planten kunnen groeien

als de koran de vrouw een akker noemt dan betekent niet dat er wormen in de vrouw zit

als de koran de vrouw een akker noemt betekent het niet dat de vrouw niet kan praten

deze eigenschappen stonden niet in de metafoor en niet in de CONTEXT

als de koran de vrouw een akker noemt betekent het wel dat ze kan omgeploegd worden (sex hebben op welke manier dan ook) omdat dat uit de CONTEXT komt

Laatst gewijzigd door Sywen : 15 juni 2009 om 20:12.
Oud 15 juni 2009, 20:12   #153
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
trek je nu je eigen zin uit de context, of mijn 2 zinnen?

als de koran de vrouw een akker noemt dan betekent niet dat de vrouw uit aarde bestaat

als de koran de vrouw een akker noemt dan betekent het niet dat de vrouw kan bemest worden

als de koran de vrouw een akker noemt dan betekent het niet dat uit de vrouw planten kunnen groeien

als de koran de vrouw een akker noemt dan betekent niet dat er wormen in de vrouw zit

als de koran de vrouw een akker noemt betekent het niet dat de vrouw niet kan praten

deze eigenschappen stonden niet in de metafoor

als de koran de vrouw een akker noemt betekent het wel dat ze kan omgeploegd worden (sex hebben op welke manier dan ook)
het ging hem erover dat ze zelf niks te zeggen had over het feit of ze sex wil hebben of niet en op welke manier.

Me dunkt ging het erover of VERKRACHTING als dusdanig wordt erkend in islam:

NEE DUS! Vrouwen zijn een akker en ge kunt ze beploegen zoals GIJ wilt dat GIJ uw akker beploegt en die akker heeft daar niks over te zeggen!

gaat ge het bijna beginnen te snappen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 15 juni 2009, 20:13   #154
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het ging hem erover dat ze zelf niks te zeggen had over het feit of ze sex wil hebben of niet en op welke manier.

Me dunkt ging het erover of VERKRACHTING als dusdanig wordt erkend in islam:

NEE DUS! Vrouwen zijn een akker en ge kunt ze beploegen zoals GIJ wilt dat GIJ uw akker beploegt en die akker heeft daar niks over te zeggen!

gaat ge het bijna beginnen te snappen?
bekijk de CONTEXT

Oud 15 juni 2009, 20:13   #155
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bekijk de CONTEXT
ha gotvermillededju!

LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 ! LEES ZELF POST 132 !

Laatst gewijzigd door circe : 15 juni 2009 om 20:15.
Oud 15 juni 2009, 20:14   #156
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen
Citaat:
bekijk de CONTEXT
Citaat:
allez, zie post 132 hierboven:

Volgens mij had ze gezegd: ik hou hier niet van, blijf weg van me

en wat zei Mohammed de kinderliefhebber: (enfin, Allah heeft het neergezonden hoor! )

So Allah, the Exalted, sent down the Qur'anic verse: "Your wives are a tilth to you, so come to your tilth however you will,"

Ga naar uwen akker zoals gij er zin in hebt, OOK AL HEEFT DIE AKKER DAT NIET GRAAG!

moet ik het nog eens opnieuw uitleggen? of heb je het begrepen zo? En hoe noemen we zoiets tegenwoordig?

Allez, denk eens goed na... hoe noemen we het als vrouwen niet willen en mannetjes doen het toch.... diep diep diep nadenken hoor..... misschien komt het ooit nog eens te binnen geschoten.

Oud 15 juni 2009, 20:17   #157
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ha gotvermillededju!

LEES ZELF KIEKE
de CONTEXT van dat vers in de koran gaat over sex. niet over vrouwen die niet kunnen of wel kunnen tegenspreken.

[2.222] And they ask you about menstruation. Say: It is a discomfort; therefore keep aloof from the women during the menstrual discharge and do not go near them until they have become clean; then when they have cleansed themselves, go in to them as Allah has commanded you; surely Allah loves those who turn much (to Him), and He loves those who purify themselves.
[2.223] Your wives are a tilth for you, so go into your tilth when you like, and do good beforehand for yourselves, and be careful (of your duty) to Allah, and know that you will meet Him, and give good news to the believers

Oud 15 juni 2009, 20:18   #158
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Wat verstaat ge niet aan I DISLIKE IT??????? en wat verstaat ge niet aan KEEP AWAY FROM ME?????

Ben je al zover dat dat wil zeggen: ja kom maar op schat! ???

Of waarschijnlijk kom je uit een milieu waarin het feit dat een vrouw zélf mag beslissen of ze sex wil of niet, gewoonweg niet aan de orde is! Is het dat? inpakken en binnenblijven of andes is het je eigen schuld? Maar neen hoor, verkrachting gebeurt niet in islamitische kringen hoor!

Ge zijt het hier wel effekes zeer duidelijk aan het bewijzen! Ge weet geeneens dat je NEEN mag zeggen precies! Is me d�*t een openbaring zeg.

When the muhajirun (the immigrants) came to Medina, a man married a woman of the Ansar. He began to do the same kind of action with her, but she disliked it, and said to him: We were approached on one side (i.e. lying on the back); do it so, otherwise keep away from me. This matter of theirs spread widely, and it reached the Apostle of Allah (peace_be_upon_him).

So Allah, the Exalted, sent down the Qur'anic verse: "Your wives are a tilth to you, so come to your tilth however you will," i.e. from in front, from behind or lying on the back. But this verse meant the place of the delivery of the child, i.e. the vagina.

---------> zij heeft er dus niks over te zeggen! zij is akker!

Laatst gewijzigd door circe : 15 juni 2009 om 20:21.
Oud 15 juni 2009, 20:19   #159
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

kijk maar eens in het woordenboek wat context betekent.

Oud 15 juni 2009, 20:23   #160
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kijk maar eens in het woordenboek wat context betekent.
in de koran wordt zelfs niet gesproken over wat de vrouwen willen! zie je dat niet! daar wordt OVER de akkers gesproken en de manier waarop MANNEN ze kunnen bespringen! niet of die vrouwen dat nu al of niet leuk vinden.

mens wat ben jij toch vermoeiend.

Ik geef het op.

Ik hoop echter wel dat je een Mohammed tegenkomt die je als een akker zal behandelen en je ploegen wanneer hij maar wil.
Misschien dat je d�*n begrijpt dat er nergens in de koran staat dat ze hun vrouwen niet mogen verkrachten en dat ze op geen enkele manier moeten rekening houden met de wensen van de vrouw alvorens over te gaan tot gemeenschap.

Tot dan: negeerlijst! mijn geduld is op met jou.

Laatst gewijzigd door circe : 15 juni 2009 om 20:25.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be