Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen moslims?
voor 18 13,74%
tegen 40 30,53%
genuanceerd 73 55,73%
Aantal stemmers: 131. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2009, 14:09   #141
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Domme enquete.

Wat of wie zijn "de moslims"? Sjiieten, Soennieten, zelfmoordterroristen of gematigden, enz...
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 15:04   #142
Indigo-blues
Partijlid

Indigo-blues's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Domme enquete.

Wat of wie zijn "de moslims"? Sjiieten, Soennieten, zelfmoordterroristen of gematigden, enz...

Je neemt 1 zeer kein groepje uit en je veralgemeent je antwoord!

Dus als je iets hebt tegen extreme terroristische moslims, dan ben je tegen moslims. Zo gaat dat hier. Lekker nauw kijken en vooral veralgemenen!
Oud 25 augustus 2009, 15:12   #143
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Absoluut tegen, 'k wil met die achterlijke religie en zijn aanhangers niets maar dan ook niets te maken hebben. Overal waar ze te vinden zijn is het miserie troef, ze zijn een pest voor deze wereld.
Overal?

Dikke quatsch!

De vele moslims die ik hier leer kennen vallen doorgaans tien keer beter mee dan de doorsnee lomperik van mijn 'eigen volk'.

En diegenen die niet meevallen, krijgen een one finger salute.
Erg vaak hoef ik mij daarvoor trouwens niet te vermoeien.
Als ze mìj zien afkomen, zetten ze meestal spontaan een stapje opzij.
De enkelingen die meenden toch maar even tegen mij te moeten opbotsen, zullen mij niet rap vergeten.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 15:18   #144
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Overal?

Dikke quatsch!

De vele moslims die ik hier leer kennen vallen doorgaans tien keer beter mee dan de doorsnee lomperik van mijn 'eigen volk'.

En diegenen die niet meevallen, krijgen een one finger salute.
Erg vaak hoef ik mij daarvoor trouwens niet te vermoeien.
Als ze mìj zien afkomen, zetten ze meestal spontaan een stapje opzij.
De enkelingen die meenden toch maar even tegen mij te moeten opbotsen, zullen mij niet rap vergeten.
Noem me eens een paar landen op Djimi, waar de islam de plak zwaait en desondanks toch, naar Westerse normen, fijn te leven is?

Maar het is uw goed recht hoor om ze te koesteren, om er graag tussen te wonen. Maar laat diegenen die er NIETS voor voelen dan ook de keuze.

Laatst gewijzigd door lantjes : 25 augustus 2009 om 15:20.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 15:20   #145
Indigo-blues
Partijlid

Standaard

Citaat:
Noem me eens een paar landen op Djimi, waar de islam de plak zwaait en desondanks toch, naar Westerse normen, fijn te leven is?
Noem mij eens een appelboom waar een peer aan groeit?
Oud 25 augustus 2009, 15:22   #146
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues Bekijk bericht
Noem mij eens een appelboom waar een peer aan groeit?
Uit uw vergelijking kan je dus enkel afleiden dat dat niet bestaat..... Bedankt voor de bevestiging van mijn stelling.

Laatst gewijzigd door lantjes : 25 augustus 2009 om 15:22.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 15:30   #147
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat op basis van het katholicisme of op basis van culturele patronen over de eeuwen heen? De opvattingen van de huidige generatie zijn m.i. eerder bepaald door de opvoeding en de culturele en morele waarden waarin ze zijn opgegroeid. Uiteraard zijn normen en waarden met het katholicisme, dat hier 2000 jaar zijn stempel heeft gedrukt, met elkaar verweven maar heeft dat met "een geloof" als dusdanig niets meer te maken.
Wat ik bedoelde is dat de jongeren die in de jaren 80/90 geboren zijn, vaak een stuk conservatiever zijn dan die geboren in de jaren 50/60. Uiteraard is dit mijn intuïtieve indruk die van weinig wetenschappelijke methode getuigt. Ik zie mezelf, geboren in '83, als een uitzondering in dat ik de meeste van mijn tijdgenoten heel preuts vind.

Laatst gewijzigd door hotschizodiscocop : 25 augustus 2009 om 15:31.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 15:38   #148
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar het is uw goed recht hoor om ze te koesteren, om er graag tussen te wonen. Maar laat diegenen die er NIETS voor voelen dan ook de keuze.
W�*�*r zwaait 'de Islam' de plak?

Ik ken enkel landen waar mensen de plak zwaaien, en sommigen gebruiken voor hun plak inderdaad 'de Islam', zolang hen dat goed uitkomt.

Saoedi-Arabië, ge weet wel, onze grote bondgenoot daar in 't Midden-Oosten, is zo'n land. Dubaï is er nog zo een. Vooral in dat laatste land is het voor 'Westerlingen' (die met poen, wel te verstaan) doorgaans èrg fijn om te leven. Lees maar eens iets over de prostitutie ginder.

Als het 'ons' werkelijk menens was geweest met de 'war on terror', dan waren we d�*�*r al lang geleden binnengevallen.

Afghanistan zou wellicht nooit een probleem zijn geworden als de CIA daar niet per sé de meest reactionaire 'vrijheidsstrijders' die ze er konden vinden hadden gesteund bij hun strijd tegen het SECULIERE regime dat door de Sovjet-Unie werd rechtgehouden.

En dan zwijgen we nog over het geval Pakistan. Of over het Marokko van Hassan II.

De énige reden waarom die mensen massaal naar hier (proberen te) komen is de Sociale Zekerheid, dat hebben ze me zelf al vaak genoeg - tot vervelens toe zelfs - gezegd.

De oplossing is héél simpel: doe wat je kan om ervoor te zorgen dat ze d�*�*r hun Sociale Zekerheid krijgen. Denk je echt dat ze hier nog gaan blijven dan?

Ja, 't zal een moeilijke beslissing worden, ik weet het.

Sociale Zekerheid is - helaas - niet gratis. Als ze dat ginder op poten krijgen betekent dat natuurlijk ook dat het HIER gedaan zal zijn met de goedkope naft, de goedkope GSM's en de goedkope zwart-werkkrachten.

Nu, voor dat laatste kunnen we altijd nog de Haïtianen naar hier halen.

Dat zijn doorgaans géén moslims. Sociale Zekerheid hebben ze echter evenmin.

Laatst gewijzigd door djimi : 25 augustus 2009 om 15:45.
Oud 25 augustus 2009, 15:56   #149
Indigo-blues
Partijlid

Standaard

Citaat:
Uit uw vergelijking kan je dus enkel afleiden dat dat niet bestaat..... Bedankt voor de bevestiging van mijn stelling.
Een moslimstaat en een westerse (voor jouw vrije) staat zijn 2 totaal verschillende dingen. Voor jou is percies alles gelijk en er is maar 1 maatstaf. Alles wat westers is, moet wel beter zijn dan eendert wat in een moslimstaat.
Triestig dat je nog je gelijk wil halen ook!
Oud 25 augustus 2009, 16:01   #150
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Absoluut tegen, 'k wil met die achterlijke religie en zijn aanhangers niets maar dan ook niets te maken hebben. Overal waar ze te vinden zijn is het miserie troef, ze zijn een pest voor deze wereld.
Jij hebt er nogal schrik van, hé?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 16:03   #151
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Laat ons misschien eerst de problemen in dit land aanpakken voor we op wereldniveau veranderingen willen aanbrengen, vooral aan regimes die met ons, Westerlingen, niet zo hoog oplopen, laat staan humanitaire lessen in dank zullen aanvaarden. Of met wereldmachten als de US of Rusland die België straal negeren als het op internationale politiek of strategie aankomt.
Ondertussen hebben we hier +500.000 werklozen, laat ons de mythe van "de vergrijzing" ook maar overboord gooien als reden om (goedkope) werkkrachten te importeren.
Oud 25 augustus 2009, 16:23   #152
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat ons misschien eerst de problemen in dit land aanpakken voor we op wereldniveau veranderingen willen aanbrengen, vooral aan regimes die met ons, Westerlingen, niet zo hoog oplopen, laat staan humanitaire lessen in dank zullen aanvaarden. Of met wereldmachten als de US of Rusland die België straal negeren als het op internationale politiek of strategie aankomt.
Ondertussen hebben we hier +500.000 werklozen, laat ons de mythe van "de vergrijzing" ook maar overboord gooien als reden om (goedkope) werkkrachten te importeren.
Geen probleem, hoor.

Waar wilt ge beginnen?

Oud 25 augustus 2009, 16:53   #153
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
W�*�*r zwaait 'de Islam' de plak?

Ik ken enkel landen waar mensen de plak zwaaien, en sommigen gebruiken voor hun plak inderdaad 'de Islam', zolang hen dat goed uitkomt.

Saoedi-Arabië, ge weet wel, onze grote bondgenoot daar in 't Midden-Oosten, is zo'n land. Dubaï is er nog zo een. Vooral in dat laatste land is het voor 'Westerlingen' (die met poen, wel te verstaan) doorgaans èrg fijn om te leven. Lees maar eens iets over de prostitutie ginder.

Als het 'ons' werkelijk menens was geweest met de 'war on terror', dan waren we d�*�*r al lang geleden binnengevallen.

Afghanistan zou wellicht nooit een probleem zijn geworden als de CIA daar niet per sé de meest reactionaire 'vrijheidsstrijders' die ze er konden vinden hadden gesteund bij hun strijd tegen het SECULIERE regime dat door de Sovjet-Unie werd rechtgehouden.

En dan zwijgen we nog over het geval Pakistan. Of over het Marokko van Hassan II.

De énige reden waarom die mensen massaal naar hier (proberen te) komen is de Sociale Zekerheid, dat hebben ze me zelf al vaak genoeg - tot vervelens toe zelfs - gezegd.

De oplossing is héél simpel: doe wat je kan om ervoor te zorgen dat ze d�*�*r hun Sociale Zekerheid krijgen. Denk je echt dat ze hier nog gaan blijven dan?

Ja, 't zal een moeilijke beslissing worden, ik weet het.

Sociale Zekerheid is - helaas - niet gratis. Als ze dat ginder op poten krijgen betekent dat natuurlijk ook dat het HIER gedaan zal zijn met de goedkope naft, de goedkope GSM's en de goedkope zwart-werkkrachten.

Nu, voor dat laatste kunnen we altijd nog de Haïtianen naar hier halen.

Dat zijn doorgaans géén moslims. Sociale Zekerheid hebben ze echter evenmin.
Wat je zegt klopt, mensen komen enkel om daar economisch beter van te worden, gratis bestaat enkel hier...maar die strijd is hier wel geleverd cultureel door de mensen die hier waren, arbeiders en vrouwen, democratie en stemrecht, mensenrechten zijn onbereikbaar voor wie in armoede leeft, zonder intellectuele hulp onder andere van filosofen, wetenschap was hier ook weinig veranderd!
Daarom zou het veel beter zijn mochten meer intellectuelen uit moslimlanden hier leven, zoals je wel in Nederland vindt en die zich roeren in het hele debat over de waarden van islam,want helaas komt die verandering in denken niet van de moslim op straat!
Er zijn hier mensen genoeg om het werk te doen, desnoods via verplichte tewerkstelling van langdurige werklozen! Dus daarmee ben ik het niet eens, migratie van goedkope arbeidskrachten zal niet nodig zijn.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 17:48   #154
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat je zegt klopt, mensen komen enkel om daar economisch beter van te worden, gratis bestaat enkel hier...maar die strijd is hier wel geleverd cultureel door de mensen die hier waren, arbeiders en vrouwen, democratie en stemrecht, mensenrechten zijn onbereikbaar voor wie in armoede leeft, zonder intellectuele hulp onder andere van filosofen, wetenschap was hier ook weinig veranderd!
Daarom zou het veel beter zijn mochten meer intellectuelen uit moslimlanden hier leven, zoals je wel in Nederland vindt en die zich roeren in het hele debat over de waarden van islam,want helaas komt die verandering in denken niet van de moslim op straat!
Er zijn hier mensen genoeg om het werk te doen, desnoods via verplichte tewerkstelling van langdurige werklozen! Dus daarmee ben ik het niet eens, migratie van goedkope arbeidskrachten zal niet nodig zijn.
Dat was sarcasme van mijnentwege, alice.

Ik vind het ook niet zo'n goed idee goedkope arbeidskrachten naar hier te halen, hoor.

Ik vind het trouwens nog een veel stommer idee peperdure arbeidskrachten (denk EU, NAVO, Citybank & C°) naar hier te halen, maar daar hoor ik zelden iemand over memmen.

Verder vind ik het voorbeeld van Nederland best wel navolgenswaard.

Maar ja, met een bende lamzakken zoals die van de vrt of de vtm zal het nog wel een kleine eeuw duren voor ook hier mondige moslims en al even mondige atheïsten op tv debatten zullen kunnen voeren waarbij het langs alle kanten knettert.

Wij zijn nie goe bezig! Wat vindt jij?

Oud 25 augustus 2009, 18:06   #155
Indigo-blues
Partijlid

Standaard

Citaat:
Verder vind ik het voorbeeld van Nederland best wel navolgenswaard.

Maar ja, met een bende lamzakken zoals die van de vrt of de vtm zal het nog wel een kleine eeuw duren voor ook hier mondige moslims en al even mondige atheïsten op tv debatten zullen kunnen voeren waarbij het langs alle kanten knettert.
idd;

In Nederland staan ze op sommige vlakken veel verder qua acceptatie en willen ze een zo correct mogelijke afspiegeling van de maatschappij. Ze hebben er zelfs programma's voor moslims, door moslims, in het Arabisch dan nog wel!
Kunnen we nog veel lessen uit trekken! Is hier gewoon onmogelijk. De zendtijd wordt in Nederland ook veel eerlijker verdeeld naargelang men leden heeft. Hoe meer leden hoe meer zendtijd. Dan is het ook logisch dat er op TV veel meer TV op maat gemaakt wordt. Misschien interessant om een nieuwe draad te starten met als onderwerp de vergelijking tussen hun TV systeem en het onze.
Oud 28 augustus 2009, 09:08   #156
eno2
Banneling

Standaard

De Islam is anti-westers.

Ik ook, maar niet op zo'n belachelijk regresssieve manier.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2009, 09:49   #157
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Bof, Maleisiê doet het weer schitterend, Moslims mogen nog niet eens naar het optreden van de Black Eye Peas.

Religion of peace, jawel.
Oud 28 augustus 2009, 10:04   #158
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues Bekijk bericht
Een moslimstaat en een westerse (voor jouw vrije) staat zijn 2 totaal verschillende dingen. Voor jou is percies alles gelijk en er is maar 1 maatstaf. Alles wat westers is, moet wel beter zijn dan eendert wat in een moslimstaat.
Triestig dat je nog je gelijk wil halen ook!
Voor mijn part doen de moslimstaten wat ze willen, stenigen, stokslagen, besnijdenis....de hele handel, maar importeren ze hun gebruiken en gewoonten NIET naar hier en als het even kan ook hun bevolking niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Bof, Maleisiê doet het weer schitterend, Moslims mogen nog niet eens naar het optreden van de Black Eye Peas.

Religion of peace, jawel.
Hadden ze hun naam moeten veranderen in Black Eyed Peace...
Oud 28 augustus 2009, 11:26   #159
NOEKIE
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Jij hebt er nogal schrik van, hé?
gij niet he omdat ze eigen volk niets aan doen
NOEKIE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2009, 11:31   #160
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Vraag: wat verstaat men onder moslims? Gewone mensen met een zeker geloof: geen probleem. Kwieten die denken dat ze meer zijn dan een ander en met de koran in de hand dood en verderf gaan zaaien, dat is iets anders.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be