Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2009, 12:33   #141
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Hoe bedoel je dit?
Beweer je dat alcohol geen criminele effecten kan hebben; in relatie met andere burgers?

Wijn, bier, digestief is toch ook een drug; zoals cannabis en de andere illegale drugs.

Ben je consequent, en durf je rechtuit zeggen of je tegen het verbod op cannabis en andere illegale drugs bent?
Ik bedoel met criminele bijverschijnselen, dat door druggebruik nogal serieus gestolen wordt, om dit te kunnen financieren, ik ben ook tegen alcoholmisbruik als dit gepaard gaat, met mensen afkloppen of dooddoen in een dronken roes, ...

Maar verder kan het mij inderdaad geen fuck schelen wat u achter de gesloten deuren van uw huis doet.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 12:35   #142
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Het ging om de kerststal:

De kerstboom is ongeveer hetzelfde als de hoofddoek. Beide zijn oorspronkelijk niet-religieuze gebruiken die nu als religieus symbool worden opgeëist door één of andere religie.
Net als bij de hoofddoek moet men zien hoe men dat gebruik behandelt. Vanuit hun historische/culturele betekenis of vanuit huidige/religieuze betekenis.
Bij de hoofddoek heeft men gekeken naar de huidige religieuze benadert. Daarom zou de kerstboom principieel ook beoordeeld moeten worden op zijn huidige religieuze betekenis.
ik zie me toch niet met een kerstboom op mijn kop rondlopen, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 13:00   #143
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kerstboom is ongeveer hetzelfde als de hoofddoek. Beide zijn oorspronkelijk niet-religieuze gebruiken die nu als religieus symbool worden opgeëist door één of andere religie.
Net als bij de hoofddoek moet men zien hoe men dat gebruik behandelt. Vanuit hun historische/culturele betekenis of vanuit huidige/religieuze betekenis.
Bij de hoofddoek heeft men gekeken naar de huidige religieuze benadert. Daarom zou de kerstboom principieel ook beoordeeld moeten worden op zijn huidige religieuze betekenis.
Maar niemand wilt met zijn eigen kerstboom overal willen rondlopen omdat zijn geloof hem dat zou opleggen.
Ik denk trouwen ook niet dat iemand bezwaar maakt omdat een bruidje haar sluier wilt dragen op haar huwelijksdag.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 13:44   #144
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Maar niemand wilt met zijn eigen kerstboom overal willen rondlopen omdat zijn geloof hem dat zou opleggen.
Ik denk trouwen ook niet dat iemand bezwaar maakt omdat een bruidje haar sluier wilt dragen op haar huwelijksdag.
Er is geen probleem met individuele uitingen.

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Volgens de laatste berichten hebben de studenten ondertussen zelf een boom gekocht.
Dat mag perfect aangezien dat net als een hoofddoek een individuele geloofsuiting is die niet opgelegd is vanuit de school.
Daarom is ook het verbod op de hoofddoek (individuele uiting) absurd.
Ofwel moet men alle religieuze uitingen verbieden ofwel alle toestaan.
En ik ben voorstander om ze allen toe te staan.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 16 december 2009 om 13:47.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 14:01   #145
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik.
Meer zelfs, elk jaar zie ik precies het aantal kerstbomen en dito verlichting toenemen op de meest onmogelijke plaatsen.

Is het echt awel buiten de winkelstraten zie ik dat niet. Op de meest onmogelijke plaatsen zie ik allerlei islamitisch gespuis. Hun pyamas hun hoofddoeken. Op de meest ongepaste momenten riek ik hun lijfgeur ze dragen dubbele kledij met 30 graden . En dan overal dat halal gedoe op de scholen in de supermarkt. Honden en varkens willen ze verbieden of ze pesten je kinderen ermee. Dus neen ik als normale vlaming zie alleen de verislamisering. Verstandelijk noemen ze dat.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 14:04   #146
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
We moeten gewoon panikeren, ons niet te veel vragen stellen.
Omdat een paar Haagse allochtonen malcontent zijn.

Dat is het, kort samengevat. Een scheet in een fles.
Mijn zonen hebben de onverdraagzaamheid mogen meemaken. Die weten dat we ooit tot een oorlog zullen komen. Voor het welzijn van hun kinderen. De islam is uit op oorlog als ze hun zinnetje niet krijgen. Hun zinnetje op onze zogenaamde seculiere scholen. Laat me niet lachen ! Onze go scholen in de grootsteden hebben zich al aangepast. Een zacht balletje of een springtouw mag je niet meebrengen naar school. Want de allochtoontjes hebben dat niet dus ze mogen dat stelen. Stelen hoort een beetje bij hun achtergestelde cultuur. Dus de autochtone kindjes mogen niets meer meebrengen omdat de anderen het niet zouden stelen. Belachelijk dat u de verislamisering het achterstellen van de autochtone kinderen een scheet in een fles noemt.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 16 december 2009 om 14:08.
Oud 16 december 2009, 14:06   #147
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:

Leve onze kerstbomen en kerstallen. Weg met de hoofddoeken. Als ze die willen dragen dat ze het buiten onze westerse wereld doen. Jij mag mee dan kan je daar tussen je islamitische vriendjes wonen. Want dan zal je toch happy zijn. Niet waar en wij ook.
Oud 16 december 2009, 18:06   #148
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik bedoel met criminele bijverschijnselen, dat door druggebruik nogal serieus gestolen wordt, om dit te kunnen financieren, ik ben ook tegen alcoholmisbruik als dit gepaard gaat, met mensen afkloppen of dooddoen in een dronken roes, ...
Niet het druggebruik op zich is de oorzaak van de criminele bijverschijnselen, nogal serieus gestolen wordt; maar het feit dat deze drugs illegaal zijn.

Citaat:
Maar verder kan het mij inderdaad geen fuck schelen wat u achter de gesloten deuren van uw huis doet.
Dit was van geen kanten mijn vraag.

Naar aanleiding van je uitspraak
"Voor mij mogen er vegetariers, moslims , homo`s etc zijn geen probleem, maar ze moeten mij als carnivoor ook niet in de weg lopen. maw ze moeten nie komen zeggen wat ik mag eten, en wat niet.

En ook niet wat ik mag drinken en wat niet, als ik op restaurant zit en met mijne velo ben, dan drink ik wat ik maar wil, wijn, bier, digestief, het enige dat mij gaat stoppen is de hoeveelheid poen in mijn portefeuille of een opkomend gevoel van zattigheid."

vroeg ik
"Ben je consequent, en durf je rechtuit zeggen of je tegen het verbod op cannabis en andere illegale drugs bent?"

Maar blijkbaar durf je dit niet rechtuit zeggen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 18:42   #149
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Er moeten geen discussies gevoerd worden over onze kerstbomen, kerststalletjes enz en zeker niet door mensen uit een andere cultuur die zich hier zo maar aanmelden en meteen denken dat ze de zaken naar hun hand/hun cultuur mogen en moeten zetten!
Hier moeten vreemdelingen en ex-vreemdelingen niet zeveren over onze gebruiken, in hun landen moeten wij niet gaan zeveren over hun gebruiken.
Zo simpel is dat! Al die onnozele discussies over "zonnewendes" enz zijn naast de kwestie. Voor ons is een kerstboom, stalletje, sinterklaas, paaseieren een vorm van vermaak en gezelligheid waarbij de godsdienst voor de meeste mensen geen enkele rol meer speelt . Vreemdelingen moeten daar met hun poten afblijven of zich gaan vestigen waar ze denken dat men nog meer naar hun pijpen zal dansen!
In dezelfde zin verder redenerend: schiet straks die minaretten met geluidsinstallaties maar tegen de vlakte, die horen niet bij onze cultuur en zijn van een heel ander formaat en betekenis dan die kerstboompjes!

Laatst gewijzigd door andev : 16 december 2009 om 18:44.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 18:49   #150
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Er moeten geen discussies gevoerd worden over onze kerstbomen, kerststalletjes enz en zeker niet door mensen uit een andere cultuur die zich hier zo maar aanmelden en meteen denken dat ze de zaken naar hun hand/hun cultuur mogen en moeten zetten!
Hier moeten vreemdelingen en ex-vreemdelingen niet zeveren over onze gebruiken, in hun landen moeten wij niet gaan zeveren over hun gebruiken.
Zo simpel is dat! Al die onnozele discussies over "zonnewendes" enz zijn naast de kwestie. Voor ons is een kerstboom, stalletje, sinterklaas, paaseieren een vorm van vermaak en gezelligheid waarbij de godsdienst voor de meeste mensen geen enkele rol meer speelt . Vreemdelingen moeten daar met hun poten afblijven of zich gaan vestigen waar ze denken dat men nog meer naar hun pijpen zal dansen!
In dezelfde zin verder redenerend: schiet straks die minaretten met geluidsinstallaties maar tegen de vlakte, die horen niet bij onze cultuur en zijn van een heel ander formaat en betekenis dan die kerstboompjes!
Indien men religieuze symbolen ter discussie wil stellen moet men zo consequent zijn om alle religieuze symbolen ter discussie te stellen.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 16 december 2009 om 18:52.
Oud 16 december 2009, 18:50   #151
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is geen probleem met individuele uitingen.
En ik ben voorstander om ze allen toe te staan.
Terwijl de moslims dan alle "individuele uitingen die niet in HUN cultuur passen" verder zullen bestrijden en willen verbieden zeker?
Oud 16 december 2009, 18:51   #152
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Terwijl de moslims dan alle "individuele uitingen die niet in HUN cultuur passen" verder zullen bestrijden en willen verbieden zeker?
Wat zouden moslims willen verbieden?

Oud 16 december 2009, 19:04   #153
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Indien men religieuze symbolen ter discussie wil stellen moet men zo consequent zijn om alle religieuze symbolen ter discussie te stellen.
Dat doet men in geen enkel land, zijn eigen religieuze symbolen ter discussie stellen! Het zijn de moslims die hier voor het meeste gezever zorgen over onze religieuze symbolen, welke religieuze symbolen van hun eigen stellen ze ter discussie, hier en elders??? Laat elk land, elk volk het recht om te beslissen over de religieuze symbolen die ze in hun eigen land willen. Het spelletje van oorspronkelijk vreemdelingen die "hier geboren zijn" die moeten maar terug naar hun land van oorsprong indien ze zich niet kunnen vinden in andersmans land "waar ze geboren zijn". Toch eenvoudig?
Het komt uiteindelijk altijd op hetzelfde neer: aanpassen of opkrassen.
In de moslimlanden hebben ze daar anders geen problemen mee, dacht ik. Alleen maar als ze zelf naar een ander land trekken...

Laatst gewijzigd door andev : 16 december 2009 om 19:05.
Oud 16 december 2009, 19:11   #154
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarover gaat het hier volgens jou?
De moslims willen alles verbieden wat niet in hun kraam past, alleen moeten ze voldoende geduld oefenen tot ze met voldoende zijn en macht genoeg hebben om dat erdoor te krijgen. Er zijn al dergelijke "enclaves" in Frankrijk en zo waar enkel nog moslims de dienst uitmaken alsof ze in moslimgebied zaten... zoals er hier ook al in bepaalde steden "no-go-zones" hebben waar zelfs de politie nog amper binnen mag of durft!

Laatst gewijzigd door andev : 16 december 2009 om 19:13.
Oud 16 december 2009, 19:15   #155
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat doet men in geen enkel land, zijn eigen religieuze symbolen ter discussie stellen! Het zijn de moslims die hier voor het meeste gezever zorgen over onze religieuze symbolen, welke religieuze symbolen van hun eigen stellen ze ter discussie, hier en elders??? Laat elk land, elk volk het recht om te beslissen over de religieuze symbolen die ze in hun eigen land willen. Het spelletje van oorspronkelijk vreemdelingen die "hier geboren zijn" die moeten maar terug naar hun land van oorsprong indien ze zich niet kunnen vinden in andersmans land "waar ze geboren zijn". Toch eenvoudig?
Het komt uiteindelijk altijd op hetzelfde neer: aanpassen of opkrassen.
In de moslimlanden hebben ze daar anders geen problemen mee, dacht ik. Alleen maar als ze zelf naar een ander land trekken...
Meent u dat? In elk seculier land voert men van tijd tot tijd zulke discussies.
Enkel in een theocratie doet men dat niet.

Zoek trouwens eens op: Turkije Mustafa Kemal.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 16 december 2009 om 19:31.
Oud 16 december 2009, 19:34   #156
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarover gaat het hier volgens jou?
De moslims willen alles verbieden wat niet in hun kraam past, alleen moeten ze voldoende geduld oefenen tot ze met voldoende zijn en macht genoeg hebben om dat erdoor te krijgen. Er zijn al dergelijke "enclaves" in Frankrijk en zo waar enkel nog moslims de dienst uitmaken alsof ze in moslimgebied zaten... zoals er hier ook al in bepaalde steden "no-go-zones" hebben waar zelfs de politie nog amper binnen mag of durft!
U antwoordt niet op mijn vraag.

Citaat:

Oud 16 december 2009, 19:39   #157
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Meent u dat? In elk seculier land voert men van tijd tot tijd zulke discussies.

Zoek trouwens eens op: Turkije Mustafa Kemal.
Misschien omdat er in Turkijë al heel wat mensen rondlopen die zich geen praktizerende moslim meer voelen, en dat in een land waar andere moslims zich nog hard willen opstellen? Daarom zijn er mensen die denken dat Turkijë misschien bij Europa zou kunnen passen terwijl anderen zich meer focussen op de problemen die de harde moslims daar verorzaken. Plus de overrompeling van de vele armen aldaar die dan nog meer over Europa gaan uitzwermen.
Nog nog eens een paar landen die met het probleem van Turkijë zitten?
En in elk land zijn er wel eens discussies daarover, akkoord. Wij hebben hier al decennia vreemdelingen die zich hier vestigen, en waar op godsdienstig gebied geen enkel probleem mee was omdat ze geen onzinnige eisen stellen.
Pas met het binnenvallen van de moslims zijn de problemen begonnen.
Oud 16 december 2009, 19:42   #158
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Misschien omdat er in Turkijë al heel wat mensen rondlopen die zich geen praktizerende moslim meer voelen, en dat in een land waar andere moslims zich nog hard willen opstellen? Daarom zijn er mensen die denken dat Turkijë misschien bij Europa zou kunnen passen terwijl anderen zich meer focussen op de problemen die de harde moslims daar verorzaken. Plus de overrompeling van de vele armen aldaar die dan nog meer over Europa gaan uitzwermen.
Nog nog eens een paar landen die met het probleem van Turkijë zitten?
En in elk land zijn er wel eens discussies daarover, akkoord. Wij hebben hier al decennia vreemdelingen die zich hier vestigen, en waar op godsdienstig gebied geen enkel probleem mee was omdat ze geen onzinnige eisen stellen.
Pas met het binnenvallen van de moslims zijn de problemen begonnen.
De discussies over de secularisering en de scheiding van kerk en staat zijn al 500 jaar aan de gang.

En nogmaals individuele religieuze uitingen (kruisje, hoofddoek, kepeltje, kerstboom/stal, etc) zijn geen probleem.
Het is het verbod of de oplegging vanuit de staat of openbare instellingen die het probleem zijn.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 16 december 2009 om 19:51.
Oud 16 december 2009, 23:56   #159
brandnetel
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou niet weten waarom ? Enkel de opdringerige, laatst aangekomen religie, en zijn uiterlijke kenmerken stoort mij, en héél veel andere Europese aboriginals.
Kerstbomen, Kerstmannen, Sinterklaasen & Zwarte Pieten, paashazen en klokken van Rome, kerken, klokkengelui en kruizen op kerkhoven, het mag allemaal blijven bestaan. Ik zal daar geen sikkepit katolieker van worden. Maar die islamtroep moet uit mijn zicht verdwijnen, ik kan dat gewoon niet meer aanzien. Teveel is altijd teveel.
brandnetel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 23:57   #160
brandnetel
Banneling

Standaard

Citaat:
Alles wat niet islamietisch is.
brandnetel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be