Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2009, 19:48   #141
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vesivius Bekijk bericht
Aan Pelgrim, in- en uitgang van het Arup/Sum tracé liggen in het st anna bos. Bye Bye bos.
Een deel. De brug vernietigt het hele bos. Trouwens het referendum gaat over de brug, niet over de tunnel. De tunnel interesseert mij eigenlijk even min als de brug.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 20:33   #142
JuBiLaTe
Provinciaal Gedeputeerde

JuBiLaTe's schermafbeelding

Standaard

Ik ben voor een brug, maar dan wel een heel exclusieve, innovatieve brug, een waar modern kunstwerk, waar alle buitenlandse en binnenlandse toeristen, en zelfs nog de meest doorwinterde Antwerpenaar vol verbazing en verwondering naar staat te kijken!!

Dit is een unique kans voor Antwerpen om zich te bewijzen; een moderne, innovatieve, en eigentijdse stad te zijn.

Een tunnel is passé, er is ook veel meer werk aan, er zijn en blijven meer risico's voor diegenen die het gebruiken.......

En nog zovele voordelen dat een brug heeft tov een tunnel.
Oud 7 oktober 2009, 20:47   #143
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Nee, ik zie er ook wel het knappe van in. Ben persoonlijk ook een voorstander van de brug.
moest ze over het water gaan
jammer genoeg gaat ze over mijne kop. ik zal de komende 10j, vertraging incl., ofwel ergens in wilrijk de ring op moeten rijden ofwel ergens in Brasschaat

en dan kan ik 5j over dat ding rijden en dan staat weer iedereen stil. joepie
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 21:14   #144
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Maximus Aurelius's schermafbeelding

Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
dan over lawaaihinder ? miljard, een brug die 400 meter verder ligt hoor je wel niet, tenzij een die zonder uitlaatgas erover scheurt.. ik woon hier dus 400m van een autostrade die op een plateau ligt, je hoort dat echt niet

dan ben jij toch wel doof. ik woon er op 3 km van, en ik hoor de autostrade nog.
Oud 7 oktober 2009, 21:17   #145
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JuBiLaTe Bekijk bericht
Ik ben voor een brug, maar dan wel een heel exclusieve, innovatieve brug, een waar modern kunstwerk, waar alle buitenlandse en binnenlandse toeristen, en zelfs nog de meest doorwinterde Antwerpenaar vol verbazing en verwondering naar staat te kijken!!

Dit is een unique kans voor Antwerpen om zich te bewijzen; een moderne, innovatieve, en eigentijdse stad te zijn.

En nog zovele voordelen dat een brug heeft tov een tunnel.

Please, laat het uit. Er staan al zoveel lelijke "kunst"werken in vlaanderen. op praktisch elke rotonde, met name.

ik ben tegen de brug omdat het op geen zak trekt. als je na 10 jaar en 100 miljoen euro nog geen perfect project hebt, dan moet je gewoon ontslag nemen en uzelf verhangen.

en nog meer ben ik tegen de spa. 10 jaar en 100 miljoen door het toilet sachen... ge moet er maar de (in hun geval misplaatste) arrogantie voor hebben...
Oud 7 oktober 2009, 22:19   #146
JuBiLaTe
Provinciaal Gedeputeerde

JuBiLaTe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius Bekijk bericht
Please, laat het uit. Er staan al zoveel lelijke "kunst"werken in vlaanderen. op praktisch elke rotonde, met name.

ik ben tegen de brug omdat het op geen zak trekt. als je na 10 jaar en 100 miljoen euro nog geen perfect project hebt, dan moet je gewoon ontslag nemen en uzelf verhangen.

en nog meer ben ik tegen de spa. 10 jaar en 100 miljoen door het toilet sachen... ge moet er maar de (in hun geval misplaatste) arrogantie voor hebben...
Mja, jij zegt al dat het op niks trekt nog voor er iets is. Ik zou gewoon een soort wedstrijd houden, waarin alle architecten een/hun idee kunnen schetsen over hoe de brug er zou kunnen uitzien. Er worden een aantal voorstellen genomineerd, waaruit de stedelingen kunnen stemmen. Dan wordt de schets omgezet tot een plan voor het project. Is zo een beetje mijn idee.
Oud 7 oktober 2009, 22:41   #147
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Standaard

neen, wat je doet is: je laat mckinsey met een technisch plan op de proppen komen, en nadien zet je er een architectenbureau op om een aardige brug te planten/fraaie tunnel te delven

wat je niet doet is: je zet er de viswijven die politici uiteindelijk zijn, en hun gedegenereerde vriendjes met de juiste partijkaart en smile op, je laat ze gedurende 10 jaar 100 miljoen opsouperen aan "communicatie" en andere moderne woorden die vroeger gewoon nog "corruptie" noemden, om dan te besluiten dat je 0,0 resultaat hebt.
Oud 8 oktober 2009, 09:23   #148
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
moest ze over het water gaan
jammer genoeg gaat ze over mijne kop. ik zal de komende 10j, vertraging incl., ofwel ergens in wilrijk de ring op moeten rijden ofwel ergens in Brasschaat

en dan kan ik 5j over dat ding rijden en dan staat weer iedereen stil. joepie
De aansluiting op rechteroever komt ter hoogte van het sportpaleis, de aan het kruispunt Noorderlaan, Groenendaallaan.

Er komt dus op één van de drukste plaatsen van Antwerpen nog eens een wissel bij. En zal jaren lang afgesloten worden voor het verkeer en fileleed veroorzaken ter hoogte van het sportpaleis en het uitgangsleven naar Metropolis. En er komt geen enkel oplossing voor de files op de €313, integendeel die wissel zal juist nog zwaarder belast worden door de werken en daarna door de aansluiting op de Lange-Wpper

Daarna gaat de Lange Wapper op de Scheldelaan over naar een tunnel die onder de Schelde zal lopen

En één van de drukste industriewegen in Antwerpen tijdens de spits zal eerst jaren lang afgesloten worden en het verkeer via de Noordkasteelbruggen worden omgeleid.
Opnieuw een weg die reeds oververzadigd is tijdens de spitsuren en waar men dus extra verkeer gaat overjagen.
Waarna de Scheldelaan nog een hogere belasting zal krijgen door de op en afritten die daar gepland zijn.

en op linkeroever ter hoogte van het Sint Anna-bos terug boven komt en daar zal aansluiten op de expresweg.
Die men enkel kan bereiken via de aansluiting tussen de €17 en de expresweg
En waar het verkeer dat van Gent komt en er terug heen wil dus zal worden opgedeeld op enkele kilometer voor de Kennedytunnel.

Verlegd men deze aansluiting, dan zal de Oosterweel verbinding overbodig blijken, want dan is ook plots de aansluiting met de Liefkenszoektunnel er en zal die eindelijk het verhoopte succes kennen.
Verlegd men die niet, dan zullen de files op de €17 tussen linkeroever en Burcht blijven bestaan.

Heel de Oosterweel-verbinding zal dus slechts 1 tunnel ontlasten na zijn voltooiing, namelijk de konijnenpijp. Hoewel, dit ook nog steeds een open vraag is. Want wie op linkeroever woont zal de Oosterweel verbinding mijden door de drukte, de omweg en de tol die daar aanwezig zijn.

Laatst gewijzigd door Jantje : 8 oktober 2009 om 09:24.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 09:38   #149
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Contra: ANtwerpenaren kunnen een NOG DIKKERE nek krijgen. Willen we dat?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 09:44   #150
vesivius
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De aansluiting op rechteroever komt ter hoogte van het sportpaleis, de aan het kruispunt Noorderlaan, Groenendaallaan.

Er komt dus op één van de drukste plaatsen van Antwerpen nog eens een wissel bij. En zal jaren lang afgesloten worden voor het verkeer en fileleed veroorzaken ter hoogte van het sportpaleis en het uitgangsleven naar Metropolis. En er komt geen enkel oplossing voor de files op de €313, integendeel die wissel zal juist nog zwaarder belast worden door de werken en daarna door de aansluiting op de Lange-Wpper

Daarna gaat de Lange Wapper op de Scheldelaan over naar een tunnel die onder de Schelde zal lopen

En één van de drukste industriewegen in Antwerpen tijdens de spits zal eerst jaren lang afgesloten worden en het verkeer via de Noordkasteelbruggen worden omgeleid.
Opnieuw een weg die reeds oververzadigd is tijdens de spitsuren en waar men dus extra verkeer gaat overjagen.
Waarna de Scheldelaan nog een hogere belasting zal krijgen door de op en afritten die daar gepland zijn.

en op linkeroever ter hoogte van het Sint Anna-bos terug boven komt en daar zal aansluiten op de expresweg.
Die men enkel kan bereiken via de aansluiting tussen de €17 en de expresweg
En waar het verkeer dat van Gent komt en er terug heen wil dus zal worden opgedeeld op enkele kilometer voor de Kennedytunnel.

Verlegd men deze aansluiting, dan zal de Oosterweel verbinding overbodig blijken, want dan is ook plots de aansluiting met de Liefkenszoektunnel er en zal die eindelijk het verhoopte succes kennen.
Verlegd men die niet, dan zullen de files op de €17 tussen linkeroever en Burcht blijven bestaan.

Heel de Oosterweel-verbinding zal dus slechts 1 tunnel ontlasten na zijn voltooiing, namelijk de konijnenpijp. Hoewel, dit ook nog steeds een open vraag is. Want wie op linkeroever woont zal de Oosterweel verbinding mijden door de drukte, de omweg en de tol die daar aanwezig zijn.
prachtig voorbeeld van desinformatie, halve waarheden en leugens
vesivius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 10:03   #151
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

vertel eens wat er precies leugenachtig aan is?
Oud 8 oktober 2009, 10:19   #152
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

ANtwerpen wil gewoon een fallussymbool en doet er alles aan om dat te krijgen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 10:26   #153
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

wedoen er net alles aan dat 'falussymbool' niet te krijgen.
Oud 8 oktober 2009, 10:42   #154
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Ben ik dat boekje over de lange wapperbrug aan't doorlezen, zit ik op pagina 11 en ik stel mij al enkele vragen:
  • ze zeggen dat het gaat over mensen met ervaring die het project uitgewerkt hebben, maar de meeste die ze voorstellen in het boekje zijn nog geen 40 jaar, heb je dan op vlak van mobiliteit en dergelijke ervaring? Vind ik toch wel een vreemde opmerkingen
  • Staan die wat te stoefen met de leien, allé als er nu één project is in Antwerpen die lang geduurd heeft en die bijna te lachwekkend is voor woorden dan is dat toch de leien! Er zijn heel wat kleine winkels door die werken failliet gegaan, maar fier dat ze zijn...

Ik ben benieuwd naar de rest van het boekje...Trouwens nog een opmerking: in het boekje stoefen ze met hun groene ruimte op Linkeroever...maar de brug ligt op rechteroever? Dus zal daar toch het meeste fijn stof zijn? en is er groene ruimte nodig op linkeroever? Bij mijn weten is daar nogal veel groen?
Oud 8 oktober 2009, 10:48   #155
vesivius
Partijlid

Standaard

Dat de werken verkeershinder zullen teweegbrengen is nogal logisch, hoelang die gaan duren is tot hiertoe een open vraag.
Het verkeer van de E313 dat doorgaand is moet naar de lange wapper vandaar die aansluit werken.
Hier word een nieuw knooppunt voorzien , het Oosterweelknooppunt van de Scheldelaan is geen spraken. Trouwens ik heb meer dan dertig jaar op de Scheldelaan gewerkt en dit is één van de banen die de minste verkeers densiteit heeft.
Hier komt ook een nieuw knooppunt, de tunnel sluit niet rechtstreeks aan op de expresweg.

Waarom worden door tegenstanders zoveel onwaarheden en verdachtmakingen verspreid?
Ik zeg niet dat BAM de ideale partner is maar ik wil wel van Antwerpen Noord naar Antwerpen Zuid (en omgekeerd) willen rijden en tenminste een notie hebben wanneer ik moet vertrekken om op een bepaald uur aan te komen, nu varieert dit tussen 15 minuten en 1 uur.
Oud 8 oktober 2009, 10:51   #156
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nelle Bekijk bericht
Ben ik dat boekje over de lange wapperbrug aan't doorlezen, zit ik op pagina 11 en ik stel mij al enkele vragen:
  • ze zeggen dat het gaat over mensen met ervaring die het project uitgewerkt hebben, maar de meeste die ze voorstellen in het boekje zijn nog geen 40 jaar, heb je dan op vlak van mobiliteit en dergelijke ervaring? Vind ik toch wel een vreemde opmerkingen
  • Staan die wat te stoefen met de leien, allé als er nu één project is in Antwerpen die lang geduurd heeft en die bijna te lachwekkend is voor woorden dan is dat toch de leien! Er zijn heel wat kleine winkels door die werken failliet gegaan, maar fier dat ze zijn...

Ik ben benieuwd naar de rest van het boekje...Trouwens nog een opmerking: in het boekje stoefen ze met hun groene ruimte op Linkeroever...maar de brug ligt op rechteroever? Dus zal daar toch het meeste fijn stof zijn? en is er groene ruimte nodig op linkeroever? Bij mijn weten is daar nogal veel groen?
Sint Annabos op de linkeroever zal gerooid worden.
Oud 8 oktober 2009, 10:57   #157
vesivius
Partijlid

Standaard

Pelgrim
Wat baten kaars en bril...
Bam belooft ons 170 hectaren nieuwe en heraangelegde groene zone
Oud 8 oktober 2009, 10:59   #158
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Sint Annabos op de linkeroever zal gerooid worden.
Er staat hierover in het boekje: "Zo wordt de Charles De Costerlaan, nu nog de verbinding tussen de stand en de Expressweg, een lokale weg. Hij wordt "afgeknipt" om plaats te maken voor het grootste park van de provincie Antwerpen, met als kern het huidige Sint-Annabos."

Maar ik heb ook al opgevangen dat ze al bezig zijn met onteigeningen van bepaalde groepen die hun lokaal hebben aan het Sint-Annabos om daar te bouwen?

Nog een vraagje: ik zie juist dat de brug over enkele dokken gaan. Ze hebben er toch rekening mee gehouden dan het kan dat boten hoger en groter worden...Ze gaan nu toch die brug als ze die leggen hoog genoeg maken? Of zullen ze daarna weer wat dorpen moeten platleggen omdat ze geen dokken genoeg hadden en die brug te laag hebben gemaakt?
Oud 8 oktober 2009, 11:05   #159
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vesivius Bekijk bericht
Pelgrim
Wat baten kaars en bril...
Bam belooft ons 170 hectaren nieuwe en heraangelegde groene zone
Een bos is niet hetzelfde als "nieuwe en heraangelegde groene zone". Wat gras zaaien en een paar boompjes planten compenseert het verdwijnen van een rijk ecologisch systeem als een bos niet.

Maar wat baten kaars en bril, nietwaar.
Oud 8 oktober 2009, 11:27   #160
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

vesivius De aansluiting op rechteroever komt ter hoogte van het sportpaleis, de aan het kruispunt Noorderlaan, Groenendaallaan.
Dat de werken verkeershinder zullen teweegbrengen is nogal logisch, hoelang die gaan duren is tot hiertoe een open vraag.
Geschatte duur 5 jaar!! reken daarbij dat dit een werk is dat door de overheid word uitgevoerd en er dus geen opleveringsboetes aan verbonden zijn en je weet direct dat het geen 5 jaar, maar minstens 7 jaar zal duren

Het verkeer van de E313 dat doorgaand is moet naar de lange wapper vandaar die aansluit werken.
Het grote deel van het verkeer op de E313 dat op de R2 komt, is bestemd voor Antwerpen rechteroever en geen doorgaand verkeer.
Eens je tijdens de spits voor bij de wissels van de A12, E19, E313, de afrit Groenendaallaan en A12 bent vanuit Nederland, kan je rustig doorrijden tegen een snelheid van meer dan 120km per uur.

Vanuit Gent heb je enkel files tot aan de afrit Deurne.

Hier word een nieuw knooppunt voorzien , het Oosterweelknooppunt van de Scheldelaan is geen spraken. Trouwens ik heb meer dan dertig jaar op de Scheldelaan gewerkt en dit is één van de banen die de minste verkeers densiteit heeft.

Ja, daarom dat men het verkeer 's morgens en 's avonds steeds in 1 richting stremt aan de Royersluis.
En ja dat stuk noemt niet Scheldelaan, maar Oosterweelsteenweg.
En buiten de spitsuren is dit inderdaad een weg die bijna niet gebruikt word

Hier komt ook een nieuw knooppunt, de tunnel sluit niet rechtstreeks aan op de expresweg.

Klopt, de Oosterweel-tunnel zal ook niet direct op de expresweg aansluiten. Je zal er even hard mogen naar zoeken als naar de Liefkenszoektunnel en op linkeroever eerst een paar tientalle kilometers voor moeten rondrijden.

Waarom worden door tegenstanders zoveel onwaarheden en verdachtmakingen verspreid?
Ik zeg niet dat BAM de ideale partner is maar ik wil wel van Antwerpen Noord naar Antwerpen Zuid (en omgekeerd) willen rijden en tenminste een notie hebben wanneer ik moet vertrekken om op een bepaald uur aan te komen, nu varieert dit tussen 15 minuten en 1 uur.

Daar verandert heel het BAM project dus niets aan, want de problemen liggen niet bij de Oosterweelverbinding, maar bij de aansluitingen van de A12, E19, E313, de Liefkenszoektunnel en de afritten naar Antwerpen en omgeving. Het gaat hier zuiver over een prestige project dat ons veel geld kost en totaal overbodig is.
Als ze de aansluiting tussen Burcht en de Liefkenszoektunnel nu eindelijk eens maken en de wissels op de R2 deftig maken, zodat je geen op en afrit hebt van 2 grote en drukke wegen op slechts enkel kilometers en bevorder het vervoer over water en dan is heel het probleem opgelost.

Laatst gewijzigd door Jantje : 8 oktober 2009 om 11:27.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be