Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2009, 19:36   #141
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat jij geen respect hebt voor Moslims, had ik al begrepen.
Maar je vergist je schromelijk met je "onze - jullie" tirade.
Denk je serieus dat iedereen met een andere mening bij "jullie" hoort?

Ik denk niet dat we met een verbod op het dragen van levensbeschouwelijke kentekens de Moslim-meisjes een dienst bewijzen.
"Onze" jongeren en onze maatschappij bewijzen we er ook geen dienst mee.
Kijk, hier verzet ik me tegen...wie die jongeren van hun kansen beroven zijn fanatici die wijsmaken dat je identiteit gelijk is aan je hoofddoek en je als plicht hebt te verdedigen dit steeds en overal te moeten dragen, daar zit het probleem want mocht het anders zijn dan waren die problemen er op scholen doodsimpel niet geweest, jaren liet men probleemloos een hoofddoek toe, nu wordt dit alles verhullende kledij, onderlinge druk, bedreigingen, en dus dreven de actievoerders deze situatie zo ver, zij en geen ander zijn verantwoordelijk en beperken de kansen van die meisjes die ook wijsgemaakt krijgen dat werken maar mag wanneer niemand hun thuis mist, kortom de man beslist, maak je daar eens druk over!
Dat geweten schoppen als zouden scholen de kansen beperken is echt onjuist!Dat doet in de eerste plaats de moslimgemeenschap zelf!

Laatst gewijzigd door alice : 12 september 2009 om 19:37.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2009, 19:41   #142
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Is dat een techniek die ze je ergens hebben aangeleerd, het verdraaien van de zinnen en de vragen? Ik vraag jou waarom ze dat al een hele tijd in Frankrijk hebben ingevoerd:niet of Frankrijk weet waarom wij het nu eindelijk ook doen - alsof je dat zelf niet had begrepen!!!
Misschien eventjes antwoorden op mijn eigen vraag, daar jij je van den domme aan het houden bent: omdat ze daar wat minder hypocriet tov hun eigen bevolking waren als de linkse stemmenronselende multiculpolitiekers alhier? Misschien omdat ze daar verstandiger zijn en van meetaf aan hebben gezien dat met jullie "onderhandelen" niet de minste, maar dan ook niet de minste zin heeft? Misschien omdat ze daar ook ervaren dat veel moslims op een hoop vooral een hoop problemen opleveren die veel verder gaan dan een "onschuldig lapje stof op je hoofd": geef ze een vinger en ze willen een hand enz enz enz eindigend met: ze willen gewoon volledig het land in handen krijgen! Nog eens, kijk rond in de wereld naar de fratsen die ze uithalen en de manier waarop ze zich gedragen eens ze zich sterk genoeg voelen!
Ik heb niets verdraaid. Ik heb je bericht afgekapt waar je afdwaalde en naast de kwestie begon te antwoorden. Voor zover je het herhalen van dezelfde mantra een antwoord kan noemen.

Het bericht van mij dat jij citeerde was
"Als je niet gelooft dat de raad van het GO een verbod op het dragen van levensbeschouwelijke kentekens ingesteld heeft om de athenea in Antwerpen uit de nood te helpen; waarom deed ze dat dan wel?"
Je mag daarop nog altijd antwoorden als je goesting hebt.

Lees tussendoor ook.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=127701
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2009, 19:44   #143
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb zojuist op de VRT een vertegenwoordiger van de Turkse gemeenschap gehoord, zelf politieker dacht ik, die het een schande vindt dat die paljas van een Talhoui de pretentie heeft in naam van alle moslims hier in de media zijn zever te komen uitkramen en duidelijk heeft laten weten dat zeer veel moslims in dit land het helemaal niet eens is met wat die omhooggevallen "gebedslezer" of zoiets de pretentie heeft van te vertellen! En dat komt van een moslim, en niet zomaar één of andere oproerkraaier die zijn "moment de gloire" denkt te beleven, maar wel één met een beetje meer werkelijkheidsszin dan sommige idioten die de laatste dagen aan bod zijn gekomen!
Het was trouwens hoog tijd dat de vele moslims die als normale mensen kunnen beschouwd worden en hier aanvaardbaar zijn eindelijk hun stem laten horen!
En nu... Artisjok en consoorten? Graag commentaar.
Ik ben zeer blij dat je begint in te zien dat je niet alle Moslims over dezelfde kam moet scheren.
Doe zo verder.
Oud 12 september 2009, 19:47   #144
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Princessje Bekijk bericht
Als nu morgen alle Moslimsmeisjes hun hoofddoek afzetten an naar school komen in een lang zwart burka achtig kleed (maar zonder hoofdbedekking) gaat dat dan ook verboden worden??

Gewoon een terloops vraagje..; niks achter zoeken...
Natuurlijk zou men dat meteen moeten verbieden! Want dan spelen ze weer dezelfde komedie als met hoofddoekjes: op die manier tonen dat ze niet tot onze maatschappij willen behoren en als dusdanig opvallen maar zich er wel willen in nestelen en ervan profiteren!
Waarvoor dienen de islamlanden dan voor?Ik ga ook niet zomaar in Afrika gaan wonen, om er daarna dagelijks steen en been over te klagen! Wat hebben ze hier eigenlijk verloren, die moslims, als het hier volgens hen niet deugd??? De verplichting om de wereld te veroveren voor allah, en nu ze niet meer meteen met het zwaard terug gejaagd worden...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2009, 19:49   #145
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Citaat:
Dat jij geen respect hebt voor Moslims, had ik al begrepen.
Maar je vergist je schromelijk met je "onze - jullie" tirade.
Denk je serieus dat iedereen met een andere mening bij "jullie" hoort?

Ik denk niet dat we met een verbod op het dragen van levensbeschouwelijke kentekens de Moslim-meisjes een dienst bewijzen.
"Onze" jongeren en onze maatschappij bewijzen we er ook geen dienst mee.
Kijk, hier verzet ik me tegen...wie die jongeren van hun kansen beroven zijn fanatici die wijsmaken dat je identiteit gelijk is aan je hoofddoek en je als plicht hebt te verdedigen dit steeds en overal te moeten dragen, daar zit het probleem want mocht het anders zijn dan waren die problemen er op scholen doodsimpel niet geweest, jaren liet men probleemloos een hoofddoek toe, nu wordt dit alles verhullende kledij, onderlinge druk, bedreigingen, en dus dreven de actievoerders deze situatie zo ver, zij en geen ander zijn verantwoordelijk en beperken de kansen van die meisjes die ook wijsgemaakt krijgen dat werken maar mag wanneer niemand hun thuis mist, kortom de man beslist, maak je daar eens druk over!
Dat geweten schoppen als zouden scholen de kansen beperken is echt onjuist!Dat doet in de eerste plaats de moslimgemeenschap zelf!
Waartegen verzet jij je? Wat heb je nu weer gelezen?

Laatst gewijzigd door artisjok : 12 september 2009 om 19:51.
Oud 12 september 2009, 19:50   #146
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben zeer blij dat je begint in te zien dat je niet alle Moslims over dezelfde kam moet scheren.
Doe zo verder.
Dat heb ik niet pas nu ingezien hoor artisjok!
Wat voor spelletjes speel jij eigenlijk? En waar blijft je commentaar op het niet akkoord gaan met wat die imman daar allemaal uitkraamt, nadat je dat allemaal hardnekkig en tegen beter weten in (anders zou je heel dom moeten zijn) zit te verdedigen?
Oud 12 september 2009, 19:53   #147
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat heb ik niet pas nu ingezien hoor artisjok!
Wat voor spelletjes speel jij eigenlijk? En waar blijft je commentaar op het niet akkoord gaan met wat die imman daar allemaal uitkraamt, nadat je dat allemaal hardnekkig en tegen beter weten in (anders zou je heel dom moeten zijn) zit te verdedigen?
Ik heb nog nooit één woord verdedigd van wat de imam al verteld heeft.
Waar heb ik dat ooit gedaan?
Hier en nu een quote graag. Want dit vind ik nu al te grof.

Laatst gewijzigd door artisjok : 12 september 2009 om 19:54.
Oud 12 september 2009, 20:06   #148
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De traditionele kleding van Afrikaanse vrouwen gaan we dat ook verbieden?
De kleding van die zg. Gothics ook? (das ook lang en zwart)
Wat kan die kledij ons schelen zolang ze maar niet moet dienen om bepaalde zaken op te dringen en duidelijk te maken aan de ganse gemeenschap! En op die manier (de gothics) op de schoolbanken gaan zitten gaat ook niet lukken!
De Afrikaanse dames proberen niets aan ons verstand te brengen zoals de moslima's dat doen! Nog nergens gehoord over problemen op school met die meisjes door hun kledij! Die zijn minder arrogant dan de moslims! Ook voor de Joden kun je hetzelde zeggen.
Alleen de moslims verkopen last en die moeten maar eens op hun nummertje gezet worden vooraleer ze denken dat ze het land veroverd hebben! Dat moet van de regering uitgaan en verder punt gedaan!
Aanpassen of terug de zegeningen van de Taliban over zich laten gaan in Tali*******en. Het is precies dat wat ze wensen, dus dat ze ernaartoe trekken!

Laatst gewijzigd door andev : 12 september 2009 om 20:15.
Oud 12 september 2009, 20:14   #149
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb nog nooit één woord verdedigd van wat de imam al verteld heeft.
Waar heb ik dat ooit gedaan?
Hier en nu een quote graag. Want dit vind ik nu al te grof.
Ik ga hier nu geen 47 quotes gaan herlezen en samenvatten hoor!
Wat wil die imman: hoofddoekenverbod kan en mag niet - dat er druk op vele meisjes wordt uitgeoefend, daar heeft dat heerschap geen weet van, dat de Antwerpse athenea als jaren hun best doen om migranten op te vangen, maar door het overdrijven van rabiate moslimenners de zaken niet meer houdbaar waren en er dus moest ingegrepen worden enz enz
En jij staat dat toch al de ganse tijd in twijfel te trekken, te doen alsof dat niet kan, dat men geen maatregelen mag/moet treffen enzn enz
Wil jij misschien eens in een paar zinnen samenvatten wat je hier al blz lang aan het beweren bent??? Want dat vind ik grof, en dat is niet de eerste keer dat ik daarmee geconfronteerd wordt!
Oud 12 september 2009, 20:15   #150
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat kan die kledij ons schelen zolang ze maar niet moet dienen om bepaalde zaken op te dringen en duidelijk te maken aan de ganse gemeenschap! En op die manier (de gothics) op de schoolbanken gaan zitten gaat ook niet lukken!
De Afrikaanse dames proberen niets aan ons verstand te brengen zoals de moslima's dat doen! Nog nergens gehoord over problemen op school met die meisjes door hun kledij! Die zijn minder arrogant dan de moslims! Ook voor de Joden kun je hetzelde zeggen.
Alleen de moslims verkopen last en die moeten maar eens op hun nummertje gezet worden vooraleer ze denken dat ze het land veroverd hebben! Dat moet van de regering uitgaan en verder punt gedaan!
Aanpassen of terug de zegeningen van de Taliban over zich laten gaan in Tali*******. Het is precies dat wat ze wensen, dus dat ze ernaartoe trekken!
Twee derden van de instellingen van het gemeenschapsonderwijs kent geen verbod. De Moslims in die scholen verkopen blijkbaar geen last. Die mogen voor jou dan wel nog de hoofddoek dragen, veronderstel ik.
Oud 12 september 2009, 20:16   #151
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Mag mijn Ché G t-shirtje???
Hela moslimvriendinnetje braaf zijn he. De ché dat is mijn kameraad, die mogen we niet verbieden. De ché is tegen onderdrukking. De islam doet niets anders dan onderdrukken.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2009, 20:25   #152
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb niets verdraaid. Ik heb je bericht afgekapt waar je afdwaalde en naast de kwestie begon te antwoorden. Voor zover je het herhalen van dezelfde mantra een antwoord kan noemen.

Het bericht van mij dat jij citeerde was
"Als je niet gelooft dat de raad van het GO een verbod op het dragen van levensbeschouwelijke kentekens ingesteld heeft om de athenea in Antwerpen uit de nood te helpen; waarom deed ze dat dan wel?"
Je mag daarop nog altijd antwoorden als je goesting hebt.

Lees tussendoor ook.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=127701
Het gaat niet om Antwerpen in het bijzonder maar om wat al dikwijls werd geopperd: de regering moet stoppen met de verantwoordelijkheid in de schoenen van de individuele schoenen van de scholen te schuiven! In Frankrijk hebben ze dat veel vroeger opgelost en ingezien! Een schooldirectie is niet bij machte om het op te nemen tegen een bende agressieve onnozelaars die teken doen dat ze je gaan ombrengen en leuzes scanderen zoals "alle Vlamingen buiten!"! De regering moet met de middelen die ze heeft dat onmogelijk maken! Zelfs wachten op een burgemeester als Janssens die het moet hebben van zijn nieuw kiesvee kan niet!
Ze deed dat dus omdat het haar verdomde plicht was, omdat het al te lang had geduurd dat ze niets deed, en omdat ze best nog zo een paar zaken zou regelen zonder verdere discussie!
Oud 12 september 2009, 20:46   #153
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ga hier nu geen 47 quotes gaan herlezen en samenvatten hoor!
(Her)lees de 43 post toch maar, dan hoef je mij geen uitlatingen toe te schrijven die ik niet deed. Met 1 quote ben ik content, je moet geen samenvatting geven.
Citaat:
Wat wil die imman: hoofddoekenverbod kan en mag niet - dat er druk op vele meisjes wordt uitgeoefend, daar heeft dat heerschap geen weet van, dat de Antwerpse athenea als jaren hun best doen om migranten op te vangen, maar door het overdrijven van rabiate moslimenners de zaken niet meer houdbaar waren en er dus moest ingegrepen worden enz enz
En jij staat dat toch al de ganse tijd in twijfel te trekken,
Dat is geen correcte weergave van wat de imam vertelde. Je voegt er aan toe dat ik nooit uit de mond hoorde van de imam. En je vergeet zijn oproep om de kinderen niet meer naar school te sturen. Een oproep die hij 's anderdaags moest terugnemen.
Vertel me nu eens welke woorden van de imam ik verdedigde. (+quote graag)
Citaat:
te doen alsof dat niet kan, dat men geen maatregelen mag/moet treffen enzn enz
Ik ben inderdaad tegen een verbod op het dragen van levensbeschouwelijke kentekens, maar om heel andere redenen.
Citaat:
Wil jij misschien eens in een paar zinnen samenvatten wat je hier al blz lang aan het beweren bent??? Want dat vind ik grof, en dat is niet de eerste keer dat ik daarmee geconfronteerd wordt!
Wat vind je grof? Waarmee word je geconfronteerd?
Lees je de berichten niet waarop je reageert? Hoe komt het dat je niet weet wat de andere, waarmee je discussieert, beweert?
In post #30 heb je het tegen mij in de zin van "je taliban vriendjes"
http://forum.politics.be/showthread....12#post4329612
Toen vroeg ik je al om correct te blijven in de discussie.
Oud 12 september 2009, 20:49   #154
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat niet om Antwerpen in het bijzonder maar om wat al dikwijls werd geopperd: de regering moet stoppen met de verantwoordelijkheid in de schoenen van de individuele schoenen van de scholen te schuiven! In Frankrijk hebben ze dat veel vroeger opgelost en ingezien! Een schooldirectie is niet bij machte om het op te nemen tegen een bende agressieve onnozelaars die teken doen dat ze je gaan ombrengen en leuzes scanderen zoals "alle Vlamingen buiten!"! De regering moet met de middelen die ze heeft dat onmogelijk maken! Zelfs wachten op een burgemeester als Janssens die het moet hebben van zijn nieuw kiesvee kan niet!
Ze deed dat dus omdat het haar verdomde plicht was, omdat het al te lang had geduurd dat ze niets deed, en omdat ze best nog zo een paar zaken zou regelen zonder verdere discussie!
De raad van het GO vaardigde dus het verbod uit om de athenea in Antwerpen uit de nood te helpen.
Oud 12 september 2009, 20:56   #155
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
De raad van het GO vaardigde dus het verbod uit om de athenea in Antwerpen uit de nood te helpen.
Alle Vlaamse athenea.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2009, 21:02   #156
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Alle Vlaamse athenea.
Twee derde van de Vlaamse athenea heeft geen verbod nodig.
Oud 12 september 2009, 21:06   #157
Another Jack
Banneling

Standaard

Het doet me wat denken aan het rookverbod, jarenlang verstokte rokers, volwassenen, moesten van de ene dag op de andere hun ding buiten de schoolpoorten doen...

Iedereen heeft zich aangepast.
Oud 12 september 2009, 21:09   #158
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Twee derde van de Vlaamse athenea heeft geen verbod nodig.
Daar denkt de rago anders over.
Oud 12 september 2009, 21:10   #159
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Daar denkt de rago anders over.
Denk je dat de rago rekening gehouden heeft met die andere scholen?
Oud 12 september 2009, 21:18   #160
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Denk je dat de rago rekening gehouden heeft met die andere scholen?
Ja, Antwerpen heeft aangetoond hoe deze "vrijheden" misbruikt werden.
Soms moet men als baas de lijnen duidelijk terug afbakenen wanneer sommige athenea uit onwetendheid, angst of plat opportunisme (leerlingenaantal) hun neutraliteit en pluralistisch evenwicht te grabbel gooiden.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 12 september 2009 om 21:19.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be