![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gij zijt ook nog niet gestorven van uw eerste leugen, van een onwezenlijke overdrijving of van een gekleurde bril op te zetten en het zonlicht vervolgens te ontkennen ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Altijd en overal. Da's niet de stelling van Pietje Goris, da's de stelling van Jantje van 't forum. Toch treed ik je bij: er zijn maar drie nivo's nodig: gemeente/Vlaanderen/Europa.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er staan zelf cijfer van in deze draad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb zo de indruk dat op dit forum naast geloof en Pater Damiaan ook bier communautair is geworden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zijn zelfs geen middelmatige steden. Kijk anders eens naar Parijs, Londen, Berlijn, Bonn, Rome, enz... En dan kijken we nog niet naar de steden buiten Europa. Waar de bevolkingscijfers vaak zelfs hoger liggen de dat van heel de Benelux samen. En dan kom je tot de vaststelling dat zelfs het gemeentelijke niveau eigenlijk gewoon kan en mag verdwijnen. En het Vlaamse niet meer moet zijn dan een gemeenteraad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom koop ik een sportschoen die gefabrikeerd is in Sina ? Omdat ik hem kan betalen (niet beginnen over iets anders, vb. kinderarbeid, ook probleem !!) Waarom koopt iemand liever een skoda of seat dan een vw ?? Omdat .. Gunt gij arbeiders in ontwikkelingslanden geen arbeid die ze fisiek en intellektueel aankunnen ? Hebt ge liever dat die mensen uit mizerie illegaal naar hier komen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel kost het om een pintje te produceren?
Acht eurocentiemen !!!
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik herken zeer goed "de zang der vogels". Jouw liedje heb ik nog gehoord namelijk, en het klinkt nog even vals. Of ook: ik heb er betere gehoord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Minister-President
|
![]() @Bob
Wij kennen in ons land een notionele intrestaftrek (ik denk niet dat ze dat ergens anders kennen), een systeem van tax carry forwards (bestaat ook in de VS, maar daarbuiten niet), een systeem van definitief belaste inkomsten (bestaat enkel in België en misschien nog een of twee andere Europese landen), een systeem van foreign tax credits en wij kenden onlangs nog systemen die door Europa als illegale overheidssteun bestempeld werden. Savatage stelde reeds dat de effectieve belastingvoet in dit land (vennootschapsbelasting) ca 3% op de omzet bedraagt. Toch zijn voor u de belastingen in dit land per definitie te hoog. Met al die systemen in het achterhoofd zou ik zo denken dat België zeker voor de vennootschapsbelasting het model van een belastingparadijs benadert. Kan u mij dan een voorbeeld geven van een land waar de belastingen structureel lager zijn? InBev maakt winst, en heeft als multinational nog meer ruimte om belastingen te ontwijken dan de systemen die ik hierboven reeds vermelde. Moeten we ze misschien uit dankbaarheid betalen voordat ze ophouden met zagen? Wat de loonkost betreft: als je een realistisch idee hebt om die competitief te krijgen, mag je dat steeds delen. En laat dat gezaag op de sociale zekerheid en de ambtenarij maar achterwege. Veel van die mensen verrichten nuttiger werk voor de samenleving dan nogal wat van hun tegenhangers in de private sector. In tegenstelling tot InBev subsidieert de overheid immers geen Bobcampagnes enkel omdat ze zo een strengere alcoholwetgeving kan vermijden...
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 18 januari 2010 om 15:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ben daarom nog niet akkoord met het feit dat men hier bedrijven sluit of mensen op straat zet, enkel en alleen omdat men meer winst wil maken. Men moet er hier geen ontwikkelingsland van maken alleen voor de winstcijfers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
België IS een belastingparadijs voor het grootkapitaal.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 18 januari 2010 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar ik heb het wel rechtstreeks uit de mond van bankiers zelf. Mensen die in Luxemburg werken aan wat men daar noemt 'The Belgian Desk'. België is een belastingparadijs voor internationale grootkapitalisten. Waarom denk je dat de balansen van onze banken zo opgezwollen waren?
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En bereid zijn om heeeeel lang te wachten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bekaert heeft 23000 personeelsleden, verspreid over 37 landen. Dat betekent in het buitenland +/- 500 per land. Doemdenkers stellen dat de (metaal)industrie uit Belgie verdwijnt. Bert De Graeve toont hoe het anders kan. Het is een feit dat de crisis de metaalsektor genadeloos hard treft. De politiekers hebben de mond vol over innovatie. De Graeve en z'n ploeg DOEN het:in het 1ste semester van 2009 investeerde Bekaert 35.000.000 € (Dat is meer dan 1,4 miljard oude FR) in research ! Bekaert blijft in Vlaanderen verankerd. Het is (waarschijnlijk) de enige Vlaamse multinational. ![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 18 januari 2010 om 18:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nu, het gaat niet over mensen, het gaat niet over de ambtenaren zelf. Het gaat wel om hetgeen het allemaal kost, en hetgeen ge er allemaal voor in de plaats krijgt. Zo behoren onze pensioenen tot de laagste van de ons omliggende landen, en is het aantal ambtenaren per inwoner zowat het hoogste van de ons omliggende landen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |