![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik bepaalde werken doe ontvang ik ook cash. En ik geef een factuur ter plaatse.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 7 september 2009 om 17:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik met mijn 1800 euro krijg er geen ggrrrrrrrr....
![]() |
![]() |
#143 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Gewoonlijk leg ik dit uit met het volgende verhaaltje: Een persoon is een onverbeterlijke drinkebroer. Maar hij heeft een verhaal gehoord dat het ademen van zuivere zuurstof bevorderlijk is om de alcoholresten in het lichaam sneller te doen verbranden, laat de alcoholcontrole’s onderweg maar komen. Of dit gezond is voor longen en hart is voor hem een open vraag die ondergeschikt wordt gemaakt aan het verlangen naar alcohol. De aankoop van een medische eerste hulpset met een hoge druk zuurstofhouder plus toebehoren ter maskering van het eigen plezier is dus gewenst. Kostprijs 1.500 € + 300 € BTW = 1800 € Deze persoon is werknemer van een eigen vennootschap: Wie doet de aankoop? De firma/eigenaar of de eigenaar/werknemer? Het toestel wordt niet in de firma bewaard of in het bedrijfsvoertuig geplaatst. Het bevindt zich in de personenwagen voor privaat gebruik van de eigenaar/werknemer. Kostprijs ten laste van de firma/eigenaar: Aankoopprijs:1800 € Terugvorderbare BTW: 300 € Minder vennootschapsbelasting door meer bedrijfskost: 450€ De firma/eigenaar/drinkebroer heeft 1050 € meer inkomsten nodig voor de maskering van het eigen plezier. Kostprijs ten laste van de eigenaar/werknemer: Aankoopprijs = nettoloon: 1.800 € Meer loonkost firma/eigenaar: 4.410 € Minder vennootschapsbelasting door meer loonkost: 1.325 € De firma/werknemer/drinkebroer heeft 3.085 € meer inkomsten nodig voor de maskering van het eigen plezier. Het verschil is 2.035 €. Het enig niet wettelijke is de plaats waar het toestel zich bevind. Financieel is het een verschuiving van de verantwoordelijkheid via de vennootschapsbelasting naar de collega ondernemers. Moreel is het een verschuiving van de verantwoordelijkheid naar de loononderhandelingen werkgevers - werknemers. De werknemer betaald sociale zekerheid, personenbelasting en BTW. De zelfstandige betaald minder dat de verkoopprijs. Men moet niet alleen de inkomsten bekijken. Ook de kostprijs van de uitgaven moeten in de beeldvorming worden opgenomen. De waarde van een euro verschilt met een factor 3 tussen een BTW plichtige en een niet BTW plichtige. Het resultaat geeft uiteindelijk een hoge nationale loonkost, overdreven aankopen in het buitenland, werkloosheid in het binnenland en filevorming door containerverkeer met het bijhorende fijnstof langsheen de autosnelwegen en op de oceanen.
Indien ik ooit op pensioen ben zonder een dag werkloos te zijn geweest, en gelegen op mijn ziekbed, zou ik graag verzorgt worden door een vriendelijk verpleegster, niet gefrusteerd door een te laag nettoloon of gestresseerd door een te hoge werkdruk door te hoge loonlasten. www50.brinkster.com/manmetpet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En we waren het nu eindelijk eens vergeten en nu ben jij er mee... ![]() Conclusie..dat de boel ontploft.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 7 september 2009 om 21:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ge vergeet dat de beroepskosten ook nog van dit inkomen afmoeten. Normaliter hou je maximum 20 % netto over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of zijn dat misschien ook zelfstandigen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of soms 6% In elk geval, particulieren vragen er naar.
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan valt de economie.
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() Waarom zou je ook alles aangeven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belgie wordt zo een beetje aberrant: je hebt de officiele economie, alle bedrijven en zelfstandigen die maximaal overal facturen zitten vragen, omdat ze dingen in onkost kunnen steken (dus betalen geen btw) En dan de particuliere economie, waar iedereen alles in het zwart wil kopen, om dezelfde reden... Kun je het niet in het zwart kopen, dan koop je het eventueel zelfs in het buitenland waarom niet ? Dus je gaat over de grens en brengt het gewoon mee, onder de europese richtlijn. Dus wat verdient de staat: nada, noppe, rein de knots. Dus vakbonden: wie is er de basis van de zwarte economie: de particulieren. Hoe 'ontzwart' je de economie, vakbonden, goed opletten jullie calimero verhaal stuikt nu echt in elkaar... door subsidies... Dus als een chaufagist een ecologische chauffage stopt bij een particulier, dan wil die liefst subsidies vangen... dus de factuur wordt wonder o wonder terug officieel.. Dus de pipo's van de vakbonden moeten nu eens goed nadenken. Welke sectoren verkopen vooraal particulier, kunnen hun producten in het zwart kopen, of hebben een hoge toegevoegde waarde, en vangen geen subsidies...
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 8 september 2009 om 11:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je moet goed gek zijn om meer te gaan betalen uit liefdadigheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er zijn toch veel mensen die niet begrijpen denk ik dat een euro in een vennootschap minder waard is dan een euro buiten een vennootschap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een zelfstandige wordt op hetzelfde inkomen als een bediende zwaarder belast door de schommelingen van het inkomen van een zelfstandige versus de gefaseerde belastingsschalen.
Kortom: een zelfstandige die twee miljoen netto belastbaar op een carrière verdient betaalt veel meer belastingen dan een bediende die hetzelfde netto belastbaar inkomen heeft behalve als de zelfstandige een zeer vlakke loopbaan heeft hetgeen zelden voorkomt. Dan spreek ik mij nog geeneens uit over het statuut (pensioen, ziekteverzekering enz)
![]() |
#157 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() Schaf al die verschillende statuten af en trek ze allemaal gelijk. Ambtenaren, arbeiders, zelfstandigen, bedienden....gewoon allemaal werknemers. Klaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |