Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2009, 09:32   #141
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Men zal zeker werken aan nieuwe methodes die meer waterdicht zijn maar intussen is het toch niet slecht dat men op veilig speelt.

Ik begrijp ook niet waarom homo's dit zo erg vinden. Is bloed geven dan zo leuk?
Ja. Je krijgt daar een extra dagje verlof voor. En dan is er natuurlijk nog de voldoening van de wetenschap dat je iets van jezelf gegeven hebt voor de goede zaak.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 10:07   #142
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee, dat zijn standaard vragenlijsten die overal in Vlaanderen gehanteerd worden.
Fout Raf. ER is geen vragenlijst. Er is een lijst van risisco-gedrag en risiscogroepen. Die lijst omvat homoseks, promicue seks (van welke aard ook), seks tegen betaling, het plaatsen van piercings en tattoes, het gebruik van intraveneus drugs etc.
Het enige dat je moet aanvinken is of je ja dan neen tot een risiscogroep behoort.
Indien votre serviteur zich morgen een piercing laat zetten, dan zal ik moeten aanvinken dat ik risicogedrag vertoond heb. Niet-promiscue hetero zijnde zal mijn bloed desgevallend geweigerd worden (gedurende zes maanden).

Men vraagt NIET naar de aard van het gedrag. Men moet alleen maar aanvinken dat je in één van de categorien in het lijstje voorkomt. Get your facts straight.

Laatst gewijzigd door driewerf : 5 augustus 2009 om 10:11.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 10:08   #143
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik snap niet hoe een bloedbank in de positie kan zijn om mensen te selecteren. Is er niet een enorm tekort aan bloed?

Belangrijker: Als men bang is voor besmet bloed, kan men beter de onderzoeksmethoden verbeteren, in plaats van mensen bij voorbaat uit te sluiten.
Er is in Belgie geen echt tekort. Een echt overschot is er ook niet. Maar soit.
Oud 5 augustus 2009, 11:43   #144
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Jaja, dat weet ik allemaal wel hoor, maar mijn punt is dat holebi's in Spanje niet worden geweerd als bloeddonor.
Citaat:
Jaja, dat weet ik allemaal wel hoor, maar mijn punt is dat holebi's in Spanje niet worden geweerd als bloeddonor.
In België óók niet. Enkel 'risico'groepen, net als het rode kruis óveral dezelfde regels hanteert.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 11:59   #145
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Hier in Spanje is de wetgeving inzake donatie van bloed exact hetzelfde als in België of waar dan ook, ik neem aan dat je dit begrijpt:
...
Ik herinner me vaag iets, van een krantenartikel of iets anders, dat het Rood Kruis Vlaanderen tegenstander was om mensen finansieel te vergoeden voor een bloedgifte, zoals dat in sommige (sommige) landen gebeurt.
Want dan krijg je pas echt risiko-mensen over je vloer ....

Ik weet helemaal niet over welke landen dit zou gaan.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 12:00   #146
regenboog
Schepen

regenboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals: je probeert menselijke seksualiteit gelijk te stellen aan voortplanting, terwijl je beiden natuurlijk los van elkaar moet zien. Seksualiteit bestaat immers evengoed zonder voortplanting en, omgekeerd, bestaat voortplanting tegenwoordig ook zonder seksualiteit. Beiden staan dan nog eens compleet los van de mogelijkheid om kinderen groot te brengen. Functies van bepaalde lichaamsdelen hebben daar maar bitter weinig mee te maken, om niet te zeggen hoegenaamd niets. Relaties tussen homoseksuelen worden er daardoor dus zeker niet "minder waard" om, laat staan dat ze "fictief" (volgens Van Dale: "fic·tief bn alleen in de verbeelding bestaand") of "overbodig" (zoals eerder gezegd een waardeoordeel dat niet aan de samenleving toekomt) zouden zijn.
Rafs leven is klaar en overzichtelijk. Zijn voortplanting en seksualiteit houdt hij netjes gescheiden, en, eerlijk gezegd, het kost hem bitter weinig moeite. Voorlopig beoefent hij zijn seksualiteit, maar op tijd en stond gaat hij zich ook op de voortplanting toeleggen. Daarvoor heeft Raf nodig: breinstimulerende lectuur en een klein wit potje. Het potje levert hij af bij een vriendelijke vrouw die hij met zijn vriend op het internet gevonden heeft en die hen, geheel onbaatzuchtig, voor vijftienduizend euro wil helpen. Negen maanden later levert de vrouw bij hem thuis: een klein piepend pakje met een gebruiksaanwijzing. Wat zouden we doen zonder zulke vriendelijke vrouwen die hun kind graag willen verkopen? Of mischien wil een lief lesbisch stel hem ook inschakelen ter verpersoonlijking van zo'n potje. Elke zondag mag Raf, alias vaderfiguur alias 'nonkel Raf', met zijn kind gaan spelen, met de toestemming van de echte ouders weliswaar. Of mischien gaat Raf en zijn vriend het eerste Belgische homostel worden dat een kind mag adopteren. Wie weet.
Lichtjes verontrust, beziet Raf een 'gewoon' koppel bij wie de voortplanting en seksualiteit op gezette tijden weleens samenvallen. In het zweet huns aanschijns, doch redelijk vlotjes, in een paar minuten tijd, maken ze zomaar eventjes een baby. Raf: Is het niet wat te rap, te eenvoudig?! Is het nog normaal? En hun opvoedkundige kwaliteiten niet eens gecontroleerd, amateurs! Wat weten ze van kinderen krijgen? Hadden die zaak maar aan de professionals overgelaten...
regenboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 12:06   #147
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regenboog Bekijk bericht
Rafs leven is klaar en overzichtelijk. Zijn voortplanting en seksualiteit houdt hij netjes gescheiden, en, eerlijk gezegd, het kost hem bitter weinig moeite. Voorlopig beoefent hij zijn seksualiteit, maar op tijd en stond gaat hij zich ook op de voortplanting toeleggen.
Te laat. Dat gebeurde 17 jaar geleden al...

Citaat:
Daarvoor heeft Raf nodig: breinstimulerende lectuur en een klein wit potje.
Dat kwam er niet aan te pas. Geloof het of niet: óók homo's zijn "mannen" in de biologische betekenis van het woord.
Oud 5 augustus 2009, 12:20   #148
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Argumentum ad populum.
en sinds wanneer is de mening van velen van geen tel meer?

De homo sapiens doet ook geregeld aan incest. incest en homoseksualiteit in één gedachte.....niet echt aanvaardbaar....

Ik betwijfel ten zeerste dat hetero's minder hygiënisch zijn dan homofielen. Ze houden zich misschien meer bezig met "beauty & wellness".

Het is echter niet omdat je parfum en make up gebruikt dat je het recht hebt om geaccepteerd te worden. Het lijkt mij eerder dat wezens die chemisch vergif op hun gezicht smeren om er mooier uit te zien, het recht hebben om verstoten te worden.

Wat heeft de seksuele voorkeur te maken met je capaciteiten als ouder?
nochtans is het volgens veel hetero's onmogelijk om als homoseksueel koppel goeie ouders te zijn.

En wat als ik er akkoord mee ben dat mijn goede vriend Osama een kernbom van 50 megaton in mijn schuur laat ontploffen?
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 12:20   #149
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rafs leven is klaar en overzichtelijk. Zijn voortplanting en seksualiteit houdt hij netjes gescheiden, en, eerlijk gezegd, het kost hem bitter weinig moeite. Voorlopig beoefent hij zijn seksualiteit, maar op tijd en stond gaat hij zich ook op de voortplanting toeleggen. Daarvoor heeft Raf nodig: breinstimulerende lectuur en een klein wit potje. Het potje levert hij af bij een vriendelijke vrouw die hij met zijn vriend op het internet gevonden heeft en die hen, geheel onbaatzuchtig, voor vijftienduizend euro wil helpen. Negen maanden later levert de vrouw bij hem thuis: een klein piepend pakje met een gebruiksaanwijzing. Wat zouden we doen zonder zulke vriendelijke vrouwen die hun kind graag willen verkopen? Of mischien wil een lief lesbisch stel hem ook inschakelen ter verpersoonlijking van zo'n potje. Elke zondag mag Raf, alias vaderfiguur alias 'nonkel Raf', met zijn kind gaan spelen, met de toestemming van de echte ouders weliswaar. Of mischien gaat Raf en zijn vriend het eerste Belgische homostel worden dat een kind mag adopteren. Wie weet.
Lichtjes verontrust, beziet Raf een 'gewoon' koppel bij wie de voortplanting en seksualiteit op gezette tijden weleens samenvallen. In het zweet huns aanschijns, doch redelijk vlotjes, in een paar minuten tijd, maken ze zomaar eventjes een baby. Raf: Is het niet wat te rap, te eenvoudig?! Is het nog normaal? En hun opvoedkundige kwaliteiten niet eens gecontroleerd, amateurs! Wat weten ze van kinderen krijgen? Hadden die zaak maar aan de professionals overgelaten...
Er zitten bij jou niknaam een paar kleuren serieus verkeerd gesorteerd, beste Regenboog.
Mogelijks is dat niet zo schadelijk, maar ge kunt er toch evengoed eens naar laten kijken, wie weet gaat ge dan wat beter met uzelf kunnen omgaan.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 12:39   #150
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik herinner me vaag iets, van een krantenartikel of iets anders, dat het Rood Kruis Vlaanderen tegenstander was om mensen finansieel te vergoeden voor een bloedgifte, zoals dat in sommige (sommige) landen gebeurt.
Want dan krijg je pas echt risiko-mensen over je vloer ....

Ik weet helemaal niet over welke landen dit zou gaan.
Ik kan me niet herinneren ooit financieel vergoed geweest te zijn voor een bloedgift, niet in België noch in Spanje (was misschien ooit wel zo in een ver verleden), je krijgt achteraf wel wat te drinken, een versnapering of zo, indien wat U beweert, geldt in andere landen, zal dat waarschijnlijk op de website van het rode kruis te vinden zijn (van het betreffende land). Ik had het voornamelijk over Europa, waar waarschijnlijk geen financiële vergoeding (meer) gegeven wordt, maar ik kan me vergissen, ik ken enkel de situatie in België, Nederland en Spanje.

(Ik heb het proberen opzoeken, maar vind er niets van terug op de site van het internationale rode kruis).

EDIT; Ja je hebt gelijk, ik heb het gevonden:
Citaat:
Het Rode Kruis noemt Octaplas minder veilig omdat het afkomstig is van buitenlandse donoren, onder meer uit Oost-Europa. "Sommige donoren worden betaald en dan trek je mensen aan die het voor het geld doen. In de VS hebben prostituees en drugsgebruikers op die manier sterk bijgedragen aan de verspreiding van aids", aldus de directeur-generaal van het Belgische Rode Kruis. Octapharma verzekert dat het plasma voor de Belgische ziekenhuizen uitsluitend afkomstig zal zijn van vrijwillige donoren uit Oostenrijk en Duitsland.
http://www.sweetlove.be/act_rodekruis.htm

Laatst gewijzigd door SDX : 5 augustus 2009 om 12:50.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 23:11   #151
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
In België óók niet. Enkel 'risico'groepen, net als het rode kruis óveral dezelfde regels hanteert.
Wacht ff..wacht ff, nu kan ik niet meer volgen hoor, mogen holebi's nu bloed doneren of niet in België?
Oud 5 augustus 2009, 23:17   #152
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wacht ff..wacht ff, nu kan ik niet meer volgen hoor, mogen holebi's nu bloed doneren of niet in België?
Alleen als ze geen seks hebben (gehad).
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 23:20   #153
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen als ze geen seks hebben (gehad).
Hoe ben je anders holebi?
Ik redeneer, zoals de meeste mensen als volgt:
Standaard: Hetro
Seks met man & vrouw: HOLEBI
Seks met eigen sekse: Homo of Lesbisch.
Oud 5 augustus 2009, 23:22   #154
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er zitten bij jou niknaam een paar kleuren serieus verkeerd gesorteerd, beste Regenboog.
Mogelijks is dat niet zo schadelijk, maar ge kunt er toch evengoed eens naar laten kijken, wie weet gaat ge dan wat beter met uzelf kunnen omgaan.
Of met anderen... Iemand die nog geen tien berichten op dit forum heeft en toch al persoonlijke aanvallen van dat kaliber lanceert, kan niet anders dan de reïncarnatie van een (permanente) banneling zijn die een persoonlijke vete komt uitvechten. 't Zal wel weer niet van lange duur zijn...
Oud 5 augustus 2009, 23:22   #155
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Hoe ben je anders holebi?
Ik redeneer, zoals de meeste mensen als volgt:
Standaard: Hetro
Seks met man & vrouw: HOLEBI
Seks met eigen sekse: Homo of Lesbisch.
Dus iemand die zich aangetrokken voelt tot hetzelfde geslacht, maar nog nooit seks heeft gehad, is hetero?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 23:23   #156
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja. Je krijgt daar een extra dagje verlof voor. En dan is er natuurlijk nog de voldoening van de wetenschap dat je iets van jezelf gegeven hebt voor de goede zaak.
Toen ik piot was heb ik mits afstaan van enkele zakjes bloed genoeg dagen congé verzameld om toch op reis te gaan. Toen ik student was kreeg ik aleen een koekje of zo. Toen ik werkte geen congé.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2009, 23:40   #157
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht
en sinds wanneer is de mening van velen van geen tel meer?
*Zucht.*

Citaat:
incest en homoseksualiteit in één gedachte.....niet echt aanvaardbaar....
Stop dan met denken.

Citaat:
nochtans is het volgens veel hetero's onmogelijk om als homoseksueel koppel goeie ouders te zijn.
Wat heeft de seksuele voorkeur te maken met je capaciteiten als ouder?
Oud 5 augustus 2009, 23:50   #158
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus iemand die zich aangetrokken voelt tot hetzelfde geslacht, maar nog nooit seks heeft gehad, is hetero?
Om heb makkelijk te houden: Ja.
Oud 6 augustus 2009, 06:32   #159
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Om heb makkelijk te houden: Ja.
OMG! Dat geloof je toch ècht zelf niet?
Oud 6 augustus 2009, 07:45   #160
driewerf

Standaard

Citaat:
Neen.
Maar hij vertoont geen risiscogedrag, en mag dus bloed geven.

homo's mogen dus bloed geven.

Laatst gewijzigd door driewerf : 6 augustus 2009 om 07:46.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be