![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Regelrechte zever. Bij bedienden gaat die regel niet op en voor de meeste sectoren is dat bij arbeiders ook afgeschaft. U lult maar wat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over hard werken enz. kunnen we discuteren. Maar niveau hier, sorry.
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Europese Commissie, dat kan.En natuurlijk geldt wat mijn broer zegt niet voor de volle 100 procent van de Belgische ambtenarij. Maar we moeten ons toch wel enkele vragen stellen o.a. de deze : Nederland wordt ook bestuurd, en wellicht beter dan dit land, en zij doen het in verhouding met de helft van de ambtenaren. Is het dan zo overdreven te stellen dat het werkrytme hier dan noorzakelijkerwijze aan de lage kant moet liggen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Veel overuren nu in de winter, hoeft de chauffage niet zo hard te branden thuis
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar daar hebben ze geen Reynders die gewoonweg meesterlijk is in het laten verrotten van den boel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ben jij trouwens de broer van Pericles? Laatst gewijzigd door abou Anis : 8 januari 2010 om 16:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedereen beschermt zijn eigen groepje en zodra er aan geraakt wordt leggen ze de boel plat. Ze erkennen geen meerdere, met als gevolg dat we financieel naar de haaien gaan, en dat we met een compleet onrechtvaardig systeem zitten. Maak van iedereen werknemers. Iedereen. Inclusief zelfstandigen, die dan gewoon werknemer worden van hun eigen bvba. En geef ze allemaal dezelfde pensioenen a ratio dat ze gewerkt hebben. Problem solved. En als de ambtenarij merkt dat ze geen volk meer aantrekken door het wegvallen van de vaste benoeming en de buitensporige pensioenen, gaan ze daar ook de salarissen voor knelpuntfuncties gewoon omhoogtrekken. Iedereen content. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vergelijk op basis van snelheid, duidelijkheid van de procedures en de klantvriendelijkheid. Ik vind het tof dat ik in NL mijn papieren via internet kon bestellen via een digitaal loket, zo hoefde ik niet meer vrij te pakken voor een stomme verklaring. Ook een rijbewijs kon ik zo aanvragen (die moest ik wel in persoon ophalen, bij ons kun je twee keer komen opdraven). Zonder papier van geslaagd of niet, want dat wisten ze daar al (netwerkjes leggen, kendet...) Ook adres wijzigen, deed ik gewoon via het internet. DigID was het vermoed ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik schrijf nergens dat ze minder moeten doen dan ik. Ik vind wel dat we meer dan genoeg betalen voor het ambtenarenkorps en dat ze gerust mogen werken voor het geld dat ze ons kosten.
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nieuwjaar Feest van de arbeid Paasmaandag Hemelvaart Pinkstermaandag Nationale feestdag Maria ten hemelopneming Allerheiligen Wapenstilstand Kerstmis Dan het familiale verlof. Een arbeider heeft recht op 10 ONBETAALDE dagen. Het familiaal verlof van een ambtenaar wordt doorbetaald, vandaar dat er, ondanks het doktersbriefje, meer gebruik van gemaakt wordt.
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de ambtenaren betaald de belastingbetaler de ambtenaar om een halve dag te feesten.
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog zo'n groot verschil, ambtenaren hebben een gewaarborgd maandloon, maw, ze worden bij ziekte 1 maand volledig doorbetaald. Een arbeider in de privé heeft 1 week gewaarborgd loon, daarna valt ie op de ziekenkas aan 60%. Vandaar ook de grote verschillen in werkverlet.
![]() |
![]() |
#156 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik denk dat er zowel dit als vorig jaar maar weinig nieuwsjaarsfeesten zullen zijn geweest. Veel reden om te feesten was er ook niet
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
11 juli en 11 november zijn bij ons gewone werkdagen.
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Wie is nu dan de profiteur...? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
niet bij elke arbeider , ben ook arbeider en bij ons is de carensdag niet van toepassing ! verder sluit ik me wel bij Guido aan
![]() |