![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
|
![]() Citaat:
Maar ook dichter bij on, in Italie, veroorzaakte een ongeluk bij de Vajont Dam de dood van 2000 mensen in 1963. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
De discussie is vervuild maar er zou een duidelijk onderscheid kunnen zijn: wetenschappers die zeggen dat als je zoveel uitstoot, dan gebeurt dat en politici die beleid uitsptippelen om de CO2-emissies te reduceren (waarvoor ze andere onderzoekers nodig hebben die in feite niets met klimaatsverandering te maken hebben)...
![]() |
![]() |
#144 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Zwitser : 4 januari 2010 om 11:09. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |||||
|
![]() Citaat:
Dat we (dankzij het industrieel kapitalisme) er in slagen een steedws groter deel van de wereldbevolking van een welvaart kunnen doen genieten die zijn voorgaande inde wereldgeschiedenis niet kent is een behoorlijk perstatie. En heeft alles met efficiëntie te maken. Dat er inderdaad in de wereld nog veel mensen zijn die ondanks dat ze zwaar zwoegen het niet goed hebben is inderdaad een probleem dat we moeten oplossen. En dat kunnen we oplossen op dezelfde manier dat we dat hier in Europa opgelost hebben. Citaat:
ik hou er verder een andere ethiek dan die van jou op na. Voor mij is geluksmaximalisatie een goed doel, en het blijkt toch dat kapitalisme op dat gebied behoorlijk goed deugt. Beter dan gelijk welk ander economisch systeem dat ooit geprobeert is. Citaat:
Citaat:
Je schijnt overigens nogal een voorkeur aan liefdadigheid boven duurzame economische ontwikkeling te hebben. Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik vind uw reflex verkeerd: je denkt, "wat die expert zegt kan niet want die en die (eigen) redenering"; terwijl in mijn ogen een betere reflex zou zijn: "tiens waarom kom ik tot een andere conclusie, wat heb ik gemist?" en begint te onderzoeken waarom die expert tot een andere conclusie komt. Ga jij tegen een bakker zeggen dat hij zijn brood niet goed bakt omdat jij thuis om de zoveel maanden eens zelf je brood op een andere manier bakt?... Trouwens, ik vind ook niet meteen een passage over transitiekost, vermoedelijk zit het in de omschrijvingen van de gebruikte economische modellen (dus annex of referentie van de review). Anyhow, het gegeven van kost van conversie van bestaande infrastructuur is zo triviaal dat ik zeker ben dat het is meegenomen in zo'n uitgebreide studie. trouwens, hoe sta je dan tegenover de +/- 5% reductie die gerealiseerd werd sinds 1990, terwijl GDP toch stevig is toegenomen; denk je dat dit niet extrapoleerbaar is tot -20% in 2020, aan lage kost? (of beter: aan [mitigatie kost] < [schadekost]).
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 4 januari 2010 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Minister-President
|
![]() Hmm, dus je denkt dat het politiek goed uitkomt als wetenschappers komen melden dat het slecht gaat met het klimaat. Even kijken hoe dat in hun voordeel kan zijn... Aja, populaire emissiereductiemaatregelen natuurlijk!, daar winnen ze zeker de volgende verkiezingen mee! Ik denk dat politici liever goed nieuws brengen...
![]() |
#149 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En, twintig jaar is anders dan 10 jaar. Op 20 jaar begin je reeds een serieuze verandering van het industriele weefsel te kennen en kan men eventueel de vruchten beginnen te zien van een CO2-arm beleid. Op 10 jaar zie ik dat niet zitten. 20% tegen 2020 is dan ook aan een tempo dat 8 keer intensiever is dan in de periode 1990 - 2010, he, en dat was dan nog "gemakkelijker" (de eerste stapjes zijn altijd de gemakkelijkst haalbare). En we hadden het niet over 20% tegen 2020, maar wel over 30-40%. En we moeten niet "tricheren", door de zwaardere industriele activiteiten naar andere landen te exporteren. Een beetje zoals de Denen tricheren door hun wind energie te bufferen in Zweden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
Vragen over de (financiële) crisis, vaccinaties, chemtrails? citizensinactionbelgium.ning.com/ Citizens In Action - Belfort Group Gent www.belfort-group.eu Steun www.democratie.nu als u nog een beetje om uw vrijheden geeft. = Wantrouwen van het gezag is de eerste burgerlijke plicht = Psssssttt, pasop, achter je !!! ![]() www.swingstar.eu |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als het probleem complex is, dan mag je niet verwachten dat het antwoord van de expert snel en eenvoudig is; dan zal je zelf moeten studeren. Kies jij maar wat je wil doen, zelf studeren of de expert volgen in zijn vakgebied. Ieder moet voor zich maar die lijn trekken met in het ene uitereste weinig tijdverlies (door uitsparen van kritisch checken en vertrouwen op anderen) maar risico dat je iets wordt wijsgemaakt en in het andere uitereste tijdrovende investeringen in (eigen) onderzoek die de stelling bevestigen (dan was het onderzoek in feite tijdverspilling) of ontkrachten (voordeel: ze zullen u niets kunnen wijsmaken). Maar in dit laatste geval moet je wel zelf op zoek gaan. Je kan niet verwachten dat je een stelling kan poneren en de juistheid ervan accepteert tot iemand ze komt uitdagen. M.a.w. concreet, als je stelling wilt innemen tegenover Stern, dan zou je eigenlijk zijn rapport moeten lezen. Citaat:
Ik denk ook dat je die periode 1990-2010 als "studiefase" moet beschouwen die inzicht gaven en waaruit technologieën zijn voortgekomen die nu pas echt bruikbaar zijn, dus de "quickwins" zullen er zeker nog zijn. Sinds wanneer is er echt beleid om CO2 te reduceren, misschien 2000 of zo?... De EU stelt 20% tegen 2020 voor, inderdaad geen 30-40%. Ben je van mening dat (proportioneel) het GDP met 20% zal dalen als de emissies met 20% worden gereduceerd?...
![]() |
![]() |
#155 |
Minister-President
|
![]() Insinueer je nu dat er een "klimaatcomplot" is?
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#158 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als ik zie met hoeveel moeite Kyoto niet zal gehaald zal worden, terwijl Kyoto die baksteen van een kernenergie-uitfasering niet eens mee moet nemen, dan heb ik moeite om te geloven dat we aan 20% komen in 2020. Als we op grote schaal kerncentrales gaan beginnen bouwen in de komende 3-4 jaar, dan is dat wel haalbaar. Anders (en ik denk niet dat we op grote schaal kerncentrales beginnen bouwen binnen 3-4 jaar) heb ik er moeite mee. Maar Europa zal natuurlijk wel tot in 2019 volhouden dat het 20% uitstoot zal verminderen in 2020. Beweringen kosten geen geld, he. Ik baseer mij hierop door naar de gegevens van totale CO2 uitstoot te kijken hier http://www.iea.org/co2highlights/CO2highlights.pdf op pagina 44 (46ste blad in de pdf). Kijk vooral naar de laatste kolom die de verandering in CO2 uitstoot 1990-2007 aangeeft (indicatie voor Kyoto). Europa-27: -3.3%, gans Europa: +4.0%. De sterkste dalers zijn de Oostblok landen en Duitsland, vanwege een vermindering van hun historisch grote steenkool verbruiken in de zware industrie. De meeste landen hebben een heel variabel profiel, sommigen hebben zelfs een forse stijging (vooral landen die zich economisch ontwikkeld hebben zoals Spanje + 67% en Portugal +40%, Ierland +44%, Griekenland +39%) Kijk anders naar Nederland: +16%, Belgie -1.8%, Frankrijk +4.9%, Italie +10%, Zwitserland + 3.6%. Uitblinker is Zweden: -12.4% en goeie leerling is de UK -5.4%. Dat is een heel twijfelachtig tafereel, niewaar ? Het is moeilijk te beweren dat die allemaal samen nu over half zoveel tijd -20% gaan doen, nee ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |