Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2009, 11:07   #141
Abraxas
Lokaal Raadslid

Abraxas's schermafbeelding

Standaard

Het is wel grappig dat er op de affiche die oproept om voor het verbod te stemmen, meer minaretten staan dan in heel Zwitserland.

Dit is toch niet de meest ideale vorm van bestuur lijkt me. Het ganse land kan in de greep van een volksmenner komen.
Abraxas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 11:29   #142
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Hij verwachtte dat het Mensenrechtenhof in Straatsburg (niet de EU, wel de Raad van Europa, waar ook Turkije in zit) de stem van het volk wel zou smoren.

Dus dat de niet verkozen rechterlijke macht zich boven het soevereine volk en de wetgever zou kunnen verheffen.

Daarmee heeft dat Centrum publiekelijk toegegeven hoe democratisch het is. Nu nog wachten hoe democratisch dat Hof zal blijken te zijn. Het zal moeten kiezen: zich discrediteren of de antidemocratische krachten die nu al veruit het sterkste zijn in de EU, ook in dat door de EU omsingelde landje een ruggesteun geven, en zo bijdragen tot het dag aan dag groeiende van de Europese bevolking over de bevoogding waarvan wij vooral buiten Zwiterland het slachtoffer van zijn.
U vindt dus ook dat de drie Frans burgemeesters uit de Rand al lang benoemd hadden moeten worden.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 11:38   #143
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Met deze post besluit ik wat mij betreft het jaar 2009 op dit forum. Prettige Kerstdagen en tot volgend jaar!
Kak, ik had nog wel net een vraag aan jou gesteld.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 11:55   #144
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Ik snap eigenlijk het punt van het referendum niet. Er zaten in die minaretten geen luidsprekers, het gaat dus enkel om een verbod op kleine torentjes, maar alleen als mensen kunnen beweren dat je moslim bent. Als ik een klein torentje wil bouwen voor mijn eigen lol, of bijvoorbeeld als eerbetoon aan de duivel, dan is dat prima. Dus wat is nou precies de logica? Gooi dan gewoon alle moslims het land uit, laat gewoon merken wat je wil, maar ga ze niet op deze manier zitten pesten, dat is zo flauw.
Oud 30 november 2009, 12:31   #145
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waarom zou je er niet mee geconfronteerd willen mee worden?
als religie je niets zegt, dan heb je er toch ook geen probleem mee dat anderen er mee naar buiten komen?
Omdat ik er aanstoot aan neem. Zoals ik reeds zegde, ik wil de prive vrijheid van mensen niet aan banden leggen, en zolang ze hun gektes in prive, op een diskrete wijze, beleven, wil ik dat ze die vrijheid moeten hebben - niet uit respect voor hun gekte, maar uit respect voor de individuele vrijheid.

Maar de symbolen van hun gekte opdringen aan anderen in het openbare, dat men daar grenzen aan wil stellen, daar kan ik moeilijk tegen zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 12:38   #146
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Ik wil dit even onder de aandacht brengen:

Je ziet het verschil tussen het Franstalige deel en de rest.
De verklaring op het Nederlandse TV-StaatsJournaal was:
Citaat:
De grote steden liggen in het rode gebied, Genève, Lausanne, Bern. "Daar stond men toleranter tegenover de islam dan in de onbevolkte gebieden".
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 12:53   #147
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Onbekend maakt dus juist onbemind.
De meeste moslims leven in de grote steden en daar is men juist tegen een verbod.
Wat te doen , moslims spreiden over de berdorpen.
Zeg het met een moslim .
Oud 30 november 2009, 13:10   #148
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Ik ben blij voor Zwitserland met de uitslag.
Een jaar of 2 geleden waren mijn vrouwtje en mezelf naar Gouda (NL) gaan kamperen en in de loop van de ochtend begon door speakers uit zo'n minaret opgeroepen tot gebed, wij hebben ons boeltje dan maar genomen en ergens anders gaan kamperen, want zoiets kan je niet vergelijken met een kerkklok die eens luid, e
Proficiat Zwitserland!
In Zwitserland was het sowieso niet toegestaan vanaf de minaret op te roepen tot het gebed. Dat kan dus geen argument zijn om ze af te schaffen. Anderzijds kun je je natuurlijk wel de vraag stellen of zo'n minaret dan nog nut heeft.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 13:20   #149
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Zo kennen we jullie, wie het niet met jullie minderheidsstandpunten eens is, mag opkrassen. Lekker democratisch. Nu dacht ik dat jullie vandaag net zo pro-democratie waren, maar het is blijkbaar maar een dun laagje vernis. Geweldloze protestacties horen nl. ook thuis in een echte democratie.
Toch grappig hoe de islamfanaten de zaken weer eens proberen om te draaien. Een meerderheid heeft in Zwitserland op een democratische wijze gestemd tegen die minaretten. Een minderheid heeft gestemd dat ze er niet tegen zijn. Die minderheid heeft geen bevelen op te leggen aan de meerderheid. Ze mogen wat mij betreft protesteren zoveel ze willen, maar in een democratie beslist de meerheid wat gebeurd, en niet een kleine minderheid.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 13:21   #150
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Over het nut, de betekenis, de in- en outs en nog veel meer is een verhandeling te lezen.
Expertise zur Verkettung Minarett-Moschee-Scharia als politischer Machtbasis des Islam
Dr. Hans-Peter Raddatz M.A.
http://www.pi-news.net/wp/uploads/20...pertise-ch.pdf
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 14:05   #151
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Ik wil dit even onder de aandacht brengen:

Je ziet het verschil tussen het Franstalige deel en de rest.
De verklaring op het Nederlandse TV-StaatsJournaal was:

De grote steden liggen in het rode gebied, Genève, Lausanne, Bern. "Daar stond men toleranter tegenover de islam dan in de onbevolkte gebieden".
Wat een flauwekul alweer van die politiek correcte journalist. Die conclusie zou men alleen maar kunnen trekken moesten moslims niet mogen meestemmen. Het is heel normaal dat overal waar veel moslims wonen het stemgedrag in het voordeel van iSSlam zal uitdraaien. Een moslim gaat niet tegen iSSlam stemmen. Daarmee is alles gezegd. En aangezien de moslimbevolking steeds maar zit aan te groeien (naast de hoge geboortes komen er ook steeds maar meer binnen via gezinsherenigingen regularisatie van illegalen huwelijken met partners uit moslimland van herkomst enz. gaat dit er in de steden zeker niet op verbeteren. Niet dat de goed geinformeerde autochtoon in de steden over iSSlam anders denkt dan die op het platteland. Dat is helemaal niet het geval. Iemand die iSSlam werkelijk kent moet er niks van weten.

Laatst gewijzigd door smiley : 30 november 2009 om 14:11.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 14:39   #152
Marlboro
Banneling

Standaard

Vlaamse partijen zien niks in Belang-voorstel minarettenverbod

Haha,de maskers bij de nv-a vallen er ook meteen alweer af.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 14:47   #153
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Wat een flauwekul alweer van die politiek correcte journalist. Die conclusie zou men alleen maar kunnen trekken moesten moslims niet mogen meestemmen. Het is heel normaal dat overal waar veel moslims wonen het stemgedrag in het voordeel van iSSlam zal uitdraaien. Een moslim gaat niet tegen iSSlam stemmen.
Dit klopt niet helemaal , in Zwitserland is het bijna onmogelijk om als niet-Zwitser Zwitser te worden , je moet er minstens tien jaar wonen , geld hebben , misschien wel een eigen woning bezitten etc...
De reden dat ze in grootsteden tegen het verbod gestemd hebben is omdat ze die moslimtoestanden al een beetje gewend zijn en willens nillens hebben aanvaardt .

Laatst gewijzigd door The Syndrome : 30 november 2009 om 14:48.
The Syndrome is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 14:55   #154
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome Bekijk bericht
Dit klopt niet helemaal , in Zwitserland is het bijna onmogelijk om als niet-Zwitser Zwitser te worden , je moet er minstens tien jaar wonen , geld hebben , misschien wel een eigen woning bezitten etc...
De reden dat ze in grootsteden tegen het verbod gestemd hebben is omdat ze die moslimtoestanden al een beetje gewend zijn en willens nillens hebben aanvaardt .
Bestaat er in Zwitserland geen migrantenstemrecht ? Hoeveel van de stemgerechtigden waren moslims ?
Oud 30 november 2009, 14:55   #155
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Onbekend maakt dus juist onbemind.
De meeste moslims leven in de grote steden en daar is men juist tegen een verbod.
Wat te doen , moslims spreiden over de berdorpen.
Zeg het met een moslim .
De grote uitzondering op dat gezegde is Islam en Islamieten.
Oud 30 november 2009, 14:59   #156
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Bestaat er in Zwitserland geen migrantenstemrecht ? Hoeveel van de stemgerechtigden waren moslims ?
Ik heb er nog gewoond , de Zwitsers zijn bijzonder intolerant tegen allochtonen , voorbeeld , je werkt en woont er 3 jaar , valt zonder werk en ge kunt vertrekken , het zou mij dan ook verbazen dat er migrantenstemrecht bestaat , maar zeker ben ik het niet .
Iemand tijd om eens op te zoeken , ikzelf ben aan de luie kant
Oud 30 november 2009, 15:05   #157
smiley

Standaard

Citaat:
Ik heb er nog gewoond , de Zwitsers zijn bijzonder intolerant tegen allochtonen , voorbeeld , je werkt en woont er 3 jaar , valt zonder werk en ge kunt vertrekken , het zou mij dan ook verbazen dat er migrantenstemrecht bestaat , maar zeker ben ik het niet .
Iemand tijd om eens op te zoeken , ikzelf ben aan de luie kant
Het is niet omdat de bevolking niks van iSSlam moet weten dat de regeringsleiders (die de bevolking hadden opgeroepen tegen een minarettenverbod te stemmen) diezelfde mening toegedaan zijn. Dus moet men er ook niet van verschieten dat men het migrantenstemrecht (net zoals hier) in bepaalde kantons er reeds heeft doorgedrukt. Efkens vlug googelen leverde alvast dit op

In Europa is het migrantenstemrecht trouwens ook nog ingevoerd in Finland, IJsland, Estland, Slovenië, bepaalde kantons van Zwitserland http://homepages.ulb.ac.be/~dijacobs...ht/repliek.htm

In het kanton Neuchâtel in Zwitserland kunnen nu ook niet-staatsburgers zich kandidaat stellen voor de gemeenteraadsverkiezingen
http://users.skynet.be/stemrecht-voor-migranten/

En dat is dan zonder de moslims die wel degelijk de Zwitserse nationaliteit hebben niet meegerekend.
Het is wel correct dat de overheden overal er alles aan doen de mensen over iSSlam te desinformeren om die zoveel mogelijk aanvaardbaar te maken voor westerse oren. Zoals een prof de ley hier met zijn cie (gent) en een linda bogaert die hem ten dienste staat dit tracht te doen met leugens en halve waarheden http://www.exmoslim.org/vrouw%20linda%20bogaert.html of zoals een bertje anciaux hetzelfde tracht te doen met zijn opgerichte centrum om de autochtoon de iSSlam te leren kennen. 'Onbekend maakt onbemind' is hun motto wat voor iSSlam helemaal niet opgaat tenzij men er over blijft liegen en de nare waarheid verzwijgt, men zou anders moslims wel eens kunnen beledigen en dat wil men ten allen prijze vermijden nietwaar.

Laatst gewijzigd door smiley : 30 november 2009 om 15:15.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 15:12   #158
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik heb het gevraagd aan forumlid zwitser , woonplaats helvetica , die zal het wel weten , volgens hem mocht iedereen met de zwitserse nationaliteit meestemmen.
Hier en daar zal er misschien wel een kanton tussenzitten waar ze mochten stemmen , de autonomie van de kantons is heel groot , maar de Zwitsers kennende zal dit een minderheid zijn .
Anderzijds heeft slechts een minderheid van de kantons tegen het verbod gestemd , dus misschien heb je toch wel een punt .
Oud 30 november 2009, 15:28   #159
abou Anis
Minister-President

Standaard

Hier hebben ze het toch enkel over "Schweizerinnen und Schweizer" wanneer het over kiesrechten gaat.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 15:29   #160
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Hier hebben ze het toch enkel over "Schweizerinnen und Schweizer" wanneer het over kiesrechten gaat.
Hoeveel moslims hebben de zwitserse nationaliteit ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be