Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2009, 19:03   #141
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het zou helpen moesten jullie die uitdiepen.
Gaat het daarna stroomopwaarts harder regenen dan?
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 19:06   #142
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Door Vlamingen als Corce is mijn liefde voor Vlaanderen in de loop der jaren danig bekoeld. Ook al zijn niet alle Vlamingen zo, toch hoeft een hereniging voor mij niet meer. Jammer dat ze zo niet in je gezicht durven te zijn. Anders zou me het genoegen smaken om er een z'n tong uit te rukken.
Moest u me beladen met alle zonden Israels, ik zou het u niet kwalijk nemen.Waarom wel. Het is toch een vrij forum? Wordt het niet eens tijd dat u, Nederlanders, uzelf minder ernstig neemt? Relativeren. Het wordt anders wel tijd.

Laatst gewijzigd door system : 11 augustus 2009 om 19:08.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 19:11   #143
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Moest u me beladen met alle zonden Israels, ik zou het u niet kwalijk nemen.Waarom wel. Het is toch een vrij forum? Wordt het niet eens tijd dat u Nederlanders uzelf is minder ernstig neemt? Relativeren. Het wordt anders wel tijd.
Jij hebt makkelijk praten. Zou je dat ook roepen als jouw bevolkingsgroep het doelwit was van jarenlange haatpraat? Je doet nou net of niet tegen een grapje of wat kritiek kan. Wij Nederlanders zijn heel tolerant jegens jullie smeerlapperij. Laat jullie politici anders maar eens naar doen tegen anderen, zoals de Fransen, de Britten of de Amerikanen. Dan zul je eens zien hoeveel vrienden jullie nog over houden op deze aarde.
Oud 11 augustus 2009, 19:17   #144
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij hebt makkelijk praten. Zou je dat ook roepen als jouw bevolkingsgroep het doelwit was van jarenlange haatpraat? Je doet nou net of niet tegen een grapje of wat kritiek kan. Wij Nederlanders zijn heel tolerant jegens jullie smeerlapperij. Laat jullie politici anders maar eens naar doen tegen anderen, zoals de Fransen, de Britten of de Amerikanen. Dan zul je eens zien hoeveel vrienden jullie nog over houden op deze aarde.
Neen maar, zo erg is dat toch niet wat Nederlanders naar hun hoofd geslingerd krijgen. Het is misschien niet altijd aangenaam, maar dat is toch eigenlijk 'spielerei'. Dat weet u toch. U overdrijft toch wat, niet? U spreekt over 'haat'praat. Dat is toch overroepen allemaal. Dan heb ik hier toch al vaak zogenaamde 'haatpraat' over de 'Belgicisten' of over België moeten aanhoren op dit forum. Dat deert me niet. Men moet daar toch ook tegen kunnen.

Laatst gewijzigd door system : 11 augustus 2009 om 19:25.
Oud 11 augustus 2009, 19:25   #145
Queensburry
Gouverneur

Queensburry's schermafbeelding

Standaard

België zorgt ervoor dat Vlaanderen niet volledig kopje onder gaat in de modder van de boereleute.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 19:32   #146
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
België zorgt ervoor dat Vlaanderen niet volledig kopje onder gaat in de modder van de boereleute.
http://images.google.com/images?clie...title&resnum=5

We kunnen het ook anders verwoorden: dankzij België valt de Vlaamse boereleute wat minder op en/of uit de toon.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 19:46   #147
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
http://images.google.com/images?clie...title&resnum=5

We kunnen het ook anders verwoorden: dankzij België valt de Vlaamse boereleute wat minder op en/of uit de toon.
Fijn, de heren Queensburry en djimi hebben de rol op zich genomen van het illustere duo 'Statler en Waldorf' uit de Muppets Show met hun sarcastische opmerkingen.

Deze uitspraken zijn illustratief voor de hautaine, francofone houding tegenover Vlaanderen en alles wat Nederlands is.

Die tijd is voorbij, zoals ook de tijd voor België zelf erop zit. Tijd voor Vlaanderen om België in het moeras te laten wegzakken.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 19:47   #148
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen maar, zo erg is dat toch niet wat Nederlanders naar hun hoofd geslingerd krijgen. Het is misschien niet altijd aangenaam, maar dat is toch eigenlijk 'spielerei'. Dat weet u toch. U overdrijft toch wat, niet? U spreekt over 'haat'praat. Dat is toch overroepen allemaal. Dan heb ik hier toch al vaak zogenaamde 'haatpraat' over de 'Belgicisten' of over België moeten aanhoren op dit forum. Dat deert me niet. Men moet daar toch ook tegen kunnen.
Nee, het is geen onschuldige spielerei. Uitzendingen zoals deze worden over Marokkanen niet gemaakt. Dergelijke uitzendingen zijn onschuldige spielerei in de zin dat Der ewige Jude ook onschuldige spielerij was. Een Van Brempt kan er mee wegkomen om op de Vlaamse TV te hinten op de Hollandse gierigheid. Maar doe dat eens over de Joden. En ja, zover wil gaan. De hollanderhaat van de Belgen is vergelijkbaar met antisemitisme. Beiden zijn een onberedeneerde haat om de eigen frustraties op te botvieren. Als het over Hollanders gaat, mag opeens alles, vaak verpakt als humor. Een drol met een strik erom blijft een drol.
Oud 11 augustus 2009, 20:03   #149
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, het is geen onschuldige spielerei. Uitzendingen zoals deze worden over Marokkanen niet gemaakt. Dergelijke uitzendingen zijn onschuldige spielerei in de zin dat Der ewige Jude ook onschuldige spielerij was. Een Van Brempt kan er mee wegkomen om op de Vlaamse TV te hinten op de Hollandse gierigheid. Maar doe dat eens over de Joden. En ja, zover wil gaan. De hollanderhaat van de Belgen is vergelijkbaar met antisemitisme. Beiden zijn een onberedeneerde haat om de eigen frustraties op te botvieren. Als het over Hollanders gaat, mag opeens alles, vaak verpakt als humor. Een drol met een strik erom blijft een drol.
U hebt er weeral niets van begrepen. Helemaal niets! En ik ga het u niet uitleggen. Kom er maar zelf achter. Maar één zaak wordt me steeds meer duidelijk: Hollanders of Nederlanders nemen zich noch méér 'au serieux' dan ik dacht.

Laatst gewijzigd door system : 11 augustus 2009 om 20:06.
Oud 11 augustus 2009, 20:07   #150
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Fijn, de heren Queensburry en djimi hebben de rol op zich genomen van het illustere duo 'Statler en Waldorf' uit de Muppets Show met hun sarcastische opmerkingen.

Deze uitspraken zijn illustratief voor de hautaine, francofone houding tegenover Vlaanderen en alles wat Nederlands is.

Die tijd is voorbij, zoals ook de tijd voor België zelf erop zit. Tijd voor Vlaanderen om België in het moeras te laten wegzakken.
Ik denk toch dat je djimi hier totaal verkeerd inschat, hoor.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 20:13   #151
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht

Geachte heer Ernst Niessen,

de heer djimi laat weten dat zijn sarcastische opmerking NIET gericht was tégen Vlaanderen en/of alles wat Nederlands is.

De heer djimi is het volkomen met u eens dat de tijd voor Belgique zelf erop zit, en de heer djimi is daar allerminst bedroefd om.

Vriendelijke groet vanwege

de heer djimi

Oud 11 augustus 2009, 20:14   #152
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
U hebt er weeral niets van begrepen. Helemaal niets! En ik ga het u niet uitleggen. Kom er maar zelf achter. Maar één zaak wordt me steeds meer duidelijk: Hollanders of Nederlanders nemen zich noch méér 'au serieux' dan ik dacht.
Ja, dit soort reacties ken ik onderhand wel. Als ik kritiek heb op de Belgische houding jegens de Hollander, dan weet men of van niks, of het was maar een grapje. Maar het gaat ook om de intentie waarmee iets gezegd wordt. Identieke woorden kunnen toch verschillend aankomen afhankelijk van de bedoeling waarmee ze worden gezegd. En bij veel Vlamingen ligt er gewoon pure haat aan ten grondslag. En dat is het moment waarop humor ophoudt om humor te zijn, als het gemeend is. Ik heb het meer dan eens meegemaakt in Vlaanderen dat je iemands gezicht zag betrekken zodra die persoon vernam dat ik een Hollander was. En natuurlijk gaat men dan beweren dat wij Nederlanders dit soort reacties aan onszelf te danken hebben. Maar dit soort schokkend gedrag valt niet te rechtvaardigen. Volgens Tom Lanoye zijn wij Hollanders jullie moffen. Dat zal het wel zijn dan.
Oud 11 augustus 2009, 20:20   #153
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Geachte heer Ernst Niessen,

de heer djimi laat weten dat zijn sarcastische opmerking NIET gericht was tégen Vlaanderen en/of alles wat Nederlands is.

De heer djimi is het volkomen met u eens dat de tijd voor Belgique zelf erop zit, en de heer djimi is daar allerminst bedroefd om.

Vriendelijke groet vanwege

de heer djimi

dag heer djimi
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 20:25   #154
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Djimi is een redelijk mens
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 20:25   #155
Shadowke

Standaard

Citaat:
Ja, dit soort reacties ken ik onderhand wel. Als ik kritiek heb op de Belgische houding jegens de Hollander, dan weet men of van niks, of het was maar een grapje. Maar het gaat ook om de intentie waarmee iets gezegd wordt. Identieke woorden kunnen toch verschillend aankomen afhankelijk van de bedoeling waarmee ze worden gezegd. En bij veel Vlamingen ligt er gewoon pure haat aan ten grondslag. En dat is het moment waarop humor ophoudt om humor te zijn, als het gemeend is. Ik heb het meer dan eens meegemaakt in Vlaanderen dat je iemands gezicht zag betrekken zodra die persoon vernam dat ik een Hollander was. En natuurlijk gaat men dan beweren dat wij Nederlanders dit soort reacties aan onszelf te danken hebben. Maar dit soort schokkend gedrag valt niet te rechtvaardigen. Volgens Tom Lanoye zijn wij Hollanders jullie moffen. Dat zal het wel zijn dan.
dienen tom lannoye wordt denk ik betaald door zo'n dingen te zeggen Spinoza.
Oud 11 augustus 2009, 20:37   #156
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

's Werelds allerbeste anarcho-punk band aller tijden komt uit Nederland.

Leer er alles over: http://www.theex.nl/

De jongens en meisjes van Récyclart hier in Bruxelles hebben dat ook al begrepen.

En daarmee heb ik nog eens iets aardigs over Belgique gezegd.

Oud 11 augustus 2009, 20:38   #157
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het doet me denken aan de Vlamingen die met dit lachen............
http://www.youtube.com/watch?v=9JEZCgEBuoI

.............terwijl ze dit in hun eigen land hebben :
http://www.youtube.com/watch?v=TUD3CGffO_M
http://www.youtube.com/watch?v=lBo54zk-Yqw
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 20:38   #158
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
dag heer djimi
Dag Shadowke

Oud 11 augustus 2009, 20:39   #159
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Djimi is een redelijk mens
Als-ie slaapt wel, ja.

Oud 11 augustus 2009, 20:41   #160
Shadowke

Standaard

Citaat:
Als-ie slaapt wel, ja.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be