Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2009, 13:27   #141
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik ben dat systeem beu. In belgique betaal je enorm hoge bijdragen en voor je pensioen mag je maar best aan privé pensioensparen doen. En tegelijk halen we ze binnen met tienduizenden per maand... al die kraanklimmers en zo. Ik word er niet goed van hoor. Misschien een vakje op je loonbrief als je 300 euro extra wil betalen voor die gevallen. Het is een industrie op zich. Derde wereld heeft voorrang op de vierde wereld en dat is belachelijk. Alsof de vierde wereld even snel naar Afrika kan en daar een volledig sociaal pakket kan krijgen.
De derde wereld heeft helemaal geen voorrang op de vierde wereld. Het zijn beide symptomen van hetzelfde probleem. Er worden dan ook geen mensen uit de derde wereld naar hier gehaald. Ze komen gewoon en zullen blijven komen, net zoals er hier armen en daklozen zullen blijven bestaan als we op dezelfde weg verder gaan.

Laatst gewijzigd door Edina : 7 juli 2009 om 13:27.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 14:47   #142
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Pff als ge elke dag al uw geld erdoor jaagt om u klem te zuipen, moet ge niet komen klagen hé.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 14:49   #143
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Pff als ge elke dag al uw geld erdoor jaagt om u klem te zuipen, moet ge niet komen klagen hé.
Hoort ge hem klagen?
Oud 7 juli 2009, 15:02   #144
Spliff
Staatssecretaris

Spliff's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
hang zo de jezus niet uit.
te lui om te werken, dat is't.
Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen. Ik heb fouten gemaakt in het verleden, maar te lui om te werken?
Oud 7 juli 2009, 16:43   #145
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spliff Bekijk bericht
Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen. Ik heb fouten gemaakt in het verleden, maar te lui om te werken?
Mitgard heeft een hele slechte dag vandaag.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 16:45   #146
Spliff
Staatssecretaris

Spliff's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Mitgard heeft een hele slechte dag vandaag.
Dat hem een nummerke trekt dan en achteraan in de rij aan gaat schuiven zoals iedereen.
Oud 7 juli 2009, 20:05   #147
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Zijn er al foto's?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 20:12   #148
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Jongens toch, steeds die soap rond duvelke.
Oud 7 juli 2009, 20:15   #149
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
We kunnen ook over Fabiola beginnen natuurlijk. Kunnen we nog iets schrijven over "The Old Ghost and The Devil"...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 7 juli 2009 om 20:15.
Oud 7 juli 2009, 20:16   #150
Another Jack
Banneling

Standaard

Het gaat inderdaad steeds om zijn persoontje.
En dat zelfbeklag ook altijd...
De collega-daklozen zullen niet weten weten ze gaan meemaken...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 20:18   #151
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
We kunnen ook over Fabiola beginnen natuurlijk. Kunnen we nog iets schrijven over "The Old Ghost and The Devil"...
Ik heb het niet over de forumleden die reageren op duveltje, maar wel over al die fratsen van duveltje altijd. Hoe slaagt hij er toch in zich al zulke domme toestanden op de hals te halen?
Oud 7 juli 2009, 20:20   #152
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet over de forumleden die reageren op duveltje, maar wel over al die fratsen van duveltje altijd. Hoe slaagt hij er toch in zich al zulke domme toestanden op de hals te halen?
Dat lijkt me een uitermate terechte vraag...
Oud 7 juli 2009, 20:26   #153
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
De derde wereld heeft helemaal geen voorrang op de vierde wereld. Het zijn beide symptomen van hetzelfde probleem. Er worden dan ook geen mensen uit de derde wereld naar hier gehaald. Ze komen gewoon en zullen blijven komen, net zoals er hier armen en daklozen zullen blijven bestaan als we op dezelfde weg verder gaan.
Ik ben het niet met je eens. Maar ik zie wel je oprechtheid over mijn straffe opmerking. Mijn punt is dat een mini-landje zich niet kan opstellen als OCMW van de wereld terwijl er hier mensen van eigen bodem zijn die in stations (als ze al niet weggejaagd worden) slapen. Ik weet ook wel dat dat erg klinkt als "Eigen Volk Eerst", maar in die extreem simplistische slogan schuilt ergens een grond van waarheid afhankelijk van hoe je dat interpreteert. Een land dat toelaat dat er een influx is van ongeschoolde migranten die de werkgever eventueel kan aannemen of droppen (voor zover die migranten met een tandenborstel voor een minimumloon bereid zijn om te kuisen), vind ik toch eerder dat we eerst die mensen die hier wonen of (weze het onder brug of op straat of in een station) of de nationaliteit hebben voorrang moeten geven.

Ons land staat enorm hoog in bevolkingsdichtheid en dat is niet gezond. Niet voor milieu, niet voor sociale woningen, niet voor de economie (tja... ik ben niet links, maar laat ons eerlijk zijn... een gezonde economie en weinig staatsschuld is belangrijk voor het voortbestaan van de welvaart), niet voor integratie, niet voor nog meer geld naar OCMW's en ook niet voor de vierde wereld want ook voor die mensen is er een wachtlijst van hier tot ginder.

Ik druk het wat sterk uit soms, maar als ik logisch naar deze dingen kijk, dan zie ik gewoonweg dat je eerst in eigen land (en we voelen het nog niet meteen) de rommel moet opruimen. Qua sociale woningen, qua budget voor OCMW's, e.d.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 20:31   #154
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik ben het niet met je eens. Maar ik zie wel je oprechtheid over mijn straffe opmerking. Mijn punt is dat een mini-landje zich niet kan opstellen als OCMW van de wereld terwijl er hier mensen van eigen bodem zijn die in stations (als ze al niet weggejaagd worden) slapen. Ik weet ook wel dat dat erg klinkt als "Eigen Volk Eerst", maar in die extreem simplistische slogan schuilt ergens een grond van waarheid afhankelijk van hoe je dat interpreteert. Een land dat toelaat dat er een influx is van ongeschoolde migranten die de werkgever eventueel kan aannemen of droppen (voor zover die migranten met een tandenborstel voor een minimumloon bereid zijn om te kuisen), vind ik toch eerder dat we eerst die mensen die hier wonen of (weze het onder brug of op straat of in een station) of de nationaliteit hebben voorrang moeten geven.

Ons land staat enorm hoog in bevolkingsdichtheid en dat is niet gezond. Niet voor milieu, niet voor sociale woningen, niet voor de economie (tja... ik ben niet links, maar laat ons eerlijk zijn... een gezonde economie en weinig staatsschuld is belangrijk voor het voortbestaan van de welvaart), niet voor integratie, niet voor nog meer geld naar OCMW's en ook niet voor de vierde wereld want ook voor die mensen is er een wachtlijst van hier tot ginder.

Ik druk het wat sterk uit soms, maar als ik logisch naar deze dingen kijk, dan zie ik gewoonweg dat je eerst in eigen land (en we voelen het nog niet meteen) de rommel moet opruimen. Qua sociale woningen, qua budget voor OCMW's, e.d.
Je zou verwachten dat een boel zaken opgestart worden met de bedoeling op termijn niet meer nodig te zijn. Maar dan zie je hoe armoede een economische functie krijgt... erg genoeg.
Oud 6 augustus 2009, 10:53   #155
eno2
Banneling

Standaard

Mitgard heeft een sociaal jobke gekregen en sinsdien voelt hij zich meerwaardig.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 13:00   #156
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
excuseer?
Oud 6 augustus 2009, 13:27   #157
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
en hij zal vast wel bij z'n beste forumvrienden hier mogen logeren.
Optimist !
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2009, 13:29   #158
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
misschien is duveltje gewoon een hopeloze zuiplap.
eigen schuld dikke bult.
Jij lijkt mij een hardvochtige kerel. Ken je die " Duveltje " persoonlijk ?
Oud 6 augustus 2009, 13:44   #159
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan Fabiola hem geen onderdak bezorgen in haar schoon paleis ? Ik heb toch ooit eens gehoord van een landloper die in het Koninklijk Park een hut gebouwd had ? Daar is toch plaats genoeg. Dan kan de Koningin eens met weinig moeite een goede daad doen.
Oud 6 augustus 2009, 13:46   #160
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Mitgard heeft een sociaal jobke gekregen en sinsdien voelt hij zich meerwaardig.
Dode bladeren bijéénharken in de plantsoentjes mischien ? Straatveger ? Of " technische agent " bij de rioleringen ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be