![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Abortus na 14 weken zwangerschap moet kunnen. | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 40,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
19 | 34,55% |
Ja, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,91% |
Neen, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat moeilijk te begrijpen is, Paulus, is jouw onwil om het verschil te zien tussen een meisje van vijf jaar en een klompje cellen. Wie denk je zand in de ogen te kunnen strooien met je emotioneel geladen prietpraat?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een foetus is pas vanaf dan levensvatbaar (lees: in staat zelfstandig te leven), Paulus. Begrijp je dat echt niet, of doe je maar alsof?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niks mensen in wording. Klompjes cellen. Niet meer en niet minder.
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de natuur, is die niet gecreeerd door de Almachtige? De Almachtige is in elk geval niet tegen abortus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() Sommige dieren hebben meer of evenveel zelfbesef dan een baby en die doden we toch ook zonder probleem om op te eten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wel. Je kunt natuurlijk altijd je gevoelens op nul zetten en je geweten op off... ...maar je kunt niet eisen dat iedereen dat doet. Denk jij dat zwangere vrouwen over een klompje cellen in hun buik spreken of over hun toekomstig kind? Hangt er vanaf wat ze er mee zullen doen zeker? Klein vraagje. Vanaf wanneer spreek je niet meer over een klompje cellen, maar over een mens in wording en welke criteria gebruik je daarvoor? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 23 augustus 2009 om 08:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag ik dan noteren dat de rol van de vader weldegelijk verder reikt dan het poneren van een kwakje? 't Is 't een of 't ander hé?! Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn ook geboren mensen die niet in staat zijn om zelfstandig te leven. Alsof dat een criterium is om mensen te mogen doden. Zeker als zij dat na verloop van tijd wel zouden kunnen, is dit criterium echt onzinning. Ik hoop voor jou dat je zelf nooit in leven moet worden gehouden voor een poos, om dan nadien misschien zelfs volledig te herstellen. Anderzijds zou je dan misschien wel kunnen inzien hoe onzinning dit criterium wel is. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 23 augustus 2009 om 08:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij gewone zwangerschappen is het nochtans aangewezen om reeds van voor de geboorte een emotionele band te hebben. Daarom hebben zwangere vrouwen het steevast over het kindje in hun buik en niet over het klompje. Of... Hoe hypocriet kan men zijn? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik geloof hem, en het zou me niet verbazen.
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 23 augustus 2009 om 09:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik spreek helemaal niet over een "mens in wording"; dat doe jij. Ik spreek over een embryo, of eventueel over een vrucht, al dan niet levensvatbaar. Een vrucht wordt pas levensvatbaar vanaf ongeveer de 22ste week van de zwangerschap.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Vader" is een vlag die verschillende ladingen dekt, Paulus. In het kader van dit onderwerp is het de man die zijn kwakje deponeerde, niet meer of niet minder. Als de vrucht voldragen wordt, en het kind op de wereld wordt gezet, kan zijn rol veranderen, maar zelfs dan kan het nog twee kanten uit: hij erkent het kind en voedt het ook (mee) op, of hij erkent het kind niet en is op geen enkele manier bij de opvoeding betrokken. Zijn "rol" ligt dus zeer zeker niet vast bij het deponeren van zijn kwakje.
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist ja...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In België? Maar jongen toch... Er zijn wereldwijd miljoenen homoseksuele mannen die vader zijn... Informeer je eens een beetje!
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
14 weken moet volstaan om uw keuze te kunnen maken of ge de kleine al dan niet wil behouden. Hebt ge na 2 weken door dat ge financieel niet sterk genoeg staat moet ge niet tot week 18 wachten om uw wens tot abortus kenbaar te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |