![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Minister-President
|
![]() Ik snap best dat er Nederlanders zijn die kotsmisselijk worden van de Vlamingen. Zelf ben ik ook nog een redelijk exemplaar. Maar niet iedere Nederlander is bereid om zoete broodjes te bakken met een volk van hollanderhaters. Het is niet voor niets dat ik hier al vaker heb beweerd dat de Vlamingen blij mogen zijn dat veel Nederlanders niet veel weten over Vlaanderen. Anders was het allang gedaan met de vriendschappelijke betrekkingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Een boek van "Nederbelg" Derk-Jan Eppink lezen zou misschien al een klein beetje helpen. Een wat mij betreft vermakelijk voorbeeld uit een boek van DJE, parafraserend natuuurlijk: Een Nederlands ondernemer die in Vlaanderen niet zonder succes een bedrijf uit de grond stampte, maande zijn werknemers nadrukkelijk aan om met hun klachten, vragen en problemen bij hem aan te kloppen. Tot zijn grote verbazing sprak vrijwel niemand hem aan en een gedeelte van zijn werknemers... nam zelfs ontslag. Verklaring/interpretatie van Eppink (die mij juist lijkt): de werknemers meenden dat de zaken niet goed gingen, vanwege die uitnodiging! Een directeur heeft immers geen "adviezen" van zijn "ondergeschikten" nodig, want hij is het die de beslissingen neemt toch? (Aldus de Vlaamse werknemer). Anecdotisch, maar waarschijnlijk waarheidsgetrouw. En zo zijn er nog -tig dingetjes...
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
Van Poppel is door niemand serieus te nemen. Het enige wat hij doet is schelden en beledigen. Hij is niet representatief voor de Nederlandse houding en ik neem aan ook niet voor de Vlaamse. Waarschijnlijk iemand die wat lol wil maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
|
![]() Citaat:
Als hij een redelijk Nederlands exemplaar is (zijn woorden) die positief stond t.o.v. de Vlamingen (jouw woorden), dan zal een hereniging tussen Nederland en Vlaanderen logischerwijs uitmonden in gefrustreerde Nederlanders zoals Spinoza. Als goede buren uit elkaars keuken blijven lijkt me dan ook aangewezen. Dat is wel heel makkelijk. Van Poppel toont twee zaken aan. 1) Ook in Nederland zijn er mensen zijn die grof tegen samenwerking zijn 2) Hij geeft ook aan hoe het komt dat sommige Belgen, die met Nederlanders zoals hij te maken hebben gehad (en die zijn er weet ik) er niets meer van willen weten.
![]() |
![]() |
#150 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er zijn aan beide kanten voorstanders van hereniging, aan beide kanten heb je mensen met reserves en gruwelijke botterikken. Feit is dat het aantal mensen dat voor hereniging is zeer groot is en gestaag groeit. Dat wij nog een aantal vooroordelen hebben te overwinnen lijkt me evident. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Europees Commissaris
|
![]() Er staan ook West-Vlamingen negatief tegenover Antwerpenaars, maar het is de ernstigheid van de mening en de hoeveelheid die die aanhangt die tellen. Dit kan je ook transponeren op de verhouding tussen Vlamingen, Brusselaars en Walen.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 24 januari 2010 om 18:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() Ik lees een diep wantrouwen van Nederlanders ten op zichte van Belgen. Ik heb het omgekeerde ook al gelezen.
Als gevolg van dat wantrouwen lopen de meeste samenwerkingsverbanden vast op de wil van de een of de ander om via een meerderheidspostitie macht te verwerven. Een objectieve waarnemer kan nochtans vaststellen dat er geen enkel onoverkomelijk probleem is dat niet door praten kan worden opgelost. De verschillen zijn, bijvoorbeeld, zoveel kleiner dan de verschillen tussen Texas en Ohio, beide staten in dezelfde VS. Elkaars eigenheid erkennen zou een eerste grote stap in een goede richting zijn. Mijn vrouw zegt tegen gasten wel eens dat ik een halve nederlander ben. En ik vind dat een mooi compliment. Ik lees ook dat 'men' gelooft dat het 'ontbelgen' van de Vlamingen (lees: wegrukken van de Walen) de Vlaming zal veranderen, zal versoepelen naar Nederlanders toe. Dat is, vrees ik, een illusie. Het zal zo niet lopen. In tegendeel, het nastreven van die illusie draagt bij aan het wantrouwen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ha! Maar Vlamingen zijn in het algemeen toch iets nuchterder dan dat, althans dat hoop ik toch. ![]() Kijk eens naar die man op het einde: http://www.youtube.com/watch?v=4YcN3e9d_II Overduidelijk een Vlaams-nationalist.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 24 januari 2010 om 18:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zelfs goede buren of vrienden zijn met de Vlamingen is al moeilijk. Het komt teveel van één kant, en er is geen sprake van wederkerigheid. Veel Vlamingen denken oprecht dat een Nederlander(of Hollander?) er altijd op uit is om je te bedriegen. Zou jij bevriend willen of kunnen zijn met iemand die zo over je denkt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
|
![]() Citaat:
Het lijkt soms dat Nederland de vrouw is die denkt dat ze de man Vlaanderen wel zal veranderen na de trouw. Zulke huwelijken zijn gedoemd te mislukken.
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
Dat is geen Vlaams hoor, maar wel degelijk Nederlands.
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
Geen probleem mee, Spinoza. ![]()
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 24 januari 2010 om 19:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Europees Commissaris
|
![]() Wallonië is ook een vrouw, maar één met een temperament.