Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2009, 06:09   #141
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik heb nergens gezegd "bewerkbaar". En daar ging het ook niet over. Het ging aanvankelijk ook niet over afhalen van de gemeente, maar over het kadaster.

http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=64

Ik begrijp niet dat jij daar persé een discussie wil van maken over het feit of ingescande plannen bewerkbaar zouden zijn of niet, want daar gaat het helemaal niet over.

Raf zei dat ingescande plannen niet digitaal zijn en daar moet ik nog steeds hartelijk om lachen uiteraard. Het blijft iets om in te kaderen.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=107

Hij probeert er zich nu uit te draaien door te doen alsof het ging over waar ze afgehaald kunnen worden, maar dat is bijzaak natuurlijk.

De discussie verleggen heet dat dan...

Paulus.
Ga je akkoord dat het "kadaster digitaliseren" meer is dan de plannen inscannen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 06:18   #142
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ga je akkoord dat het "kadaster digitaliseren" meer is dan de plannen inscannen?
Uiteraard. Volmondig zelfs.

En nu jij.

Ga jij akkoord dat er weldegelijk gemeenten zijn waar je kan vragen aan de hand van kadastrale gegevens wie bijvoorbeeld eigendom is van een stuk onbebouwd gebied, zonder dat iemand daarvoor met een nummerke naar een stoffig archief miet om daar uit een rek een plan te halen om te kunnen zien of...

... maar dat dergelijke gegevens tegenwoordig afgelezen worden van de computer aan de hand van die kadastrale gegevens?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 07:49   #143
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Volmondig zelfs.

En nu jij.

Ga jij akkoord dat er weldegelijk gemeenten zijn waar je kan vragen aan de hand van kadastrale gegevens wie bijvoorbeeld eigendom is van een stuk onbebouwd gebied, zonder dat iemand daarvoor met een nummerke naar een stoffig archief miet om daar uit een rek een plan te halen om te kunnen zien of...

... maar dat dergelijke gegevens tegenwoordig afgelezen worden van de computer aan de hand van die kadastrale gegevens?

Paulus.
Dat klopt, Paulus. De legger is inderdaad digitaal te raadplegen. Spijtig genoeg kan je de legger niet loskoppelen van het plan. Je moet er nog steeds het plan naastleggen om een correct en totaal beeld te krijgen. Je weet nog altijd niet waar je over aan het spreken bent en je blijft je maar verder belachelijk maken. Mij niet gelaten hoor.

Maar zo kennen we je wel hé: zeuren en zaniken over futiliteiten om toch maar je ongelijk niet te moeten toegeven. Je bent wat betreft het laten verzanden van discussies in pietluttigheden nog steeds de ongekroonde koning van dit forum, Paulus.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 08:06   #144
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Die discussie over kadasterkaarten leeft nog. Nu, de test is eenvoudig : ga langs bij een kantoor van de Vlaamse Overheid en eis de openbaarheid van bestuur voor een project (maar kies er één dat niet te groot is want als er twee of meer kadasterkaarten komen bij kijken wordt het kamperen...) en je zult wel zien wat er gebeurt.
Oud 17 oktober 2009, 18:14   #145
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat klopt, Paulus. De legger is inderdaad digitaal te raadplegen.
Eindelijk.

Paulus.
Oud 17 oktober 2009, 18:36   #146
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eindelijk.

Paulus.
Ik heb dat nooit ontkend. Doe dus maar niet alsof je hier een overwinning behaald hebt, want dat heb je (wéér) niet.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 17 oktober 2009, 20:38   #147
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb dat nooit ontkend. Doe dus maar niet alsof je hier een overwinning behaald hebt, want dat heb je (wéér) niet.
Goed, dan gaan we door....

En nu jij.

Paulus.
Oud 17 oktober 2009, 20:58   #148
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals, Paulus, je weet niet waar je over spreekt. De gemeenten zijn om te beginnen al niet bevoegd om die gegevens door te geven. Dat is een schending van de privacy. Alleen de diensten van het kadaster mogen die gegevens meedelen. De gegevens waarover de gemeenten beschikken, zijn bovendien louter informatief, want meestal achterhaald. De diensten van het kadaster lopen namelijk gemiddeld zo'n twee jaar achter met het bijwerken van de gegevens. En ten slotte, Paulus, kan je de legger niet apart zien van het plan. Zonder het plan heb je niets aan de gegevens van de legger en zonder de legger heb je niets aan de gegevens van het plan.

Citaat:
Niet dus.

Citaat:
Paulus.
Raf.

Citaat:
Oud 18 oktober 2009, 04:41   #149
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals, Paulus, je weet niet waar je over spreekt.
Je zou je wel eens zwaar kunnen vergissen vrees ik.

Citaat:
De gemeenten zijn om te beginnen al niet bevoegd om die gegevens door te geven. Dat is een schending van de privacy. Alleen de diensten van het kadaster mogen die gegevens meedelen.
En waar zeg ik dat dat anders zou zijn? Je trapt een open deur in.

Je probeert, zoals eerder al gezegd en blootgelegd, je er zich nu uit te draaien door te doen alsof de discussie ging over de plaats waar, ze afgehaald kunnen worden, maar dat is bijzaak natuurlijk.

De discussie verleggen heet dat dan...

Een beleefde manier om te zeggen dat men als een lafaard maar snel over iets anders begint, om maar geen fouten te moeten toegeven.

Het ging aanvankelijk over het afhalen van plannnen in het kadaster en niet bij de gemeente en dat weet je best.

Citaat:
En ten slotte, Paulus, kan je de legger niet apart zien van het plan.
Allee weer wat nieuws?! Waar blijf je het toch halen? Het bewijsjlijstje van uw pretentie wordt al weer wat langer. Je weet nu al niet alleen meer beter dan ikzelf wat denk, wat ik geloof, wat ik voel, wat ik besluit, wat ik meen, waar mee ik lach enz...

... maar nu ook al wat ik kan zien en wat niet...

Tjah?!

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=116

Je vertelt eigenlijk meer over jezelf dan over mij vrees ik. Je bent echt wel een bezienswaardigheid op ons forum.

Citaat:
Ik heb dat nooit ontkend.
Je hebt dat wel ontkend. Volgens jou waren ingescande plannen niet digitaal.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=104

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=120

Citaat:
Doe dus maar niet alsof je hier een overwinning behaald hebt, want dat heb je (wéér) niet.
Een overwinning behaald?

Nogmaals jongen: "Waar ben jij in godsnaam mee bezig"?

Met overwinningen behalen dus...?

Dat zal dan wel één van de redenen zijn dat er met jou niet ernstig gedebateerd kan worden. Jij bent immers helemaal niet uit om iets naar waarheid te vertellen. Jij bent bezig met "overwinningen behalen".

Ik zei het al eerder: "laat je helpen jongen, want het is nodig". Een inhoudelijk discussiegesprek is heus wel wat meer dan een "overwinning behalen". Zo raak je misschien van dat kinderachtig gedoe af. Ik haat je niet Raf, ik heb medelijden met je. En medelijden komt niet voort uit haat.

Want het is meelijwekkend om een forumverslaafde bezig te zien "overwinningen te behalen" als compensatie voor de opgelopen frustraties in het echte leven. En geloof me maar, dat ik niet de enige ben die dat hier ziet. Nu jij nog.

Je zal nu waarschijnlijk zeggen dat ik op de man speel ipv op de bal, want zo voorspelbaar ben je wel, maar ik heb tot nog toe nergens gezegd dat jij "er geen kloten verstand van hebt" dat "jij staat te liegen", zoals je constant doet met mij in de hoop "een overwinning te behalen" ipv een ernstig debat te voeren. En dat kan als "op de man gaan spelen" zeker tellen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 18 oktober 2009 om 05:10.
Oud 18 oktober 2009, 08:27   #150
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zou je wel eens zwaar kunnen vergissen vrees ik.
Nee hoor, het is héél duidelijk dat jij niet weet waarover je spreekt.

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ga jij akkoord dat er weldegelijk gemeenten zijn waar je kan vragen aan de hand van kadastrale gegevens wie bijvoorbeeld eigendom is van een stuk onbebouwd gebied
De gemeenten zijn om te beginnen al niet bevoegd om die gegevens door te geven. Dat is een schending van de privacy. Alleen de diensten van het kadaster mogen die gegevens meedelen.
En waar zeg ik dat dat anders zou zijn?
Tja...

Citaat:
Oud 18 oktober 2009, 08:32   #151
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ging aanvankelijk over het afhalen van plannnen in het kadaster en niet bij de gemeente en dat weet je best.
Nee, daar ging het NIET over. Het ging over afhalen van bouwplannen en dat doe je niet bij de diensten van het kadaster, want die mogen die plannen niet vrijgeven, maar bij de gemeentelijke diensten (en die mogen dat alleen met de uitdrukkelijke toestemming van de architect die het plan tekende). Het ging dus al de hele tijd over de gemeentelijke diensten, Paulus en niet over de diensten van het kadaster.

Citaat:
Oud 18 oktober 2009, 08:37   #152
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
En ten slotte, Paulus, kan je (lees: 'men') de legger niet apart zien van het plan. Zonder het plan heb je (lees: heeft 'men') niets aan de gegevens van de legger en zonder de legger heb je niets aan de gegevens van het plan.
Allee weer wat nieuws?! Waar blijf je het toch halen? Het bewijsjlijstje van uw pretentie wordt al weer wat langer. Je weet nu al niet alleen meer beter dan ikzelf wat denk, wat ik geloof, wat ik voel, wat ik besluit, wat ik meen, waar mee ik lach enz...

... maar nu ook al wat ik kan zien en wat niet...
Jeezes, Paulus, soms denk ik ècht dat jij volslagen Nederlands-onkundig bent...

Ik zeg daar toch niet wat jij kan of niet kan zien; ik zeg daar dat je ze niet los van elkaar mag zien. De kadastrale legger en de kadastrale plannen horen bij elkaar. Als je een beeld wil vormen over een bepaald onroerend goed, moet je zowel de legger als het plan bekijken. Vervang in mijn opmerking "je" door "men". Begrijp je d�*n wat daar staat?

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 18 oktober 2009 om 08:38.
Oud 18 oktober 2009, 08:49   #153
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt dat wel ontkend. Volgens jou waren ingescande plannen niet digitaal.
Dat klopt. Maar hier hadden we het over de legger, Paulus. Ik kan het ook niet helpen dat jij het verschil niet kent.

Citaat:
Oud 18 oktober 2009, 20:05   #154
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Citaat:
Nee, daar ging het NIET over. Het ging over afhalen van bouwplannen en dat doe je niet bij de diensten van het kadaster, want die mogen die plannen niet vrijgeven, maar bij de gemeentelijke diensten (en die mogen dat alleen met de uitdrukkelijke toestemming van de architect die het plan tekende). Het ging dus al de hele tijd over de gemeentelijke diensten, Paulus en niet over de diensten van het kadaster.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=106

Tja je zoekt het zelf hé jongen....

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 18 oktober 2009 om 20:07.
Oud 18 oktober 2009, 20:08   #155
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt. Maar hier hadden we het over de legger, Paulus. Ik kan het ook niet helpen dat jij het verschil niet kent.
Neen Raf. Jij had het over de legger -en niet 'we'- om het maar niet over je stommiteit te moeten hebben. Dat klopt ja.

Paulus.
Oud 18 oktober 2009, 20:14   #156
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jeezes, Paulus, soms denk ik ècht dat jij volslagen Nederlands-onkundig bent...

Ik zeg daar toch niet wat jij kan of niet kan zien; ik zeg daar dat je ze niet los van elkaar mag zien. De kadastrale legger en de kadastrale plannen horen bij elkaar. Als je een beeld wil vormen over een bepaald onroerend goed, moet je zowel de legger als het plan bekijken. Vervang in mijn opmerking "je" door "men". Begrijp je d�*n wat daar staat?
Neen Raf je hebt niet gezegd dat je ze niet los van elkaar mag zien
Je hebt gezegd dat ik (ik veranderstel dat je met 'Paulus' toch mij bedoelt), het niet los van elkaar "kan" zien.

kijk maar: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=148

En dan heb je nog de pretentie om te zeggen dat je denkt dat ik volslagen Nederlands onkundig zou zijn....

Weer bezig met overwinningen aan het behalen Raf? Ook al gaan deze ten koste van de waarheid? Je weet toch het verschil tussen mogen en kunnen? Of ben ik het weer die semantische woordspelltjes begint zekers?

Waar ben jij toch mee bezig man?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 18 oktober 2009 om 20:18.
Oud 18 oktober 2009, 20:18   #157
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor heel wat mensen, Paulus, is het onderscheid tussen 'bouwdienst' en 'kadaster' niet duidelijk. Iemand die bouwplannen afhaalt, Paulus, doet dat niet bij het 'kadaster', maar wel bij de 'bouwdienst'; de gemeente dus. Jij staart je blind op woordjes en ziet de context niet meer. Ik zie die wel. Dat maakt discussies met jou onmogelijk. Maar dat wisten we al, nietwaar? Je bent er ook hier weer in geslaagd om de hele discussie te laten verzanden in prullen en futiliteiten. Typisch Paulus...

Citaat:
Oud 18 oktober 2009, 20:20   #158
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen Raf. Jij had het over de legger -en niet 'we'- om het maar niet over je stommiteit te moeten hebben. Dat klopt ja.

Paulus.
Jouw stommiteit, Paulus. Want het is duidelijk dat je - ondanks herhaalde pogingen mijnerzijds om het je uit te leggen - nog steeds het verschil niet begrijpt tussen de legger en het plan.

Citaat:
Oud 18 oktober 2009, 20:24   #159
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen Raf je hebt niet gezegd dat je ze niet los van elkaar mag zien
Je hebt gezegd dat ik (ik veranderstel dat je met 'Paulus' toch mij bedoelt), het niet los van elkaar "kan" zien.
Dit kan je niet menen!

(zie je, Paulus, hoe woordjes soms verschillende betekenissen kunnen hebben?)

Citaat:
Oud 18 oktober 2009, 20:26   #160
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor heel wat mensen, Paulus, is het onderscheid tussen 'bouwdienst' en 'kadaster' niet duidelijk. Iemand die bouwplannen afhaalt, Paulus, doet dat niet bij het 'kadaster', maar wel bij de 'bouwdienst'; de gemeente dus.
Als er staat "bij het kadaster" denk ik inderdaad dat er "bij het kadaster" bedoeld wordt. En niet bij de gemeente. En dat is wat er staat.

Kijk maar: http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=64

Wat jij daar al kronkelend en verdraaiend van maakt is voor jou rekening. Niet voor de mijne.

Citaat:
Jij staart je blind op woordjes en ziet de context niet meer. Ik zie die wel. Dat maakt discussies met jou onmogelijk. Maar dat wisten we al, nietwaar? Je bent er ook hier weer in geslaagd om de hele discussie te laten verzanden in prullen en futiliteiten. Typisch Paulus...

Staan roepen en tieren dat ik lieg en dat het niet over het kadaster ging, maar wel over de gemeentediensten.....

... tot je met de neus op de feiten gedrukt wordt?

En dan ben ik blind, zie de context niet meer en maak de thread naar de vaantjes...

Het enige wat hier naar de vaantjes gaat Raf, voor zover het nog kan uiteraard, ...

... is uw geloofwaardigheid.

Ik zei het al eerder. Wie met leugens argumenteert is geen waardige discussiepartner. Maar zoals gezegd gaat het u om "een overwinning" uiteraard. Wat kan u de waarheid schelen?

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be