Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Geloof je in het bestaan van de aura?
Ja 12 20,69%
Ik twijfel 6 10,34%
Nee 40 68,97%
Aantal stemmers: 58. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2009, 20:23   #141
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Dit geloof ik. Mijn moeder is Reiki meesteres en kon zien aan me of er iets dwarszat. Al stak ik dat zo goed weg, mijn moeder ontliep ik niet.
Hé, mijn moeder had dat ook. Ze zag meteen wat er scheelde met mij. Ze is geen Reiki meesteres. Ze ging wel zwemmen één keer in de week. Telt dat ook?
Oud 27 september 2009, 20:33   #142
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

[quote=hotschizodiscocop;4356965]
Citaat:
En omdat het niet zichtbaar is bestaat het niet? Dan bestaan gedachten, ideeën en filosofieën ook niet.
Neen, strikt genomen bestaan die ook niet. Het zijn begrippen die verwijzen naar een aantal gedachten. Ook "Gargamel" is zo'n begrip. Hij bestaat niet echt, tenzij in onze hoofden. We kunnen hem een naam geven, hem tekenen, hem imiteren en hem uitlachen. Toch bestaat hij niet. Snap je?

Hetzelfde voor Aura's, Aura's is ook zo'n begrip. Het verwijst niet naar een reeël object in de realiteit.

Citaat:
Waar verschillen we volgens u dan nog van de dieren, veronderstellende dat u aanneemt dat die geen gedachtenleven hebben?
U laat het klinken alsof we wanhopig moeten verschillen van 'de dieren'. Wat een onzin. We ZIJN dieren en we zijn sterk in nadenken en taal en die combinatie zorgt voor ideeën en filosofieën. En waar zit het mens-dier probleem?

Laatst gewijzigd door Goldband : 27 september 2009 om 20:33.
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 20:58   #143
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
En omdat het niet zichtbaar is bestaat het niet? Dan bestaan gedachten, ideeën en filosofieën ook niet. Waar verschillen we volgens u dan nog van de dieren, veronderstellende dat u aanneemt dat die geen gedachtenleven hebben?
Dieren hebben een gedachtenleven.
Oud 27 september 2009, 21:27   #144
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Hoe moet ik me dat dan voorstellen?
Zijn dat buitenzintuiglijk waargenomen ziekten wiens genezing buitenzintuiglijk wordt ervaren?
Zo neen zou dit een meetbaar effect van de "aura" kunnen zijn.
Elke ziekte is zichtbaar in de aura, soms op vele niveau tegelijk.

Ziektes kunnen zich op veel manieren uitten in de aura. Kanker bevoorbeeld zijn donkere vlekken. En wanneer de kanker uitzaaiingen heeft ondergaan en al vergevorderd is is het pikzwart met witte stippen op. Dit zo zichtbaar voor mensen met hoogsensitieve perceptie.
Oud 27 september 2009, 21:39   #145
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Mijn moeder is Reiki meesteres
Dat verklaart veel.
Oud 27 september 2009, 22:07   #146
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Dieren hebben een gedachtenleven.
Dan toch wel een zeer beperkt.
Oud 27 september 2009, 22:17   #147
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door farak Bekijk bericht
Dan toch wel een zeer beperkt.
Zoals de jongen in mijn onderschrift?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 22:32   #148
edeses
Burger

edeses's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
De aura is al duizenden jaren waargenomen, wordt gerapporteerd in alle cultueren en wordt dikwijls met succes toegepast in genezing van bepaalde ziekten.
En hoe gaat dat genezen precies in zijn werk? Wat is de kostprijs? Moet dit terugbetaald worden? Gelooft u hier hard genoeg in dat u het HIV-virus wil laten inspuiten bij uzelf en u laten genezen door een persoon met hoogsensitieve perceptie?

Citaat:
Elke ziekte is zichtbaar in de aura, soms op vele niveau tegelijk.

Ziektes kunnen zich op veel manieren uitten in de aura. Kanker bevoorbeeld zijn donkere vlekken. En wanneer de kanker uitzaaiingen heeft ondergaan en al vergevorderd is is het pikzwart met witte stippen op. Dit zo zichtbaar voor mensen met hoogsensitieve perceptie.
Hoog tijd om die dure MRI-scans (en bij uitbreiding alle artsen) te vervangen door mensen met hoogsensitieve perceptie.
edeses is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 10:38   #149
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
zodra daar wetenschappelijk bewijs voor is, wil ik dat geloven.

Maar voorlopig is er alvast meer bewijs dat er NIKS van speciale energieen in mensen zit. En maar goed ook...
Wat is wetenschappelijk bewijs. DAt hang af van onze kennis op dit moment en we moeten ermee rekening houden dat ons wereldbeeld verre van volledig is.
Oud 28 september 2009, 10:41   #150
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Zoals de jongen in mijn onderschrift?
Ik denk nog wat beperkter. In de zin: eten, kakken, slapen en opnieuw. Afwisselend met primaire trekken als miauw en woef.
Oud 28 september 2009, 11:17   #151
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door farak Bekijk bericht
Ik denk nog wat beperkter. In de zin: eten, kakken, slapen en opnieuw. Afwisselend met primaire trekken als miauw en woef.
Het is bewezen dat kraaien en ratten abstract kunnen denken. Van ratten is dit rechtstreeks bewezen, van kraaien indirect door het feit dat ze concepten kunnen formuleren en logische ketens kunnen opbouwen.

De Caledonische kraai, het enig dier met een ingenieursvermogen, kan bijvoorbeeld werktuigen construeren om reeds bestaande werktuigen te verbeteren. Dit vraagt een aanzienlijke capaciteit om logische constructies te kunnen maken.
Oud 28 september 2009, 11:32   #152
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Zou kunnen. Maar zolang mijn kat niet op haar kniekes zit te bidden naar een soort opperkat of een aantal berekeningen aan het uitvoeren is, geloof ik niet dat dieren echt of veel nadenken. Het lijken me meer impulsen, reacties op. Is wel interessant, eens checken.
Oud 28 september 2009, 11:45   #153
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
De eerlijkheid gebied me toch om te zeggen dat er toch wel een koppeling mag vastgesteld worden tussen geestelijke gezondheid en fysieke gezondheid.

Ik denk nu bvb. aan placebo & nocebo-effecten, hypnotherapie en andere psychosomatische therapien.

Uiteraard stelt zich dan wel een oorzaak/gevolg probleem, maar dat gaat te ver leiden.

Persoonlijk vermoed ik dat 'de geest' een puur neurologisch verschijnsel is dat gevoelig is voor minimale chemische invloeden en zintuiglijke prikkels.

De aura-theorien moet je waarschijnlijk zien als een interpretatie van een realiteit (psychosomatiek) door een pre-technologische en pre-wetenschappelijke maatschappij.
Niet geheel onverdienstelijk, maar voorbijgestreefd.
Je gaat hier voorbij aan het feit dat aura-healing wel kan werken, en dat door goeie aura healers dikwijls dezelfde diagnose gedaan wordt ivm een bepaalde ziekte. Soms kunnen ze zelfs een betere diagnose stellen dan een gewone dokter omdat ze rechtstreeks in de aura kunnen zien.
Oud 28 september 2009, 11:47   #154
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Nee, alle proeven en experimenten hebben tot niets geleid alleen commercieel interessant als men in de new age bussines zit.
http://www.skepsis.nl/aura.html
Met skepsis moet je niet afkomen, deze zijn niet objectief.
Oud 28 september 2009, 11:47   #155
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

http://en.wikipedia.org/wiki/New_Caledonian_Crow

Recent experiments show that New Caledonian Crows are able to use one tool to affect another to achieve a task, at a level rivalling the best performances seen in primates.[6][7][8]

The experiment was conducted by the Auckland team and involved putting food in a box out of reach of the crows. They were given a stick too short to reach the food, but they could use this to retrieve a longer stick from another box. The longer stick was then used to retrieve the food. This complex behaviour involved realising that a tool could be used on non-food objects, and suppressing the urge to go directly for the food. It was solved by six of seven birds on the first attempt, and had previously only been known in primates.
//
Oud 28 september 2009, 11:48   #156
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Je gaat hier voorbij aan het feit dat aura-healing wel kan werken, en dat door goeie aura healers dikwijls dezelfde diagnose gedaan wordt ivm een bepaalde ziekte. Soms kunnen ze zelfs een betere diagnose stellen dan een gewone dokter omdat ze rechtstreeks in de aura kunnen zien.
En wat zien ze dan? Wat krijgt hun oogzenuw binnen?
Oud 28 september 2009, 11:51   #157
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edeses Bekijk bericht
En hoe gaat dat genezen precies in zijn werk? Wat is de kostprijs? Moet dit terugbetaald worden? Gelooft u hier hard genoeg in dat u het HIV-virus wil laten inspuiten bij uzelf en u laten genezen door een persoon met hoogsensitieve perceptie?
De kostprijs is natuurlijk afhankelijk van de persoon zelf, en dit wordt natuurlijk niet terugbetaald aangezien dit niet erkend wordt.

Ziektes kunnen op verschillende manieren genezen worden door de aura. Er moet ook niet verwacht worden dat aura-healing een wondermiddel is dat alle ziekten kan oplossen. Men moet ook realistisch blijven. Sommige ziekten zoals suikersziekte, MPS staan bekend als zeer hardnekkige ziekten, ook bij aura-healers.

Aura healing is een complex fenomeen dat de complexiteit van het menselijke energieveld volgt. Dikwijls krijgt de healer ook assistentie van haar spirituele gidsen of van de spirituele gidsen van de patient, of zij zich daar nu bewust van is of niet.

Afhankelijk van de laag van de aura waarop men werkt gebruikt men verschillende technieken.
Oud 28 september 2009, 11:57   #158
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
De kostprijs is natuurlijk afhankelijk van de persoon zelf, en dit wordt natuurlijk niet terugbetaald aangezien dit niet erkend wordt.

Ziektes kunnen op verschillende manieren genezen worden door de aura. Er moet ook niet verwacht worden dat aura-healing een wondermiddel is dat alle ziekten kan oplossen. Men moet ook realistisch blijven. Sommige ziekten zoals suikersziekte, MPS staan bekend als zeer hardnekkige ziekten, ook bij aura-healers.

Aura healing is een complex fenomeen dat de complexiteit van het menselijke energieveld volgt. Dikwijls krijgt de healer ook assistentie van haar spirituele gidsen of van de spirituele gidsen van de patient, of zij zich daar nu bewust van is of niet.

Afhankelijk van de laag van de aura waarop men werkt gebruikt men verschillende technieken.
En hoe kan die aura-healing komaf maken met virussen of genetische afwijkingen? Hoe kan dit defecte cellen herstellen?
Oud 28 september 2009, 11:59   #159
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
En wat zien ze dan? Wat krijgt hun oogzenuw binnen?
Hoogsensitieve perceptie en dan vooral het zien gebeurt via het derde oog (of de 6de chakra), op het voorhoofd. Deze chakra is gelinkt met de pijnappelklier die verwant is aan ons visueel systeem en het is daar dat de perceptie optreedt.

Citaat:
Als we denken aan het ‘derde oog’ komen er verschillende dingen bij ons op. Sommigen zullen het misschien in verband brengen met dieren zoals leguanen of de oude brughagedissen uit Nieuw Zeeland die nog steeds een functioneel derde oog hebben, ook wel de pijnappelklier genoemd. Het resultaat van hedendaags wetenschappelijk onderzoek bevestigt de mogelijkheid dat dit orgaan het eerste in de natuur voorkomende oog was, in het bijzonder bij de gewervelde dieren en de mens. Men staat hier voor veel raadsels omdat de wetenschap de exacte functie van de pijnappelklier nog niet kent. Microscopisch onderzoek heeft uitgewezen dat deze uit cellen bestaat die de duidelijke kenmerken hebben van de staafvormige lichtgevoelige cellen die in het netvlies voorkomen en een aanwijzing zijn voor de mogelijke oorspronkelijke functie als een gezichtsorgaan. De pijnappelklier blijkt signalen te ontvangen uit het hersengebied die direct worden beïnvloed door de prikkels die langs de gezichtszenuwen lopen, en ze scheidt het hormoon melatonine af dat ook voorkomt in het netvlies van de twee ogen. Het blijkt dat dit hormoon een rol speelt in het 24-uurs ritme, of de slaap-/waakcyclus, een proces dat wetenschappers nog niet volledig begrijpen. In de theosofische literatuur wordt echter gesteld dat deze klier aan de schedelbasis met de grootte van een erwt, naast haar fysiologische functies een belangrijk psychofysiologisch centrum of chakra is dat een rol speelt bij werkingen zoals helderziendheid en intuïtie.
Oud 28 september 2009, 12:02   #160
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Ja.

En wat is de fysische werking ervan? De fysische werking van het licht op het oog is bekend. Wat komt er juist het derde oog binnen, en hoe?

Heb je er een model van?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be