Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2010, 17:27   #141
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Ik kan best begrijpen dat mensen over hun toeren geraken door pesterijen.
Maar daarom 2 mensen ombrengen en aan verkrachting denken??
Vanwaar komt dat idee van die verkrachting eigenlijk? Ik heb daar tot dusver helemaal niets over gelezen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 17:29   #142
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Vanwaar komt dat idee van die verkrachting eigenlijk? Ik heb daar tot dusver helemaal niets over gelezen.
Gelezen in de kranten mijn zoon
http://www.hbvl.be/limburg/halen/fam...rkrachten.aspx

Laatst gewijzigd door Tejokus : 7 januari 2010 om 17:32.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 17:30   #143
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik de reacties van zelfverklaarde buurtbewoners lees op HLN (en hier, maar gelukkig in mindere mate), weet ik terug waarom ik nooit in een dorp zou willen wonen.
Same here.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 17:31   #144
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ja, doe maar zoals altijd: 't is de schuld van de maatschappij

ik ben ook zwaar gepest tijdens mijn middelbare schooltijd, maar heb niettemin toch nooit de drang gevoeld om willekeurig te gaan vermoorden.

Idem, ... wel eens een paar keer serieus ontploft, met wat fysiek geweld naar de aanstichter toe maar nooit extreem en nooit at random.

Beter af en toe eens stoom aflaten...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 17:32   #145
Steve_M

Standaard

Citaat:
Gelezen in de kranten mijn zoon
Ok papa, geef me dan eens wat links, want in de artikels die ik tot nu toe gezien heb, stond helemaal niets over een verkrachting of gedachten daaraan. In de comments bij monde van de "buurtbewoners" en amateurspeurders en -psychologen des te meer.

EDIT: laat maar, gevonden. Maar toch: "Vrt en vtm menen te weten dat het tot een confrontatie gekomen zou zijn en dat Ronald Janssen Shana heeft proberen te verkrachten". Ik zou daar toch geen geld op durven inzetten.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 7 januari 2010 om 17:33.
Oud 7 januari 2010, 17:32   #146
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ok papa, geef me dan eens wat links, want in de artikels die ik tot nu toe gezien heb, stond helemaal niets over een verkrachting of gedachten daaraan. In de comments bij monde van de "buurtbewoners" en amateurspeurders en -psychologen des te meer.
http://www.hbvl.be/limburg/halen/fam...rkrachten.aspx

Steve idd. wat mij opvalt: sinds wanneer kunnen doden spreken?
OF de dader moet het zelf verteld hebben...

Laatst gewijzigd door Tejokus : 7 januari 2010 om 17:38.
Oud 7 januari 2010, 17:36   #147
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
IMHO kan je in 't midden van een woonwijk gerust enkele pistoolschoten lossen; hoogstwaarschijnlijk geen kat die er naar komt kijken.

Hangt af van het kaliber een .22 hoor je nauwelijks, maar een .45 bvb, dan zult ge toch wel effe uit uwe zetel komen om te gaan ziet wat er aan het gebeuren is.

Ook de omstandigheden spelen, met al dat vuurwerk in de nieuwjaarsperiode, kijk je misschien nog nauwelijks op.

En dan sneeuw, ik weet niet of het aan het sneeuwen was op dat moment, maar dat is een heel goeie knaldemper.
Oud 7 januari 2010, 17:38   #148
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

En ik zou nooit in een stad willen wonen..in Loksbergen blijft dit (waarschijnlijk) een éénmalig zéér dramatisch feit..in Anderlecht of delen van Antwerpen daarentegen zou ik geen oog meer dicht doen..hier was de hoogste misdaad tot nu toe een sporadische inbraak, geen sjakossendieven,carjackers,drughandel,kutmarrokkaa ntjes enz.

Dat er wat onnozele uitspraken gedaan worden door zogezegde buurtbewoners (sommigen wonen 3km verder ) stoort mij minder.

Ik wil deze misdaad niet vergoeilijken, maar er waren meerdere mensen die problemen hadden met de famillie dan met de buurman..geen excuus natuurlijk

De straat zelf is het einde van de dorpskern, in de wagen of 200mt verder kan je lawaai genoeg maken zonder dat dit fel opvalt, enja er was reeds 2 dagen achter elkaar vuurwerk geweest op diverse ( nachtelijke) tijdstippen

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 7 januari 2010 om 17:41.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 17:39   #149
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik de reacties van zelfverklaarde buurtbewoners lees op HLN (en hier, maar gelukkig in mindere mate), weet ik terug waarom ik nooit in een dorp zou willen wonen.
Ja Mariette van rechtover u heeft alles gezien , zelf al denkt ze dat gij haar niet ziet achter haar gordijn,...

maar verder is het best gezellig hoor, alhoewel ik ook wel een blokhut in the middel of nowhere prefereer, zou nog iets zijn voor mijnen ouden dag.
Oud 7 januari 2010, 17:40   #150
kameleon
Minister

Standaard

Op professionele psychologen zou ik ook niet afgaan. Vraag aan 100 psychologen wat er met Michael Jackson aan de hand was en ze zeggen alle 100 iets anders.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 17:42   #151
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
En ik zou nooit in een stad willen wonen..in Loksbergen blijft dit (waarschijnlijk) een éénmalig zéér dramatisch feit..in Anderlecht of delen van Antwerpen daarentegen zou ik geen oog meer dicht doen..hier was de hoogste misdaad tot nu toe een sporadische inbraak, geen sjakossendieven,carjackers,drughandel,kutmarrokkaa ntjes enz.

Dat er wat onnozele uitspraken gedaan worden door zogezegde buurtbewoners (sommigen wonen 3km verder ) stoort mij minder.

Ik wil deze misdaad niet vergoeilijken, maar er waren meerdere mensen die problemen hadden met de famillie dan met de buurman..geen excuus natuurlijk

De straat zelf is het einde van de dorpskern, in de wagen of 200mt verder kan je lawaai genoeg maken zonder dat dit fel opvalt, enja er was reeds 2 dagen achter elkaar vuurwerk geweest op diverse ( nachtelijke) tijdstippen
Wat voor een problemen waren dit dan ? Hoe ver gingen deze ?
Oud 7 januari 2010, 17:45   #152
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
De schoten zouden niet kunnen gehoord zijn, dat kan geluidsdemper, of een afgelegen plaats.
Maar de vraag is dan: zat die man gewoon heel de nacht te wachten met zen wapen tot dat koppeltje thuis kwam. Om dan (om welke reden?) toe te slaan of hun bedreigen.
Ik denk dat de zaak bijlange aan nog niet is opgelost
Dat is waar, volledig opgelost in de zin van goed weten waarom, hoe, en waar etc... is zeker nog niet het geval.

Gelijk je zegt, wie zit er thuis te wachten met zijnen blaffer in zijn handen om zijn geburen overhoop te schieten, trouwens, hij wist niet zeker dat die met 2 gingen terugkomen of met pa en ma ... ?

Dus weten we nog altijd niet wat er precies gebeurd is, en of het al dan niet , vlaag van zinsverbijstering, voorbedacht etc is ...
Oud 7 januari 2010, 17:46   #153
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Op professionele psychologen zou ik ook niet afgaan. Vraag aan 100 psychologen wat er met Michael Jackson aan de hand was en ze zeggen alle 100 iets anders.
Verslaaft aan drugs... en iedereen wist dit, zeker de familie.
En ze hebben er NIETS aan gedaan.
Hetzelfde gebeurde met Elvis.
Oud 7 januari 2010, 17:49   #154
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Het gaat me helemaal niet over de criminaliteitstatistieken, het gaat me eerder om de verstikkende sociale controle. Dit is een goed voorbeeld: toen de buurman de eerste dag werd opgepakt, had niemand iets negatiefs te zeggen over de man. Twee dagen later was hij plots een zonderling, die tot laat in de nacht opbleef en bijgevolg verdacht. Ik ken zoveel mensen die laat opblijven (inclusief ikzelf): ik heb nogal wisselende uren en kan vaak thuis werken. Aangezien ik daarvoor geconcentreerd moet kunnen werken, doe ik dat liever 's nachts dan tijdens de drukke kantooruren. Ben je daarom zonderling?

Citaat:
Ik ben nogal gesteld op mijn privacy (zonder dat ik daar iets verkeerd mee doe): Mie van den bakker moet niet bijhouden wanneer ik vertrek en thuiskom, wie mijn vrienden zijn en waar ik mijn schaarse vrije tijd doorbreng.

Citaat:
En dan dit, natuurlijk. In een stad leer je al wat makkelijker omgaan met allerlei soorten mensen, omdat je weinig keuze hebt. We wonen nu eenmaal met veel dicht op elkaar. In een dorp val je al snel buiten de gemeenschap, zoals jij nu bevestigt. Vreemd, dat in de interviews met dorpsbewoners iedereen zei dat niemand problemen had met de familie.
Oud 7 januari 2010, 17:49   #155
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Verslaaft aan drugs... en iedereen wist dit, zeker de familie.
En ze hebben er NIETS aan gedaan.
Hetzelfde gebeurde met Elvis.
Elvis en Michael waren moegetergd. Ik doelde eigenlijk op Michaels kinderlijke gedrag.
Oud 7 januari 2010, 17:54   #156
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
maar verder is het best gezellig hoor, alhoewel ik ook wel een blokhut in the middel of nowhere prefereer, zou nog iets zijn voor mijnen ouden dag.
Ik geloof je best, hoor. Het zullen wel persoonlijke slechte ervaringen zijn: mijn hele familie woont in een dorp, maar ik ben opgegroeid in de stad. Ik herinner me de familiebezoeken, waarbij ik vooraf een willekeurig café binnenstapte en de gesprekken gewoon stil vielen. Als koeien naar een trein. Als je dan aan de toog vertelde hoe je verwant was aan welke familie was iedereen wel vriendelijk. Die houding tegenover buitenstaanders stak mij toen al tegen. Ik kan me dus ook voorstellen dat wanneer je in zo'n dorp woont en er een ietwat afwijkende levensstijl op nahoudt, je daar ook sneller negatief op aangekeken wordt.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 7 januari 2010 om 17:54.
Oud 7 januari 2010, 17:55   #157
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat is waar, volledig opgelost in de zin van goed weten waarom, hoe, en waar etc... is zeker nog niet het geval.

Gelijk je zegt, wie zit er thuis te wachten met zijnen blaffer in zijn handen om zijn geburen overhoop te schieten, trouwens, hij wist niet zeker dat die met 2 gingen terugkomen of met pa en ma ... ?

Dus weten we nog altijd niet wat er precies gebeurd is, en of het al dan niet , vlaag van zinsverbijstering, voorbedacht etc is ...
Voor mij is dit simpel...
Moe getergd > de druppel en de emmer.
En de ene mens is de andere niet.
Wat die gedaan heeft is erg natuurlijk en wat ze hem hebben aangedaan
is ook erg voor HEM maar dat heeft GEEN KAT geïnteresseerd de laatste jaren.
Hij heeft zijn "kans waargenomen"....
Hij keek toch laat naar tv elke dag dus die was klaarwakker en heeft er
een einde aan gemaakt, dus een einde aan die pesterijen.

Een wat oudere man, de dader, die gepest wordt door een jonge gast en gedurende lange tijd...
Waarom heeft die (de dader) gezwegen al die tijd?
Waarom heeft die zijn probleem niet uitgepraat?
Waarom is dat nooit opgelost geraakt met DIT nu als resultaat?

Het verbaast me geen bal, echt niet.
Er zijn buren die jaren ruzie maken over een haag, een boom die scheef staat.
Die zouden elkaar de kop inslaan....
Ik zeg het nog eens: de ene mens is de andere niet.
(qua reacties dus)

Laatst gewijzigd door Tejokus : 7 januari 2010 om 17:59.
Oud 7 januari 2010, 17:58   #158
kameleon
Minister

Standaard

Vermassen heeft toch ooit de vrijspraak verkregen voor een stokoud vrouwtje die was moegetergd door haar man ? Maar ja, stokoud vrouwtje = meer empathie. Alles met jeugd en kinderen = meer empathie. Waren het 2 drugsdealers die verkoold in dat wrak lagen haalden we de schouders eens op en zeiden we 'das maar normaal'.
Oud 7 januari 2010, 18:05   #159
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof je best, hoor. Het zullen wel persoonlijke slechte ervaringen zijn: mijn hele familie woont in een dorp, maar ik ben opgegroeid in de stad. Ik herinner me de familiebezoeken, waarbij ik vooraf een willekeurig café binnenstapte en de gesprekken gewoon stil vielen. Als koeien naar een trein. Als je dan aan de toog vertelde hoe je verwant was aan welke familie was iedereen wel vriendelijk. Die houding tegenover buitenstaanders stak mij toen al tegen. Ik kan me dus ook voorstellen dat wanneer je in zo'n dorp woont en er een ietwat afwijkende levensstijl op nahoudt, je daar ook sneller negatief op aangekeken wordt.
Vertel ons anders eens wat over uw afwijkende levensstijl?

Wij hier zullen je er zeker niet op aankijken.

Tenzij je een bediende bent natuurlijk...
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 18:06   #160
Steve_M

Standaard

De voorlopige advocaat (Lambert) sprak zoeven al de magische woorden op het vrt-journaal: de verdachte had hem gezegd dat de drang onweerstaanbaar was.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be