![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Voka wil het prepensioen afschaffen. U ook? | |||
Ik ook |
![]() ![]() ![]() |
56 | 61,54% |
ik niet |
![]() ![]() ![]() |
29 | 31,87% |
ik weet het eigenlijk niet |
![]() ![]() ![]() |
6 | 6,59% |
Aantal stemmers: 91. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ho maak je di banners?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor iedereen hetzelfde gemiddelde pensioen, ondanks de procentuele bijdrage zou ook getuigen van solidariteit. Iemand die 45 jaren gewerkt heeft, heeft naar zijn kunnen en naar zijn verloning, dezelfde of grotere prestatie geleverd, als de grootverdieners en meestal voor die grootverdieners. En met het gemiddeld loon in België springt de gewone burger ook niet ver.
De indexering in procenten ipv centen is de grootste discriminatie in België. Daar hoor je geen enkele politieker een woord over reppen. Dat deze politiekers een volledig, dik pensioen, hebben na 22 jaren in de politiek. vinden ze normaal. Dat ze nog een forfetaire toeslag hebben van 28 % op hun reeds riante wedde voor ceremonies, feestjes enz., en of ze het gebruiken of niet wordt niet in vraag gesteld. Maar ja ze geven ons brood (tegenwoordig zelfs droog brood) en spelen. En durf je te klagen, dan gooien ze je wel voor de leeuwen (en niet de Vlaamse leeuw) |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan zijn we zeker dat onze welvaart/welstand zal bewaard worden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() Ieder verantwoordelijk voor de opbouw van zijn eigen pensioen. En dan gaat ieder voor mijn part wanneer hij/zij zin heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen arm als het toppunt van geluk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar een systeem van iedereen hetzelfde minimumpensioen, dat hij dan zelf maar naar eigen goeddunken moet aanvullen, daar is natuurlijk iets voor te zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De automatische aanpassing van de lonen en uitkeringen aan de gezondheidsindex (gezondheidsindex, niet "de" index) voor iedere werknemer en ambtenaar, ook degenen die meer verdienen, is helemaal geen discriminatie. Die indexaanpassing is namelijk alleen maar het basisgedeelte van de aanpassing van het loon of de uitkering. Dit basisgedeelte dient enkel en alleen om de muntontwaarding te counteren. Bovenop het basisgedeelte zijn er de verhogingen die afgesproken worden in de CAO's, of eventueel, vb. voor de laagste uitkeringen, beslissingen van de regering. Deze verhogingen zijn er om de vooruitgang in welvaart te herverdelen. Brell zei dat het Vlaams niet gesproken, maar geblaft wordt. Ik zeg dat jij jouw propaganda niet uitspreekt, maar wel degelijk blaft.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pré pensioen is oké op vaarwaarde dat de job na uw vertrek wordt ingevuld door een jonge werkloze.
Als het in het kader is van een herstructurering moet de patroon helpen in het instand houden van de welvaart van de te verwijderen werknemer. Laatst gewijzigd door Henri1 : 24 juli 2011 om 13:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of nu iemand collectief zonder werk valt (een groot bedrijf gelijk Opel dat sluit), of heel individueel (de werkgever van één werknemer gaat op pensioen zonder opvolger): elke werknemer moet een gelijk minimum recht hebben op een opzegvergoeding. Die opzegvergoeding kan/mag variëren volgens aantal jaren dienst, cao-afspraken ... bla bla .. maar dat is de 'bijdrage' van de werkgever. De werkloosheid die eruit voortvloeit, kan ook variëren, vb. volgens het aantal jaren dat de ontslagen werknemer reeds bijgedragen heeft ... bla bla ... Maar het systeem van "je bent amper 50 en je krijgt een blanco check om op kosten van anderen te leven, tot je wettelijke pensioenleeftijd", dat is te nefast voor de maatschappij. Edit: en een oudere van rond of boven de 50, die vervang je niet door een jongere zonder ervaring. Dat zit genuanceerder in mekaar. Mekkeren over 'een oudere met brugpensioen sturen en een jonge werkloze in de plaats aannemen' is evenveel wereldvreemd bla bla als eisen dat het goed weer is op de feesten van de jeugd (lentefeest, kommunie ..).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 24 juli 2011 om 13:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zal zonder meer veel tewerkstelling creëren... ![]() ------------------------------------------ Hopelijk wordt U, als U al een bijdrage aan de gemeenschap levert, verplichtt uw 'met dienstencheques betaalde kuisvrouw' in dienst te houden totdat U uw loodje erbij neerlegt... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
na de afbraak. Voor de welvaart van de elite willen ze immers welzijn opofferen...van de anderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() bij de 300000 vruchteloos werkzoekende Belgen dus?
(ik schat dat er 200000 liever niet willen werken, een loutere hypothese om een beetje vriendelijk te zijn in de omgang met rechts) Laatst gewijzigd door eno2 : 24 juli 2011 om 14:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan het echter niet of toch moeilijk in één land alleen invoeren. Zelfs al is het stukken beter èn economischer dan het huidige: onze samenleving heeft onvoldoende veerkracht om zo'n omwenteling aan te kunnen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |