Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2009, 17:08   #141
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dat is een goeie systemmeke...

Héél het forum hier wéét al lang wat U nog maar steeds niet schijnt te begrijpen.....

Dat U hier méér met Uw rug tegen de muur gezet wordt wat "feiten" en Uw interpretaties daarrond betreft door de andere forummembers dan eigenlijk goed voor U is....

En dan vlucht U uiteindelijk in scheefgetrokken vergelijkingen om toch maar een puntje te kunnen scoren,en zelfs dat is U hier nog nooit écht gelukt....

Slimheid is het niet mijn waarde,eerder koppigheid en een onvoorwaardelijk geloof in Uw eigen gelijk en een negeren van de aangebrachte tegenargumenten....

Typisch een kempense koppige boerenaard,aangezien die het pallieterke lezen....
U vereenzelvigt u nu al met het hele forum. Dat is nogal wat. Maar goed, iedereen heeft zo zijn illusies. Ik wil geen punten scoren. Dat laat ik aan u over. Wanneer ik bijvoorbeeld zeg dat Willem I onwijs was, dan zeg ik dat niet om punten te scoren, maar omdat de historische feiten bewijzen dat hij dat inderdaad ook was. Willem I was een man uit het Ançien Régime die niet meer paste in zijn tijd. Wanneer ik beweer dat het Zuid-Nederlands verschilt van het Noord -Nederlands, dan is dat niet om punten te scoren, maar omdat dit zo is. Waneer ik stel dat heel veel Vlamingen vasthouden aan het bestaan van België, dan is dat niet om punten te scoren maar omdat het de realiteit is. Wanneer ik zeg dat het een groot deel van het Vlaams-nationalisme in het verleden de verkeerde weg insloeg, dan is dat geen sprookje, maar helaas de bedroevende waarheid. Waneer ik beweer dat Hollanders zuinig zijn, dan is dit gewoon zo. Dat is hun manier van leven. En zo kan ik rustig verdergaan.

Maar ik ga hier niet mijn tijd aan verliezen. Mensen die hun hoofd omdraaien voor de waarheid omdat deze laatste niet past in hun politieke dromen, zijn een vogel voor de kat. Zij verdraaien, jokken, zij blindhokken, zij verkopen brillen zonder glazen, ze zijn Oost-Indisch doof, zij confabuleren en proberen ons wijs te maken dat de Heer Hendrik heet. Zij hebben dus als kameraad de valstongigheid, Edoch, edoch...magis amica Veritas.

Laatst gewijzigd door system : 19 november 2009 om 17:17.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 17:33   #142
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Ik wil geen punten scoren. Dat laat ik aan u over. Wanneer ik bijvoorbeeld zeg dat Willem I onwijs was, dan zeg ik dat niet om punten te scoren, maar omdat de historische feiten bewijzen dat hij dat inderdaad ook was. Willem I was een man uit het Ançien Régime die niet meer paste in zijn tijd. Wanneer ik beweer dat het Zuid-Nederlands verschilt van het Noord -Nederlands, dan is dat niet om punten te scoren, maar omdat dit zo is. Waneer ik stel dat heel veel Vlamingen vasthouden aan het bestaan van België, dan is dat niet om punten te scoren maar omdat het de realiteit is. Wanneer ik zeg dat het een groot deel van het Vlaams-nationalisme in het verleden de verkeerde weg insloeg, dan is dat geen sprookje, maar helaas de bedroevende waarheid. Waneer ik beweer dat Hollanders zuinig zijn, dan is dit gewoon zo. Dat is hun manier van leven. En zo kan ik rustig verdergaan.

Maar ik ga hier niet mijn tijd aan verliezen. Mensen die hun hoofd omdraaien voor de waarheid omdat deze laatste niet past in hun politieke dromen, zijn een vogel voor de kat. Zij verdraaien, jokken, zij blindhokken, zij verkopen brillen zonder glazen, ze zijn Oost-Indisch doof, zij confabuleren en proberen ons wijs te maken dat de Heer Hendrik heet. Zij hebben dus als kameraad de valstongigheid, Edoch, edoch...magis amica Veritas.
Een mooie illustratie van de lichtzinnigheid van jouw argumenten. Slechts één kan in zekere mate nog serieus genomen worden, namelijk de vraag naar het aantal Vlamingen dat nog steeds Belgicistisch reageert. Op dit ogenblik weet niemand dat nauwkeurig te bepalen. Wat ik wél weet is dat het aantal Vlamingen dat van dit Belgique schoon genoeg heeft elke dag groeit. Al de overige door jou opgediste verhaaltjes zijn opgewarmde kost. Willem I is reeds 164 jaar dood. Noord-Nederlands dat verschilt van Zuid-Nederlands is niet erger dan het Duits van Beieren dat verschilt van dat in Berlijn. De collaboratie van een aantal Vlaamsgezinden in WO 2 was zeker niet erger dan die in Wallonië of in La France (waar zelfs de wettige regering collaboreerde, en hoe!), het is ook reeds 64 jaar achter de rug en die mensen zijn allemaal dood. En als Hollanders zuinig zijn dan is dat een zeer verdienstelijke eigenschap die het land in de loop der jaren geen windeieren heeft gelegd. Al die punten die jij voortdurend zit te kauwen, te herkauwen en te herherkauwen zijn hoegenaamd geen hinderpalen voor het bevorderen van een toenadering, een alliantie van Vlaanderen met Nederland. In la Belgique blijven is heilloos voor de Vlaamse welvaart.
Oud 19 november 2009, 17:46   #143
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Een mooie illustratie van de lichtzinnigheid van jouw argumenten. Slechts één kan in zekere mate nog serieus genomen worden, namelijk de vraag naar het aantal Vlamingen dat nog steeds Belgicistisch reageert. Op dit ogenblik weet niemand dat nauwkeurig te bepalen. Wat ik wél weet is dat het aantal Vlamingen dat van dit Belgique schoon genoeg heeft elke dag groeit. Al de overige door jou opgediste verhaaltjes zijn opgewarmde kost. Willem I is reeds 164 jaar dood. Noord-Nederlands dat verschilt van Zuid-Nederlands is niet erger dan het Duits van Beieren dat verschilt van dat in Berlijn. De collaboratie van een aantal Vlaamsgezinden in WO 2 was zeker niet erger dan die in Wallonië of in La France (waar zelfs de wettige regering collaboreerde, en hoe!), het is ook reeds 64 jaar achter de rug en die mensen zijn allemaal dood. En als Hollanders zuinig zijn dan is dat een zeer verdienstelijke eigenschap die het land in de loop der jaren geen windeieren heeft gelegd. Al die punten die jij voortdurend zit te kauwen, te herkauwen en te herherkauwen zijn hoegenaamd geen hinderpalen voor het bevorderen van een toenadering, een alliantie van Vlaanderen met Nederland. In la Belgique blijven is heilloos voor de Vlaamse welvaart.
U bent alweer met spek en met drogredenen aan het schieten. Met 'waarheden de la Palice'. Het gaat niet over het feit of Willem I al lang dood is of niet. Natuurlijk is hij al lang dood vermits wij in 2009 leven. Het gaat evenmin over het feit dat sommige Walen (Degrelle & Co) even erg collaboreerden als een groot deel van de Vlaams-Nationalisten. Het gaat om het feit dat sommigen dit laatste proberen te ontkennen of te vergoeilijken. Nu ook weer met de IJzerbedevaarten tijdens de oorlog. Zo ook met Willem I. Men wil dat dus niet toegeven dat Willem zware blunders maakte alhoewel dat wel degelijk zo is geweest. Ik herkauw dus niets. Ik moet altijd rechtzetten omdat u -en zeker u, want u hebt hier een handje van weg- die dingen probeert onder de mat te schuiven, te vergoeilijken, of te minimaliseren, of te negeren of staalweg te ontkennen. En wanneer u dan met uw rug tegen de muur wordt gezet (zoals met uw fameuze -ontbrekende!- kennis van de Belgische Grondwet), ja dan moet u schoorvoetend toegeven. Maw, u vertelt voor het grootste gedeelte zo maar wat of u debiteert constant halve waarheden. En u doet dit, misschien niet eens ter kwader trouw (alhoewel...), maar omdat u zich de moeite niet getroost u degelijk te informeren.

Laatst gewijzigd door system : 19 november 2009 om 18:11.
Oud 19 november 2009, 18:40   #144
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bent alweer met spek en met drogredenen aan het schieten. Met 'waarheden de la Palice'. Het gaat niet over het feit of Willem I al lang dood is of niet. Natuurlijk is hij al lang dood vermits wij in 2009 leven. Het gaat evenmin over het feit dat sommige Walen (Degrelle & Co) even erg collaboreerden als een groot deel van de Vlaams-Nationalisten. Het gaat om het feit dat sommigen dit laatste proberen te ontkennen of te vergoeilijken. Nu ook weer met de IJzerbedevaarten tijdens de oorlog. Zo ook met Willem I. Men wil dat dus niet toegeven dat Willem zware blunders maakte alhoewel dat wel degelijk zo is geweest. Ik herkauw dus niets. Ik moet altijd rechtzetten omdat u -en zeker u, want u hebt hier een handje van weg- die dingen probeert onder de mat te schuiven, te vergoeilijken, of te minimaliseren, of te negeren of staalweg te ontkennen. En wanneer u dan met uw rug tegen de muur wordt gezet (zoals met uw fameuze -ontbrekende!- kennis van de Belgische Grondwet), ja dan moet u schoorvoetend toegeven. Maw, u vertelt voor het grootste gedeelte zo maar wat of u debiteert constant halve waarheden. En u doet dit, misschien niet eens ter kwader trouw (alhoewel...), maar omdat u zich de moeite niet getroost u degelijk te informeren.
Niemand ontkent hier dat tijdens WO2 door een gedeelte van de Vlaamse beweging gecollaboreerd werd. Niemand heeft hier geschreven dat Willem I een vlekkeloos beleid op alle domeinen heeft gevoerd. Maar het idiote in uw boodschappen op dit forum is dat u die zaken poogt te gebruiken als munitie a. tegen diegenen die voorstander zijn van een Vlaamse autonomie en b. tegen diegenen die voorstander zijn van een alliantie tussen Nederland en een autonoom Vlaanderen. Bij gebrek aan ernstige argumenten poogt u voortdurend zowel de reputatie van Vlaanderen als die van Nederland neer te halen door met drek te gooien. Daardoor wordt u hier door niemand meer ernstig genomen, behalve dan enkele Belgicistische Francofonen (zijn er wel andere?) en kruiperige, zogezegde "Vlaamse" nalopers. Zoals u er eentje bent.
Oud 19 november 2009, 18:43   #145
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Niemand ontkent hier dat tijdens WO2 door een gedeelte van de Vlaamse beweging gecollaboreerd werd. Niemand heeft hier geschreven dat Willem I een vlekkeloos beleid op alle domeinen heeft gevoerd. Maar het idiote in uw boodschappen op dit forum is dat u die zaken poogt te gebruiken als munitie a. tegen diegenen die voorstander zijn van een Vlaamse autonomie en b. tegen diegenen die voorstander zijn van een alliantie tussen Nederland en een autonoom Vlaanderen. Bij gebrek aan ernstige argumenten poogt u voortdurend zowel de reputatie van Vlaanderen als die van Nederland neer te halen door met drek te gooien. Daardoor wordt u hier door niemand meer ernstig genomen, behalve dan enkele Belgicistische Francofonen (zijn er wel andere?) en kruiperige, zogezegde "Vlaamse" nalopers. Zoals u er eentje bent.
Niemand?? U gekscheert. Neen u past uw geijkte taktiek toe. Wat vertelt u toch. Nog geen week geleden las ik in een draad op dit forum dat de Oorlogsbedevaarten ' misbruikt ' zouden zijn geworden. Een zeer onhandige poging om de dingen onder de mat te vegen. Zoals ik reeds stelde, u bent de persoon die steevast dingen verdraait, vergoeilijkt zolang als het maar in uw politieke kraam past.

Laatst gewijzigd door system : 19 november 2009 om 18:48.
Oud 19 november 2009, 19:47   #146
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand?? U gekscheert. Neen u past uw geijkte taktiek toe. Wat vertelt u toch. Nog geen week geleden las ik in een draad op dit forum dat de Oorlogsbedevaarten ' misbruikt ' zouden zijn geworden. Een zeer onhandige poging om de dingen onder de mat te vegen. Zoals ik reeds stelde, u bent de persoon die steevast dingen verdraait, vergoeilijkt zolang als het maar in uw politieke kraam past.
En over de rest van mijn betoog hebt u niets te vertellen? Robert t had inderdaad gelijk, het is een doorzichtig trukje: één zinnetje eruit lichten. Dat stilzwijgen over de rest zegt meer dan genoeg, u staat met uw mond vol (of misschien wel zonder) tanden. Enfin, er is steeds de noodoplossing nietwaar. U kunt immers steeds weer teruggrijpen,
de goeie ouwe Willem I, of Willem van Oranje, de Calvinisten, de verdrukking van het "Vlaams" door de Ollanders, hun zuinigheid, hun kleine huizen, hun kleine auto's, hun slecht bier enz. enz. U bent o zo onvoorstelbaar... voorspelbaar!
Oud 19 november 2009, 19:48   #147
system
Banneling

Standaard

Citaat:
En over de rest van mijn betoog hebt u niets te vertellen? Robert t had inderdaad gelijk, het is een doorzichtig trukje: één zinnetje eruit lichten. Dat stilzwijgen over de rest zegt meer dan genoeg, u staat met uw mond vol (of misschien wel zonder) tanden. Enfin, er is steeds de noodoplossing nietwaar. U kunt immers steeds weer teruggrijpen,
de goeie ouwe Willem I, of Willem van Oranje, de Calvinisten, de verdrukking van het "Vlaams" door de Ollanders, hun zuinigheid, hun kleine huizen, hun kleine auto's, hun slecht bier enz. enz. U bent o zo onvoorstelbaar... voorspelbaar!
Als ik over de rest van uw betoog begint, dan zegt u weer dat ik altijd hetzelfde zeur. En zo is het altijd iets met u. Maar ik wil ook wel daarop repliceren. Zegt u maar met welk onderwerp ik moet beginnen. U moogt kiezen.

Laatst gewijzigd door system : 19 november 2009 om 19:49.
Oud 19 november 2009, 20:01   #148
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik over de rest van uw betoog begint, dan zegt u weer dat ik altijd hetzelfde zeur. En zo is het altijd iets met u. Maar ik wil ook wel daarop repliceren. Zegt u maar met welk onderwerp ik moet beginnen. U moogt kiezen.
Dat is zelfs niet eens nodig. Zowat alle deelnemers kennen onderhand reeds uw discours uit het hoofd. Bespaar u dus de moeite en gun ons het genoegen met dat gedaas niet een zoveelste maal te moeten geconfronteerd worden. Het heeft trouwens als argument tegen Vlaamse autonomie en tegen nauwe samenwerking met Nederland evenveel effect als het geblaf van een hond (die vasthangt aan een Belgische ketting) naar een voorbijrijdende trein.
Oud 19 november 2009, 20:14   #149
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is zelfs niet eens nodig. Zowat alle deelnemers kennen onderhand reeds uw discours uit het hoofd. Bespaar u dus de moeite en gun ons het genoegen met dat gedaas niet een zoveelste maal te moeten geconfronteerd worden. Het heeft trouwens als argument tegen Vlaamse autonomie en tegen nauwe samenwerking met Nederland evenveel effect als het geblaf van een hond (die vasthangt aan een Belgische ketting) naar een voorbijrijdende trein.
Zeg maar gewoon dat u de confrontatie niet aandurft. Dat lijkt me eerlijker in plaats van heel die verhaspelde uitleg.

Laatst gewijzigd door system : 19 november 2009 om 20:15.
Oud 19 november 2009, 21:58   #150
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg maar gewoon dat u de confrontatie niet aandurft. Dat lijkt me eerlijker in plaats van heel die verhaspelde uitleg.
Laat ik het maar "nudo e crudo" zeggen. Ik ben uw gemeier kotsbeu, spuugzat. En ik ben ervan overtuigd dat ik zeker niet de enige ben. U kunt het desnoods aan de anderen maar eens vragen. Slaap wel.
Oud 19 november 2009, 23:00   #151
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat ik het maar "nudo e crudo" zeggen. Ik ben uw gemeier kotsbeu, spuugzat. En ik ben ervan overtuigd dat ik zeker niet de enige ben. U kunt het desnoods aan de anderen maar eens vragen. Slaap wel.
Dat hebt u al allemaal meer dan eens gezegd. U valt telkens weer in herhaling. Maar na een paar dagen reageert u dan toch weer. Reageer dan niet meer. Dan moet ik ook geen nutteloze antwoorden meer geven.

Laatst gewijzigd door system : 19 november 2009 om 23:02.
Oud 19 november 2009, 23:07   #152
grossetiesse
Burger

Standaard

Citaat:
Ik ben uw gemeier kotsbeu, spuugzat. En ik ben ervan overtuigd dat ik zeker niet de enige ben.
Ik niet !
Ga verder, System !
grossetiesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 00:00   #153
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U vereenzelvigt u nu al met het hele forum. Dat is nogal wat. Maar goed, iedereen heeft zo zijn illusies. Ik wil geen punten scoren. Dat laat ik aan u over. Wanneer ik bijvoorbeeld zeg dat Willem I onwijs was, dan zeg ik dat niet om punten te scoren, maar omdat de historische feiten bewijzen dat hij dat inderdaad ook was. Willem I was een man uit het Ançien Régime die niet meer paste in zijn tijd.

En Willem I was een produkt van zijn tijd,onnodig om daar nog op terug te komen ......
En het toenertijd pas geïnstaleerd francofone belgistisch kliekje revolutionairen waren ook géén verbetering wat de Vlamingen van destijds betrof...
Dat bewijzen de historische feiten nét zo goed....

Net zoals ons koningshuis niet meer past in onze tijd....

Citaat:
Wanneer ik beweer dat het Zuid-Nederlands verschilt van het Noord -Nederlands, dan is dat niet om punten te scoren, maar omdat dit zo is. .
Natuurlijk mijn beste,zelfs het frans is hier onderhevig aan,en het duits,en het engels.....
So what....

Citaat:
Wanneer ik zeg dat het een groot deel van het Vlaams-nationalisme in het verleden de verkeerde weg insloeg, dan is dat geen sprookje, maar helaas de bedroevende waarheid.
Hetzelfde geldt voor de waalse francofone zijde mijn beste,Degrelle en zijn rexisten,ook géén sprookje in nét diezelfde periode....

Citaat:
Mensen die hun hoofd omdraaien voor de waarheid omdat deze laatste niet past in hun politieke dromen, zijn een vogel voor de kat. Zij verdraaien, jokken, zij blindhokken, zij verkopen brillen zonder glazen, ze zijn Oost-Indisch doof, zij confabuleren en proberen ons wijs te maken dat de Heer Hendrik heet. Zij hebben dus als kameraad de valstongigheid, Edoch, edoch...magis amica Veritas.

U geeft hier nochtans een prima omschrijving die volledig op U zélf van toepassing is....

Het gevolg van zelfreflectie,of gewoon een zwak moment....

Citaat:
Maar ik ga hier niet mijn tijd aan verliezen.
Wedden van wél, U kan het nu eenmaal niet laten om het laatste woord te hebben in een discutie.....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 08:32   #154
system
Banneling

Standaard

Citaat:
En Willem I was een produkt van zijn tijd,onnodig om daar nog op terug te komen ......
En het toenertijd pas geïnstaleerd francofone belgistisch kliekje revolutionairen waren ook géén verbetering wat de Vlamingen van destijds betrof...
Dat bewijzen de historische feiten nét zo goed....

Net zoals ons koningshuis niet meer past in onze tijd....

Natuurlijk mijn beste,zelfs het frans is hier onderhevig aan,en het duits,en het engels.....
So what....

Hetzelfde geldt voor de waalse francofone zijde mijn beste,Degrelle en zijn rexisten,ook géén sprookje in nét diezelfde periode....

U geeft hier nochtans een prima omschrijving die volledig op U zélf van toepassing is....

Het gevolg van zelfreflectie,of gewoon een zwak moment....

Wedden van wél, U kan het nu eenmaal niet laten om het laatste woord te hebben in een discutie.....
Zwak, zeer, zéér zwak.
Oud 20 november 2009, 21:14   #155
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zwak, zeer, zéér zwak.
Uw repliek,inderdaad slechts 4 woorden en dan nog een herhaling.....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies
Voila ,wat heb ik gezegd......

Steeds maar proberen om het laatste woord te hebben...

Zelfs al zijn Uw argumenten opgebruikt gezien Uw zwakke repliek...

U kan dat écht niet laten.....

Typisch hét profiel van een betweter......
Oud 20 november 2009, 21:26   #156
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Voila ,wat heb ik gezegd......

Steeds maar proberen om het laatste woord te hebben...

Zelfs al zijn Uw argumenten opgebruikt gezien Uw zwakke repliek...

U kan dat écht niet laten.....

Typisch hét profiel van een betweter......
Nog zwakker.
Oud 20 november 2009, 21:34   #157
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog zwakker.
Maar een repliek van twee woorden meer,de tegenstand verzwakt dus.....

Wedden dat ge het wéér niet kunt laten....
Oud 20 november 2009, 21:35   #158
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik denk dat de opmerking "Degrelle en zijn rexisten,ook géén sprookje in nét diezelfde periode" behoorlijk hard aankwam.

Ook in deze draad wordt System weer eens geklaard.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 21:37   #159
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ik denk dat de opmerking "Degrelle en zijn rexisten,ook géén sprookje in nét diezelfde periode" behoorlijk hard aankwam.

Pas maar op dat ge uzelve niet verdonkert. Straks zien ze u niet meer.
Oud 20 november 2009, 21:37   #160
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

Natuurlijk ,wat dacht U anders,en wedden dat hij wéér gaat antwoorden....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be