Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2009, 09:04   #141
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Natuurlijk niet, enkel www.ontdekislam.org is een serieuze bron voor jou.

Waarom ga je niet terug tot de neanderthalers? die hebben vast ook slaven gekend.
"Natuurlijk niet, enkel www.ontdekislam.org is een serieuze bron voor jou."

Neen, u schat mij weeral totaal verkeerd in... . Ik zeg enkel dat de sites die u opzoekt niets anders doen dan op de islam bashen. Niet bepaald objectief toch?

"Waarom ga je niet terug tot de neanderthalers? die hebben vast ook slaven gekend."

Gaat u hier ontkennen dat de Grieken en Romeinen geen slaven kende? Dat het feodale leenstelsel geen slaven kende? Dat het kolonislisme geen slaven kende?
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 09:22   #142
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Gaat u hier ontkennen dat de Grieken en Romeinen geen slaven kende? Dat het feodale leenstelsel geen slaven kende? Dat het kolonislisme geen slaven kende?
natuurlijk niet.

Vanaf wanneer begin je dan te tellen? Laten we het jaar 0 nemen? (en o ja: vergeet India niet met zijn 80 miljoen doden en een veelvoud aan slaven).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 09:23   #143
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Circe, indien jij s'nacht nog kunt slapen, zou ik graag willen weten hoe je daarin slaagt. t'is niet voor mij maar wel voor een goede vriend.
Ik "bekeer" me stante pede vanaf dat ze de macht grijpen, en huppel dan rond in een burka met brugse kanten kijkgat !

Verder ben ik van plan om te emigreren als het zover is.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 18 juni 2009, 09:26   #144
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
natuurlijk niet.

Vanaf wanneer begin je dan te tellen? Laten we het jaar 0 nemen? (en o ja: vergeet India niet met zijn 80 miljoen doden en een veelvoud aan slaven).
"Vanaf wanneer begin je dan te tellen?"

Laten we zeggen 1000 v.Chr.?

"Laten we het jaar 0 nemen?"

Toen waren de Grieken en Romeinen al lang bezig met slavernij.

"en o ja: vergeet India niet met zijn 80 miljoen doden en een veelvoud aan slaven."

Bron?
Oud 18 juni 2009, 09:27   #145
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Thomas Pellow werd in Marokko als slaaf verkocht en drieëntwintig jaar lang door Barbarijse piraten gevangen gehouden, toen hij in 1716 cabinejongen op een klein Engels schip was. Hij werd gemarteld, totdat hij zich tot de islam bekeerde. Wekenlang werd hij geslagen en uitgehongerd, totdat hij uiteindelijk toegaf, omdat zijn beul hem martelde door ”mijn vlees door vuur van mijn botten te branden, wat de tiran vaak herhaalde, meestal op de meest afschuwelijke manier.”[/indent]

EUROPEANEN ALS SLACHTOFFER VAN HET KOLONIALISME
Het levensverhaal van Thomas Pellow kan ik warm als lectuur aanbevelen: "White Gold" van Giles Milton, voor degenen die liever Frans lezen: vertaald als "Captif(s) en Barbarie". De kleinzoon van Pellow bombardeerde in 1815 Algiers, waarna de Fransen in 1830 Algerije bezetten en deze gruwel eindelijk de genadeslag toedienden.

De Turkse devsjirme in de Balkan (kinderroof voor het janitsarenleger) was echter niet minder gruwelijk.

Ik zie er echt het nut niet van in om de huidige Arabieren en Turken deze feiten bij wijze van beschuldiging onder de neus te wrijven. Maar ze zouden het fatsoen moeten hebben om deze feiten nu niet te verdraaien in een eeuwenoude vriendschap tussen Europa en Mohammedanië. Die vriendschap moet nog worden gesloten, en ik hoop dat het ervan komt. Dat kan echter niet op basis van het boekje dat veertien eeuwen agressie tegen onze beschaving heeft gerechtvaardigd. Het kan zelfs niet met behoud van dat boekje.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 09:30   #146
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en o ja: vergeet India niet met zijn 80 miljoen doden en een veelvoud aan slaven."

Bron?
Dr. Koenraad Elst phd.

http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel4.html

doe nu niet alsof je het gaat lezen hé!

Oud 18 juni 2009, 09:59   #147
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dr. Koenraad Elst phd.

http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel4.html

doe nu niet alsof je het gaat lezen hé!
Heb ik al gelezen. Heb je nog andere bronnen?
Oud 18 juni 2009, 10:13   #148
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik al gelezen. Heb je nog andere bronnen?
als je het al gelezen had, dan wist je waar die tachtig miljoen doden en dat veelvoud aan slaven vandaan kwamen... wat is je punt dan om achter een bron te vragen? Dacht je dat ik zulke cijfertjes uit mijn duim zuig en er per toeval bats op ben?

Of is Dr. Koenraad Elst Phd ook weer een "verkeerde bron"?

Laatst gewijzigd door circe : 18 juni 2009 om 10:23.
Oud 18 juni 2009, 10:43   #149
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Alstublieft!

Bron: Houding van de Arabieren tegenover de Spaanse christenen.

Tekst uit 713 van Abd al-Aziz ibn Musa ibn Musair, bestemd voor Theodemir, koning van de Visigoten, na diens nederlaag tegen de moslims.

Theodemir krijgt de vrede en de verzekering, onder de waarborg van Allah en van zijn profeet, dat er niets zal veranderen aan zijn toestand noch aan die van zijn onderdanen; dat zijn recht op de uitoefening van zijn gezag niet zal betwist worden, dat zijn onderdanen niet zullen gedood worden, noch gearresteerd worden, noch ontrukt aan hun kinderen en vrouwen; dat zij niet zullen verontrust worden in de uitoefening van hun godsdienst; dat hun kerken niet in brand worden gestoken, noch dat de voorwerpen van hun godsdienst zullen geroofd worden, en dat alles zal worden nageleefd zolang hij zal voldoen aan de belastingen die wij hem opleggen. In ruil voor vrede zal hij ons niet dwarsbomen: geen onderdak geven aan degenen die voor ons vluchten en ook niet aan onze vijanden. Hij zal onze beschermelingen geen kwaad doen, hij zal de inlichtingen over onze vijanden aan ons overbrengen. Zowel hij als zijn onderdanen moeten ons elk jaar belastingen betalen. Per jaar is dat: een dinar; vier mudden mout en evenveel mudden azijn, twee mudden honing en twee mudden olie. De slaven betalen van alles de helft.
En nu even de link naar die bron zodat het allemaal te verifieren is.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 10:53   #150
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
als je het al gelezen had, dan wist je waar die tachtig miljoen doden en dat veelvoud aan slaven vandaan kwamen... wat is je punt dan om achter een bron te vragen? Dacht je dat ik zulke cijfertjes uit mijn duim zuig en er per toeval bats op ben?

Of is Dr. Koenraad Elst Phd ook weer een "verkeerde bron"?
Ik zeg niet dat dat een verkeerde bron is, maar ik heb de gewoonte om altijd meerdere bronnen te checken voor ik iets als 'waar' aanneem. Dus, hebt u nog meer bronnen?
Oud 18 juni 2009, 10:55   #151
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
En nu even de link naar die bron zodat het allemaal te verifieren is.
Denkt u nu dat ik deze historische bron uit mijn duim zuig?

Die bron komt uit mijn cursus geschiedenis opgesteld door Dhr. Jan Vaes.

Dr. Jan Vaes is doctor in de oudheidkunde en kunstgeschiedenis en werd Laureaat van de Koninklijke Academie voor Wetenschappen, Letteren en Schone Kunsten van België. Hij is lector aan de Lerarenopleiding van de Katholieke Hogeschool Limburg. Hij publiceerde o.m. in Den Haag, Leuven, Brussel, Parijs, Rome en Milaan.

Bron: http://www.davidsfonds.be/uvt/course...il.phtml?id=45

Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 18 juni 2009 om 10:56.
Oud 18 juni 2009, 11:07   #152
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Denkt u nu dat ik deze historische bron uit mijn duim zuig?

Die bron komt uit mijn cursus geschiedenis opgesteld door Dhr. Jan Vaes.

Dr. Jan Vaes is doctor in de oudheidkunde en kunstgeschiedenis en werd Laureaat van de Koninklijke Academie voor Wetenschappen, Letteren en Schone Kunsten van België. Hij is lector aan de Lerarenopleiding van de Katholieke Hogeschool Limburg. Hij publiceerde o.m. in Den Haag, Leuven, Brussel, Parijs, Rome en Milaan.

Bron: http://www.davidsfonds.be/uvt/course...il.phtml?id=45
Niet verifiëerbaar dus.

Ik heb het u al eerder gezegd, maar het laten zien van een website met daarop één of andere universiteitspipo is géén bron.
Oud 18 juni 2009, 11:19   #153
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Bron: Houding van de maffia tegenover de Siciliaanse winkeliers.

Theodemir krijgt de vrede en de verzekering, onder de waarborg van Don Corleone en van zijn capo's,
dat er niets zal veranderen aan zijn toestand noch aan die van zijn klanten;

dat zijn recht op de uitoefening van zijn werk niet zal betwist worden,

dat zijn klanten niet zullen gedood worden, noch gearresteerd worden, noch ontrukt aan hun kinderen en vrouwen;

dat zij niet zullen verontrust worden in de uitoefening van hun job;

dat hun woningen niet in brand worden gestoken, noch dat de voorwerpen van hun woningen zullen geroofd worden,

en dat alles zal worden nageleefd zolang hij zal voldoen aan het betalen van het beschermingsgeld die wij hem opleggen.

In ruil voor vrede zal hij ons niet dwarsbomen: geen onderdak geven aan degenen die voor ons vluchten en ook niet aan onze vijanden. Hij zal onze beschermelingen geen kwaad doen, hij zal de inlichtingen over onze vijanden aan ons overbrengen. Zowel hij als zijn klant moeten ons elk jaar beschermingsgeld betalen.

getekend: Vito Don Corleone!

hoe lief toch hé.

Oud 18 juni 2009, 11:21   #154
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Niet verifiëerbaar dus.

Ik heb het u al eerder gezegd, maar het laten zien van een website met daarop één of andere universiteitspipo is géén bron.
Dus u accepteerd enkel internetbronnen?
Bent u zo iemand die alle info van het internet haalt en zelden een boek leest?
Oud 18 juni 2009, 11:23   #155
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Bron: Houding van de maffia tegenover de Siciliaanse winkeliers.

Theodemir krijgt de vrede en de verzekering, onder de waarborg van Don Corleone en van zijn capo's,
dat er niets zal veranderen aan zijn toestand noch aan die van zijn klanten;

dat zijn recht op de uitoefening van zijn werk niet zal betwist worden,

dat zijn klanten niet zullen gedood worden, noch gearresteerd worden, noch ontrukt aan hun kinderen en vrouwen;

dat zij niet zullen verontrust worden in de uitoefening van hun job;

dat hun woningen niet in brand worden gestoken, noch dat de voorwerpen van hun woningen zullen geroofd worden,

en dat alles zal worden nageleefd zolang hij zal voldoen aan het betalen van het beschermingsgeld die wij hem opleggen.

In ruil voor vrede zal hij ons niet dwarsbomen: geen onderdak geven aan degenen die voor ons vluchten en ook niet aan onze vijanden. Hij zal onze beschermelingen geen kwaad doen, hij zal de inlichtingen over onze vijanden aan ons overbrengen. Zowel hij als zijn klant moeten ons elk jaar beschermingsgeld betalen.

getekend: Vito Don Corleone!

hoe lief toch hé.
Allé, t'is al ver gekomen. Spotten/misbruiken met een historische bron en zich dan ook nog ontiechelijk belachelijk maken... .
Oud 18 juni 2009, 11:28   #156
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus u accepteerd enkel internetbronnen?
Bent u zo iemand die alle info van het internet haalt en zelden een boek leest?
Ik lees boeken, heel veel boeken, en het is normaal dat wanneer boeken als bron aangegeven worden dat met auteur(s), titel, jaar van uitgave, uitgeverij, eventueel paginanummer en vooral ook het ISBN-nummer van dat boek geeft.
En dat doet u niet. "Dat staat in mijn cursus" is géén geldige bron zolang dat op generlei wijze voor anderen te verifiëren is.

Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 18 juni 2009 om 11:28.
Oud 18 juni 2009, 11:30   #157
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik lees boeken, heel veel boeken, en het is normaal dat wanneer boeken als bron aangegeven worden dat met auteur(s), titel, jaar van uitgave, uitgeverij, eventueel paginanummer en vooral ook het ISBN-nummer van dat boek geeft.
En dat doet u niet. "Dat staat in mijn cursus" is géén geldige bron zolang dat op generlei wijze voor anderen te verifiëren is.
Geen probleem.
Ik zal u deze avond de auteur, titel en paginanummers doorsturen.
Oud 18 juni 2009, 11:30   #158
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Allé, t'is al ver gekomen. Spotten/misbruiken met een historische bron en zich dan ook nog ontiechelijk belachelijk maken... .
Nee hoor, hier is niets belachelijks aan. Maffia racketeering en jyzzah zijn precies dezelfde praktijken, alleen hebben ze een andere naam.

Natuurlijk past dat niet in uw islamofiel kraampje.
Sloof je dus maar nog wat verder uit in ontkennen en verdraaien.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 11:31   #159
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Nee hoor, hier is niets belachelijks aan. Maffia racketeering en jyzzah zijn precies dezelfde praktijken, alleen hebben ze een andere naam.

Natuurlijk past dat niet in uw islamofiel kraampje.
Sloof je dus maar nog wat verder uit in ontkennen en verdraaien.
Ik heb u al het verschil reeds aangeven.

"Natuurlijk past dat niet in uw islamofiel kraampje."

Dat heb ik niet.

Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 18 juni 2009 om 11:32.
Oud 18 juni 2009, 11:33   #160
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb u al het verschil reeds aangeven.

Nee, dat heb je niet gedaan.
De groepen die de moslims vrijstellen van afpersing, zijn dezelfde groepen die maffiosi ook links laten liggen.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be