![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet in alle geledingen, van den Berghe. Die intellectuele component kan voor mijn part deel uitmaken van een vak 'wijsbegeerte', waarin alle levensbeschouwingen aan bod komen, maar dan wel in een hogere of universitaire opleiding, waar de jongeren die de lessen volgen over voldoende maturiteit beschikken om een en ander in het juiste perspectief te plaatsen. In het lager en middelbaar onderwijs hoort zoiets echter niet thuis.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da's straf datte. In uw reacties ontwaar ik dan weer het te allen koste minimaliseren en het onvoorwaardelijke goedpraten van de misstappen van de eigen sekte. Een gebrek aan werkelijkheidszin dus en niet in het minst een volslagen gebrek aan verantwoordelijkheidszin.
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch niet: het wezenlijk hetzelfde. U kunt ons, gelovigen in deze tijd, helemaal niet verantwoordelijk achten voor wat ergens in het verleden is gebeurd. Ik acht de zoon of dochter van een misdadiger ook niet schuldig aan het vergrijp van diens vader.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een school hoeft trouwens geen religieus neutrale instelling te zijn, daar we religie als gelovige niet los zien van de gehele mens. Wij isoleren dat niet tot een louter intellectueel tijdverdrijf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik wel kan - en ook doe - is de organisatie verantwoordelijk achten voor het feit dat ze vandaag nog steeds de vruchten plukt van haar criminele verleden. Maar waar het om ging, van den Berghe, is dat die vaststelling voor mij voldoende reden is om op geen enkele wijze gelieerd te willen zijn aan die organisatie. En toch blijft die organisatie mij tegen wil en dank als "christen" beschouwen, louter en alleen omwille van het feit dat ik ingeschreven sta in de doopregisters. Net zoals ik het recht heb om mijn gegevens te laten schrappen uit een databank die gebruikt wordt om me publiciteit te sturen, wil ik het recht om mijn gegevens te laten schrappen uit de databank van uw organisatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk wel. U heeft nog niets anders gedaan dan dat.
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zie nu pas dat je terug bent op het forum ![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() U vertelt onzin. Niemand wil hier de godsdienst verbieden. Maar het is niet zo omdat een kind geen doopsel heeft gekregen, dat men het kind het onderscheid niet kan leren tussen goed en kwaad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor minderjarigen, schatje... Enkel voor minderjarigen.
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alvast sterkte toegewenst. Paulus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet fysiek.
Dank u. Raf
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk, maar het doopsel gaat niet over de natuurlijke intuïtie van de mens, maar wel over een hoger, bovennatuurlijk goed. Dit wil men juist delen met z'n kinderen. Van bij het begin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vindt u het dan niet beter dat de kinderen morele principes worden bijgebracht (en voor mij part mogen dat gerust de christelijke principes principes zijn, maar misschien ook humanistische principes) en dat men dan vervolgens zegt aan het volwassen geworden 'kind': 'voil�*, ge kent nu onze christelijke principes, ge zijt volwassen geworden en als ge wilt horen bij onze gemeenschap die deze principes hanteert, kunt ge deze wens formeel bekrachtigen door u als volwassene te laten dopen'. Dat zou ik pas zinnig vinden. Laatst gewijzigd door system : 14 november 2009 om 22:48. |
|
![]() |
![]() |