Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2009, 21:34   #141
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Zeg Antoon, is Hongarije geen tweede Iran aan het worden? Zijn ze daar geen nukes aan het maken?

Als ik dit lees in het joodse Haaretz:

Proud Hungarians must prepare for war against the Jews.

Citaat:
This article elicited an official complaint filed with the prosecution, arguing that it contained incitement against minority groups. The prosecution rejected the complaint, stating that it did not call for violence against Jews or Gypsies, but rather called to defend against these groups' probable attack.
Interessant.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 21:36   #142
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Moest de pers haar werk doen ik zou me niet geroepen voelen over deze themas te schrijven. Bekijk het gerust als een me af reageren tegen de leugens die dagelijks verspreid worden. Ik treur om de teloorgang van de media. In plaats van de Pravda zitten we nu geplaagd met Pravdaklonen. De vergelijking met Honduras maakte ik om dezelfde reden, het toont mooi hoe informatie gemanipuleerd wordt in de media; hoe mensen opgejut worden totdat ze roepen om een land te bombarderen en dat op basis van leugens, terwijl de grootste mensenrechtenschendingen geen aandacht krijgen wanneer het regime gespaard moet worden volgens de eigenaars van de media. Tegen die hypocresie kan ik niet goed tegen en dus schrijf ik. De media hebben geen respect meer voor de bevolking, hoe zit het dan met onze leiders? Het is verontrustend en pijnlijk met dit besef zo goed als dagelijks geconfronteerd te worden. Maar nog liever dit dan een al dan niet gewillig slachtoffer van propaganda te zijn.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 4 oktober 2009 om 21:37.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 21:41   #143
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik wil u geloven als u het kan bewijzen. Dat ene citaat dat steeds maar als bewijs gebruikt wordt is al verschillende keren uitgelegd en toont niet aan dat Iran Israël van de kaart wil vegen. Het is propaganda. Een leugen die tot het oneindige toe herhaald wordt blijft echter een leugen. U zal zien dat er in de Ahmadinejad toespraken voor de VN geen zot oorlogszucht staat te verkopen, als u de moeite zou nemen ze te lezen of beluisteren.
Klopt, Ahmadinejad zei gewoon dat het bezettingsregime moet beëindigd worden. Daar maakte men dan plots van dat hij Israël van de kaart wou vegen. En men blijft de leugen herhalen en herhalen, tot iedereen ze gelooft.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 21:42   #144
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Wat heb jij toch tegen Ahmadinejad?

Niet iedereen is gediend met een corrupte, verrotte westerse beschaving welke gedomineerd wordt door zionisten.
De Westerse beschaving is niet corrupt, noch gedomineerd door zionisten. Het kapitalisme is corrupt, en meent dat de zionisten momenteel hun belangen meer dient.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 21:51   #145
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ik wil u geloven als u het kan bewijzen. Dat ene citaat dat steeds maar als bewijs gebruikt wordt is al verschillende keren uitgelegd en toont niet aan dat Iran Israël van de kaart wil vegen. Het is propaganda. Een leugen die tot het oneindige toe herhaald wordt blijft echter een leugen. U zal zien dat er in de Ahmadinejad toespraken voor de VN geen zot oorlogszucht staat te verkopen, als u de moeite zou nemen ze te lezen of beluisteren.
Inderdaad is dat ook mijn indruk uit alle teksten/vertalingen die ik tegenkwam; wel: dat men zou willen dat het huidige bewind, cq de regering van Israël verdwijnt. Echter, "uitwissen/ausradieren from the page of time" of vergelijkbare uitdrukkingen, vind ik wel erg sterk gekozen, over-suggestief.

Maar letterlijk genomen wordt nergens gezegd dat zij Israël of enig land fysiek willen aanvallen.
Oud 4 oktober 2009, 21:52   #146
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
De Westerse beschaving is niet corrupt, noch gedomineerd door zionisten. Het kapitalisme is corrupt, en meent dat de zionisten momenteel hun belangen meer dient.
De onderdrukten in het Midden Oosten zullen daar na jaren ervaring met het westen echter niet aan twijfelen.
Oud 4 oktober 2009, 21:57   #147
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Irak heeft dat gedaan hoewel ze geen kernwapens hadden, je ziet wat er van gekomen is.
De VS daarentegen heeft kernwapens. Voor wanneer de eerste VN-inspectie?
Heel de hypocresie die voornamelijk het 'westen' toont rond de non proliferatie van atoomwapens is een van de grootste redenen voor de proliferatie van die wapens. Het zou echter een verkeerde conclusie zijn dat omdat die hypocresie bestaat waarbij sommigen sancties wordt opgelegd terwijl ze geen atoomwapens bezitten en inpecties toelaten, terwijl anderen die wel atoomwapens bezitten en geen inspecties toelaten met rust gelaten worden, iedereen het 'recht' zou moeten heeft atoomwapens te bezitten. Als we de non proliferatie idee vervangen door de 'iedereen heeft recht op atoomwapens' idee vergroten we de kansen op een atoomoorlog. Maar het is juist door de dubbelzinnige houding rond de proliferatie van atoomwapens dat sommige landen het internationaal systeem niet meer vertrouwen en zich het recht op atoomwapens toeeigenen. Alzo wordt de proliferatie van atoomwapens vergroot door het misbruik dat van het principe gemaakt wordt. Op dit moment in de geschiedenis is het zogezegde 'westen' dus niet de bron van concrole op atoomwapens, maar juist het tegenovergestelde. Zo is ook de druk die nu op Iran wordt uitgeoefend eerder iets dat ervoor zal zorgen dat landen atoomwapens zullen zien als een vorm van 'beveiliging' dan dat ze zullen erkennen dat de verspreiding van die wapens een groter gevaar voor veiligheid van ons allen inhoudt.

Een van de redenen waarom men poogt de dreiging die van Iran zou uitgaan te overdrijven, zelfs met leugens, is omdat anders de hypocresie rond het bezit van atoomwapens schrijnend duidelijk aan de oppervlakte komt te drijven, en er een druk zou kunnen ontstaan om werkelijk werk te maken van inspecties en non proliferatie, ook in landen die dat tot nu toe weigerden, want als iran geen dreiging is waarom zouden ze dan geen atoomwapens mogen hebben, of waarom zouden anderen er dan wel 'nodig' hebben?

Non proliferatie van atoomwapens doe je op een eerlijke manier of je doet het tegenovergestelde.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 4 oktober 2009 om 22:04.
Oud 4 oktober 2009, 22:03   #148
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Heel de hypocresie die voornamelijk het 'westen' toont rond de non proliferatie van atoomwapens is een van de grootste redenen voor de proliferatie van die wapens. Het zou echter een verkeerde conclusie zijn dat omdat die hypocresie bestaat waarbij sommigen sancties wordt opgelegd terwijl ze geen atoomwapens bezitten en inpecties toelaten, terwijl anderen die wel atoomwapens bezitten en geen inspecties toelaten met rust gelaten worden, iedereen het 'recht' zou moeten heeft atoomwapens te bezitten. Als we de non proliferatie idee vervangen door de 'iedereen heeft recht op atoomwapens' idee vergroten we de kansen op een atoomoorlog. Maar het is juist door de dubbelzinnige houding rond de proliferatie van atoomwapens dat sommige landen het internationaal systeem niet meer vertrouwen en zich het recht op atoomwapens toeeigenen. eigenlijk wordt de proliferatie van atoomwapens vergroot door het misbruik dat van het principe gemaakt wordt. Op dit moment in de geschiedenis is het zogezegde 'westen' dus niet de bron van concrole op atoomwapens, maar juist het tegenovergestelde. Zo is ook de druk die nu op Iran wordt uitgeoefend eerder iets dat ervoor zal zorgen dat landen atoomwapens zullen zien als een vorm van 'beveiliging' dan dat ze zullen erkennen dat de verspreiding van die wapens een groter gevaar voor veiligheid van ons allen inhoudt.

Een van de redenen waarom men poogt de dreiging die van Iran zou uitgaan te overdrijven, zelfs met leugens, is omdat anders de hypocresie rond het bezit van atoomwapens schrijnend duidelijk aan de oppervlakte komt te drijven, en er een druk zou kunnen ontstaan om werkelijk werk te maken van inspecties en non proliferatie, ook in landen die dat tot nu toe weigerden.

Non proliferatie van atoomwapens die je op een eerlijke manier of je doet het tegenovergestelde.
Even rechtlijnig denken: het lijkt mij niet dat er een land bestaat dat, wetend dat veel andere landen atoomwapens hebben, ze zelf niet zou willen hebben. Hoe meer landen zulke wapens hebben, des te grotere kans dat een gekke macht- of toeganghebber op de fatale knop drukt.

De uitvinding zelf valt helaas niet terug te draaien....
En het gaat er allang niet meer om wie gelijkheeft, maar om WAT HELPT.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 4 oktober 2009 om 22:05.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 22:10   #149
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Even rechtlijnig denken: het lijkt mij niet dat er een land bestaat dat, wetend dat veel andere landen atoomwapens hebben, ze zelf niet zou willen hebben.
Brazilië bijvoorbeeld heeft uitdrukkelijk in haar grondwet staan geen atoomwapens na te streven. En in Iran was Khomeini, de vader van de revolutie, ook uitdrukkelijk tegen atoomwapens, dus het zou best kunnen dat Iran er geen poogt te ontwikkelen. Ik kan me wel voorstellen dat de verleiding er moet zijn gezien de wijze waarom men het land aanpakt en zelfs bedreigt.
Citaat:
Hoe meer landen zulke wapens hebben, des te grotere kans dat een gekke macht- of toeganghebber op de fatale knop drukt.
Dat is juist, maar zoals ik in vorig bericht stelde kan je dat probleem slechts op een niet hypocriete manier aanpakken. Wat nu gebeurd mbt Iran vergroot slechts de kans op geheime atoomwapenprogrammas, want langs de ene kant is het vertrouwen in de 'internationale gemeenschap' alzo zoek, en langs de andere kant wordt er gepropageerd dat op het moment men atoomwapens heeft men 'veilig' zit.

Citaat:
De uitvinding zelf valt helaas niet terug te draaien....
Ik ben ervan overtuigd dat we die uitvinding kunnen controleren mits er politieke wil bestaat bij alle naties hun atoomwapenarsenaal internationaal te laten controleren...

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 4 oktober 2009 om 22:16.
Oud 4 oktober 2009, 22:14   #150
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Maar letterlijk genomen wordt nergens gezegd dat zij Israël of enig land fysiek willen aanvallen.
Meer nog, letterlijk herhaald Iran tot vermoeiens toe dat het een 'no-first-strike' politiek voert.
Oud 5 oktober 2009, 08:22   #151
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Wat een onwetendheid. Informeer u beter via het Iran Comité.
Oud 5 oktober 2009, 12:19   #152
straddle
Europees Commissaris

Standaard

We moeten weer ver gaan zoeken om een andere (juistere??) versie van nieuwsfeiten te kunnen lezen, nl China:

Volgens El Baradei is een nucleair Israel de grootste bedreiging voor het midden oosten:

http://news.xinhuanet.com/english/20...t_12181647.htm

Citaat:
TEHRAN, Oct. 4 (Xinhua) -- Director General of the International Atomic Energy Agency (IAEA) Mohamed ElBaradei said Sunday that "Israel is number one threat to Middle East" with its nuclear arms, the official IRNA news agency reported.

At a joint press conference with Iran's Atomic Energy Organization chief Ali Akbar Salehi in Tehran, ElBaradei brought Israel under spotlight and said that the Tel Aviv regime has refused to allow inspections into its nuclear installations for 30years, the report said.

"Israel is the number one threat to the Middle East given the nuclear arms it possesses," ElBaradei was quoted as saying.

Israel is widely assumed to have nuclear capabilities, although it refuses to confirm or deny the allegation.

"This (possession of nuclear arms) was the cause for some proper measures to gain access to its (Israel's) power plants ... and the U.S. president has done some positive measures for the inspections to happen," said ElBaradei.

ElBaradei arrived in Iran Saturday for talks with Iranian officials over Tehran's nuclear program.

Leaders of the United States, France and Britain have condemned Iran's alleged deception to the international community involving covert activities in its new underground nuclear site.

Last month, Iran confirmed that it is building a new nuclear fuel enrichment plant near its northwestern city of Qom. In reaction, the IAEA asked Tehran to provide detailed information and access to the new nuclear facility as soon as possible.

On Sunday, ElBaradei said the UN nuclear watchdog would inspect Iran's new uranium plant near Qom on Oct. 25.

Oud 5 oktober 2009, 13:14   #153
willem1940NLD

Standaard

Moeilijk; ik heb geen enkele sympathie voor met name "godsdienstige" griezel-regimes, maar recht is recht en krom is krom, ik denk dat Iran niet eerlijk wordt behandeld.
Oud 5 oktober 2009, 14:52   #154
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Wat een onwetendheid. Informeer u beter via het Iran Comité.
Ga beter naar de bronnen. Wat zegt het IAEA écht? Wat zegt Ahmadinejad écht?...Dan krijg je een ander beeld dan via die website. Die site stelt de zaken niet correct voor en 'vergist' regelmatig zich zoals bv. hier:

Citaat:
Volgens het internationaal atoomagentschap (IAEA) heeft Iran 5,000 centrifuges in werking, waarmee verrijkt uranium geproduceerd wordt dat nodig is voor een nucleaire bom.
De uranium die Iran produceert is echter niet geschikt voor nucleaire wapens volgens het IAEA.

Lijkt een constante te zijn die verkeerde voorstelling van zaken als ik die site overloop.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 oktober 2009 om 14:53.
Oud 5 oktober 2009, 15:26   #155
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lijkt een constante te zijn die verkeerde voorstelling van zaken als ik die site overloop.
....bij nader lezen blijkt het Iran comitee voornamelijk de Israelische versie van de feiten te geven.

Ik begin te begrijpen waarom Antoon Iran wil bombarderen, maar ik beschouw zijn houding als onverantwoord aangezien hij zich niet terdege informeert. Dat is mijn indruk.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 oktober 2009 om 15:33.
Oud 5 oktober 2009, 16:56   #156
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik begin te begrijpen waarom Antoon Iran wil bombarderen, maar ik beschouw zijn houding als onverantwoord aangezien hij zich niet terdege informeert. Dat is mijn indruk.

Antoon is altijd een grote Bush en VS sympathisant geweest, n'importe quoi. Voor mij is het intussen ook duidelijk.

Ik garandeer u, de dag dat de VS Israel geen voorkeursbehandeling meer geeft is Antoon geen VS aanhanger meer.
Oud 5 oktober 2009, 17:06   #157
Mountain Dew
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-SA Bekijk bericht
option=com_content&view=section&id=9&Itemid=52&lan g=nl]European Friends of Iran[/url]
Moslimcollabo,s eerste klas. Voor die stumperds heb ik dan ook geen enige sympathie. We hebben er in de Uk ook zulke.C18/Blood and Honour(AntiJoods maar o zo Pro-islamitisch) en dan begrijpen die kaalkoppen niet dat ze niet meer welkom zijn bij de Loyalistische Self-defence organisations zoals de UDA en UFF.

Laatst gewijzigd door Mountain Dew : 5 oktober 2009 om 17:07.
Mountain Dew is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2009, 17:10   #158
Mountain Dew
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Antoon is altijd een grote Bush en VS sympathisant geweest, n'importe quoi. Voor mij is het intussen ook duidelijk.

Ik garandeer u, de dag dat de VS Israel geen voorkeursbehandeling meer geeft is Antoon geen VS aanhanger meer.
Antoon zit tenminste het echte gevaar in, terwijl jullie jullie ziel verkopen aan die engerds. Western society? Love it or Leave it!!!!!
Mountain Dew is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2009, 17:41   #159
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mountain Dew Bekijk bericht
Western society? Love it or Leave it!!!!!
De westerse beschaving waar ik van hou houdt zich niet bezig met het bedriegen van haar eigen bevolking door oorlogsstokers. Als er een gevaar zou zijn waarom zijn dan de systematische leugens nodig? Ik wil geen mens zien sneuvelen op basis van een leugen. Ik steun de 'westerse beschaving' maar niet degenen die haar misbruiken ook al stellen ze zich 'pro-westers' op. Diegenen beschouw ik als anti-westers, hoe veel ze ook met westerse vlaggen zwaaien om het tegendeel te pogen aantonen, een facade waarachter belangen schuil gaan die tegen het westen ingaan, belangen die de ziel van het westen corrumperen en haar ondergang bewerkstelligen. Ik hou u een spiegel voor met uw uitspraak.
Oud 5 oktober 2009, 17:46   #160
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mountain Dew Bekijk bericht
Antoon zit tenminste het echte gevaar in, terwijl jullie jullie ziel verkopen aan die engerds. Western society? Love it or Leave it!!!!!
Inderdaad. I love it, and I won't like to see it destroyed by zionists en organised jewry.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be