Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

Discussietools
Oud 10 juni 2009, 21:30   #141
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Keuze genoeg.
Voor "hitjes" uit Wallonië is er wel plaats.
Hieruit spreekt gewoon een zeer enge, trieste vorm van bekrompenheid uit.
Een gebrek aan multicultiralisme die zeer sterk aan intolerantie doet denken.

De maskers vallen af.

veel buitenlanders, ook degenen die goed NL geleerd hebben; vinden NL helemaal geen mooie taal hoor.
Wij wel want het is onze moedertaal; maar voor de rest is NL een taal die weinig anderstaligen appreciëren.
Logisch ook want we hebben veel heldere klinkers vervangen door een doffe e.
azert is offline  
Oud 10 juni 2009, 21:31   #142
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
veel buitenlanders, ook degenen die goed NL geleerd hebben; vinden NL helemaal geen mooie taal hoor.
Wij wel want het is onze moedertaal; maar voor de rest is NL een taal die weinig anderstaligen appreciëren.
Ik weet bijna zeker dat u liegt.
Anders zou uw kennis van het Nederlands niet zo goed zijn.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 10 juni 2009 om 21:33.
Felix (be) is offline  
Oud 10 juni 2009, 21:43   #143
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

ON-TOPIC: dit was de laatste bijdrage van flamingant, voor dat beroepsruziestoker Azert hier kwam binnenstormen:

Wat maakt het uit of LDD "zeer Vlaamsgezind is" of "Vlaams-nationalistisch" ?
Het uiteindelijke doel is grotendeels hetzelfde. Een nationalist kan zich ook tevreden stellen met een confederatie (cfr Bart de Wever). Dus een Vlaamsgezinde liberaal kan net zo goed streven naar een onafhankelijk Vlaanderen. Ik zie het probleem niet...

Dit was een overwinning voor (meer) Vlaanderen!

hét grote verschil tussen het VB en LDD is dat het VB een onafhankelijk Vlaanderen wilt vanuit nationalistische overwegingen (wij voelen ons Vlaming, eigen volk eerst). LDD streeft vooral naar meer autonomie om de economie beter te doen draaien.
NVA zit er wat tussen

al kan je dat niet zo zwart-wit stellen. Want ik voel me ook Vlaming.
En het VB komt ook tot de conclusie dat onze economie bedreigt is door de PS

Wat ik wil zeggen, de grens tussen "Vlaamsgezind" en "Vlaams-nationalistisch" is moeilijk te trekken. Laten we deze nutteloze discussie dus stoppen
Felix (be) is offline  
Oud 10 juni 2009, 21:51   #144
k9

Standaard

Citaat:
De buitenlanders die ik ken vinden dat niet, wat is je punt trouwens?Buiten provoceren natuurlijk .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 10 juni 2009, 22:06   #145
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij? O god, u bent Vlaming? Het is gewoon triestig dat er mensen als jij bestaan. Alsjeblief, ik smeek je: verhuis naar een ander land.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 10 juni 2009, 22:36   #146
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Na 180 jaar België is Nederlands nog altijd geen verplicht schoolvak in Wallonië (waarschijnlijk hebben ze daar geen geld voor). Wat een kilo utrecht tangomentaliteit.

Nederlandstalige muziek op de Franstalige zenders wordt geweerd als ware het de pest (net als Duitstalige trouwens).
Of, ik heb een iets vriendelijkere uitleg die zelfs niet verkeerd is: los van het feit dat er een taalbarrière gaapt, is hier wellicht ook sprake van een andere smaak.
De Belgische Franstaligen hebben zich nooit hard verdiept in wat er in het noorden des lands allemaal speelt. Ze blijven zich hardnekkig als halve Fransen gedragen (zonder dat ze het misschien beseffen en willen toegeven) en sluiten zich grotendeels (gelukkig zijn er ook uitzonderingen) af voor de wereld buiten die van de Francophonie.
Maar wel breedsprakig en bevlogen dwepen met 'kosmopolitisme' en 'kruispunt en ontmoetingsplaats van Germaanse en Latijnse cultuur' en nog zo van die goedkope leugens.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 10 juni 2009, 22:46   #147
flamingant
Provinciaal Statenlid

flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ON-TOPIC: dit was de laatste bijdrage van flamingant, voor dat beroepsruziestoker Azert hier kwam binnenstormen:
ik heb de hoop al lang opgegeven...

Ik registreerde mij op dit forum omdat het LDD-forum "verdwenen" was ("dankzij" negatieve pers, veroorzaakt door VB-scheld-tiradres). Ik hoopte hier ook wat inhoudelijke politieke discussies te vinden. Over het algemeen is dit niet zo. jammer

Het zit hier vol met verzuurde VB'ers en extremisten (zowel links als rechts). Ik hou van inhoudelijk debat. Maar dat is blijkbaar niet meer mogelijk op forum.politics.be

In ieder geval,
Ik blijf bij mijn conclusie, en verder ga ik me van commentaar onthouden, omdat deze topic volkomen nutteloos geworden is. Soms vraag ik me af over wat ik aan het discussiëren ben...

Laatst gewijzigd door flamingant : 10 juni 2009 om 22:51.
flamingant is offline  
Oud 10 juni 2009, 22:48   #148
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Maar wel breedsprakig en bevlogen dwepen met 'kosmopolitisme' en 'kruispunt en ontmoetingsplaats van Germaanse en Latijnse cultuur' en nog zo van die goedkope leugens.
Ik weet niet of ik exact die termen ooit gebruikt heb, maar ik ben wel 100% voorstander van dat "ontmoetingsplaats-idee".

De liefde moet liefst wel van twee kanten komen natuurlijk.
Maar waar ik absoluut niet tegen kan is dat de spelregels door één van de partners systematisch misbruikt worden (wat in België het geval is).

Met iemand als Azert, die hier constant de zaak loopt te bezeiken, en met valse en vaak niet ter zake doende argumenten discussies in de war probeert te sturen, daar heb ik wel moeite mee
En bij momenten kan ik daar fors op reageren, net als op andere zaken die ik als onrechtvaardig ervaar.

Ik weet trouwens niet wat u in mijn geval met het woord leugenachtig bedoelt (gelieve dit te verduidelijken) en ik vind het maf dat u maanden later reageert op posts zonder hierover ooit echt met mij in discussie te zijn gegaan. (ik herinner mij het in elk geval niet)

Principieel ben ik eerder voor een Confederatie dan voor een Onafhankelijk Vlaanderen, maar ook tegen die laatste constructie heb ik geen enkel bezwaar, zeker niet als ik zie hoe "België" blijft evolueren (?).

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 10 juni 2009 om 23:04.
Felix (be) is offline  
Oud 10 juni 2009, 22:55   #149
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...

Welk NL liedje zou in aanmerking komen om op een Waalse zender gedraaid te worden?

...

.
'Laat ons een bloem en wat gras dat nog groen is,
laat ons een boom en het zicht op de zee,
vergeet voor één keer hoeveel geld een miljoen is,
de wereld moet nog een eeuwigheid mee.'

Ge kent het wel, hé?

De strofen vragen de akkoorden C F G F

het refrein de akkoorden Bb F Eb F (aangevuld met een 'brugje' in G)

Poepsimpel, en in die eenvoud geniaal.

Bijzonder meezingbaar en meeslepend.

Het wèrkt, hoor.

Bij �*l mijn leerlingen.

Nog eentje :

'Daar is de lente, daar is de zon,
bijna maar ik denk dat ze weldra zal komen,
de phallus impudicus staat al in bloei
en de blaadjes krijgen bomen.'

Nòg eenvoudiger : de akkoorden A D en E, meer moet dat niet zijn.

Nu, zolang het bij de 'bons belges' die op RTBf en C° de plak zwaaien 'bon ton' is om op alles wat naar flamin ruikt te spuwen en/of te schijten, is het toch allemaal boter aan de galg.

Wat de boer niet kent, lust-ie niet, hé.

Helaas WIL de boer in kwestie zelfs niet kennen.

Hij zou wel eens ècht cosmopolite kunnen worden, o horror.

Laatst gewijzigd door djimi : 10 juni 2009 om 22:55.
djimi is offline  
Oud 10 juni 2009, 23:10   #150
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of ik exact die termen ooit gebruikt heb, maar ik ben wel 100% voorstander van dat "ontmoetingsplaats-idee".

De liefde moet liefst wel van twee kanten komen natuurlijk.
Maar waar ik absoluut niet tegen kan is dat de spelregels door één van de partners systematisch misbruikt wordt (wat in België het geval is).

Met iemand als Azert, die hier constant de zaak loopt te bezeiken, en met valse en vaak niet ter zake doende argumenten discussies in de war probeert te sturen, daar heb ik wel moeite mee
En bij momenten kan ik daar fors op reageren, net als op andere zaken die ik als onrechtvaardig ervaar.

Ik weet trouwens niet wat u in dit geval met het woord leugenachtig bedoelt en ik vind het maf dat u maanden later reageert op posts zonder hierover ooit echt met mij in discussie te zijn gegaan. (ik herinner mij het in elk geval niet)

Principieel ben ik eerder voor een Confederatie dan voor een Onafhankelijk Vlaanderen, maar ook tegen die laatste constructie heb ik geen enkel bezwaar, zeker niet als ik zie hoe "België" blijft evolueren (?).
Hé, Felix (be),

ik vrees dat u zich ten onrechte geviseerd voelt, hoor.

Ik beschuldig niet ù van leugenachtigheid, maar wel mijn zogezegd kosmopolitische, anti-racistische, tolerante, ... landgenoten de 'bons belges' die het vertikken de belangrijkste taal van het land te leren, die steigeren bij de minste vraag van de 'paysans incultes' naar RESPECT en GELIJKWAARDIGHEID, die er geen moeite mee hebben te zwijmelen over 'fraternité' en 'solidarité' zolang ze die niet moeten opbrengen voor de 'boches du nord' enzovoort enzovoort.

Ik ben net als u de 'ontmoetingsplaats-gedachte' bijzonder genegen, maar - net als u - vind ik inderdaad dat de 'liefde' maar beter van beide zijden tegelijk kan komen. En net als u merk ik - tot mijn grote teleurstelling - dat het met die wederzijdse liefde bijzonder pover is gesteld.

Ik wil net als u dat in Wallonië het Nederlands als éérste vreemde taal verplicht wordt gemaakt, en bovendien wil ik dat van 'nieuwe Belgen' wordt geëist dat ze eerst en vooral het Nederlands onder de knie proberen te krijgen, waar ze zich ook mogen vestigen.

Voor minder ga ik niet meer, al was het maar om azert op stang te jagen

djimi is offline  
Oud 10 juni 2009, 23:16   #151
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Hé, Felix (be),

ik vrees dat u zich ten onrechte geviseerd voelt, hoor.

Ik beschuldig niet ù van leugenachtigheid, maar wel mijn zogezegd kosmopolitische, anti-racistische, tolerante, ... landgenoten de 'bons belges' die het vertikken de belangrijkste taal van het land te leren, die steigeren bij de minste vraag van de 'paysans incultes' naar RESPECT en GELIJKWAARDIGHEID, die er geen moeite mee hebben te zwijmelen over 'fraternité' en 'solidarité' zolang ze die niet moeten opbrengen voor de 'boches du nord' enzovoort enzovoort.

Ik ben net als u de 'ontmoetingsplaats-gedachte' bijzonder genegen, maar - net als u - vind ik inderdaad dat de 'liefde' maar beter van beide zijden tegelijk kan komen. En net als u merk ik - tot mijn grote teleurstelling - dat het met die wederzijdse liefde bijzonder pover is gesteld.

Ik wil net als u dat in Wallonië het Nederlands als éérste vreemde taal verplicht wordt gemaakt, en bovendien wil ik dat van 'nieuwe Belgen' wordt geëist dat ze eerst en vooral het Nederlands onder de knie proberen te krijgen, waar ze zich ook mogen vestigen.

Voor minder ga ik niet meer, al was het maar om azert op stang te jagen
Leuke en uitgebreide reactie Djimi, thanks

Blijkbaar zijn we het hier vrij goed over eens.

Maar nu ga ik het licht uit doen.

Slaap ze!

Felix

* Knip *
Felix (be) is offline  
Oud 10 juni 2009, 23:31   #152
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja dat is juist. Maar dan moet men ook stellen dat men bij het VB een ettelijke niet-nationalisten vindt bij de mensen die op het VB stemmen. Er zijn zelfs royalisten bij de kiezers van het VB volgens een enquête van een jaar of twee geleden.
Dit is correct. Volgens een studie uitgevoerd door de KUL die het profiel van de kiezers die in 2007 voor de verschillend partijen hadden gestemd heeft onderzocht is gebleken dat slecht 57% van de VB stemmers voor de splitsing van het land waren. Anderzijds heb je in alle partijen wel stemmers die pro scheiding zijn.
speurneus is offline  
Oud 11 juni 2009, 07:24   #153
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, u moet leren begrijpend te lezen en niet alles door mekaar haspelen.
U moet de waarheid leren spreken.

Citaat:
Ik beweer dat de nationalisten in percenten (=%) verliezen
En ik dacht dat enkel God allemachtig zeker wist wie er in 2004 voor CD&V en wie voor N-VA had gestemd toen hij het bolleke bij het kartel rood kleurde. Het is niet de eerste keer dat ik dit schrijf, maar system heeft het blijkbaar niet begrijpend gelezen.

Citaat:
en in zetels er amper 2 winnen.
Volgens mij winnen ze er 3.

Citaat:
En dit is inderdaad maar een mager beestje, dat nu niet zo direct aanleiding zou moeten geven tot luid bazuinengeschal van uw geestesgenoten.
We zullen wel zelf uitmaken waarom we blij zijn, een waarheid verhaspelende belgicist zal ons dat niet dicteren, die tijden zijn voorbij.

Persoonlijk ben ik blij dat er heel wat zetels vanachter het cordon sanitaire weg zijn naar een deftige partij, dat is veel gevaarlijker voor het establishment. Maar dat is mijn mening.

Wees u maar blij, SP.a gewijs, dat het "maar" 3 zetels zijn, dat er erger verwacht was.
Oud 11 juni 2009, 07:27   #154
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb u daar reeds op geantwoord. Maar sommige mensen zien noch lezen wat ze niet willen zien of lezen. Ik herhaal dan maar.
Ik vind dit behoorlijk lachwekkend. Ik zit mezelf voortdurend te herhalen omdat jij "over bepaalde passages leest" en nu zeg je dit zelf. Aan het trollen?

Citaat:
En u doet dit om uw Pyrrusoverwinning wat minder 'Pyrriaans' te maken.
Is het niet omgekeerd? Laat u een krachtig signaal voor een staatshervorming niet liever op een Pyrrhusoverwinning lijken door hier en daar een de feiten te schaven?

Citaat:
Zo goed? Nu herhaal ik niet meer.
Ditto...
Oud 11 juni 2009, 07:38   #155
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
integendeel. het verlies van VB is in feite het schitterendste nieuws voor het Vlaams-nationalisme, uiteraard in combinatie met het succes van NVA.
Word wakker man!

Uiteraard ben ik blij met het resultaat van de N-VA.
Maar voor mij is het onbegrijpelijk dat N-VA, VB, en wat mij betreft ook LDD, er niet in geslaagd zijn om gezamenlijk een beter resultaat te boeken dan 36% (en volgens uw engere definitie zelfs maar 28,4%).

En dat, na een periode waarin in Vlaanderen eindelijk tot het besef gekomen was dat een GROTE staatshervorming absoluut noodzakelijk was.
De Vlaamse politieke partijen hebben in de federale onderhandelingen toegestaan dat de "besprekingen" ad absurdum konden aanslepen.
Inmiddels is het momentum gekeerd: de wereld is in een economische crisis aanbeland die nog in volle hevigheid moet losbarsten (zij het niet volgens de domme praatjes van de mainstream-media) en veel mensen denken (volkomen ten onrechte) dat ze nu weer maar beter voor een traditionele partij kunnen stemmen.

Ik ben met name stomverbaasd over het resultaat in Halle-Vilvoorde, waar de plaatselijke bevolking dagelijks te maken krijgt met de verfransing.
Ik vind het dramatisch dat de de drie (of zo u wil twee, system) Vlaamse partijen er niet in geslaagd zijn om de plaatselijke bevolking te doen inzien dat een splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde alleen door voor hen te kiezen afgedwongen kan worden,
omdat de andere partijen als het er op aankomt toch altijd "voor de postjes" te kiezen.

Hoog tijd voor N-VA, VB en LDD om zich te bezinnen over de te volgen tactiek naar aanloop van de Federale verkiezingen, die volgens de kranten dit najaar gaan plaats vinden.
LDD, N-VA en VB, laat u vooral niet verleiden tot onderling geruzie waarmee u de Vlaamse Zaak grote, wellicht onherstelbare schade berokkent. Het zou onvergeeflijk zijn.

Nadat ze al veel te lang in het Federale Onderhandelingscarroussel heeft meegedraaid, draagt N-VA nu een verpletterende verantwoordelijkheid in de regionale onderhandelingen. Als N-VA er niet in slaagt om zwart op wit afspraken op papier te krijgen die de Franstaligen dit najaar als vragende partij naar de onderhandelingstafel brengen, mag ze wat mij betreft niet in de Vlaamse regering stappen. Als N-VA er wel in zou slagen om dat soort afspraken op papier te krijgen, moet het die afdwingen en eventueel meteen opstappen als dat niet lukt.

PS1: In tegenstelling tot veel mensen op dit forum heb ik geen partijkaart.
Ik beschouw mezelf zelfs eerst als Nederlandstalige en eventueel dan pas als Vlaming (ik heb even veel of even weinig affiniteit met iemand uit Brugge als pakweg uit Amersfoort).
PS2: België heeft zowat de grootste overheidsschuld en de laagste uitkeringen van West-Europa en torst de hoogste belastingdruk ter wereld. Vlaanderen klopt zich nog altijd zelfvoldaan op de borst dat het één van de welvarendste gebieden ter wereld is. Als niet dringend heel veel verandert zal dat over tien jaar niet meer het geval zijn.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 11 juni 2009 om 07:53.
Felix (be) is offline  
Oud 11 juni 2009, 08:05   #156
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
U moet de waarheid leren spreken.

En ik dacht dat enkel God allemachtig zeker wist wie er in 2004 voor CD&V en wie voor N-VA had gestemd toen hij het bolleke bij het kartel rood kleurde. Het is niet de eerste keer dat ik dit schrijf, maar system heeft het blijkbaar niet begrijpend gelezen.

Volgens mij winnen ze er 3.

We zullen wel zelf uitmaken waarom we blij zijn, een waarheid verhaspelende belgicist zal ons dat niet dicteren, die tijden zijn voorbij.

Persoonlijk ben ik blij dat er heel wat zetels vanachter het cordon sanitaire weg zijn naar een deftige partij, dat is veel gevaarlijker voor het establishment. Maar dat is mijn mening.

Wees u maar blij, SP.a gewijs, dat het "maar" 3 zetels zijn, dat er erger verwacht was.
Hoe komt u aan die 3 zetels?

Bron:VRT-Nieuws.
In 2004: VB+NVA= 39 zetels.
In 2009: VB+NVA= 37 zetels.

De twee vlaamsnationalistische partijen samen verliezen zelfs -2 zetels in vergelijking met de verkiezingen van 2004.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...tslagen/7.1823

(klikken: zetelverdeling)

Besluit: u moet misschien wat leren de waaheid te spreken.

Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2009 om 08:27.
system is offline  
Oud 11 juni 2009, 08:40   #157
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een heel erg Franse manier van denken.
Heel anders dan bv in de VS (waar ze boven de president geen staatshoofd hebben), Zwitserland (idem) of Duitsland.

In Zwitserland spreken veel mensen trouwens in mindere en meerdere mate de andere landstalen. Hier hadden onze Franstalige landgenoten al lang een voorbeeld aan kunnen nemen, maar daar voelen ze zich te intellectueel ... voor.
(Invullen naar eigen smaak: 1) dom; 2) arrogant; 3)...)

Na 180 jaar België is Nederlands nog altijd geen verplicht schoolvak in Wallonië (waarschijnlijk hebben ze daar geen geld voor). Wat een kilo utrecht tangomentaliteit.

Nederlandstalige muziek op de Franstalige zenders wordt geweerd als ware het de pest (net als Duitstalige trouwens).
Of, ik heb een iets vriendelijkere uitleg die zelfs niet verkeerd is: los van het feit dat er een taalbarrière gaapt, is hier wellicht ook sprake van een andere smaak.
De Belgische Franstaligen hebben zich nooit hard verdiept in wat er in het noorden des lands allemaal speelt. Ze blijven zich hardnekkig als halve Fransen gedragen (zonder dat ze het misschien beseffen en willen toegeven) en sluiten zich grotendeels (gelukkig zijn er ook uitzonderingen) af voor de wereld buiten die van de Francophonie
.
Er is niets verbazends aan dit. We leven zowiezo in twee totale verschillende werelden en Franstalig België kijkt al jaren nu meer richting Frankrijk dan richting Vlaanderen, wat ik trouwens totaal logisch vind. Willen Franstaligen en Vlamingen samen over muziek spreken, zullen ze moeten spreken over de internationale artiesten die overal scoren (van U2, Depeche Mode en andere Simple Minds voor onze generatie tot Rihanna, Britney Spears en andere Beyonce voor de jonge generatie). Komt u met een Luc Steeno of een Jo Vally, zullen ze zich inderdaad afvragen : "C'est qui celui-l�*?". De meeste Vlamingen - vooral van de huidige generatie - kennen helemaal niets van Franstalige muziek. De oude generatie kent Claude François of Joe Dassin maar van de huidige Franse muziek kennen ze helemaal niets. En ik maak geen kritiek daarover, het is totaal logisch dat ze die niet kennen.
Everytime is offline  
Oud 11 juni 2009, 08:57   #158
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Keuze genoeg.
Voor "hitjes" uit Wallonië is er wel plaats.
Hieruit spreekt gewoon een zeer enge, trieste vorm van bekrompenheid uit.
Een gebrek aan multicultiralisme die zeer sterk aan intolerantie doet denken.

De maskers vallen af.

Nederlanstalige muziek interesseert de meeste Franstaligen gewoon niet, net als Franstalige muziek interesseert de meeste Vlamingen gewoon niet. Ja, Franse producties �* la Bob Sinclar of David Guetta zullen wel in Vlaanderen scoren : het zijn Franse producties..................maar gezongen in het Engels. In Wallonië heeft Milow een groot succes gehad met zijn versie van "Ayo Technology" : een Vlaamse productie.................maar gezongen in het Engels. Alles is dus een kwestie van taal.
Everytime is offline  
Oud 11 juni 2009, 09:02   #159
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Persoonlijk heb ik helemaal niets tegen Nederlandstalige muziek en ik vind die zeker geen lelijke taal. Maar ik zal altijd een voorkeur aan Franstalige en Engelstalige muziek hebben. Het is altijd zo geweest en het zal altijd zo blijven.
Everytime is offline  
Oud 11 juni 2009, 09:13   #160
k9

Standaard

Citaat:
Hoe komt u aan die 3 zetels?

Bron:VRT-Nieuws.
In 2004: VB+NVA= 39 zetels.
In 2009: VB+NVA= 37 zetels.

De twee vlaamsnationalistische partijen samen verliezen zelfs -2 zetels in vergelijking met de verkiezingen van 2004.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...tslagen/7.1823

(klikken: zetelverdeling)

Besluit: u moet misschien wat leren de waaheid te spreken.
En nog steeds enkel omdat je de 3e nationalistisch partij LDD negeert.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be