Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2009, 21:53   #141
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Vlaamse rand. Hoe Vlaams is die rand nog? Als ge der niet rap een afsluiting tussen zet mag je straks bij een Franstalige burgemeester in het Frans uw beklach gaan doen.
Zeg me niet dat je nu de Rand òòk al cadeau wil doen aan de apartheidsfranskiljons, hé, Garry!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 1 september 2009 om 21:56.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 21:54   #142
LcGrs
Partijlid

Standaard

't Is toch wel armzalig hoe bekende inwoners uit dit landje het zich niet mogen permitteren om onder een of andere vorm een standpunt "pro België" te verkondigen.
Toen Kim Gevaert in 2007 het aandurfde om de petitie van "Red de Solidariteit" te tekenen zagen we bij een hele reeks misnoegde Vlamingen een gelijkaardige reactie...
Arm Vlaanderen...
LcGrs is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 21:55   #143
Busse87
Burgemeester

Standaard

Nee niet arm , de "vlamingen" hebben genoeg van dat Belgie .
Busse87 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 21:58   #144
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Clouseau, is flink in mijn achting gedaald.
Hij neemt een groot risico als zanger, om zo onnozel te doen.
Welke risico? Kan hij zijn mening niet uiten?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 21:59   #145
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LcGrs Bekijk bericht
't Is toch wel armzalig hoe bekende inwoners uit dit landje het zich niet mogen permitteren om onder een of andere vorm een standpunt "pro België" te verkondigen.
Toen Kim Gevaert in 2007 het aandurfde om de petitie van "Red de Solidariteit" te tekenen zagen we bij een hele reeks misnoegde Vlamingen een gelijkaardige reactie...Arm Vlaanderen...
Ach ,het mes snijdt aan twee kanten nietwaar.....

Als je hier luidop zegt dat je vooral vlaming bent,en het vlaams principe verdedigd wordt je gelijk uitgemaakt voor vlaams belanger door dat stelletje verzuurde belgicisten dat hier rondwaart....

Arm belgië dus....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 22:00   #146
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Dat de gebroeders Clouseau dan maar eens beginnen met hun taal te verzorgen!!

Ik erger mij steeds als ik hun liedjes hoor, tweeklanken worden steevast als een enkele klank weergegeven en de dialectische klanken hebben de bovenhand!!

Behoorlijk AN heb ik hen nog niet horen spreken, noch zingen!!

Of moeten ze SABAM er terug bovenop helpen ? Voor mensen die door de Vlamingen en de Vlaamse televisie zo erg worden gepromoot, vind ik dit echt een serieuze afgang en platte "commerce"

Wie zou de tekst ingefluisterd hebben???
U ergert zich heel veel voor futiliteiten dus maar ja, ieder zijn/haar hobby!
Oud 1 september 2009, 22:07   #147
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ja, Garry, ik weet het dat ik een grote stommiteit heb begaan met die stem voor de N-VA. Ik heb er hier al vergiffenis voor gevraagd (maar nog niet gekregen )

Als de N-VA zich niet met hand en tand verzet tegen de vernietiging van Doel, kan ze voortaan naar mijn stem fluiten.

Maar denk a.u.b. niet dat ik nu een VB-stemmer ga worden, hé!

Ik overweeg namelijk de Nederlandse nationaliteit aan te vragen, en de tegen-argumenten raken op.

Een steeds aanlokkelijker alternatief is de Surinaamse nationaliteit, maar ik hou niet zo van het tropische klimaat.

Het is een groot man die zijn fouten durft in te zien en er durft voor uit komen.

Wat dat VB stemmen betreft. Ik heb ook al herhaaldelijk gezegd, en ik herhaal het nog maar eens; Of het met het VB beter zou zijn, dat weet ik niet, dus dat beweer ik ook niet. Gij weet dat ook niet, niemand weet het, en zo lang we het er niet op wagen er voor te stemmen zullen we het ook nooit weten Dus, wie niet waagt wie niet wint he. We stemmen al zo lang steeds weer op de zelfde partijen die nog niet anders gedaan hebben dan steeds weer opnieuw hun programma verloochenen, die er geen moer van bakken en waar we zelfs niet mee staan terplaatse te trappelen maar eerder mee achteruit boeren.

De Nederlands nationaliteit, dat zie ik ook niet zitten. Dat zal hier geen oplossing brengen, net zomin als dat ik de Italiaanse Nationaliteit zou aanvragen. Met welk doel je dat zou doen is me helemaal een raadsel.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 22:08   #148
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ach ,het mes snijdt aan twee kanten nietwaar.....

Als je hier luidop zegt dat je vooral vlaming bent,en het vlaams principe verdedigd wordt je gelijk uitgemaakt voor vlaams belanger door dat stelletje verzuurde belgicisten dat hier rondwaart....

Arm belgië dus....
Arm België, inderdaad.

Zo verschrikkelijk véél gemiste kansen om er een "heilig land der vaad'ren" van te maken, dat is toch echt hallucinant.

Nie te doen.

Oud 1 september 2009, 22:09   #149
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Inhoudelijk ? Ik ben benieuwd hoe eensgezind we zullen zijn eenmaal de federale regering maatregelen begint uit te werken om de crisis op te lossen en of de Walen bereid zullen zijn om 40% van die kosten te dragen ? Ze maken toch 40% van de bevolking uit n'est pas ?

Dit is gewoon de laatste verkrampte poging van een quasi dode staat om 't spelletje nog wat te rekken ... koop de kunstenaars om ...

Wat betreft de artiesten in kwestie : die hebben deze "stunt" gedaan voor de "sponsoring" en/of adellijke titel en/of omdat ze ECHT een verkeerd gedachtegoed hebben.

Simpel dus, elk van bovenstaande mogelijkheden is voor mij al genoeg om te zeggen "opgerot". Eigenlijk zou ELKE vlaamsgezinde vanaf nu Clouseau gewoon moeten boycotten. Raak die gasten in hun portemonnee waar het 't meeste pijn doet.

mvg. Sint Ignacius
Enkel en alleen omdat ze voor België zijn. U accepteert dus niet dat mensen een andere mening dan de uwe hebben. Dat zegt genoeg, denk ik!
Oud 1 september 2009, 22:14   #150
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Arm België, inderdaad.

Zo verschrikkelijk véél gemiste kansen om er een "heilig land der vaad'ren" van te maken, dat is toch echt hallucinant.

Nie te doen.
Ach ,ja ,misschien bestaat het closeau van de toekomstige baronnen Wauters als groep nog lang genoeg om nog eens een liedje te schrijven met de titel "afscheid van een land"....
Oud 1 september 2009, 22:16   #151
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Enkel en alleen omdat ze voor België zijn. U accepteert dus niet dat mensen een andere mening dan de uwe hebben. Dat zegt genoeg, denk ik!
Tja,en U accepteert dan wéér zijn mening niet,dat zegt ook genoeg volgens mij....
Oud 1 september 2009, 22:18   #152
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
man,man,U méént het...

Urbanus had destijds ook een liedje waar half belgië destijds over viel....
Bakske vol met stro met name....

En toch was hij populairder dan ooit....

Maar tja, dit bevestigd wél hoe negatief U over ons vlamingen placht te denken...

En tja, mislukt belgië,dan hoeven ze de tekst van een ander liedje van hun maar even aan te passen...Afscheid van een vriend wordt dan wel afscheid van een land....
Het zijn Vlaams-Nationalisten die slecht reageren en enkel en alleen voor een gewone liedje. Zullen ze niet kunnen slapen door het feit dat de broers Wauters van België houden?
Oud 1 september 2009, 22:18   #153
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LcGrs Bekijk bericht
Toen Kim Gevaert in 2007 het aandurfde om de petitie van "Red de Solidariteit" te tekenen zagen we bij een hele reeks misnoegde Vlamingen een gelijkaardige reactie...
Arm Vlaanderen...
Dat is niet verboden. Het is nu net het standpunt "pro Vlaanderen " dat verboden is . Als artiest moet je wel gek zijn om zich als pro Vlaams te uiten. Uwe kop komt dan niet meer op de VRT en uw stem valt niet meer te horen op de radio; m.a.w. , ge wordt gebroodroofd. Daarom is het simpel : ze zijn allemaal pro België of ze houden verplicht hunne kop.
Arm België.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 22:19   #154
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Doe is zo verkrampt niet.

Dat is standaard procedure in eender welk land. Dat gij het plaatselijke regime afkeurt begrijp ik en keur ik zelfs goed. Maar dat heeft niets te maken met de politieke voorkeur van de leerkrachten want die hebben daar niks over te zeggen.

Als Vlaanderen onafhankelijk wordt gaan de kindjes ook met vlaggetjes zwaaien naar de President of Keizer of wat dan ook.

Ik vermoed dat ik u dan echter niet zal horen zeggen dat alle leerkrachten rechtse zakken zijn die onze kinderen indoctrineren.
Ik denk dat ge eens terug moet gaan lezen hoor. Ik heb niet gezegd dat leerkrachten linkse zakken zijn. Ik heb alleen gereageerd op uw reactie wanneer er aangehaald wordt dat de scholen linkse leerkrachten aantrekken en dat is ook zo het geval. Wanneer een school zou vernemen dat een leerkracht rechts gezind is kan hij het gegarandeerd wel schudde en wanneer een leerkracht de deontologie schend door anti VB uitspraken te doen zal gij hier niet voor op het matje geroepen worden maar in het omgekeerde geval ben ik er van overtuigd dat hij mag opkrassen bij de volgende werving.
Oud 1 september 2009, 22:23   #155
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
En deze flamingant, hij haalde z'n schouders op en ploegde voort.
ploegde de belgische grond en zag dat het goed was...
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 22:23   #156
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Iemand die in zijn vroegere jaren zo tegen het establishment en de kerk aan schopte zou toen eerder links genoemd geweest zijn.
Dat was in zijn functie als komiek. En eigenlijk was hij heel braaf, zijn grappen over de kerk en aanverwante waren gewoon... grappen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 22:23   #157
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, Garry, ik weet het dat ik een grote stommiteit heb begaan met die stem voor de N-VA. Ik heb er hier al vergiffenis voor gevraagd (maar nog niet gekregen )

Als de N-VA zich niet met hand en tand verzet tegen de vernietiging van Doel, kan ze voortaan naar mijn stem fluiten.

Maar denk a.u.b. niet dat ik nu een VB-stemmer ga worden, hé!

Ik overweeg namelijk de Nederlandse nationaliteit aan te vragen, en de tegen-argumenten raken op.

Een steeds aanlokkelijker alternatief is de Surinaamse nationaliteit, maar ik hou niet zo van het tropische klimaat.

Zoals ik met de Franse nationaliteit dus.
Oud 1 september 2009, 22:25   #158
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg me niet dat je nu de Rand òòk al cadeau wil doen aan de apartheidsfranskiljons, hé, Garry!
Ik niet maar jij kennelijk wel aangezien ge er de voorkeur aan wil geven te vluchten naar Nederland in plaats van uw stem te geven aan een partij die we faliekant tegen de huidige situatie is. Liever nog geef je de rand cadeau dan een gok te wagen.
Oud 1 september 2009, 22:28   #159
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Zeg. Urbanus is geen brusselaar hé. Hij is geboren in mijn straat. En tot nader order behoren wij nog altijd tot de Vlaamse rand. Tenzij je met de filosofie van het FDF akkoord gaat natuurlijk.
Werkt Urbanus nu bij Studio 100?
http://www.youtube.com/watch?v=F1cbsiLrXxk
Oud 1 september 2009, 22:30   #160
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Het is een groot man die zijn fouten durft in te zien en er durft voor uit komen.

Wat dat VB stemmen betreft. Ik heb ook al herhaaldelijk gezegd, en ik herhaal het nog maar eens; Of het met het VB beter zou zijn, dat weet ik niet, dus dat beweer ik ook niet. Gij weet dat ook niet, niemand weet het, en zo lang we het er niet op wagen er voor te stemmen zullen we het ook nooit weten Dus, wie niet waagt wie niet wint he. We stemmen al zo lang steeds weer op de zelfde partijen die nog niet anders gedaan hebben dan steeds weer opnieuw hun programma verloochenen, die er geen moer van bakken en waar we zelfs niet mee staan terplaatse te trappelen maar eerder mee achteruit boeren.

De Nederlands nationaliteit, dat zie ik ook niet zitten. Dat zal hier geen oplossing brengen, net zomin als dat ik de Italiaanse Nationaliteit zou aanvragen. Met welk doel je dat zou doen is me helemaal een raadsel.
Spijtig genoeg worden we er toe gedwongen een 'nationaliteit' te hebben. Mensen zonder nationaliteit zijn nu eenmaal ècht niet beter af (met sarcastische dank aan diegenen die er wèl een hebben).

Nu ik erover nadenk, misschien word ik wel liever Zwitser, Noor of Fin.
Kaapverdiër lijkt me ook wel wat

En wat het VB betreft: als ik luister naar wat het politiek personeel van die partij zo allemaal zegt, als ik lees wat dat politiek personeel zo allemaal schrijft (of laat schrijven) en als ik kijk naar wat datzelfde politiek personeel zo allemaal doet (voor zover ik er al iets van te zien krijg, natuurlijk) dan lijkt het mij bijzonder onwaarschijnlijk dat het met hèn 'beter' zal worden; ik vrees eerder het tegendeel.

't Is echt om depressief van te worden, wanhopig en suïcidaal.

Maar dat plezier gun ik hen toch niet.

Dan bekeer ik me nog liever tot de islam

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be