![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
| Bekijk resultaten enquête: Wat moet met het huidig Belgie gebeuren? | |||
| Doorgaan |
|
13 | 21,31% |
| Opheffen |
|
48 | 78,69% |
| Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat bedoelt u daarmee? Dat ze hun taal en cultuur niet willen verliezen? Dat lijkt me toch logisch. Er is geen verfransing erin. Wat u misschien stoort, is die aanwezigheid van Franstaligen in Vlaanderen in het algemeen maar daarmee kan u helemaal niets doen. U hebt geen andere keuze dit te moeten accepteren. Iedereen heeft het recht te gaan leven waar hij/zij wil. Als u een probleem hebt omdat uw buren Franstalig zijn, is het aan u te verhuizen en zeker niet de Franstaligen die het volle recht hebben daar te leven.
Laatst gewijzigd door Everytime : 26 juli 2009 om 22:29. |
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dat voorkomt ergernissen en 'aanbevelingen' aan oorspronkelijk Nederlandstalige landgenoten om desnoods te verhuizen.
Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 26 juli 2009 om 22:35. |
|
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Zoals overal ter wereld, ook in Wallonië en zeker in Frankrijk wordt verwacht dat anderstaligen in hun kontakten met de overheid de officiële landstaal gebruiken en die is in Vlaanderen het Nederlands. Als je zegt dat de lokale bevolking moet verhuizen omdat de Franstaligen het recht hebben in anderstalig gebied te wonen dan zitten we midden in negentiende-eeuws kolonialisme. Is het dat wat je wil?
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
|
|
|
|
|
|
#144 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#145 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Alleen in Belgie is het anders. De Vlaamse politici in de federale regering durven geen eisen te stellen. |
|
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dat gaat zo al vanaf 1831 en het is helaas niet veranderd. Typische voorbeelden: Herman De Croo en Guy Verhofstadt ... |
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Vreemdeling
|
Voor mij gelden er maar twee opties:
1) Vlaanderen onafhankelijk, wat Wallonië doet interesseert mij geen bal. 2) Vlaanderen bij Nederland, same for Wallonië. Ik ben het beu, dat wij Vlamingen zich altijd laten doen door hetgene wat in ons gebied komt doen. Immigranten passen zich moeilijk aan, houden hun eigen cultuur. Sorry, maar in mijn mening, moeten zij hun cultuur aanpassen aan de die van de onze. Als ze hun eigen cultuur willen, dat ze dan ginder blijven, hoe slecht het ook gaat. De reden waarom ik geen voortgang zie in het huidige België zijn volgende: 1) De taalstrijd: Nooit ergens anders ter wereld zitten twee groepen zo op elkaars kap als hier. Je hebt hier en daar wel enkele voorbeelden, maar die zijn minimaal en lossen zichzelf op. Bijvoorbeeld in Zwitserland wordt dit goed opgelost, en ondervind je geen enkele last. 2) Economische redenen: Vlaanderen moet stoppen met geld te versluizen naar Wallonië. Walen zitten constant te zagen tegen de Vlamingen dat zij ons een halve eeuw tot een eeuw geleden gered hebben. De film 'Daens" geeft het voorbeeld van hoe het niet moet, hoe mensen als beesten werden behandeld. Dit was harde realiteit. Van die film komt het bloed me te koken. Nu is het omgekeerd, beste mensen. De Vlamingen hebben eindelijk de bovenhand die ze verdienen. En nu komen de Walen zagen voor geld... Awel, dat ze het zelfs dan eens voelen hoe het is behandeld te worden als beesten. Ik weet genoeg van mijn wijlen grootvader. 3: Geschiedkundige redenen: Vlaanderen hoort eigenlijk gewoon bij Nederland, punt.
|
|
|
#148 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#149 | |
|
|
Citaat:
http://www.brusselsjournal.com/node/487 http://www.ovv.be/page.php?ID=925
|
|
|
|
#150 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 27 juli 2009 om 09:42. |
|
|
|
|
|
|
#151 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
PS: De webstekken bevatten ontluisterende informatie terzake!
Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 27 juli 2009 om 09:50. |
|
|
|
|
|
|
#152 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Dus de Coburgs geven geen zak om Vlaandrs. En ik had het nog zo hoog op mee de Coburgs. Let wel ben daarom niet minder royalist nu maar meer naar de rechtmatige vorst der Nederlanden. Wel het wordt hoog tijd dat de Vlaamse leeuw eens zich echt niet laat temmen. Niet alleen in het liedje. En dat de Nederlandse eens goe gaat mee zijn geluid laat horen, niet alleen alst voetbal is. Ben beetje We hebben idd klokkenluiders als Stab en Trommelboys nodig, die het volk wakker roffelen. Stab klim maar eens in de toren van Koekelberg of St Michiels en laat de klok eens goe horen. (als ge moogt van de pastoor, mijn gedacht.
|
|
|
|
#153 |
|
Minister-President
|
Fkes al deze interessante draden doorgelinkt naar forum van Geert Wilders. Hij wil nederland stimuleren de Vlaamse leeuw weer welkom thuis te heten.
http://forum-voor-de-vrijheid.nl/vri...ad.php?t=16603
|
|
|
#154 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#155 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#156 |
|
Europees Commissaris
|
Het zal hem aangenaam leesplezier bezorgd hebben tijdens zijn zomerreces.
|
|
|
|
|
|
#157 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
http://users.telenet.be/kliekeboe.vl...blauw_leo.html
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!! Laatst gewijzigd door stropke : 27 juli 2009 om 12:17. |
|
|
|
|
|
|
#158 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#159 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U bent dus de enige slimme Belg die weet hoe het zit met de geschiedenis van België ?
|
|
|
|
|
|
#160 | |
|
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Shadowke : 27 juli 2009 om 14:17. |