Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Nederland-Vlaanderen langs democratische weg wenselijk?
JA 36 69,23%
NEE 16 30,77%
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2009, 22:21   #141
Mountain Dew
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Zegt iemand die in het VK woont, HET land van de dikke mensen (op de VS na misschien)
Oeoe.....heb ik wat teergevoelige zieltjes geraakt???? Bewijs eens ff dat het VK een land van 'dikke mensen'' is. Feiten, namen, data boy....
Mountain Dew is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 22:30   #142
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mountain Dew Bekijk bericht
Oeoe.....heb ik wat teergevoelige zieltjes geraakt???? Bewijs eens ff dat het VK een land van 'dikke mensen'' is. Feiten, namen, data boy....
Geef jij eerst maar wat data voor jou stelling.

En lees dit maar eens
Oud 3 september 2009, 22:33   #143
Mountain Dew
Banneling

Standaard

Citaat:
Geef jij eerst maar wat data voor jou stelling.

En lees dit maar eens
Bart Somers en Bart De Wever alles is bekeken en dan ga ik het niet over Geert Lambert hebben. Vergelijk dat nu even met Tony Blair, David Cameron of een David Milliband...
Oud 3 september 2009, 22:35   #144
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bart Somers en Bart De Wever alles is bekeken en dan ga ik het niet over Geert Lambert hebben. Vergelijk dat nu even met Tony Blair, David Cameron of een David Milliband...
Erg wetenschappelijk. We hebben het over landen en jij gaat 6 man met elkaar vergelijken waarbij jij net alle dikke politici van België opnoemt. En dan negeer je ook nog eens straal mijn artikel.
Hier ga ik dus verder niet op reageren. Hoe oud ben jij eigenlijk? 10?
Oud 3 september 2009, 23:28   #145
Mountain Dew
Banneling

Standaard

Citaat:
Erg wetenschappelijk. We hebben het over landen en jij gaat 6 man met elkaar vergelijken waarbij jij net alle dikke politici van België opnoemt. En dan negeer je ook nog eens straal mijn artikel.
Hier ga ik dus verder niet op reageren. Hoe oud ben jij eigenlijk? 10?
Ocharme, het spijt me dat ik u heb beledigd. Ik heb nog een zakdoek van Mickey Mouse. Voor een paar pond mag je die wel eens gebruiken..Pschtttttttttttt.....schol....gloegloeg loe..
Oud 4 september 2009, 08:28   #146
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
dat trekt er al een beetje beter op.
duidelijk JA!!!
Nu mijn blinde darm eruit is zeg kik ook JA!!
Heb wat meer zicht op de situatie nu...
Alleen lachen gaat nog nie zo goed, doet goed zeer roll:, En nog beetje misselijk!
Oud 4 september 2009, 10:21   #147
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyeris Bekijk bericht

Als de Nederlandse regering nu al de uitdieping van de Westerschelde tegenhoudt omdat de mogelijkheid er dik inzit dat de Antwerpse haven de Rotterdamse zou overschaduwen, dan denk ik toch dat ik opteer voor een soeverein Vlaanderen �* la Monaco, Andorra, etc...
Mijn hemel. Andorra? Monaco? Denk je dat Vlaanderen op hetzelfde niveau staat als die betekenisloze microstaatjes? Weer een prachtig staaltje van het Vlaams minderwaardigheidscomplex.

Als je Vlaanderen moet vergelijken met andere landen van dezelfde grootte dan zijn dat Denemarken, Noorwegen, Finland en Ierland. Deze landen hebben zelfs MINDER inwoners dan Vlaanderen. Het is het inwonersaantal dat van belang is, niet de grondoppervlakte.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2009, 11:08   #148
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De drie laatsten zijn politici. De drie eersten denken dat ze politici zijn.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2009, 11:28   #149
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De drie laatsten zijn politici. De drie eersten denken dat ze politici zijn.
Geeuw. Uw plaat blijft hangen.

Laatst gewijzigd door Zeno! : 4 september 2009 om 11:28.
Oud 4 september 2009, 11:33   #150
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Geeuw. Uw plaat blijft hangen.
Geef toch toe dat het waar is. Als u tegen België bent, wees dan totaal tegen België.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2009, 11:44   #151
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Geef toch toe dat het waar is. Als u tegen België bent, wees dan totaal tegen België.
Je spreekt jezelf (weer) tegen. Politici als Bart De Wever zijn tegen Belgie, net zoals ik. Dus waarom zou ik in hemelsnaam tégen deze politici zijn!?
Oud 4 september 2009, 13:45   #152
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Je spreekt jezelf (weer) tegen. Politici als Bart De Wever zijn tegen Belgie, net zoals ik. Dus waarom zou ik in hemelsnaam tégen deze politici zijn!?
Bart De Wever is -voor een stuk- lucht. Een showman. Hoort thuis op de beeldbuis. Een beetje een macho. En ik stel alweer eens vast, naar aanleiding van heel die historie van het Vlaams Huis in New York en de mogelijke zelfverrijking van de betrokkenen, dat wat Peeters in mekaar flanst ook niet altijd werkt. Peeters wist nog niet eens hoeveel het Vlaams huis (en de andere Vlaamse huizen) hem uiteindelijk kostte.

Dat de Vlaamse regering het bijlange niet altijd beter doet dat de Belgische, is schering en inslag. Toen Leterme aan het hoofd stond van de Vlaamse regering, verkocht hij voor 251 miljoen € overheidsgebouwen, terwijl datzelfde heerschap Verhofstadt verweet gebouwen te verkopen om zijn budget in evenwicht te krijgen.

Laatst gewijzigd door system : 4 september 2009 om 13:46.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2009, 13:50   #153
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Alleen lachen gaat nog nie zo goed, doet goed zeer roll:, En nog beetje misselijk!
Hé, stropke, beterschap! Bedankt voor uw stem.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 06:41   #154
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Er zijn complicaties opgetreden bij stropke na zijn blindedarmoperatie, weshalve hij wederom in het ziekenhuis moet verblijven. Stropke heeft mij laten weten dat de 'splitsing' bij hem reeds een feit is, namelijk door de verwijdering van de 'Waalse blinde darm'. De 'Belgische buikpijn' is over, zo liet hij mij strijdlustig weten.

Moed houden, stropke! Beterschap gewenst. De kaart is onderweg.

Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 7 september 2009 om 06:42.
Oud 17 september 2009, 05:01   #155
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyeris Bekijk bericht
Excuses, mijn antwoord stoelt op een bericht uit de media van enkele dagen geleden denk ik.

Heb vlug gegoogeld, en inderdaad, onterecht van me.

ps: Volgens mij hebben de Nederlanders niets slecht in zich hoor ! Heb een tijdje in Maastricht gewoond en had naast de Limburgers veel Brabantse vrienden. Het was wel raar dat zowel de Limburgers als de Brabanders (met hun lekkere zachte 'g' ) niet veel moeten hebben van de Hollanders. Steeds weer kreeg ik hetzelfde te horen op m'n 'waarom': 'hun arrogantie'.
Daarom dat sommigen hier Nederlanders vereenzelvigen met Hollanders. Ook anderen uit NL hebben soms moeite met die air welke de hollanders soms ten toon spreiden.
Deze reacties als vb ooit op een site gelezen als. (uit privacy naam verwijdert)

Snap dat veel buitenlanders de "Hollander" brutaal en grof vinden. Dat vinden veel Nederlanders volgens mij ook. Hollanders Noord- en Zuid Holland hebben tov de andere provincies een ongelooflijke eigendunk. Ik woon in Brabant en zie ondanks dat dat dagelijks veel Belgen bij ons komen shoppen en ja dat klopt wel - dat autorijden is levensgevaarlijk, maar verder goed volk
Valkenswaard | 12:13 | 19.06.09

Klopt mbt Hollanders, naturlijk bedoelen ze in grote lijnen de Randstad. Ik ben gelukkig Nederlander en erger me vaak als ik met deze Hollanders, helaas, dezelfde periode op vakantie ben. Grote mond, een accent waar je kompleet op afhaakt en spontaan keelpijn krijgt of die aardappel zit nog steeds verstopt. Verder geen probleem. Ja Belgen zijn net als onze Limburgers achterbaks. Maar verder een leuk land.
Nederlander, Eindhoven | 12:09 | 19.06.09

Als Nederlands Limburger kan ik dit alleen maar beamen. Ik kom aan het kokhalzen hoe een groot deel van Nederland zich te buiten gaat aan grof taalgebruik,luidruchtig is,en totaal geen respect heeft voor buitenlanders.In het buitenland staan wij te boek als een van arrogantie verheven schreeuwlelijk volk. En dan durft een trut zoals Rita Verdonk ook nog te zeggen dat je er trots op moet zijn Nederlander te zijn. Ik ben verre van trots Nederlander te zijn en walg van de mentaliteit.
Wijnandsrade | 12:04 | 19.06.09

Zoals u het omschrijft is het!! Alleen geldt dit voor Hollanders, wij in Zeeland Brabant en Limburg begrijpen de Belgen wel iets beter en zijn dan ook goede buren. De arrogante Hollander treft overal een negatieve blik.
Terneuzen | 11:34 | 19.06.09

Ik woon nu al 8 jaar in België en heb mijn bedrijf in Nederland. Verder kom ik zowat over de hele wereld. Als Nederlander schaam ik me dood voor onze reputatie als NL. We rijden als knakworsten, kunnen niet koken en komen helemaal niet slim over. We doen ons rijk voor en hebben rijkelijke schulden terwijl een Belg al zijn huis afbetaald heeft rondom zijn 40ste. Toggle maar eens tussen een NL e BE televisie zender. Een Nederlander zegt meer Uhhhh dan wat anders. Sorry, maar doe er wat aan met zijn allen.
Bilzen bij Maastricht | 08:41 | 19.06.09

Kan mij voorstellen dat dit de reden is voor het wederzijds wantoruwen in een eventuele politie hereniging van de Nederlanden. Vlamingen (ik ook eertijds) voelen zich klemzitten tussen twee arrogante volken: de taalsuperioriteit van de fransen en de betweterige air van de Hollander. En tuurlijk zijn er ook hollanders die persoonlijk die houding niet zo hebben.
Maar onthou één ding wat ge zelf al gemerkt hebben: Hollanders zijn Nederlanders maar niet alle Nederlanders zijn Hollanders.

BTW als ge ooit eens in de Limburg op vacantie zijt of dergelijks, kzou zegge spring ne kier binne. kunne we ne kier int Géénts klappe over d'ollanders
Of ich kén et dich ouch int Limbugrs oetlegge.
Kiekst dich ouch Flikke Mestrééch??

Laatst gewijzigd door stropke : 17 september 2009 om 05:07.
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 05:17   #156
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom dat sommigen hier Nederlanders vereenzelvigen met Hollanders. Ook anderen uit NL hebben soms moeite met die air welke de hollanders soms ten toon spreiden.
Deze reacties als vb ooit op een site gelezen als. (uit privacy naam verwijdert)

Snap dat veel buitenlanders de "Hollander" brutaal en grof vinden. Dat vinden veel Nederlanders volgens mij ook. Hollanders Noord- en Zuid Holland hebben tov de andere provincies een ongelooflijke eigendunk. Ik woon in Brabant en zie ondanks dat dat dagelijks veel Belgen bij ons komen shoppen en ja dat klopt wel - dat autorijden is levensgevaarlijk, maar verder goed volk
Valkenswaard | 12:13 | 19.06.09

Klopt mbt Hollanders, naturlijk bedoelen ze in grote lijnen de Randstad. Ik ben gelukkig Nederlander en erger me vaak als ik met deze Hollanders, helaas, dezelfde periode op vakantie ben. Grote mond, een accent waar je kompleet op afhaakt en spontaan keelpijn krijgt of die aardappel zit nog steeds verstopt. Verder geen probleem. Ja Belgen zijn net als onze Limburgers achterbaks. Maar verder een leuk land.
Nederlander, Eindhoven | 12:09 | 19.06.09

Als Nederlands Limburger kan ik dit alleen maar beamen. Ik kom aan het kokhalzen hoe een groot deel van Nederland zich te buiten gaat aan grof taalgebruik,luidruchtig is,en totaal geen respect heeft voor buitenlanders.In het buitenland staan wij te boek als een van arrogantie verheven schreeuwlelijk volk. En dan durft een trut zoals Rita Verdonk ook nog te zeggen dat je er trots op moet zijn Nederlander te zijn. Ik ben verre van trots Nederlander te zijn en walg van de mentaliteit.
Wijnandsrade | 12:04 | 19.06.09

Zoals u het omschrijft is het!! Alleen geldt dit voor Hollanders, wij in Zeeland Brabant en Limburg begrijpen de Belgen wel iets beter en zijn dan ook goede buren. De arrogante Hollander treft overal een negatieve blik.
Terneuzen | 11:34 | 19.06.09

Ik woon nu al 8 jaar in België en heb mijn bedrijf in Nederland. Verder kom ik zowat over de hele wereld. Als Nederlander schaam ik me dood voor onze reputatie als NL. We rijden als knakworsten, kunnen niet koken en komen helemaal niet slim over. We doen ons rijk voor en hebben rijkelijke schulden terwijl een Belg al zijn huis afbetaald heeft rondom zijn 40ste. Toggle maar eens tussen een NL e BE televisie zender. Een Nederlander zegt meer Uhhhh dan wat anders. Sorry, maar doe er wat aan met zijn allen.
Bilzen bij Maastricht | 08:41 | 19.06.09

Kan mij voorstellen dat dit de reden is voor het wederzijds wantoruwen in een eventuele politie hereniging van de Nederlanden. Vlamingen (ik ook eertijds) voelen zich klemzitten tussen twee arrogante volken: de taalsuperioriteit van de fransen en de betweterige air van de Hollander. En tuurlijk zijn er ook hollanders die persoonlijk die houding niet zo hebben.
Maar onthou één ding wat ge zelf al gemerkt hebben: Hollanders zijn Nederlanders maar niet alle Nederlanders zijn Hollanders.

BTW als ge ooit eens in de Limburg op vacantie zijt of dergelijks, kzou zegge spring ne kier binne. kunne we ne kier int Géénts klappe over d'ollanders
Of ich kén et dich ouch int Limbugrs oetlegge.
Kiekst dich ouch Flikke Mestrééch??
Het doet mij wat denken aan de wijze waarop Vlamingen uit de diverse provincies vaak nogal een soort van dedain hebben tegenover de arrogante Antwerpenaar.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 05:21   #157
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Waarom noemt u mij "Bruno"? Ik noem u toch ook niet "Kees", "Henk", (of zo'n andere idiote Hollander-naam) ?
Omdat hij daarvoor zijn redenen heeft misschien, Tacitus?

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 17 september 2009 om 05:21.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 07:03   #158
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het is niet omdat je tegen België bent dat je tegen de Belgen bent, integendeel zelf....

maar dat verschil is blijkbaar moeilijk te snappen.
Oud 17 september 2009, 11:46   #159
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Het doet mij wat denken aan de wijze waarop Vlamingen uit de diverse provincies vaak nogal een soort van dedain hebben tegenover de arrogante Antwerpenaar.
Antwerpenaren zijn als Amsterdammers ,arrogant en dominant en daar is niks mis mee.
Met bescheidenheid komen we geen steek verder, met Nederland en Vlaanderen in Europa.

Laatst gewijzigd door Sidharta : 17 september 2009 om 11:46.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 12:26   #160
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Daarom dat sommigen hier Nederlanders vereenzelvigen met Hollanders.
Waaraan ik mij dikwijls stoor, is het feit dat bedrijfsopschriften op bijvoorbeeld vrachtwagens vaak voorzien zijn van een plaatsnaam, gevolgd door de aanduiding "Holland", terwijl dat niet noodzakelijkerwijs het geval is. Apeldoorn ligt niet in "Holland", maar in Gelderland. Apeldoorn ligt in Nederland.

Als Nederlanders, zelfs Limburgers en Friezen, op vakantie zijn in het (verre) buitenland, dan geven zij maar al te gemakkelijk aan dat zij uit "Holland" komen, een vorm van gemakzucht. Zij komen namelijk uit 'the Netherlands'. Zij houden op die manier onbewust en ongewild het hardnekkige misverstand in stand.

De 'arrogantie van de Hollander(s)' heeft meer te maken met de Haagse regel- en bedilzucht en leunt ook op randstedelijke gewoonten uit, vooral, Amsterdam. Op campings, vakantieparken en toeristencentra op de Veluwe hoeft men 's zomers geen moeite te doen om waar te nemen dat 'tante Sjaan' en 'ome Koos" (uitgesproken als "kaus") uit de Jordaan weer eens zijn neergestreken. "Hebbie benzine?" en "Je mot euutkaake Kaus, je heb so un bojn te pekke!"

Het kan geen kwaad als de Nederlanden een tweede economisch centrum, zijnde de Vlaamse Ruit, krijgen als tegenhanger van de Randstand. Er komt dan een gezonde balans in de Nederlanden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be