Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2009, 15:44   #141
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Als absoluut tegenstander van het Vl Bl, wil ik toch wel zeggen dat ik het jammer vind voor al die jaren intensieve inspanningen. Het is zoals meerdere ex-leden, vele tegenstanders en ikzelf al zo vaak één van (of alle) volgende redenen hebben herhaald = ze zijn onrealistisch, discriminerend en polariserend. En telkens heb je de reactie van de hardcore-belangers dat wij dan de "pussies" zijn en weet ik veel. Kijk men krijgt het resultaat voorgeschoteld.

Hetzelfde geldt voor de PVV in NL, Er is een deel van die bevolking die telkens meeloopt met de persoon welke het meest veelbelovend lijkt om "een wit Nederland" te vormen. Van die homofiele en bijna pedofiele minderjarige marokkaantjes lover = Pim, tot verdonck, Ayaan,... en nu wilders. Wilders gaat gewoon hetzelfde straatje in als zijn voorgangers. Effe heel populair door alle media aandacht...en later gewoon eenzaam en alleen...mogelijk zelf de wereld rondzwervend zoals Ayaan (of wat is haar echte naam?).

Men kan mss wel een publieke held zijn voor een bepaalde groep mensen, maar uiteindelijk moet je wel beseffen dat zo'n idioterieën niet pakken bij de andere politieke machthebbers en al zeker niet binnen Europa. Het besef bij het volk van "ola diene gaat hier ni veel kunnen veranderen" volgt dan snel..en op naar de volgende. Kijk naar de Wever..same story. En hij zal moeten opletten hoe hij met die aandacht omgaat..of tis morgen = liedje uit.

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 10 oktober 2009 om 15:45.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2009, 15:55   #142
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Als absoluut tegenstander van het Vl Bl, wil ik toch wel zeggen dat ik het jammer vind voor al die jaren intensieve inspanningen. Het is zoals meerdere ex-leden, vele tegenstanders en ikzelf al zo vaak één van (of alle) volgende redenen hebben herhaald = ze zijn onrealistisch, discriminerend en polariserend. En telkens heb je de reactie van de hardcore-belangers dat wij dan de "pussies" zijn en weet ik veel. Kijk men krijgt het resultaat voorgeschoteld.

Hetzelfde geldt voor de PVV in NL, Er is een deel van die bevolking die telkens meeloopt met de persoon welke het meest veelbelovend lijkt om "een wit Nederland" te vormen. Van die homofiele en bijna pedofiele minderjarige marokkaantjes lover = Pim, tot verdonck, Ayaan,... en nu wilders. Wilders gaat gewoon hetzelfde straatje in als zijn voorgangers. Effe heel populair door alle media aandacht...en later gewoon eenzaam en alleen...mogelijk zelf de wereld rondzwervend zoals Ayaan (of wat is haar echte naam?).

Men kan mss wel een publieke held zijn voor een bepaalde groep mensen, maar uiteindelijk moet je wel beseffen dat zo'n idioterieën niet pakken bij de andere politieke machthebbers en al zeker niet binnen Europa. Het besef bij het volk van "ola diene gaat hier ni veel kunnen veranderen" volgt dan snel..en op naar de volgende. Kijk naar de Wever..same story. En hij zal moeten opletten hoe hij met die aandacht omgaat..of tis morgen = liedje uit.
maar door jouw broodheren, de Franstalige politici, moeten steeds minder en minder mensen hebben van België.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2009, 16:00   #143
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
maar door jouw broodheren, de Franstalige politici, moeten steeds minder en minder mensen hebben van België.
U spreekt niet voor iedereen. Ik hou van België! Enkel niet van de machthebbers. Wallonië is prachtig! De Franse taal vind ik erg mooi en ik profiteer van de voordelen welke die taal mij biedt in vele landen.

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 10 oktober 2009 om 16:01.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2009, 16:11   #144
Shadowke

Standaard

Citaat:
U spreekt niet voor iedereen. Ik hou van België! Enkel niet van de machthebbers. Wallonië is prachtig! De Franse taal vind ik erg mooi en ik profiteer van de voordelen welke die taal mij biedt in vele landen.
een steeds groter deel van de Vlamingen zal me gelijk geven beste.

en wie speelt de baas in belgie?
de franstalige politici en die zijn ook tegen alles wat Vlaams is.

je mag mss van Wallonië houden en het Frans.
maar ik moet niets hebben van hun politici.
die trekken heel België de dieperik in, dus ook Vlaanderen.
daarom ist best dat Vlaanderen belgië loslaat.

je kan altijd naar Wallonië blijven gaan als het buitenland zou worden.
niemand houdt je tegen.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 10 oktober 2009 om 16:13.
Oud 10 oktober 2009, 16:15   #145
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Wat heb ik te maken met het Vlaams Belang? Geen lid, geen kiezer.
Voor filosoof is iedereen die niet schuimbekkkend op het VB staat af te geven er zelf één.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2009, 16:16   #146
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Merci Garry.
Di niente, Signor Henrico.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2009, 16:17   #147
Shadowke

Standaard

de laatste tijd zijn er hier veel belgiscisten.
de Belgiscisten beginnen schrik te krijgen en gebruiken alle middelen (zelfs dit forum) om hun 'België' te blijven verdedigen. zelfs dubbelnicks zijn toegelaten.
Oud 10 oktober 2009, 16:19   #148
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
de laatste tijd zijn er hier veel belgiscisten.
de Belgiscisten beginnen schrik te krijgen en gebruiken alle middelen (zelfs dit forum) om hun 'België' te blijven verdedigen. zelfs dubbelnicks zijn toegelaten.
Niets moeilijk aan, zo'n Belgicistische dubbelnick maken. Zelfs ik heb er zo eentje.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2009, 16:23   #149
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Niets moeilijk aan, zo'n Belgicistische dubbelnick maken. Zelfs ik heb er zo eentje.
Ik wist het! Jij ben Azert.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2009, 16:31   #150
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armando Bekijk bericht
Ik zou naif zijn. Een paar bedenkingen.
Denk bijvoorbeeld eens aan de totaal veranderde situatie in Antwerpen gedurende de laatste 10 jaar.
Duizenden oudere kiezers overleden.
Duizenden jongeren verlieten de stad.
Tienduizenden nieuwe belgen maakten hun eerste stap naar de stembus.
Dat dit geen VB-kiezers zijn weet je ook wel ...
De omgeving is dus in sneltempo totaal aan het veranderen.

Is het VB verantwoordelijk dus voor het stemmenverlies in die steden ? Ik denk van niet.

Is het VB verantwoordelijk voor cordon,indoctrinatie en mediabehandeling ? Neen toch !
Toch heeft dit geen klein effect op het stemgedrag hé ...

Kan het VB (op een andere wijze dan ze nu doet) haar boodschap verspreiden ? Niet echt ...

Vergeet niet dat er redelijk wat jongeren bij de jongste verkiezingen voor de eerste keer naar de stembus trokken.

Die jongeren - ook uit Vlaamsgezinde kringen ... - weten maar al te goed dat het VB al van in hun wieg in een cordon zit en vinden zo'n VB-stem onnuttig.

"Die zullen toch nooit aan de macht komen" is de kromme redenering omdat ze niet beseffen wat een oppositie kan doen en doet.
Ze speelden op veilig en kozen voor het NVA en LDD . Het werd hen ook dagelijks wijsgemaakt dat een VB-stem een verloren stem is.
Zij die wél VB stemden maken bovendien dan nog onderling ambras,zitten met twijfels, frustratie's,ontgoochelingen en een totaal gebrek aan vertrouwen in de leiding in plaats van het gemeenschappelijk doel voor ogen te houden. Ze zaaien tweedracht wat ook al niet bevorderend is.

Het is al te gemakkelijk voorzitters of parlementsleden met de vinger te wijzen omwille van een slechte aanpak of campagne.

Ikzelf noch anderen kunnen "de" oplossing aanreiken om het verlies terug in winst om te buigen. Als mensen blind blijven voor wat er gaande is ... Wat baten kaars en bril als den uil niet zienen wil zou ik zeggen.

Erg maar het is zo ...

Wat taktiek betreft : Zelfs de grote liberale goeroe (spindokter Noël Slangen bv.) kon mét een bevriende pers niet voorkomen dat de liberale leugenaars een pandoering van jewelste moesten incasseren.
In dit geval kan je inderdaad spreken van een kiezerskorps dat afhaakte om zijn heil te zoeken bij andere partijen.
Een aantal kiezers zagen wél het verband tussen die 4 jaar Vrhstdt-leugens en bedrog en slecht bestuur. Politici verslijten ook en in dit geval ging het dan nog om een beleidspartij mét premier. Vrhstdt en C° slaagden er in om in 8 jaar de vLD van grootste partij naar de 4-de plaats in het politieke spectrum te doen verschuiven met de NVA in hun kielzog. LDD kaapte in dat vLD publiek (het werd onderzocht ) de meeste stemmen weg. De rest kwam van het VB.
Dewever moet zich geen illusie's maken : Zijn grote winst is niet het het grote verlies van het VB geweest maar goed .

Het cordon -met al wat er bijhoort tot en met broodroof - heeft er voor gezorgd (en dit dan specifiek voor het VB) dat bekwame mensen wél sympathie hadden maar hun nek niet durfden uitsteken om op een VB lijst te gaan staan. Ik ken bedrijfsleiders die de stap omwille van hun positie wel wilden maar niet durfden zetten omwille van de gevolgen voor hun bedrijf. De bijzondere belastingsinspectie op je dak krijgen en dit gedurende dagen behoort tot de mogelijkheden ...
Minder bekwame idealisten deden dit wel . De gevolgen ken je... De spoeling is dun.

Het VB heeft echter nooit zijn kiezers bedrogen met haar programma.

Wat nu ...

Het kiezerskorps wijzigt snel. Als ik in de toekomst kijk stel ik vast dat heel de na-oorlogse generatie vandaag 50-plussers zijn.
In de bevolkingspiramide vertegenwoordigen ze een immense groep. Binnen de 30 jaar zijn die kiezers van het toneel verdwenen, ik inclusief. (En als dat niet het geval is zit ik in een rusthuis in een pamper te suffen )
De miljoenen vreemdelingen die dan stemgerechtigd zullen zijn gaan niet voor een onafhankelijk Vlaanderen of splitsing van BHV opkomen hoor ! Ze zullen ook de islamisering niet bestrijden en nog minder een stem geven voor de partij die dat wel doet. Het is NU of NOOIT.

Conclusie : De strijd is verloren als partijen zoals NVA en LDD zich niet binden.
Eendracht rond de kernthema's van het VB zal dan ook werkelijk macht worden.

We kunnen intussen ons vel enkel zo duur mogelijk verkopen door dezelfde (en juiste) boodschap te blijven herhalen, trouw te blijven aan onze idealen,onderling geen vliegen af te vangen én vertrouwen te hebben in zij die aan het roer staan.
Valkeniers is strategisch ook niet achterlijk hé .

In feite rust op Bart Dewever en in iets minder mate op Dedecker de zwaarste verantwoordelijkheid. Zij (en zij alleen in deze politieke situatie) kunnen beslissen of Vlaanderen een onafhankelijke staat kan worden en dit mét de steun van het VB en een aantal CD&V'ers die niet met een tsjevenmentaliteit geboren zijn.

Na de verkiezingen van 2011 moeten we met de boedelscheiding kunnen beginnen. Zo niet is het te laat.
Dan slinkt de kans op zelfbestuur jaar na jaar.

Een verkiezingsuitslag van 15 % a 20 % van de stemmen voor het VB zal enkel tot gevolg hebben dat de overigen (mét medewerking van NVA en LDD) bijeen kruipen om verder te doen waar ze mee bezig zijn : veel tijd verliezen om uiteindelijk ook tot het besef te komen dat het te laat is, voor zover ze consequent zijn in hun overtuiging.

Een ander partijtje oprichten (sommige simpelen denken of dachten er aan ) is totaal zinloos.

En nu ga ik slapen. tot later.

Ik denk ook dat we niet te lang meer moeten wachten met kiezen welke richting we uitwillen voor onze kinderen en kleinkinderen.

Het hoeft geen land te zijn waar we steeds akkoord moeten gaan met hetgeen een franstalige minderheid ons opdringt.

Het hoeft ook geen land te zijn waar we moeten dansen naar de pijpen van hetgeen de islam ons meent te moeten dicteren.

Het hoeft niet maar het zou er wel eens kunnen op uitdraaien.

De Vlaming zou mss beter een schotelvod ipv een leeuw in de vlag voeren, het zou beter zijn aard weergeven vrees ik.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2009, 16:34   #151
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
D'as een goed gedacht. Overigens, niet alle enquetevullers waren mijn vrienden , slechts één; dit geheel terzijde.
Dat is ook een flinke peiling om u op te baseren. 1 persoon, dus minstens 50 % van groen. Euuuuu, sorry he. Ik mag hopen dat ge u niet vergist hebt bij het tellen anders is het misschien 0 % van groen. Allee, ik hoop dat ge gelijk hebt, me niet verkeert begrijpen he
Oud 10 oktober 2009, 16:41   #152
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar dan wel Frans he. En waar ga je daar dan allemaal mee heen, als ik vragen mag? Begin maar op te sommen. Naar euuuuu;...
Oud 10 oktober 2009, 17:01   #153
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik wist het! Jij ben Azert.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2009, 17:03   #154
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Compleet wereldvreemd! Uiteraard heeft de vakbondstop er bedenkelijke praktijken op na gehouden en doet dit allicht nog steeds, maar dat betekent nog niet dat vakbondswerking op zich en de problematiek van afdwingen en verdedigen van sociale rechten niet meer nodig zou zijn. Je moet echt dom of onwetend of gek zijn om te stellen dat samen met België ook de vakbonden en hun macht zullen verdwijnen. De Vlaming wil dat helemaal niet!
Als die "miljoenen" leden nog geen degelijk gedrag van hun eigen vakbondstop kunnen afdwingen, wat gaan ze dan beginnen tegen het groot-kapitaal?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2009, 17:06   #155
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat is ook een flinke peiling om u op te baseren. 1 persoon, dus minstens 50 % van groen. Euuuuu, sorry he. Ik mag hopen dat ge u niet vergist hebt bij het tellen anders is het misschien 0 % van groen. Allee, ik hoop dat ge gelijk hebt, me niet verkeert begrijpen he
Het was maar een voorbeeld he Garry, maar vermits ik er toch één ken, bestaat de mogelijkheid dat er meerderen zijn.
Trouwens een paar dagen geleden haalt het VB in Le Soir meer dan 16 procent en nu een paar dagen later slechts 13. In 3 dagen tijd zou het VB dus 120000 kiezers verliezen. Wie gelooft zo ne bullshit ?

Laatst gewijzigd door Pericles : 10 oktober 2009 om 17:10.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2009, 17:12   #156
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het was maar een voorbeeld he Garry, maar vermits ik er toch één ken, bestaat de mogelijkheid dat er meerderen zijn.
Trouwens een paar dagen geleden haalt het VB in Le Soir meer dan 16 procent en nu een paar dagen later slechts 13. In 3 dagen tijd zou het VB dus 120000 kiezers verliezen. Wie gelooft zo ne bullshit ?
de belgicisten op dit forum natuurlijk
die krijgen een orgasme als er een peiling is die het vlaams nationalisme sterk doet afnemen
Oud 10 oktober 2009, 17:40   #157
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winnezele Bekijk bericht
System, negativisme is ook een eigenschap, maar niet de mijne. Eén en al verzuring ben jij Jij bent niet voor iets, maar tegen iets, net als VB.
Als men tegen het VB stelling neemt is men 'verzuurd' of negativist. Ik ben voor het behoud van België. Nog niet opgemerkt?

Indien ik al diegenen op dit forum die tegen België schrijven 'verzuurd' zou moeten noemen, dan zijn het er heel wat. Tenzij dat het nicknames zijn. Edoch, laat ons bij de feiten blijven. Meer en meer zijn er ook minder 'verzuurden' op dit forum want de laatste tijd zijn er meer en meer posters die het opnemen voor België. En dat leidt vaak tot zure reacties bij mensen zoals u. Maar aan dat soort 'zuur' had u nog niet gedacht heb ik zo de indruk.

Laatst gewijzigd door system : 10 oktober 2009 om 17:46.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2009, 17:44   #158
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Als men tegen het VB stelling neemt is men 'verzuurd'. Ik ben voor het behoud van België. Nog niet opgemerkt?
Alleen een blinde had dit nog niet gemerkt.

Alleszins, dat mag uiteraard.

Jammer alleen dat ik u gezicht niet zal kunnen zien als de Walen Belgie laten barsten als het geld eenmaal op is.

Ga je dan ook zeggen, "en we sjijn al so klein", zoals leeghoofd Bart Peeters?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2009, 17:45   #159
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U spreekt niet voor iedereen. Ik hou van België! Wallonië is prachtig! De Franse taal vind ik erg mooi en ik profiteer van de voordelen welke die taal mij biedt in vele landen.
Vind ik ook. Ik kom graag in Wallonië, vriendelijke mensen, veel natuur, enz
Toch ben ik voor een splitsing of op zijn minst voor confederalisme omdat België in zijn huidige vorm onbestuurbaar is en dat is waar het om gaat. Al die zaken die u opnoemt hebben daar niets mee te maken en zijn TOTAAL irrelevant. Het gaat hier om hoe we beide regio’s in de praktijk zo goed mogelijk kunnen besturen. Geef elk hun eigen bestuur zodat ze een efficiënt beleid kunnen voeren dat het best inspeelt op de noden van iedere regio. Thans blokkeert de ene regio de andere waardoor besluitvorming tergend traag gebeurt en noodzakelijke maatregelen uitblijven. Het resultaat zal zijn, zoals iemand terecht aangaf, dat dit ten koste zal gaan van Vlaanderen. Wallonië zal Vlaanderen mee de dieperik intrekken … dankzij de romantische en nostalgische Belgicisten die niet de stem van de rede maar die van de emoties volgen...

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 10 oktober 2009 om 17:47.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2009, 17:50   #160
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Alleen een blinde had dit nog niet gemerkt.

Alleszins, dat mag uiteraard.

Jammer alleen dat ik u gezicht niet zal kunnen zien als de Walen Belgie laten barsten als het geld eenmaal op is.

Ga je dan ook zeggen, "en we sjijn al so klein", zoals leeghoofd Bart Peeters?
Er barst niets. U zou het wel willen dat het zou barsten natuurlijk.

Edoch, ik stel vast in deze dat : "niet-barsten doet verzuurden tandenknarsen". En daar hoort u ook bij.

Laatst gewijzigd door system : 10 oktober 2009 om 17:54.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be