![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed dat je dit meedeelt. Nu weet ik dat ik niet moet bijsturen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En laat dat 'buitenland' nu net de basis zijn waarop mijn kommentaar gestoeld is. Duidleijker: Walenland (of hoe ze zich later ook willen noemen, voor mijn part B.) is buitenland. Dat is niet pejoratief of vijandig. Dat is even vriendelijk, in goed nabuurschap, op gelijke voet als de Nederlanders, Duitsers enz.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik merk trouwens ook dat u mijn eerdere opmerking over de geografische indeling van de verkiezingen in andere landen stilzwijgend voorbij gaat. Iets te pijnlijk voor u? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is volslagen prietpraat slechts een landelijke kieskring te zien als het summum van democratie. Uit uw berichten wordt dat ook duidelijk: u kunt geen enkel gegrond argument aandragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat betreft die andere landen kan ik me niet voorstellen dat er één land is waar alle grote politieke partijen maar in de helft van het land lijsten met kandidaten heeft. Je kan daar dus onrechtstreeks op kandidaten stemmen door je stem op hun partij uit te brengen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
B. is niet één land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Paul De Ridder is zonder twijfel een achtenswaardig man en een emimente historicus. Dit gezegd zijnde zijn er belangrijker problemen dan een geweigerd bezoek van een brusselse trut aan de kinderen van het UZ-Jette. De taaltoestand van de brusselse openbare en privé-ziekenhuizen bv. Deze is werkelijk hemeltergend. Er zijn gevallen bekend van Frans-onkundige patiënten die een volledig verkeerde diagnose en dito behandeling kregen, met alle nare gevolgen vandien. Het verplegend personeel wordt tegenwoordig uit het voormalig Oostblok gerecruteerd. Ze moeten wel Frans spreken, maar Nederlands is er niet bij. De ziekenhuisdirecties verschuilen zich achter het leugenachtig aergument dat ze geen Frans-Nederlands personeel vinden. Vreemd toch dat het verplegend personeel in Jette perfect tweetalig en in veel gevallen meertalig is. Deze wantoestanden moeten onverbiddelijk aan de kaak gesteld worden door de Vlaamse volksvertegenwoordigers. Telkens opnieuw, tot ze uitgeroeid zijn. Sinterklaas komt éénmaal per jaar. De soms levensbedreigende en misdadige toestanden in de brusselse ziekenhuizen zijn er dagelijkse kost. Een belangrijk probleem dat voorrang verdient. Laatst gewijzigd door robert t : 5 november 2009 om 19:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
OEF ik begon al aan mijn eigen verstandelijke vermogens te twijfelen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
B. is al een aantal jaren dood, maar de machines die het bloed doen pompen en de longen op en neer doen gaan, zijn nog niet afgekoppeld. Spijtig, want kosten op het sterfhuis. Maar swat, de draad ging over de voorzitster van het Brusselse parlement, die weigerde om haar eerste protokolair bezoek te laten doorgaan waar het toevallig gepland was, om de enkele reden dat de te bezoeken instelling een Vlaamstalige is. Hetgeen bij mij het vermoeden doet rijzen dat zij niet de neutrale voorzitster is van alle leden van haar parlement; en dat zij desgevallend ook de belangen van de Vlamingen eer zal tegenwerken dan te dienen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jammer jammer jammer De Vlaamse kindjes had veel tijd en repetities gestopt in een dansje op de muziek van Koen Wouters en Co. Hoe mooi België wel is. En net een Franstalige weigert naar deze kindjes te komen kijken in Brussel…………….omdat het Vlamingen zijn. Ca fait mal |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Vlaamse regering gaat nog zwaarder op haar neus vallen met Opel in Antwerpen: "we" gaan nog twee keer meer over communautaire zever leuteren... Klassieke tsjeventactiek. 't Belooft een heet communautair 2010 te worden... Laatst gewijzigd door filosoof : 5 november 2009 om 21:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Shadowke : 5 november 2009 om 21:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Minister-President
|
![]() [
't Belooft een heet communautair 2010 te worden...[/quote] ----------------------------------- Inderdaad, we gaan nog veel plezier beleven aan Koen Wouters zijn kinderliedje. De Franstaligen gaan hem constant " in de r**t rijden" |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de geografische bepaaldheid houdt geen enkele beperking van de democratie in (u beweert dat voortdurend, maar kan schijnbaar geen enkel zinnig argument aanbrengen). Een Duitstalige Zwitser die in Delémont woont, kan voor de Bundesrat ook slechts stemmen op de kandidaten van de Jura (en de officiële taal is daar het Frans). Is Zwitserland dan volgens u niet democratisch? |
|
![]() |
![]() |