![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Nederland-Vlaanderen langs democratische weg wenselijk? | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
36 | 69,23% |
NEE |
![]() ![]() ![]() |
16 | 30,77% |
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En lees dit maar eens
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Hier ga ik dus verder niet op reageren. Hoe oud ben jij eigenlijk? 10?
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Minister-President
|
![]() Nu mijn blinde darm eruit is zeg kik ook JA!!
Heb wat meer zicht op de situatie nu... ![]() ![]() Alleen lachen gaat nog nie zo goed, doet goed zeer roll: ![]()
![]() |
#147 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je Vlaanderen moet vergelijken met andere landen van dezelfde grootte dan zijn dat Denemarken, Noorwegen, Finland en Ierland. Deze landen hebben zelfs MINDER inwoners dan Vlaanderen. Het is het inwonersaantal dat van belang is, niet de grondoppervlakte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Geeuw. Uw plaat blijft hangen.
Laatst gewijzigd door Zeno! : 4 september 2009 om 11:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat de Vlaamse regering het bijlange niet altijd beter doet dat de Belgische, is schering en inslag. Toen Leterme aan het hoofd stond van de Vlaamse regering, verkocht hij voor 251 miljoen € overheidsgebouwen, terwijl datzelfde heerschap Verhofstadt verweet gebouwen te verkopen om zijn budget in evenwicht te krijgen. Laatst gewijzigd door system : 4 september 2009 om 13:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Europees Commissaris
|
![]() Hé, stropke, beterschap! Bedankt voor uw stem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Moed houden, stropke! Beterschap gewenst. De kaart is onderweg.
Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 7 september 2009 om 06:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Deze reacties als vb ooit op een site gelezen als. (uit privacy naam verwijdert) Snap dat veel buitenlanders de "Hollander" brutaal en grof vinden. Dat vinden veel Nederlanders volgens mij ook. Hollanders Noord- en Zuid Holland hebben tov de andere provincies een ongelooflijke eigendunk. Ik woon in Brabant en zie ondanks dat dat dagelijks veel Belgen bij ons komen shoppen en ja dat klopt wel - dat autorijden is levensgevaarlijk, maar verder goed volk Valkenswaard | 12:13 | 19.06.09 Klopt mbt Hollanders, naturlijk bedoelen ze in grote lijnen de Randstad. Ik ben gelukkig Nederlander en erger me vaak als ik met deze Hollanders, helaas, dezelfde periode op vakantie ben. Grote mond, een accent waar je kompleet op afhaakt en spontaan keelpijn krijgt of die aardappel zit nog steeds verstopt. Verder geen probleem. Ja Belgen zijn net als onze Limburgers achterbaks. Maar verder een leuk land. Nederlander, Eindhoven | 12:09 | 19.06.09 Als Nederlands Limburger kan ik dit alleen maar beamen. Ik kom aan het kokhalzen hoe een groot deel van Nederland zich te buiten gaat aan grof taalgebruik,luidruchtig is,en totaal geen respect heeft voor buitenlanders.In het buitenland staan wij te boek als een van arrogantie verheven schreeuwlelijk volk. En dan durft een trut zoals Rita Verdonk ook nog te zeggen dat je er trots op moet zijn Nederlander te zijn. Ik ben verre van trots Nederlander te zijn en walg van de mentaliteit. Wijnandsrade | 12:04 | 19.06.09 Zoals u het omschrijft is het!! Alleen geldt dit voor Hollanders, wij in Zeeland Brabant en Limburg begrijpen de Belgen wel iets beter en zijn dan ook goede buren. De arrogante Hollander treft overal een negatieve blik. Terneuzen | 11:34 | 19.06.09 Ik woon nu al 8 jaar in België en heb mijn bedrijf in Nederland. Verder kom ik zowat over de hele wereld. Als Nederlander schaam ik me dood voor onze reputatie als NL. We rijden als knakworsten, kunnen niet koken en komen helemaal niet slim over. We doen ons rijk voor en hebben rijkelijke schulden terwijl een Belg al zijn huis afbetaald heeft rondom zijn 40ste. Toggle maar eens tussen een NL e BE televisie zender. Een Nederlander zegt meer Uhhhh dan wat anders. Sorry, maar doe er wat aan met zijn allen. Bilzen bij Maastricht | 08:41 | 19.06.09 ![]() Maar onthou één ding wat ge zelf al gemerkt hebben: Hollanders zijn Nederlanders maar niet alle Nederlanders zijn Hollanders. BTW als ge ooit eens in de Limburg op vacantie zijt of dergelijks, kzou zegge spring ne kier binne. kunne we ne kier int Géénts klappe over d'ollanders ![]() ![]() Of ich kén et dich ouch int Limbugrs oetlegge. Kiekst dich ouch Flikke Mestrééch??
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!! Laatst gewijzigd door stropke : 17 september 2009 om 05:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat hij daarvoor zijn redenen heeft misschien, Tacitus?
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 17 september 2009 om 05:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar dat verschil is blijkbaar moeilijk te snappen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Met bescheidenheid komen we geen steek verder, met Nederland en Vlaanderen in Europa. Laatst gewijzigd door Sidharta : 17 september 2009 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als Nederlanders, zelfs Limburgers en Friezen, op vakantie zijn in het (verre) buitenland, dan geven zij maar al te gemakkelijk aan dat zij uit "Holland" komen, een vorm van gemakzucht. Zij komen namelijk uit 'the Netherlands'. Zij houden op die manier onbewust en ongewild het hardnekkige misverstand in stand. De 'arrogantie van de Hollander(s)' heeft meer te maken met de Haagse regel- en bedilzucht en leunt ook op randstedelijke gewoonten uit, vooral, Amsterdam. Op campings, vakantieparken en toeristencentra op de Veluwe hoeft men 's zomers geen moeite te doen om waar te nemen dat 'tante Sjaan' en 'ome Koos" (uitgesproken als "kaus") uit de Jordaan weer eens zijn neergestreken. "Hebbie benzine?" en "Je mot euutkaake Kaus, je heb so un bojn te pekke!" Het kan geen kwaad als de Nederlanden een tweede economisch centrum, zijnde de Vlaamse Ruit, krijgen als tegenhanger van de Randstand. Er komt dan een gezonde balans in de Nederlanden. |
|
![]() |
![]() |