|  | Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. | 
| 
 | |||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | 
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. | 
| Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen moslims? | |||
| voor |     | 18 | 13,74% | 
| tegen |     | 40 | 30,53% | 
| genuanceerd |     | 73 | 55,73% | 
| Aantal stemmers: 131. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
|  | 
|  | Discussietools | 
|  25 augustus 2009, 14:09 | #141 | 
| Gouverneur Geregistreerd: 31 oktober 2006 
				 |   Domme enquete. Wat of wie zijn "de moslims"? Sjiieten, Soennieten, zelfmoordterroristen of gematigden, enz... | 
|   |   | 
|  25 augustus 2009, 15:04 | #142 | |
| Partijlid Geregistreerd:  4 augustus 2009 Locatie: Leuven 
				 |   Citaat: 
 Je neemt 1 zeer kein groepje uit en je veralgemeent je antwoord! Dus als je iets hebt tegen extreme terroristische moslims, dan ben je tegen moslims. Zo gaat dat hier. Lekker nauw kijken en vooral veralgemenen!  
				__________________ Know thyself! —Socrates If you don't know where you're going, any road will take you there! —George Harrison | |
|   |   | 
|  25 augustus 2009, 15:12 | #143 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  3 januari 2006 Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest 
				 |   Citaat: 
 Dikke quatsch! De vele moslims die ik hier leer kennen vallen doorgaans tien keer beter mee dan de doorsnee lomperik van mijn 'eigen volk'. En diegenen die niet meevallen, krijgen een one finger salute. Erg vaak hoef ik mij daarvoor trouwens niet te vermoeien. Als ze mìj zien afkomen, zetten ze meestal spontaan een stapje opzij. De enkelingen die meenden toch maar even tegen mij te moeten opbotsen, zullen mij niet rap vergeten. 
				__________________ "There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!   | |
|   |   | 
|  25 augustus 2009, 15:18 | #144 | |
| Eur. Commissievoorzitter Geregistreerd: 11 augustus 2006 
				 |   Citaat: 
  Maar het is uw goed recht hoor om ze te koesteren, om er graag tussen te wonen. Maar laat diegenen die er NIETS voor voelen dan ook de keuze. 
				__________________ Vlaming, pas u aan de islam aan of verhuis !! Laatst gewijzigd door lantjes : 25 augustus 2009 om 15:20. | |
|   |   | 
|  25 augustus 2009, 15:20 | #145 | 
				 |   Noem mij eens een appelboom waar een peer aan groeit? 
				__________________ Know thyself! —Socrates If you don't know where you're going, any road will take you there! —George Harrison | 
|   |   | 
|  25 augustus 2009, 15:22 | #146 | |
				 |   Citaat: 
  Bedankt voor de bevestiging van mijn stelling. 
				__________________ Vlaming, pas u aan de islam aan of verhuis !! Laatst gewijzigd door lantjes : 25 augustus 2009 om 15:22. | |
|   |   | 
|  25 augustus 2009, 15:30 | #147 | |
| Staatssecretaris Geregistreerd:  9 juni 2007 
				 |   Citaat: 
 Laatst gewijzigd door hotschizodiscocop : 25 augustus 2009 om 15:31. | |
|   |   | 
|  25 augustus 2009, 15:38 | #148 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  3 januari 2006 Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest 
				 |   Citaat: 
 Ik ken enkel landen waar mensen de plak zwaaien, en sommigen gebruiken voor hun plak inderdaad 'de Islam', zolang hen dat goed uitkomt. Saoedi-Arabië, ge weet wel, onze grote bondgenoot daar in 't Midden-Oosten, is zo'n land. Dubaï is er nog zo een. Vooral in dat laatste land is het voor 'Westerlingen' (die met poen, wel te verstaan) doorgaans èrg fijn om te leven. Lees maar eens iets over de prostitutie ginder. Als het 'ons' werkelijk menens was geweest met de 'war on terror', dan waren we d�*�*r al lang geleden binnengevallen. Afghanistan zou wellicht nooit een probleem zijn geworden als de CIA daar niet per sé de meest reactionaire 'vrijheidsstrijders' die ze er konden vinden hadden gesteund bij hun strijd tegen het SECULIERE regime dat door de Sovjet-Unie werd rechtgehouden. En dan zwijgen we nog over het geval Pakistan. Of over het Marokko van Hassan II. De énige reden waarom die mensen massaal naar hier (proberen te) komen is de Sociale Zekerheid, dat hebben ze me zelf al vaak genoeg - tot vervelens toe zelfs - gezegd. De oplossing is héél simpel: doe wat je kan om ervoor te zorgen dat ze d�*�*r hun Sociale Zekerheid krijgen. Denk je echt dat ze hier nog gaan blijven dan? Ja, 't zal een moeilijke beslissing worden, ik weet het. Sociale Zekerheid is - helaas - niet gratis. Als ze dat ginder op poten krijgen betekent dat natuurlijk ook dat het HIER gedaan zal zijn met de goedkope naft, de goedkope GSM's en de goedkope zwart-werkkrachten. Nu, voor dat laatste kunnen we altijd nog de Haïtianen naar hier halen. Dat zijn doorgaans géén moslims. Sociale Zekerheid hebben ze echter evenmin. 
				__________________ "There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!   Laatst gewijzigd door djimi : 25 augustus 2009 om 15:45. | |
|   |   | 
|  25 augustus 2009, 15:56 | #149 | |
				 |   Citaat: 
 Triestig dat je nog je gelijk wil halen ook! 
				__________________ Know thyself! —Socrates If you don't know where you're going, any road will take you there! —George Harrison | |
|   |   | 
|  25 augustus 2009, 16:01 | #150 | 
| Banneling Geregistreerd: 22 mei 2003 Locatie: Brussel 
				 |   | 
|   |   | 
|  25 augustus 2009, 16:03 | #151 | 
				 |   Laat ons misschien eerst de problemen in dit land aanpakken voor we op wereldniveau veranderingen willen aanbrengen, vooral aan regimes die met ons, Westerlingen, niet zo hoog oplopen, laat staan humanitaire lessen in dank zullen aanvaarden. Of met wereldmachten als de US of Rusland die België straal negeren als het op internationale politiek of strategie aankomt.   Ondertussen hebben we hier +500.000 werklozen, laat ons de mythe van "de vergrijzing" ook maar overboord gooien als reden om (goedkope) werkkrachten te importeren. 
				__________________ Vlaming, pas u aan de islam aan of verhuis !! | 
|   |   | 
|  25 augustus 2009, 16:23 | #152 | |
				 |   Citaat: 
 Waar wilt ge beginnen? 
				__________________ "There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!   | |
|   |   | 
|  25 augustus 2009, 16:53 | #153 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  3 januari 2007 
				 |   Citaat: 
 Daarom zou het veel beter zijn mochten meer intellectuelen uit moslimlanden hier leven, zoals je wel in Nederland vindt en die zich roeren in het hele debat over de waarden van islam,want helaas komt die verandering in denken niet van de moslim op straat! Er zijn hier mensen genoeg om het werk te doen, desnoods via verplichte tewerkstelling van langdurige werklozen! Dus daarmee ben ik het niet eens, migratie van goedkope arbeidskrachten zal niet nodig zijn. | |
|   |   | 
|  25 augustus 2009, 17:48 | #154 | |
				 |   Citaat: 
 Ik vind het ook niet zo'n goed idee goedkope arbeidskrachten naar hier te halen, hoor. Ik vind het trouwens nog een veel stommer idee peperdure arbeidskrachten (denk EU, NAVO, Citybank & C°) naar hier te halen, maar daar hoor ik zelden iemand over memmen. Verder vind ik het voorbeeld van Nederland best wel navolgenswaard. Maar ja, met een bende lamzakken zoals die van de vrt of de vtm zal het nog wel een kleine eeuw duren voor ook hier mondige moslims en al even mondige atheïsten op tv debatten zullen kunnen voeren waarbij het langs alle kanten knettert. Wij zijn nie goe bezig! Wat vindt jij? 
|   |   | 
|  25 augustus 2009, 18:06 | #155 | |
				 |   Citaat: 
 In Nederland staan ze op sommige vlakken veel verder qua acceptatie en willen ze een zo correct mogelijke afspiegeling van de maatschappij. Ze hebben er zelfs programma's voor moslims, door moslims, in het Arabisch dan nog wel! Kunnen we nog veel lessen uit trekken! Is hier gewoon onmogelijk. De zendtijd wordt in Nederland ook veel eerlijker verdeeld naargelang men leden heeft. Hoe meer leden hoe meer zendtijd. Dan is het ook logisch dat er op TV veel meer TV op maat gemaakt wordt. Misschien interessant om een nieuwe draad te starten met als onderwerp de vergelijking tussen hun TV systeem en het onze. 
|   |   | 
|  28 augustus 2009, 09:08 | #156 | 
| Banneling Geregistreerd:  4 juni 2004 Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom 
				 |   De Islam is anti-westers.  Ik ook, maar niet op zo'n belachelijk regresssieve manier. | 
|   |   | 
|  28 augustus 2009, 09:49 | #157 | 
| Secretaris-Generaal VN |   Bof, Maleisiê doet het weer schitterend, Moslims mogen nog niet eens naar het optreden van de Black Eye Peas. Religion of peace, jawel. 
				__________________ De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. | 
|   |   | 
|  28 augustus 2009, 10:04 | #158 | ||
				 |   Citaat: 
 Citaat: 

__________________ Vlaming, pas u aan de islam aan of verhuis !! | ||
|   |   | 
|  28 augustus 2009, 11:26 | #159 | 
| Schepen Geregistreerd:  3 juli 2009 
				 |   | 
|   |   | 
|  28 augustus 2009, 11:31 | #160 | 
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd: 29 maart 2006 Locatie: Antwerpen 
				 |   Vraag: wat verstaat men onder moslims? Gewone mensen met een zeker geloof: geen probleem. Kwieten die denken dat ze meer zijn dan een ander en met de koran in de hand dood en verderf gaan zaaien, dat is iets anders. | 
|   |   |